Kultura

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".


Rozcestník mimo Kostku
Oficiální web J&D
J&D na Discordu Mytaga
Facebook J&D
J&D na RPG Fóru
7.10.2019 13:38 - sirien
Ne, ta kompatibilita bude 100%, simtě neplaš :)
7.10.2019 13:43 - ShadoWWW
Tak to říkalo i Paizo o Pathfinderu. :) Faktem je, že když uděláš míň povolání, kterými překryješ i ty chybějící, pak nutně tvoříš hru se svou vlastní agendou, protože hráči s postavami z těch překrytých povolání (tj. těmi z původního DmD 5E, které v JaD budou chybět), se budou právem cítit upozaděni a raději šáhnou po něčem přímo z JaD. Wizardi během playtestu řešili podobnou otázku u kouzel, která překrývala specifické schopnosti povolání.
7.10.2019 13:44 - ShadoWWW
BTW Má ta anketní otázka ze záhlaví ještě smysl? :-) Možná si, Siriene, taky převezmi vlastnictví této diskuze, ať to vypadá líp. :)
7.10.2019 13:46 - sirien
...já asi podobný závěry tvořený z pár útržků z diskuse na dost jiné téma ani nebudu moc komentovat, natož vyvracet :)
7.10.2019 15:34 - Xyel
Jedna věc - všimnul jsem si, že všechny subclassy tuláka jsou laděné na různé typy kriminálníků, tak jsem si dovolil nahodit subclass tuláka pro kladně přesvědčené postavy :)
7.10.2019 15:40 - Aegnor
Já bych upozornil, že v Xanatharovi existuje pro tuláka "Slídil". Ty subclassy se docela potkávají.
7.10.2019 15:48 - sirien
Xyel: ano, to je poněkud nešťastné.

Osobně bych rád u Tuláka trochu větší variabilitu a spíš netečnost k přesvědčení. Jak tam je ten sicco, tak tam bych to méno klidně zahodil a táhnul bych to do řekněme diplomatičtějších rovin (taková ta postava co může být diplomat na dvoře sousední říše nebo protřelej intrikán na šlechtickém dvoře popř. šedá eminence ve vedení mocné Východoindické společnosti... nebo, ok, dobře, mafiám v Kmotrovském stylu). Viz i ta poznámka co sem tam psal k těm IMO zbytečnejm killing schopnostem.
7.10.2019 15:50 - Xyel
Ha, na toho jsem zapomněl. Bude se Xanathar překládat/dávat k JaD v nějaké verzi?
Jinak teď jsem ho v rychlosti projel a potkává se lehce tématicky, mechanicky jsem se mu náhodou vyhnul.
7.10.2019 15:53 - sirien
Určitě bych v JaD měl rád:
- info o existenci základních DnD příruček (triáda, Volo, Xanathar...)
- u class kapitoly info o classách co se do JaD nedostaly a o tom že jsou plně kompatibilní
- u jednotlivých class rámeček s infem o oborech které lze najít v PHB a Xanatharovi a že jsou tyto plně kompatibilní

...tj. chci co nejvíc využít té synergie kterou překlady DnD nabízí a ty věci co sou v DnD je tudíž potřeba uvažovat jako existující.
7.10.2019 15:54 - Xyel
Okay, upravil jsme ho na detektiva | lovce odměn, aby se se slídilem nekryl.
21.10.2019 23:23 - sirien
Takže, malý update.

Zatím jsme s oborama někde za půlkou práce (zejména kvůli Logovi a Xyelovi, kteří dodávají fakt hodně super věcí - což se cení o to víc, kolik jim toho pocestě zle zatloukám). Jedeme dál, ale obecně to znamená, že stále nejsme u konce a pořád je prostor se přidat. Zejména můžete:


VYTVOŘTE SI SVŮJ DnD OBOR!

Stále poptáváme zejména:

- 1-2 barbary
- 1-2 bojovníky
- 1 klerika
- 1 kouzelníka (ideálně, ale ne úplně nutně, "dobrodružného")
- 1 tuláka
- U druidů máme jen obecné rysy a určitě tam je prostor pro kreativitu.


POMOZTE S NÁPADY A DESIGNEM

Většina zbylých oborů je stále rozpracovaná a zbývají na nich ještě nějaké práce - od dílčího zahlazování mechanik až po tvorbu celých schopností pro některé úrovně a autoři daných oborů určitě ocení nápady!


Pokud máte někdo chuť nějak přispět, dejte vědět a dám vám přístupy :)

(a ano, je naprosto ok přihlásit se čistě ze zvědavosti, pokud u oborů co si ze zvědavosti otevřete přispějete alespoň nějakým komentářem - ať už nápadem, kritikou nebo alespoň povzbuzením)
21.10.2019 23:26 - LokiB
Máš siriene někde přehledně sepsané, jaké obory už u kterých povolání máte a jak jsou zaměřené? Aby si člověk udělal snadněji představu, co chybí.
22.10.2019 08:06 - Xyel
Ještě si dovolím doplnit zadání - obory se nesmí krýt s PhB nebo Xanatharem.
22.10.2019 09:00 - Cor
LokiB píše:
Máš siriene někde přehledně sepsané, jaké obory už u kterých povolání máte a jak jsou zaměřené? Aby si člověk udělal snadněji představu, co chybí.


+1
Klidně rád přispěju nějakým nápadem, ale nerad bych ztrácel čas vynalézáním kola.

EDIT: dobře, dobře, zkusím něco nadhodit i bez znalosti, co už bylo vymyšleno. :-)

BARBAŘI
Nájezdník/Plenitel (Raider/Reaver)
Bezohledný a krvelačný barbarský válečník, co se nezastaví před ničím a smete každého, kdo by se stavěl mezi něj a jeho kořist.
- schopnosti, co se zaměřují na překonávání soupeřovy obrany (poškozování zbroje, ničení štítu, lámání zbraní) a útoky ze zálohy (jako zloděj, jen slabší?)
- schopnosti, co podporují překonávání překážek hrubou silou (lámání zámků, ohýbání mříží, vyrážení dveří, na epic levelu zvedání brány, boření zdí holýma rukama...)
- mohl by mít něco jako zrychlenou regeneraci (nebo získat nějakou výhodu do budoucna), když se oddává nezřízenému hodování, pitkám a smilnění

Lovec nestvůr (Monster slayer)
Válečník, jehož posláním je lovit velké a nebezpečné magické stvůry a sbírat trofeje a jizvy. Pojídáním částí těl magických nestvůr dokáže dočasně získávat nadpřirozené schopnosti.
- nenosí zbroj (spoléhá na mrštnost, bonus k obraně), pokud si jí sám nevyrobí z kůže/kostí netvora (další bonus)
- může u sebe nosit trofeje ("sloty" podle úrovně), které dávají pasivní bonusy (např. záchrany proti různým speciálním útokům, rezistence apod.)
- může konzumovat (čerstvé) části těl netvorů nebo pít jejich krev a podle toho získává zvláštní schopnosti na omezenou dobu nebo počet použití

BOJOVNÍCI
Šermíř (Swordmaster)
Bojovník zaměřený na finesu, dokonalou techniku a precizní provedení.
- nosí lehké nebo střední zbroje a dokáže se v nich lépe hýbat (bonus k obraně)
- zaměření na vyvážené a elegantní zbraně
- schopnosti zvyšující šanci na zásah a obcházení obrany (odražení zbraně, zásah na místa nekrytá zbrojí apod.), finty (vyražení zbraně, přebrání zbraně, podmetení soupeře, navedení dvou soupeřů do sebe), lepší šance v boji s přesilou (manévrování)
- schopnosti umožňující předvídat akce protivníka a lépe na ně reagovat

Ochránce (Protector)
Bojovník, jehož hlavním posláním je chránit druhé a to i za cenu vlastního zdraví.
- zaměření na těžké zbroje a štít (mohl by si nějak "tunit" zbroj a nosit tak časem těžší zbroj, než je běžné?)
- defensivně zaměřené schopnosti (odolávání všemu možnému i nemožnému, boost HPček, rezistence na odhození/přetlačení, vykrývání kouzel štítem)
- schopnosti zaměřené na pomoc druhým (prohození se s družiníkem, krytí spolubojovníka zbraní/štítem, intervence a zachycení zásahu vlastním tělem, zaštítění vlastním tělem proti kouzlu, první pomoc v poli)

KLERIK
Flagelant/Kajícník
Klerik, který je na věčné cestě za pokáním a odčiněním svých hříchů, bere na sebe utrpění druhých a trpí za ně.
- nenosí zbroj (protože viz. níže)
- čím větší dostává čočku, tím víc roste jeho schopnost dělat zázraky a jejich síla (refreshují se mu sloty? může kouzlit kouzla vyššího levelu? kouzla mají větší efekt?)
- umí se zranit i sám (když to za něj nikdo neudělá) a trochu se tak boostnout (jen to není tak efektivní), může mít nemagickou schopnost vrhat se do cesty úderům, určeným spojencům a časem i magickou schopnost s někým se propojit a "nést jeho utrpení" (schytávat jeho zranění a postihy) , na konci boje může (ale nemusí) dostat selfheal jako rozhřešení od svého boha

KOUZELNÍK
Odpadlík/Samouk (Rogue Wizard/Hedge Wizard)
Kouzelník, kterého snad pro nedostatek talentu nebo píle vyhodili ze školy, odvrhnul ho jeho mistr a nebo dokonce žádného nikdy neměl. To ho ale nezastavilo od praktivkování magie. Co mu chybí na znalostech teorie vynahrazuje improvizací, pohotovými triky a nebo dokonce nemagickými prostředky.
- nosí lehkou zbroj a umí v ní kouzlit bez postihů, umí kouzlit se zbraní v ruce/za ztížených podmínek (už si nepamatuju, jak do DnD má)
- pomaleji mu roste úroveň kouzel, ale umí víc cantripů
- umí omezeně (Xkrát za odpočinek) seslat kouzla, která má naučená, ale nemá je zapamatovaná
- umí si vyrobit svitek (poznámky/tahák), do kterého si nakouzlí slabší kouzla (omezení úrovně) "do zásoby", je pak snažší ho seslat (umí jen on nebo jiný mág) a má ho "nad rámec" zapamatovaných kouzel (když si to vyrobí před odpočinkem), ale kouzlo má neurčitou dobu expirace (v okamžiku seslání se háže náhodný hod na expiraci svitku - kouzlo se buď zcela povede, nestane se nic a nebo je narušené a udělá něco zcela jiného)

TULÁK
Kutil (Gadgeteer)
Tulák, který věří, že příprava je nade vše a využívá své šikovné ruce k výrobě užitečných vychytávek a zlepšováků.
- se správnými surovinami, nástroji a dostatkem času si umí tunit výbavu
- něco umí udělat pro sebe i pro druhé: impregnace výbavy proti vodě/ohni/kyselině, speciální munice (zápalná, tříštivá, hlučná), namaskovat ostatní a upravit postroje (aby se mohli lépe plížit)
- něco umí (bez rizika) používat jenom on sám: potuněná střelná zbraň (průraznější, delší dostřel, samonabíjení, možnost zbraň rozložit na nenápadné součásti...), petardy a dýmovnice, zákeřné zbraně (ukrytý šipkostříl na zápěstí, čepel, co se vysune na špičce boty), vystřelovací hák/kotvička s navijákem na opasku apod.
- umí lépe hledat, zneškodňovat a vyrábět pasti

DRUIDI (tady mám problém, připadá mi, že v příručkách už bylo všechno, co k druidům patří a cokoliv navíc už je trochu za hranou)
Vodnář
Druid, který čerpá svou sílu z vodních toků, jezer a moří.
- umí rychle plavat, vydrží déle pod vodou (nebo i dýchat?)
- dokáže vycítit a ovládat vodu (speciální kouzla?)
(meh, ale přijde mi to málo a slabý)

Mstitel
Druid, který se jako mstitel rozhodl napravovat rovnováhu skrze prolévání krve těch, kteří jsou zodpovědní za její narušení.
- nemůže používat nic, co není vyrobeno z přírodních materiálů
- čím víc prolévá cizí krev, tím víc roste jeho síla, dokáže vysávat životní sílu z nepřátel a sám se tak léčit, dokáže proklít nějaký kraj nebo osobu (vládce) tak, že se příroda začne chovat nepřívětivě (roje kobylek, nevzejde úroda, je sucho...)
22.10.2019 11:27 - Crushir
To sou dobrý nástřely. Se mě líbí víc než v základní příručce a většinu bych si hned zahrál.
22.10.2019 12:24 - Tarfill
Cor píše:
zkusím něco nadhodit

Nápady pěkný... teď to jenom napiš do konkrétních čísel a pravidlového použití... ;-)
22.10.2019 12:27 - Cor
To bys chtěl moc po někom, kdo DnD nehraje. :-)
22.10.2019 13:57 - sirien
Cor: máme to přehledně sepsané - jen sem se rozhod, že to budu zpřístupňovat lidem co vyvinou alespoň to úsilí, aby dali najevo, že by o ten přístup stáli :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.26670598983765 secREMOTE_IP: 3.91.106.44