Produkty

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci (před vydáním)
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".

PŘEDPRODEJ UŽ PROBÍHÁ!

PJ craft JaD rozhovory se sirienem


Recenze
.

Eventy
.


Rozcestník mimo Kostku

Týmový rekord v délce nespaní v týdnu před odevzdáním byl:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
24 hodinkladné body1
36 hodinkladné body5
48 hodinkladné body2
60 hodinkladné body2
72 hodinkladné body5
84 hodinkladné body1
96 hodinkladné body0
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
28.11.2020 15:32 - Lethrendis
Doporučuju řadit jen podle abecedy a pak udělat nějaký podobný seznam, co postoval Exi - ale i s odkazy na stránky + rejstřík. To by mělo být dost nápomocné.
28.11.2020 15:33 - Gergon
no a když už jsem narazil kromě kouzel i na předměty, tak jen pro doplnění - monstra nejčastěji hledám a potřebuji podle nebezpečnosti, ale monster manuál je má podle abecedy. tady je skvělé, že v českém překladu jsou na konci i seznamy podle nebezpečnosti, to mi hodně ušetří hledání a výběr monster při přípravě. ale stačí na to seznam a myslím že s kouzly je to stejné. stačí seznam podle stupnů a pdorobnosti pak abecedně, stejně jako v monster manuálu a u předmětů o kterých sjem mluvil minule by mi to taky bohatě stačilo - podrobnosti abecedně, ale někde seznam předmětů roztříděný podle vzácnosti.
28.11.2020 15:34 - Log 1=0
Sirien:
A nemáte nějaké statistiky návštěvnosti těch jednotlivých grimoárů? Nebo to je moc jemné?
EDIT:
gergon píše:
myslím že s kouzly je to stejné.

Kdy jsi naposled porovnával detailní statblocky dvou příšer a rozhodoval se, která nestvůra se ti do dungu hodí víc? Já nikdy.
28.11.2020 15:36 - cyrasil
"i poznamenání stupně kouzla je další informace nutná zapisovat do deníku navíc oproti současné situaci v DnD."

Muzes tohle trochu vysvetlit? Vzdyt znat uroven kouzla potrebujes minimalne kvuli spell slotum.
28.11.2020 15:36 - Pan Bača
exi píše:
kouzlo podle názvu (například zmíněné v modulu nebo v Bestiáři


jo, tohle je fakt (sice kouzlící NPC mají úrovně uvedeny, ale většinou je v textu jen "seslání najdi magii odhalí" apod.

si říkám, bylo by moc nepřehledné, kdyby ty seznamy byly dva? jeden výčet podle stupňů a druhý podle povolání? nebo by to bylo už moc? (takovou A4 si koneckonců můžu udělat sám a mít ji po ruce)
28.11.2020 15:37 - cyrasil
"jeden výčet podle stupňů" ten ti ale nijak nepomuze - stale musis listovat z jednoho konce na druhy
28.11.2020 15:42 - Aegnor
gergon píše:
- i poznamenání stupně kouzla je další informace nutná zapisovat do deníku navíc oproti současné situaci v DnD.

Já ti nevím, já se podíval na deník a "kniha kouzel" tam má rozdělení na stupně. Takže to dle mého žádná informace navíc není.
28.11.2020 15:42 - Pan Bača
jsem to myslel trošku jinak.

Já hlasoval pro řazení podle stupňů, ale evidentně i řazení podle abecedy má něco do sebe.

tzn. řazení popisů kouzel bych nechal podle stupňů (v rámci každého stupně samozřejmě podle abecedy), před samotnými popisy seznamy podle povolání... a k nim ještě seznam podle stupňů (ne vždy si chci jen proletět, kde co je z pozice PJ), nebo třeba na konec, to je asi jedno
28.11.2020 15:43 - Gergon
- navíc myslím že by bylo fajn mít to v příručkách sjednocené - chceš předělávat i seznamy monster a předmětů podle nebezpečnosti a podle vzácnosti? nebo budeš mít vše abecedně akorát kouzla budou řazená jinak?

- Pokud máš hůlku, která ti sešle kouzlo, tak nepotřebuješ znát jeho úroven protože ti nečerpá spell sloty. ani svitek nečerpá spell sloty takže ani tam nepotřebuješ znát úroveň kouzla. když máš černokněžnická vzývání, která sesílají kouzla, taky u nich není uveden stupeň, je to vzývání, které čenokněžník prostě umí a sešle.
28.11.2020 15:44 - Gergon
já nemluvím o kouzlech v deníku postav, ale třeba o kouzlech u magických předmětů, svitků atd...
28.11.2020 15:48 - sirien
gergon píše:
tak v podstatě nikde nebude klasický abecední seznam kouzel

to je jakože fair point; teoreticky se to dá udělat jako jmenný rejstřík kouzel (nebo jako součást jmenného rejstříku obecně).

Zapsat si stupeň kouzla fakt není informace do karty postavy navíc, protože stupeň kouzla musíš mít tak jako tak zapsaný, abys věděl, za jakou Pozici kouzlo sesíláš.

Jinak ano, PHB to nějak má - ale že k tomu došli na základě nějakých úvah a zkušenosti je už trochu domýšlení věci. Dost možná to prostě zkusili takhle, protože to od oka odhadli jako lepší (ono jak vidíme i v téhle diskusi, co je "lepší" je poměrně diskutabilní) nebo to zkusili nějak a spálili se, tak to v Xanatharovi udělali "správně". Nebo to zkusili nějak a pak to v Xanatharovi zkusili nějak jinak, protože prostě nevěděli a chtěli fakt zkusit, co se bude hráčům líbit víc.


Jinak jako ok, z toho co píšeš je zjevné, že požadavky DMů a hráčů se v tomhle docela liší.
28.11.2020 15:53 - Aegnor
(just trying to think outside the box here.)

Pokud je abecední seznam užitečný hlavně pro PJe, co takhle mít ten abecední seznam v DMG? Nebo spíš rejstřík kouzel odkazující na PHB. Dalo by se pak fungovat i tak, že máš otevřenej abecední seznam kouzel a v PHB vždycky nalistuješ správnou stránku.
28.11.2020 16:09 - RoVan
Aegor - Varianta s DMG mi přijde hooodně Out of the box :) a podstatně horší, potom by DM musel vzít do ruky jednu knížku, dohledat kouzlo a listovat v druhé knížce, nedej bože aby to bylo kouzlo sesílané nestvůrou, to by se odkázal z MM na DMG a pak na PHB :-D

Nicméně třeba nahradit seznam kouzel podle úrovně abecedním seznamem s odkazy na stránky (a mít popisy kouzel podle úrovní) mi přijde rozhodně schůdné.
28.11.2020 16:12 - York
Aegnor píše:
co takhle mít ten abecední seznam v DMG


Jako že vezmeš jednu knihu, v tý to najdeš v seznamu, přečteš si číslo stránky, otevřeš druhou knihu a v tý nalistuješ stránku?

To mi zní poněkud nešikovně ;)
28.11.2020 16:15 - Tarfill
Jak píše exi, obě varianty mají něco do sebe a každému může vyhovovat něco jiného.

Sám za sebe bych asi uvítal, kdyby systém zůstal abecední, tedy stejný jako v PHB, avšak s tím, že by v tom seznamu kouzel jednotlivých povolání bylo ještě rovnou i číslo stránky, kde to kouzlo najdu. Takhle by mi to vyhovovalo...
28.11.2020 16:56 - Rilkin
Podle mého názoru by měl být abecední seznam kouzel alespoň někde. Osobně mi více vyhovuje systém řazení v PHB, ale asi bych přežil i řazení podle stupňů.

Hlavně pokud se rozhodnete pro řazení podle stupňů, tak dejte někam i abecední rejstřík. Protože existuje celá řada situačních kouzel, u kterých vím, jak se jmenují a co zhruba dělají, ale přesný stupeň z hlavy určitě nedám. Dobrým příkladem jsou třeba Nezjistitelnost, Dvojník nebo Mordenkainenův věrný pes. Ty bych podle stupně fakt hledat nechtěl.
29.11.2020 10:24 - Pan Bača
sirien: díval jsem se s děckama na povolání a zaujala mě jedna věc, a sice typy zranění. V JaD bude mrazivé místo chladného? Ono to je asi výstižnější, ale zpětně se mi moc nechce všechno opravovat :-D
29.11.2020 10:34 - strucky
Tak přímý překlad. co je tu v příručkách, je v pořádku, ne? Cold damage -> chladné. Frost damage tam není. To bude spíš jen JaD invence. :)
29.11.2020 10:43 - sirien
Píše:

Pan Bača: ne, teď koukám do kouzel i do kapitoly Boj a používáme Chladný typ útoku a Zásah chladem. "Mrazivý" nejspíš vzniklo mým živelným psaním jako omyl (osobně nemám DnD překladový klíč 100% v krvi).

Nicméně když to zmiňuješ, tak jsme udělali nějaké jiné změny v překladovém klíči, které jsme nekonzultovali, protože jsem usoudil, že nevyžadují synchronizaci s překladem - jde o věci které jsou buď tak "velké", že praští do očí a jsou zjevné, nebo naopak tak dílčí, že splynou a když si toho někdo všimne tak intuitivně pochopí, že jde o totéž.

Z té první kategorie jsme např. "životy" překlopili na "Body výdrže" (což byl záměr). Z té druhé používáme "Dlouhý" odpočinek (což líp koresponduje s krátkým, ale upřímně myslím že to vzniklo tím že jsem to tak napsal do X kapitol než mi vůbec došlo že to má být jinak... a pak nám přišlo že whatever, důkladný, dlouhý - očividně totéž).


Nicméně jedna taková zkušenost z momentální práce na kouzlech - podobné změny jsou ve skutečnosti v praxi extrémně snadné, protože je lze v klidu provést pomocí hromadného nahrazení. Udělal jsem to u všech typů zranění (které jsem potřeboval převést na typy Zásahů) a s životy (Body výdrže) atd. a hromadné nahrazení na pohodu pročistí dokument bez vzniku jakýchkoliv hrubostí.

EDIT: jinak ale abych se nevymlouval, to platí samozřejmě pro všechno, takže jestli se vám ty dílčí rozpory nelíbí, tak jako jo, můžu to projít a hromadně nahradit Dlouhé odpočinky za Důkladné - jakože nechce se mi, protože sem línej, ale realisticky to je práce tak na 10 minut, takže...)


EDIT2: na druhou stranu jsem se díval že v SRD nejsou opravené ty názvy kouzel na kterých jsme se dohodli:

- chill touch = dotek smrti (mrazivý dotyk)
- guidance = vedení (boží dohled)
- animate dead = stvoř nemrtvého (oživ mrtvého)
- flesh to stone = zkamenění (maso na kámen)
- bane = uřknutí (zhouba)
- polymorph = proměň tvora (proměň)
- sumburst = sluneční záblesk (sluneční erupce)
- gust = poryv (závan)
- meld into stone = splyň s kamenem (vejdi do kamene)
- druidcraft = druidství (druidovství)
29.11.2020 11:12 - Pan Bača
ok,
ty změny jsou za mě asi v pohodě, ale Zející portál dosázím ještě postaru.

Jo, ty změny ještě nejsou (mám je evidované, ale od té doby, co se to řešilo, jsem na ně nějak zapomněl), což by bylo dobré aspoň do základní sady, do klíče a SRD. A v Zejícím portálu to taky opravím.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.09449315071106 secREMOTE_IP: 34.230.35.103