Produkty

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci (před vydáním)
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".

PŘEDPRODEJ UŽ PROBÍHÁ!

PJ craft JaD rozhovory se sirienem


Recenze
.

Eventy
.


Rozcestník mimo Kostku

Týmový rekord v délce nespaní v týdnu před odevzdáním byl:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
24 hodinkladné body1
36 hodinkladné body5
48 hodinkladné body2
60 hodinkladné body2
72 hodinkladné body5
84 hodinkladné body1
96 hodinkladné body0
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #61
3.3.2016 12:04 - Jerson
Já nikdy neviděl, že by si na takové rozpoznání magie někdy theurg házel. Další vopruzácké pravidlo.
Autorská citace #62
3.3.2016 15:27 - sirien
Vojtěch píše:
No jo, jenomže jakmile sem pustíš odpadlíka, tak lidi začnou hledat, kde má Harleye a proč si ostříhal háro.

prosimtě... Lorenzo Lamas, to je jméno, na které si dneska vzpomenou už jen přestárlí kmeti jako my, rozhodně ne nová hráčská generace... :D
Autorská citace #63
3.3.2016 17:09 - Vojtěch
Jo, ne každý pochopí, proč má můj bestiální vrah Nick Slaughter havajskou košili a šortky :D
Autorská citace #64
3.3.2016 17:15 - sirien
Vojtěch píše:
Jo, ne každý pochopí, proč má můj bestiální vrah Nick Slaughter havajskou košili a šortky :D

To seš pěkně mírnej vypravěč, dělat bestiální vrahy kterejm každej dokáže dát přes hubu a co u sebe nosej pistoli, ze který ani neuměj střílet... doufám, že si mu dal aspoň nějakou kompetentní kolegini, která ho před postavami dokáže aspoň chvíli zachraňovat :p
Autorská citace #65
3.3.2016 17:30 - Vojtěch
To je pro mojí hráčskou postavu! A ano, bude to chtít kolegyni :D
Autorská citace #66
3.3.2016 18:06 - Naoki
A co preklad grazl podle posledniho mission impossible?
Autorská citace #67
3.3.2016 18:15 - sirien
nope.

Slovo "rogue" samo o sobě nemá zvlášť silné zbarvení, tudíž by ho neměl mít ani jeho překlad. Proto se mi nelíbí "zloděj" ani "lupič" ani nic podobného - rogue samo o sobě neimplikuje nic nutně nezákonného nebo nemorálního a dá se použít i v pozitivní konotaci.

Tulák je z tohodle pohledu dobrý překlad, až na to, že významově označuje něco trochu jiného, než rogue (tuláka bych zpátky do angličtiny přeložil mnohem spíš třeba jako "gypsy" než jako "rogue")

Ten odpadlík na to fakt docela sedí.
Autorská citace #68
3.3.2016 19:02 - Vojtěch
Stejně by to mohl být pobuda, uličník, vagabund,...
Autorská citace #69
3.3.2016 19:16 - Aegnor
Ano! Prosím! Já chci povolání Uličník!
Autorská citace #70
3.3.2016 19:42 - ShadoWWW
Uličníka a chodce jsem propašoval do překladu PHB jako zázemí. Navíc se to hodilo k zázemím urchin a outlander (z hlediska kontextu).
Autorská citace #71
4.3.2016 09:02 - Mildar
On ten odpadlik v kontextu fakt nezni tak spatne. Jediny problem co s tim mam je ze to zni vic jak zazemi nez povolani. Co Vyvrhel, Zlocinec, Kriminalnik, Lump, Nicema, Zlosyn, Lotr, Zlotrilec.

Co myslite? davaji smysl takovyhle kriminalni synonyma? Specialne lotr mi dost dobre zni.
Autorská citace #72
4.3.2016 10:01 - Jerson
Mildar píše:
davaji smysl takovyhle kriminalni synonyma?

Vzhledem k tomu, že jsem s touto postavou nikdy kriminálníka hrát nechtěl, tak úplně vše co jsi navrhnul by se mi silně nelíbilo, kdybych si měl postavu se schoností nenápadné infiltrace, šplhu, otvírání zámků a podobných skutečně vybrat.

Problém je, že pro tohle povolání asi neexistuje označení s negativní konotací, aby sedělo do běžné představy o fantasy světě. Osobně takovou postavu nazývám buď zvěd (i když to moc neodpovídá) nebo agent. A kriminálním synonymům se snažím vyhnout velkým obloukem, protože hráči mají často sklony se názvem povolání představovat, a co hůř, představovat tak ostatní členy skupiny, a to i v případech, kdy o tobě tito hráči (ani jejich postavy) tak nemluví.
Autorská citace #73
4.3.2016 13:49 - Jarik
Jerson: tak to už snad jen Špeh.

Popravdě. Špeh mi sedí víc než zvěd.
Autorská citace #74
4.3.2016 13:54 - Aegnor
Špeh mi přijde spíše městský, zvěd mi přijde "blíž k hraničáři" (ale je to teda čistě moje preference)
Autorská citace #75
4.3.2016 14:00 - Mildar
Jako zvěda vidím spíše barda (coz je oznaceni co se myslim preneslo i do Kingdom Come?). Rogue se postupne specializuje na vrazdy a zlodejstvi. I kdyz pracujes pro nejhodnejsi lidi ve vesmiru, tak te kazdy uvidi jako cloveka specializujiciho se ve "spatnych" technikach. Stejne spatny to ma takovy warlock.
Autorská citace #76
4.3.2016 14:09 - sirien
Mildar píše:
Vyvrhel, Zlocinec, Kriminalnik, Lump, Nicema, Zlosyn, Lotr, Zlotrilec.

Vojtěch píše:
pobuda, uličník, vagabund

nemohl, protože konotace, viz #67

Jerson, Jarik: Špeh a Zvěd - také ne; tahle slova mají tentýž problém, co Jerson vytýká Zloději a Lupiči - ne každý, kdo chce hrát Rogue, chce hrát nějakého zvěda nebo špeha a dělat nějaké infiltrace nebo průzkumy.


Rogue je classa, která pokrývá typ postav, které jsou - svými schopnostmi a přístupem - sebecentrické. Nemusí být nutně morálně/charakterově sebecentrické co do zájmů, cílů, motivací... ale jednají sebecentricky - využívají vlastní triky, spoléhají se samy na sebe, vyškrábavají "špinavé" výhody (útoky ze zálohy...) atp.
Mohou to být zločinci... ale stejně tak to mohou být ochránci práva, ať už v podobě nějakých vigilantů (ala Robin Hood) nebo v podobě legitimních zástupců nějakých stráží atp. - ale nejsou to ti týpci co by veleli jednotce stráží; jsou to ti týpci, co jdou ven a udělají to sami a po svém. Mohou to být i postavy co jsou k tomuhle rozporu v právu netečné, různí jedinci co hrají sami na sebe a naučili se vůči okolí spoléhat na to, co si dokáží zařídit sami.

Což je něco, co popisuje jak nějakého lupiče, tak i zvěda nebo třeba infiltrovaného agenta.



Vlastně čím víc nad tím přemýšlím, tím víc mi ten "odpadlík" přijde jako nejlepší možný překlad (ve smyslu nejvěrnější / nejvýstižnější) - postava, co se přestala spoléhat (nikdy nespoléhala) na ostatní.

(a čím víc o tom přemýšlím, tím míň se mi líbí "tulák", protože to má hrozně silnej tah do divočiny / na venkov vůči "ranger")
Autorská citace #77
4.3.2016 14:21 - ShadoWWW
Píše:
Jako zvěda vidím spíše barda (coz je oznaceni co se myslim preneslo i do Kingdom Come?).


V Kingdom Come sice bard bude, ale bude tam právě i zloděj. Hra má mít 3 hlavní postavy: rytíř (zaměřený na boj), zloděj (zaměřený na tichý pohyb a útok ze zálohy) a bard (zaměřený na řečnictví).
Autorská citace #78
4.3.2016 14:33 - Vojtěch
Ještě mě napadl Rošťák. Stejně je Rouge sto vyrábět akorát nějaké vylomeniny a měl by ho hrát Belmondo :D
Autorská citace #79
4.3.2016 14:33 - Jarik
Koukam tu do výkladového slovníku a oko uvizlo na slovu Dareba. Kteréžto není chápáno pouze negativně.
ještě to prozkoumam dukladneji:-)
Autorská citace #80
4.3.2016 15:40 - Tronar
sirien píše:
Mildar píše:Vyvrhel, Zlocinec, Kriminalnik, Lump, Nicema, Zlosyn, Lotr, Zlotrilec.
Vojtěch píše:pobuda, uličník, vagabund
nemohl, protože konotace, viz #67


Asi nejak nechapu zmineny odkaz

In modern English language, the term rogue is used pejoratively to describe a dishonest or unprincipled person whose behavior one disapproves of, but who is nonetheless likeable and/or attractive.

Tenhle popis mi evokuje Svihaka Lazenskeho :D
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.09121298789978 secREMOTE_IP: 3.235.75.229