Kultura

Autorská citace #1
25.8.2016 07:44 - ShadoWWW
Ty staré TOS filmy jsem prve četl jako knihy a až pak je viděl jako filmy. Nejvíc z nich na mě zapůsobil Khanův hněv. Kdybych dělal restart série, začátek mého filmu by byl koncem Khanova hněvu, akorát na konci by se neobětoval Spock, ale Kirk, a se Spockem by to emočně hrozně moc zatřáslo. Tak, že by začal být trochu jiný než v původní sérii. Jak jiný? No to se mě neptejte, nejsem scénárista ani režisér, ale ten protiklad sebeobětování starého vs. nového filmu by mohl tvořit zajímavý most mezi starým a novým pojetím a zároveň by mohl navodit novou, neprozkoumanou výzvu "Co kdyby Spock nebyl tak logicky chladný".

A na konci filmu by přišel na můstek Wesley Crusher a zeptal by se: "Nezahrajete si se mnou D&D 1701E, tu Novou generaci oblíbené hry?" :-))
Autorská citace #2
25.8.2016 09:25 - Sroty
Asi je to dobou. Ze Star Treku se stala popcornová série. Asi je potřeba k němu tak přistupovat. Tam, kde v TOS chyběly efekty, dohnali to kvalitním scénářem. Novodobá adaptace je na tom přesně naopak. Nemyslím si, že je vhodné k tomu přistupovat stylem "dřív byla tráva zelenější a Spock ušatější." Dřív to bylo prostě o něčem jiném. Mám rád jak "starý" (konče Voyagerem), tak "nový" (počínaje Pinem) ST a nikdy mě nenapadlo tyto oddělené linie srovnávat. Protože kromě názvu a několika jmen nemají společného vůbec nic.
Autorská citace #3
25.8.2016 13:17 - sirien
Sroty: Ono to je hodně o tom, že název filmu (zejména u "sérií"), jeho anotace a trailer jsou v podstatě přísliby a když pak uděláš film, co jde úplně jinam, tak ten příslib porušuješ.

Samozřejmě, můžeš říct, že se ten příslib v "nových" pojetích změnil, ale v tom případě je namístě se ptát, proč to nazývat stejně. A i kdyby jo, dává smysl, že lidi jako já, kterým vyhovoval ten předchozí příslib, nad tím novým ohrnou frňák. Zejména, když v rámci toho nového pojetí dělají tak očividné reference k tomu starému - to už je na hraně toho říkat "hej, podívejte na ty staré dobré filmy - podle nás byly špatné a my vám je teď uděláme líp, jak by bejt měly" - a následně je udělat hůř.

Můj problém kromě toho ale je, že když se na ty nové filmy podívám i bez toho, že bych od toho "očekával Star trek", tak pořád nějak nevidím dobré filmy, jen v podstatě CGI diskotéku s vesmírnejma loděma a character-whoring (snaha prodat super-cool charaktery lacinejma hláškama a křečovitejma drsnejma scénama, které ale nevyznívají, když je sleduješ jen trochu pozorně).
Autorská citace #4
25.8.2016 14:50 - Shako
sirien píše:
Samozřejmě, můžeš říct, že se ten příslib v "nových" pojetích změnil, ale v tom případě je namístě se ptát, proč to nazývat stejně.


Dračí doupě (o něco míň DnD) v rpg, Star War a řada dalších filmových serií.... není to příslib, že to bude stejný, ale marketing. Čéčé, že zrovna tobě to přijde divný mě fakt překvapuje. :)
Autorská citace #5
25.8.2016 15:10 - Sroty
Jak píše Shako. Je to marketing. Páč konkurence. Co mohlo konkurovat ST v 90. letech? Maximálně tak SW a Alien, jinak to byla bída. Dneska musíš mít efekty a světýlka. Scénář jde stranou. Chápu, že se ti to nemusí líbit, když jsi vyrostl na "staré" nové generaci a TOSce. Značky se sice recyklují, ale už se nerecyklují tehdejší myšlenky a postoje. To je bohužel fakt, se kterým asi nic neuděláš.
Autorská citace #6
25.8.2016 15:19 - sirien
Ne, Shako má namysli, že se to tak pojmenovává kvůli marketingu. A to jako chápu, jen se mi to nelíbí, tak to kritizuju :)

Co píšeš Ty je o něčem jinym a musim říct, že s tim osobně moc nesouhlasim - resp. je to "lacinej attention whoring" - dáme tam světýlka, bude to cool. Ano. Ale ta světýlka můžou fungovat i v dobrym filmu, to, že je tam máš, neznamená, že musíš zbytek všeho odfláknout.


Jinak já jsem právě "nevyrostl" na starém Star treku. Popravdě řečeno sem vůbec nevyrostl na Star treku (kdysi sem občas v televizi viděl TNG, takže když už, tak "původní" by pro mě osobně byly Picardovské seriály, nicméně nikdy sem to moc nesledoval a ani mě to moc nebralo), takže žádnej tenhle bias nemám.

Ke Star treku sem se pořádně dostal právě teprve nedávno - zkouknul sem ty dva nové filmy a říkal sem si "wtf?" a i když to zapadalo do mé původní představy nezajímavosti Star treku, tak mi přišlo, že tohle přece nemohlo vytvořit ten kult, co to má, tak sem šel a zkouknul sem ty starý filmy. Tj. celej Star trek je pro mě efektivně záležitost nějakých posledních 4 let a "novej" i "starej" sem nakoukal v podstatě souběžně.
Autorská citace #7
25.8.2016 19:43 - Hunter
Me se obrovsky libil remake Star Trek s Pinem - neuveritelne moc a moc :-) Jsem fanda New Generation, DS9 a jiste casti Entreprise :-) Novy remake jsem videl... No, alespon desetkrat :-)
Star Trek into Darkness mi prisel slaby, predvidatelny a uprimne o nicem (videl jsem ho radsi trikrat a nazor jsem nezmenil). Myslenka (darker Federation) slibna, ale nevytezena...
Star Trek Beyond mi prisel naprosto skvely a konecne jsem z nej mel pocit praveho "Star Treku", kde se objevuji nove napady a utopicka budoucnost lidstva. Zkratka a dobre ta stanice ve vesmiru? Nadhera... Moc a moc a moc :-)
V porovnani s ostatnimi slagry, zatim muj nejlepsi film roku.

Celkove jsem rad, ze udelali remake a novy obsah. Remake mi prisel skvely (vysvetleni zazemi ToS postav - jako proc Bones ma ten nick, cameo praveho Spocka :-)). A Beyond ve me vzbudilo optimistickou viru v lepsi budoucnost lidstva :-) A o tom ST pro me je :-)
Autorská citace #8
25.8.2016 20:14 - sirien
Tak je hezké, že z toho si tak nadšený, ale možná spíš kdybys řek co konkrétně se Ti na tom líbilo? :)
Autorská citace #9
26.8.2016 01:01 - Colombo
Furt nechápu co lidi vidí na tom Camberbuřtovi.
Autorská citace #10
26.8.2016 02:09 - sirien
Umí hrát.
Autorská citace #11
26.8.2016 07:26 - Aegnor
Colombo: lícní kosti.
Autorská citace #12
26.8.2016 10:03 - Hunter
sirien píše:
Tak je hezké, že z toho si tak nadšený, ale možná spíš kdybys řek co konkrétně se Ti na tom líbilo? :)


Na Beyond jsem nechtel spoilerovat :-)
Na "starem" remaku Star Trek jsem to, myslim, napsal - vytahnuti vic detailu starych postav. Stejne jako typicky ToS pribeh s presunem v case. Navic zniceni Vulkanu a to, jak takovy posun casem zmeni dejiny a postavy.

Spoiler alert :-)
Na Beyond tedy hlavne vesmirna stanice a vsechny ty drobne vychytavky na ni. Naprosto cool integrace vesmirne stanice a mesta, kde vesmirne lode letaji umne zamaskovane pod rekou. Celkove kdokoliv vymyslel tu stanici, tak si dal zalezet a veci domyslel. Takze vsechna ta technika v tom, super. Navic, prestoze to je stanice flotily, tak to vypadalo mirumilovne - zde ten navrat k Federaci jako mirovemu obru, ne nicivemu, jako bylo v Into Darkness.
Dalsi pak propojeni rady serialu Enterprise s timto novym (lod Franklin). A navic s Novou Generaci (holoemitory :-)). A celkovy nadech filmu, ktery ma porad kapitana Kirka, ktery si necha rotrhat tricko a neni diplomat jako Pickard (to vyjednavani na zacatku bylo dokonale), Spocka resiciho romantickou zapletku, o neco mene kickass Uhuru (konecne :-)) a excelujiciho Kostru :-)
Zkratka a dobre herecky vykon, dobre vykreslene postavy posadky, novy pribeh, i propracovane napady na nevojenskou federaci a prekrasnou stanici, na ktere bych chtel zit :-)
Autorská citace #13
26.8.2016 10:13 - LokiB
Vam prislo, ze v Into Darkness ma federace najaky motiv niciveho obra?
ja tam tedy zaznamenal spise velkou miru neschopnosti a jednoho ambiciozniho magora / progresivniho vizionare, at to kazdy bere jak chce, ktery zkousi "resit aktualni situaci jinak".
samotna federace tam nic moc niciveho nepredvedla, cela ta nicivost se odehrala v komorni atmosfere jednoho proslovu mezi dvema lodmi Federace ...
Na DS9 jsme kdysi koukali jako na takovou televizni oddychovku, nic moc hlubsiho jsme tam nevideli. ono si to sve fanousky asi naslo.

prvni film "po restartu" mel urcite kouzlo ... pro me tedy ne primo startrekovske (cela ta story ohledne mladyho adepta, co se snazi dostat k flotile a tam vyniknout, byla opravdu daleko vic zmodernizovany topgun nez startrek). jako samotny film mi proslo, ze to fungovalo.
Autorská citace #14
26.8.2016 10:15 - Hunter
Colombo píše:
Furt nechápu co lidi vidí na tom Camberbuřtovi.


Vubec nic. Nelibilo se mi jeho nadabovani Smaka (natoz ostatne cely hobit trilogy). A jeho Khan byl, no, rekneme ze nudny. Originalnimu alespon sla sem tam "pena od huby"... Tenhle byl zkratka nudny a prehnane uber. Nesnasim tu cast, kde stoji jak kreten na vyvysene plosine (tj. bez krytu), nehybe se a otacivym pohybem kolem sebe strili z disruptor minigunu... Idiot...
A Klingoni ho charguji, protoze disruptory nechali u babicky na stole, kdyz u ni byli na nedelni gagh...
Autorská citace #15
26.8.2016 14:12 - sirien
Zaprvé, to že Khan stojí bez krytu a střílí okolo je vina JJ Abramse a ne Cumberbatche.

Zadruhé...
Hunter píše:
Me se obrovsky libil remake Star Trek s Pinem

Hunter píše:
typicky ToS pribeh s presunem v case

Hunter píše:
Nelibilo se mi jeho nadabovani Smaka

Hunter píše:
jeho Khan byl, no, rekneme ze nudny.

...ok... dobře...
...fajn...

...nebude vadit, když velmi pomalu trochu poodejdu? Támhle, kousek, na úplně druhou stranu místnosti, že ne?
Autorská citace #16
26.8.2016 19:52 - LokiB
sirien: rekl bych, ze Chrisu Pineovi krivdis ... imho hraje presne tak, jak to po nem chteli.
kdo naopak neumi imho hrat, je Zoe Saldana. Navic ta jeji postava je nudna a nezajimava. Jestli to tak mela napsany, nevim, pochybuju.

Cumberbatch hrat umi, bez ohledu na to, jestli ma dobre nebo spatne napsanou postavu.
Autorská citace #17
26.8.2016 20:12 - sirien
Těžko posoudim, teď koukám na seznam jeho filmů a podle všeho sem s nim nic kromě Star treku neviděl, takže to je určitě možný, ale přiznám se, že nejsem úplně nakloněn tomu moc věřit. Pokud to je pravda a opravdu po něm někdo takovýhle projev chtěl, tak to je podle mě smutný.

Zoe... kromě ST koukám sem viděl ještě Avatara (kde "hráli" tak maximálně hoši od CGI), Piráty (kde si jí vybavuju jen tak lehce a neměla moc velkou roli) a Guardians of the Galaxy (kde mi nepřišla přímo špatná, ale ani nijak moc dobrá).

Každopádně když srovnám herecké projevy staré generace (2, 4, 6...) popř. i nové generace (8...) s remake partou, tak mi přijde, že remake parta je zoufale špatná. Je možné, že po nich někdo tak příšerné herecké podání chtěl, takže to neni jejich chyba, ale to tomu filmu už moc nepomůže.


LokiB píše:
Cumberbatch hrat umi, bez ohledu na to, jestli ma dobre nebo spatne napsanou postavu.

Jo, to sem chtěl vyjádřit a nenapadlo mě jak :) To je něco, co mám na hercích rád - když sou tak dobří, že umí vtisknout nějaké vyznění i špatně napsané postavě, takový ten dojem "hej, film nestál za nic, postava byla blbě napsaná, ale herec jí aspoň trochu zachraňoval".

Přijde mi, že poslední dobou to je vzácnější a vzácnější (ale dost možná to je jen tím, že ze starších filmů sleduju mnohem víc "výběr" zatímco z novějších koukám na "širší paletu" toho co vychází).

Taky mi přijde, že britský herci uměj hrát mnohem víc (častějc) než americký.
Autorská citace #18
26.8.2016 20:23 - LokiB
a tak ta posledni veta je trochu zavadejici ... jiste, tradice shakespaerskych spolecnosti je v GB daleko lepsi. ale i v USA maji dobre herecke skoly. a ze by Paul Newman treba neumel hrat se asi ric neda. Oproti tomu zas takovy Statham hrat imho neumi.
Ale zas v americe maji hodne prumernych a podprumerych hercu, ktere v GB produkci vetsinou nevidime, protoze neni tak masova. takze z GB vetsinou vidime prave tu elitu

horsi je to u nas ... skutecni herci uz moc nejsou. herci jako byli Mensik, Kopecky, Brzobohaty ... kteri proste umeli remeslo, umeli hrat.
Dneska frci v nasich filemech "civilni hrani" ... takze vsichni ti Vojtkove, Issove, Rasilovove, Hadkove ... vetsinou moc nehraji, snazi se, aby to vypadalo "jako ze zivota" ... coz me moc nebere.

ono se to zmenilo obecne ... ted jsem treba u kamose videl jeden dil Walking Dead (normalne bych na to nekoukal, pac me zombie film obecne nebavej) ... a kdyz si clovek predstavi, jak by to nataceli v 70. letech treba ... bylo by to uplne jiny. byl jinej vkus, jine pozadavky na zpusob hrani.
mne nektere dily puvodniho startreku prislo herecky trochu toporne.
vidim ale stejne, ze v poslednich dilech je bohuzel videt to, ze bud nejsou dobri scenariste, nebo neni o dobre scenare zajem (BTW: kdo jste nevideli prednasku Kevina Smithe o tom, jak mel delat scenar k Supermanovi, tak se na to podivejte, fakt klasika)
proste se studiim osvedcilo, nez vsazet na nejisty scenar, tak vsadi radsi na jistotu efektu a akce.
Autorská citace #19
26.8.2016 20:47 - sirien
kterou přednášku? Tuhle?

https://www.youtube.com/watch?v=Wo2KB1dEDdk

EDIT: "In Hollywood, you fail upwards" je geniální hláška a vysvětluje toho příliš mnoho :D

EDIT 2: Ta přednáška je geniální

(btw. četl jsi od Gaimana povídku... tuším že "Jezírko a zlaté rybky" nebo tak nějak? Je myslím v Kouři a zrcadlech, ta o tom jak v Hollywoodu fuckujou s autorem knižní předlohy co má tvořit scénář)
Autorská citace #20
27.8.2016 07:29 - Vojtěch
Ta je taky ženiální (a jo, je to Smoke and Mirrors).
Autorská citace #21
30.8.2016 11:30 - Gurney
Hodně dobrý článek, asi půjdu a zkouknu ty filmy znova. Navíc jsem si uvědomil jednu věc a sice že ST VI si nepamatuju vůbec a z ST VII vím jen že jsme kdysi viděl film, kde je starší Shattner a relativně mladý Stewart (ne že by u Stewarta věk jakkoli souvisel se vzhledem). Ale dost možná to bude tím, že spoustu těch filmů jsem viděl někdy v dětském věku a že jsem tu VI tehdy moc nebyl schopen docenit.

Jinak musím říct že ST IX: Vzpoura hodnotím docela vysoko, líbí se mi že je to najednou úplně něco jiného než předchozí filmy i seriál, většina scén se odehrává na v podstatě vojenské misi na povrchu planety, ale přitom to pořád má všechno to co dělá Star Trek Star Trekem. Nicméně uznávám, že ta zápletka je fakt jako dělaná pro Spocka.

Nemesis je potom celý takový divný. Neřekl bych že je to přímo špatný film, spíš jeden z těch co na něj člověk kouká a už v té chvíli vidí v čem všem by mohl být lepší (kolikrát by stačilo vlastně jen změnit pořadí scén) a zamrzí to hned dvakrát, protože když to sečte dohromady, tak by to mohl být druhý Wrath of Khan. Krom toho je na tom filmu vidět, že na něj neměli úplně malý rozpočt, takže fakt nechápu proč se vše co se tam děje neodehrává uprostřed občanské války a na nějakých exotických lokacích na Romulu. A bylo by toho mnohem víc bohužel...

Zbytek postu už je hate na Abramsův restart, netřeba číst dál :)
Píše:
...Kirk je parodie Cruise z Top Gunu a celá posádka je jak parta mladých modelů z reklamy na hadry - kdokoliv jehož věk začíná "3" nebo vyšší je očividně v důchodu a lodě se teď svěřují partě rozzívenejch fracků.

To je bohužel krutě přesné, nový Kirk je týpek, kterému by možná (po velkém váhání a přímluvě od kámoš jeho tce) světřili jeden z těch raketoplánů, co přepravují lidi na orbitu a zpět. A byla by to win-win situace pro všechny - Kirk by mohl balit holky na to že je důstojník Federace a spousta lidí by neumřela kvůli jeho chybám...

Krom toho...


sirien píše:
Umí hrát.

To je krutě přesné. A v porovnání se zbytkem ansáblu to bohužel (pro ten film) vyniká ještě o to víc.

Hunter píše:
Nesnasim tu cast, kde stoji jak kreten na vyvysene plosine (tj. bez krytu), nehybe se a otacivym pohybem kolem sebe strili z disruptor minigunu... Idiot...

A uvědomueš je že kde kdo stojí na place a co tam dělá si obvykle jako herec moc nevybíráš a jsi k tomu nasměřován scénářem a režisérem? A pokud je scénář sračka a režisér JJ Abrams tak to moc možností jak věci vylepšit neskýtá (přičemž Cumberbatch je i tak využívá na 120%).

Nicméně nemůžu si pomoct, ale bez ohledu na to jak žeru Cumberbatche, Khan prostě nemá ten říz ve chvíli kdy je to od pohledu Brit a nemá za sebou ten background charismatického diktátora a dobyvatele, který vládl půlce Asie a vybudoval tam apartheid v čele s geneticky upravenýma superlidma. Ale to je opět stížnost spíš na scénář.
Autorská citace #22
30.8.2016 12:01 - sirien
Gurney píše:
ST IX: Vzpoura

Tak jako špatnej neni, ale spíš než že by chtěl víc Spoka než Data mi na něm vadí to seriálově trojdílné tempo vyprávění.

(A Reiker... já si nemůžu pomoct, ale to je postava, kterou sem nikdy pořádně nepochopil, přijde mi tam nesmyslně do počtu aby tam byl nějakej macho, co vlastně ale ani neni moc macho.)


Gurney píše:
protože když to sečte dohromady, tak by to mohl být druhý Wrath of Khan.

No tak jako ano, ten film šlo udělat o dost líp aniž by se musel celej přebourat, ale zase takovej potenciál v tom teda fakt nevidim.

Gurney píše:
Khan prostě nemá ten říz ve chvíli kdy je to od pohledu Brit a nemá za sebou ten background charismatického diktátora a dobyvatele, který vládl půlce Asie

Tyjo... jako v tom filmu to nebylo vypíchnuté, ale já sem mu docela věřil, že tenhle background má (tipuju: scénáristi a JJ si na Wikipedii našli kdo byl Khan; Cumberbatch si ty díly seriálu a film skutečně párkrát pustil...), docela mi tam přišel jako warlord, jen hozenej do poněkud nepříznivě nevelitelské situace, nicméně tu autoritu a "self righteousness" tam docela měl, klidně bych si ho představil jako diktátora v čele nějakého Asijského superstátu.
Autorská citace #23
30.8.2016 12:52 - Quentin
Star Trek Beyond je dobrá jízda.

Co se příběhu a uvěřitelnosti týče, tak je to trošku jako když hraješ doma Stars Without Number. Není to úplně domyšlené nebo extra originální a každý plán, který posádka vymyslí, je z prstu vycucaná nouzovka. Když jsou ale postavy sympatické a kostka podrží, tak je to fakt zábavné a napínavé.

Jinak takové ty hříchy proti předloze jako frat kirk nebo berserk spock tu vůbec nejsou.
Autorská citace #24
31.8.2016 11:29 - Beltar
Ten novej film je sr...
Asi trochu spolier:
Taktika vedení bitev 0. Vítezná myšlenka ukradená z Mars útočí, ale tam byla víc cool zpracovaná.
Hlavní postavy jsou imunní na ruční zbraně, proto se vše musí řešit pěstmi.
Postavy hláškují spíš trapně, než vtipně.
Většina rozhodnutí je už od začátku nelogických a špatných.
A sorry Huntre, já teda nejsem fyzik, ale myslím si, že ta vesmírná stanice je úplná blbost.
Nebo by fakt mohla gravitace fungovat tak jako je to uděláno tam? Nemyslím ty anomálnie při konečném souboji, ale především ty města na těch jednotlivých pilířích.
A hvězdné lodě parkující uprostřed vesmírné stanice docích obklopených obytnou zonou, místo v nějakém přístavu je designerská blbost.
atd... atp...
Autorská citace #25
31.8.2016 22:12 - LokiB
Beyond je ... v kontextu dílů po restartu celkem ucházející. Resp. nic víc jsem od toho nečekal a jsem poměrně vděčný divák, který je rád, že hlavy mluví a obrázky se hýbají.

malé spoilery ...

scénáristé se opět moc nepředvedli ... vlastně je to scénář primitivní, na který se nabaluje hlavně konverzace, bojové scény a různé pokusy o vychytávky, zby si vydělali lidi z CGI oddělení.
Rozhodně to není nezapomenutelný spektákl, ale imho je to Star Trek ... s tím pozitivním, optimistickým étosem, ohledně lidstva, posádky atd. O tom to je.
Záporák nic moc. Jeho motivy nic moc. Celý jeho plán nic moc. Jeho konec taky nic moc.
Raději bych viděl něco jiného než variaci na téma "chci se pomstít federaci, protože ...", to už je takový voprděný.

Řešit fyzikální otázky "jak by to mohlo fungovat" je zbytečné. Ani o tom ST snad nikdy nebyl. Je to pohádka pro dospělé ... draci létají, magie funguje atd.
V našem světě by z toho nefungovalo mnohé :)

Co měl ale vždycky štve, je, jak se pro dramatickou scénu často autoři uchylují k tomu, že vesmírná loď sebou mlátí o skály a nic jí to neudělá ... ;)

Ohledně designu základny ... jestli to je nebo není blbost je těžké posoudit. Každopádně výhodou zvoleného designu je to, že lodě jsou schované uvnitř, tedy obrana na povrchu může odrážet případné nepřátele a ti nemohou útočit na lodě. COž mi přijde výhodné. Just saying.

Závěrem: asi by si většina z nás dokázala vymyslet "lepší příběh", který by nám dával větší smysl, měl by lepší dramatický oblouk, lepší postavy, dialogy a detaily. Bohužel, nikdo nám nezaplatí tolik, abychom takový scénář opravdu napsali a zkusili ho vnutit producentům ... :)
Autorská citace #26
31.8.2016 22:22 - sirien
Beltar, LokiB: díky, po tom Quentinově nadšení sem skoro zaváhal, jestli to nezkusit.
Autorská citace #27
1.9.2016 01:04 - LokiB
sirien: stejně se na to podíváš :)
hele, ono tím zas jako moc neztratíš, hodinu a půl času,no, přinejhorším. a ještě si pošimráš ego tím, že si na mnoha místech budeš říkat "týý jo, to bych teda vymyslel líp, než tihle maníci, co za to berou miliony dolarů ...."

BTW: viděl jsem teď o víkendu pár dílů Walking Dead ... a nějak nechápu, co na tom kdo má. Sledování takového seriálu považuju za úplnou ztrátu času. to už mi ten ST: Beyond přišel zábavnější. Ale to patří spíš do jiného vlákna ...
Autorská citace #28
1.9.2016 01:38 - sirien
LokiB: stáhnout si to, pustit si to na dobrou noc, místy proklikat a usnout je jedna věc - dohadovat se s kamarádama nebo přítelkyní a jít na to do kina (a ještě za to platit předem*) a zkurvit si tak společnej večer (ať už s kamarádama nebo s přítelkyní) je věc úplně jiná, uznej. Když du do kina, tak se chci fakt jako bavit a ne si jen doplňovat přehled.


* tohle mě nějak intuitivně irituje, je to v podstatě dokonalá definice zajíce v pytli... navíc nejen toho filmu, ale celého toho večera a tak - škoda, že žádné kino asi neudělá sociální experiment typu "po filmu si můžete říct o navrácení části nebo celého vstupného, pokud se vám film nelíbil, nebo nám naopak něco přidat, pokud se vám líbil"
Autorská citace #29
1.9.2016 02:02 - Colombo
Píše:
* tohle mě nějak intuitivně irituje, je to v podstatě dokonalá definice zajíce v pytli... navíc nejen toho filmu, ale celého toho večera a tak - škoda, že žádné kino asi neudělá sociální experiment typu "po filmu si můžete říct o navrácení části nebo celého vstupného, pokud se vám film nelíbil, nebo nám naopak něco přidat, pokud se vám líbil"

Přidat... jo, jenže komu ku prospěchu?

Tyhle věci nejlíp fungují v momentě, kdy máš jasné propojení autor <-> konzument, kdy konzument si může vybrat a přispět přímo autorovi, který na tom onom produktu má značný nebo úplný podíl zásluh. Jako jsou RPG, hudba, youtubeři, malé fanfilmy malých skupin (kteří svoji produkci dávají na youtube) atp.
Autorská citace #30
1.9.2016 02:04 - LokiB
eště by to mohlo být pay-as-you-go ... že by ti průběžně chargovali každou minutu, co tam sedíš, nějakou poměrnou částku, že :)

a tak třeba se synem bych na to do kina šel. on má ale radši super hrdiny. a doctora who. ST ho moc nebere.
Autorská citace #31
1.9.2016 02:18 - sirien
Colombo píše:
Přidat... jo, jenže komu ku prospěchu?

Klidně tomu kinu. Jako součást logiky nabídnutí té služby.

(Ano, bylo by cool, kdybysme se konečně zbavili distributorů a mohli sme platit direct přímo tvůrcům, ale ještě minimálně pár generací si na tuhle utopii počkáme)

Jinak pokud se nepletu, tak kina platí distributorům za dobu, během které film uvádí, a kdyby jim 50% lidí řeklo "ok, ne, vraťte vstupný", tak by ten film šel z nabídky nejspíš fakt hodně rychle.


EDIT: LokiB: Tak jestli má rád Doctora Who, tak to ho na novej Star trek neber, syn má narozdíl od většiny populace (soudě podle CSFD hodnocení nových ST filmů) dobrej vkus...
Autorská citace #32
1.9.2016 02:20 - Aegnor
Což by vedlo k tomu, že ten špatný film by měl menší výdělky... a najednou by bylo u filmu důležité, jak je kvalitní ten film, ne jak kvalitní je propagace. Mě to přijde jako fér myšlenka.
Autorská citace #33
1.9.2016 02:27 - LokiB
Fér myšlenka ve vychcánkovské české společnosti ... hmm, tak možná pro speciality v kinu Aero, v multikinech by asi zaplakali nad výdělkem.

To už mi přijde férovější to placení za odkoukanou minutu ... ok, koukals 10 minut, zaplatíš tolik a nashledanou. dokoukals to celý? pak si nestěžuj, že se ti to nelíbilo
Autorská citace #34
1.9.2016 02:37 - Aegnor
Hmm. Upřímně, o české společnosti jsem vůbec nepřemýšlel. Z mého laického pohledu pochybuju, že náš trh má jakoukoliv šanci ovlivnit celosvětové tržby filmů.
Autorská citace #35
1.9.2016 03:09 - sirien
LokiB píše:
Fér myšlenka ve vychcánkovské české společnosti

25 let kapitalismu v ČR ukázalo, že bez ohledu na zažité kecy o vychcanosti a čecháčkovství se česká populace se, když přijde na principy komerce, plateb a finančního chování, nijak zvlášť neliší od západní. Drtivá většina prognóz o nemožnosti fungování západních modelů kvůli "specifickému českému trhu" (nástup masmédií a TV Nova, nástup telenovel a TV Nova a Prima... Premiéra, snad, toho času ještě, nástup e-shopů, nástup plateb přes internet, nástup hypoték...) se ukázala být naprosto prázdnými kecy.

LokiB píše:
v multikinech by asi zaplakali nad výdělkem.

Posledních 15 let historie jasně ukázalo, že kino má specifickou přidanou hodnotu a lidé ho navštěvují bez ohledu na alternativní možnosti (nástup pirátského stahování skrze torrenty byl brutální zkouškou této pravdy)

Změny v trendech kinematografie (originální scénáře atp.) které Hollywood při odrážení kritiky s oblibou hází na piráty byly ve skutečnosti odborně opakovaně dosledované nikoliv k pirátům, ale k zaujetí defenzivních postojů studií v návaznosti na jejich vlastní konkurenční prostředí které se zrychlilo a hodně ztvrdlo v důsledku:
- vyšší kvantity produkce
- vyšších nákladů v souvislosti s rozvojem efektů
- vzájemného přebíjení studií a tvůrců v obojím výše uvedeném
- ve zvýšení cen produkce v důsledku defenzivní snahy sázet na herce, kteří se stávají o to dražšími


Mnoho teoretických psychologických (výzkumníky uměle vytvořené a sledované pay-what-you-want kavárny atp.) a praktickcých ekonomických (pay-what-you-want prodejní modely) experimentů v posledních 20+ letech jasně ukázalo, že lidé nejenže jsou ochotní platit za to, co dostanou, ale oproti běžnému pesimismu o lidské mentalitě dokonce vysloveně chtějí platit za to, co dostanou (což sílí s viditelností vazby mezi platbou a tím kdo je vnímán jako původní poskytovatel, přičemž lidé dokonce občas i cítí frustraci když jim je možnost platby odepřena). EDIT: mnohdy dokonce víc, než by si prodejce řekl; což je mimochodem zase common lore mezi řemeslníky jak u nás, tak na západě ("co sem dlužnej?" "tak nevim pane, taková drobnost, co uznáte za vhodný...") - dokonce byl vysledovaný i "paradox" že v určitých případech když je fixní cena lidé mrmlají, že je vysoká, ale když je věc daná jako pay-what-you-want tak lidé zaplatí víc a ještě jim to přijde adekvátní/levné (ironie svobodné volby, vskutku...) /EDIT



In conclusion: ne, multikina by to nejspíš dlouhodobě nijak moc neovlivnilo. Hollywood ano.
Autorská citace #36
1.9.2016 07:56 - LokiB
sirien: tak doufám, že jsi zaměstnaný v té části podnikatelské sféry, která je živa z dobrovolných příspěvků zákazníků. protože z mojí zkušenosti je teorie a experimenty hezká věc, bejt na tom existenčně závislej a stavět na tom business plán, je zase věc druhá, dost odlišná :)

kdyby se komukoli (třeba takovému Netflixu) zdálo, že vydělá víc, když nechá lidi platit dobrovolně, tak už to dávno dělá. Však ta multikina také. Jasně, experimentátoři můžou tvrdit co chtějí, ale dokud na tom nepostaví vlastní každodenní business, tak jsou to jen plky. Oni ti kapitalisti taky nejsou všichni úplně hloupí, jak se teoretickům může zdát ...

Připomíná mi to zemanovu teorii o tom, že se mají čeští výrobci spojit, založit vlastní prodejní řetězec, aby čelili hnusnému chování ze strany nadnárodních prodejních řetězců, které jen rejžujou peníze a výrobce dusej ... na papíře to vypadá hezky, v praxi se do toho u nás nikdo moc nehrne, protože výhodnost je spíše iluzorní. Klasický rozpor mezi tím "zjistili jsme, co byste vy všichni hloupí měli dělat" vs "to co dělám mě přímo živí" ...

A to říkám jako někdo, kdo s těmi českými výrobci komunikuje na denní bázi.

Kdyby byl majitel multikina přesvědčenej, že vydělá víc jiným modelem, tak ho vyzkouší ... jenže on o tom, narozdíl od tebe, zatím přesvědčen není.

Ano, existují poměrně úspěšné větší projekty, jako Humble Bundle ... jedná se však spíše o specifické případy.

Co se herců týče ... vidíš, já měl zase pocit, že dneska je poměrně trend zkoušet sázet na nové tváře, které jsou neokoukné a levnější. Ano, prodraží se pk v pokračováních :)
Ale doba filmových megastar, kdy všechny úspěšné filmy stály zejména na jménech hlavních hvězd, už spíše přešla. V Star Treku je to dobrý příklad ... nové Star Wars jakbysmet (když nepočítáme pár lidí z nostalgie), v Rogue One jsou známější herci, ale nestojí to na nich, všechny ty Hunger Games, Divergence, Twilight, Harry Potter atd ... na začátku neměly skoro žádné "hvězdy".

Když se podíváš sem, tak z mého pohledu většina filmů nahoře není postavena na hercích, ale na značce či příslibu režiséra či scénáře.
Autorská citace #37
1.9.2016 09:34 - Aegnor
LokiB píše:
kdyby se komukoli (třeba takovému Netflixu) zdálo, že vydělá víc, když nechá lidi platit dobrovolně, tak už to dávno dělá.

Kdo tady mluvil o obecně vyšších výdělcích? Nikdo. Výsledky těch experimentů říkají akorát "lidé jsou ochotni platit, i když k tomu nejsou nuceni."

LokiB píše:
nové Star Wars jakbysmet (když nepočítáme pár lidí z nostalgie)

Těch pár lidí tam nebylo z nostalgie, ale aby provázali sedmičku se starou trilogií. Oni tam svůj účel měli.

LokiB píše:
všechny ty Hunger Games, Divergence, Twilight, Harry Potter atd ... na začátku neměly skoro žádné "hvězdy".

3 ze 4 příkladů vychází z úspěšné knižní série. Divergence je koukám taky dle knihy, ale o té knize jsem nikdy neslyšel (tak si ji netroufnu zařadit do "úspěššné knižní série", i když tam může patřit).
Autorská citace #38
1.9.2016 10:10 - LokiB
Aegnor: tak se podívej na ten odkaz o výdělečnosti filmů za rok 2015 ... nemůžu za to, že lidi choděj na knižní série, jen poukazuju na tom, že zrovna v této době nejsou hlavním tahákem, proč lidi choděj do kina, megastar hvězdy, jako tomu bylo v některých jiných etapách.
upřímně, nechápu, cos tím posledním odstavcem vlastně chtěl říc.

Ad nové SW: a co Rogue One? to nepočítáš?
Jestli šel někdo na SW 7, aby viděl Marka Hamilla ... no, možnýýý to jéééé. tak to asi musel bejt dost zklamanej z těch pár patetickejch vteřin. Jsem přesvědčen, že i v tomto případě šli lidé na značku a ne na konkrétní herce. Přijde mi, že jsi nepochopil hlavní obsah toho sdělení ... SW 7 prostě nebyly o hereckých megastar, které by přitáhly lidi. Takže i tady mi smysl komentu unikl.
Autorská citace #39
1.9.2016 10:26 - Aegnor
LokiB píše:
upřímně, nechápu, cos tím posledním odstavcem vlastně chtěl říc.

Že podle mě není dobrej nápad použít film, který staví na veleúspěšné knižní sérii, jako příklad, že nepotřebuješ megahvězdy, abys natáhnul lidi.

LokiB píše:
Ad nové SW: a co Rogue One? to nepočítáš?

MLuvím o sedmičce, ano, Rogue One nepočítám.

LokiB píše:
. SW 7 prostě nebyly o hereckých megastar, které by přitáhly lidi.

Protože to nepotřebují. Stejně jako to nepotřeboval HP, nepotřeboval to Twilight... máš příklad filmu, který 1. nemá (mega)star v hereckým obsazení, 2. není založen na úspěšné knižní série, 3. nevyužívá úspěšnou značku a 4. byl úspěšný?

O to mi jde. Je obrovský rozdíl mezi "uvádím naprosto nový film" a "vycházím ze zavedené popkulturní značky".

LokiB píše:
Takže i tady mi smysl komentu unikl.

No že Hamill, Ford atd... nebyli v sedmičce aby divák zavzpomínal na starou trilogii, ale aby bylo jasně vidět, že se ten film odehrává ve stejném universu a o kolik let cca později.
Autorská citace #40
1.9.2016 10:56 - Naoki
Píše:
máš příklad filmu, který 1. nemá (mega)star v hereckým obsazení, 2. není založen na úspěšné knižní série, 3. nevyužívá úspěšnou značku a 4. byl úspěšný?

300? Jako jo, je to založený na komiksu, ale drtivá většina o něm asi neslyšela a přitom je to jeden z nejúspěšnější 18+ filmů ever.
Autorská citace #41
1.9.2016 11:15 - LokiB
Aegnor:

příklady (z historie): třeba Blair Witch Project, třeba Black Hawk Down,
z loňska třeba ten American Sniper, Minions, Marťan (ok, nechci vést odborné spory o tom, zda na to šli lidé kvůli Damonovi ... já třeba s přítelkyní ne, jakkoli v tom hrál imho bezvadně), Inside out

ale znovu, sirien uváděl důvody pro růst ceny filmů a jako jeden z nich měl to, že studia platí drahé herce, aby film měl šanci.
což je pravda v mnoha případech ... třeba Sherlock Holmes a Rober D., Piráti z Karibiku 4 atd. Ale není to už takový trend, jako byl před nějakou dobou ... studia udělala zkušenost, že hvězda film velmi často nezachrání a tak ztrácejí obavu z nasazování nových, levnějších tváří.
Autorská citace #42
1.9.2016 11:36 - Aegnor
Ok, dobré, příklady jsou. Tak jsi je mohl použít, místo ne tak relevantních příkladů. :-)

LokiB píše:

ale znovu, sirien uváděl důvody pro růst ceny filmů a jako jeden z nich měl to, že studia platí drahé herce, aby film měl šanci.

Pokud jsem ho pochopil správně, tak v podstatě říkal, že dobří (tzn. většinou drazí) herci zvedají kvalitu filmu.

Pokud budeš mí dva filmy se stejně kvalitní výpravou, efektama, scénářem atd. (V podstatě identické filmy), kde jeden bude mít trojnásobný rozpočet na herce... tak ve většině případů bude úspěšnější než ten, co na hercích bude muset šetřit. A s tím se podle mě dá souhlasit.
Autorská citace #43
1.9.2016 11:46 - Gurney
sirien píše:
A Reiker... já si nemůžu pomoct, ale to je postava, kterou sem nikdy pořádně nepochopil, přijde mi tam nesmyslně do počtu aby tam byl nějakej macho, co vlastně ale ani neni moc macho.

Co si pamatuju tam Reiker měl pár docela dobrých dílů v TNG (seriálu). Jinak je pravda, že v těch filmech se ta postava zase tolik neprojevuje, ale ono to bude i tím, že Jonathan Frakes (který ho hraje) Vzpouru a První kontakt režíroval.

...a teď se dívám že režíroval i TNG, Deep Space 9 a Voyager...

sirien píše:
No tak jako ano, ten film šlo udělat o dost líp aniž by se musel celej přebourat, ale zase takovej potenciál v tom teda fakt nevidim.

Úvod - povstání na Romulu, nějaká ta bitva, povstalce vede někdo zatraceně podobnej Piccardovi. Střih někam na velení Federace, kde si Romulani vyžádají přímo Piccarda aby zprostředkoval rozhovory a příměří mezi povstalci a vládou; Federace hned samozřejmě skáče po možnosti zlepšit vztahy s impériem, se kterým mají dost chladné styky. Enterprise se vydává na místo, double cross, vláda sebere Piccarda a dá ho jeho klonu (který od něj potřebuje transplantaci aby neumřel), načež klon briskně podělá romulanskou vládu (sem patří ta scéna s vybitím senátu, i když by stačil normální výbuch, netřeba toho zeleného phlebotia). Posádka ho samozřejmě zachrání (sem se dá narvat ta honička s auty a narozdíl od originálu to nebude působit jakože scénárista zrovna viděl druhého Mad Maxe a nemůže na něj zapomenout... ne že by Road Warrior nebyl awesome...). Následuje nějaké výměny dialogů mezi Piccardem a klonem před závěrečnou bitvou, Piccard odmítá že jsou stejní i cenu za to, že jeho klon do základů překope romulanské impérium.

Pak finální bitva odehrávající se pravděpodobně zároveň někde nad hlavním městem Romulu a v hlavním městě na Romulu - příležitost ukázat jak exotické impérium válčí na zemi a transportéry docela dobře zajišťují že důležité postavy se můžou přesunovat z jedné bitvy do druhé. Stuff happens, klon umírá, samozřejmě bodnut nebo střelen do srce přičemž se směje - odkaz pro fandy série že Piccard a jeho klon si ve skutečnosti nejsou zase tak vzdálení a dělí je jen těch pár desetiletí zkušeností. Někdo z posádky může během závěrečné bitvy může a nemusí umřít (Worf by si zasloužil umřít nějakým strašlivě badass způsobem, zvlášť potom co v TNG dostával na držku tak často, že se podle něj jmenuje i troope..

A přijde mi že všechno co potřebovali k tomu aby tohle natočili měli v ruce, akorát holt scénárista neměl zrovna nejlepší den... teď na koukám na to že to John Logan (Gladiátor), což je imho takovej dost hit or miss člověk - občas se mu zadaří něco jako Penny Dreadful, jindy z něj vypadne něco jako Skyfall u kterýho se člověk ptá jestli je to tak špatný jen shodou okolností nebo je ten týpek nekorunovaným králem scénáristického trolingu.

Quentin píše:
Jinak takové ty hříchy proti předloze jako frat kirk nebo berserk spock tu vůbec nejsou.

Zrovna berserk spock mi zas tak nevadil, přišlo mi to jako taková zkratka jak říct že Spock má nějaký emoce... a taky trochu jako útlitba dnešnímu publiku, který je vychovaný k tomu mít věci ukázaný spíš explicitně a pomocí akce než v dialogu mezi postavama. Ale frat boy Kirk... jo, to sedí :D
Autorská citace #44
1.9.2016 13:18 - sirien
LokiB píše:
vidíš, já měl zase pocit, že dneska je poměrně trend zkoušet sázet na nové tváře, které jsou neokoukné a levnější.

Sem tam. Z části se vrátila doba kdy se zase "promujou" a "chodí na režiséry". (Bohužel, k mému smutku, nikoliv na scénáristy... overpaid tool & real heroes (to sou prostě nejlepší intro titulky ever)) Anyway i kdyby to byli kameramani, pointa byla v tom že studia nevěří filmu, ale chovají se, jakoby film samotný byl nějaká naprosto nevyzpytatelná divoká nestabilní hmota, na kterou je potřeba připlácnout něco "jistého" (herce, režiséra, mrtě CGI...), za což pak platí ohromné prachy.

Ohledně toho, co píšeš o obchodních modelech - kdyby byly firmy ochotné měnit obchodní modely v momentě, kdy se nové způsoby ukáží jako funkční, pak by dnešní ekonomika zábavního průmyslu (a několika mnoha dalších průmyslů) vypadala velmi, VELMI odlišně. Bohužel, tak to nefunguje - zaprvé firmy jsou tradičně velmi konzervativně defenzivní a zadruhé změna obchodního modelu neni bezbolestná - obvykle při ní sice někdo (často zákazník) získá, ale někdo další to odstrouhá a představa, že by ditributoři nechali kina (která z části vlastní), aby vytvořily podobnou zpětnou vazbu, která by přenesla riziko kvality ze zákazníka na tvůrce... mňo, nějak tomu moc nedávám
Autorská citace #45
1.9.2016 14:36 - Hunter
Beltar píše:
A sorry Huntre, já teda nejsem fyzik, ale myslím si, že ta vesmírná stanice je úplná blbost.
Nebo by fakt mohla gravitace fungovat tak jako je to uděláno tam? Nemyslím ty anomálnie při konečném souboji, ale především ty města na těch jednotlivých pilířích.


A ktera cast ti vlastne vadi? To, ze maji v ST warpove pohony, co jsou schopny zakrivit realny prostor? Nebo ze maji k dispozici antihmotu, umelou gravitaci, transportery? Silova pole, co drzi vzduch kde chteji?
Ta umela gravitace je to, co ti pripada zvlastni, ale neni duvod. Dobrym prikladem podobneho vyuziti ovlivnovani gravitace je napr. Citadela ve vesmiru Mass Effect. Taky mas zkratka nekolik piliru a na nich domecky a je pomerne jedno, jak jsou vuci dalsim postaveny (dokud si nezasahuji do generovaneho pole).

Ad design - prijde mi naopak funkcni. Jestli si jako civilni designer muzu vybrat, jestli budu bydlet v kostce, bez rozumne moznosti venkovni prochazky (rozumej, v prirode, nebo alespon na cistem vzduchu s vyhledem dal, ze co bys zidli dohodil), nebo v necem takovem, pujdu to tohohle "mesta". A to, ze chodim do prace pesky, super! Venku to vypada jak na planete! A lode mi letaji pod nohami? Cool :-) A to, rodina nema debilni zivot jako na nejake vojenske zatuchle stanici ve vesmiru, ale detska maji prostor kde se probehnout... Zkratka win, win a dobra motivace proc makat pro Star Fleet, nezli pro nejakeho soukromnika.
Autorská citace #46
1.9.2016 15:00 - sirien
Star trek byl vždycky technologicky optimistickej, na druhou stranu míval dvě hezké vlastnosti:
- zkoušel jít smysluplně vypadající cestou (a mnohdy tak i předstihl dobu - Picard si hrál s tabletem dlouho před Jobsem a hlasové ovládání počítače měli dávno před Siri - a to jsou jen ty dvě nejvíc do očí bijící věci)
- tam, kde šel za hranu, se pokoušel být alespoň konzistentní a fungovat s důsledky, které technologie přinášely. A to i tam, kde něco vzniklo něčím hrozným přehmatem (třeba když nějakého blbce napadlo, že se dá ušetřit na natáčení raketoplánu, když dá do scénáře teleporty)

Tj. ano, měli antihmotu (tu máme taky, mimochodem... na krátkou dobu a v mizivém množství, ale máme), měli warp (teoreticky relativně funkční představa... teda, v rámci možností), měli silová pole atd., ale snažili se k tomu skutečně chovat jako k technologii toho světa - používali to průběžně, smysluplně a podle nějakých stálých pravidel, ne že to celé vzali a hodili divákovi do ksichtu s nehezkým výkřikem.

Na fantasy ve vesmírných kulisách s čaroději a magickými artefakty máme Star Wars.
Autorská citace #47
1.9.2016 15:39 - Gurney
Hunter píše:
...Dobrym prikladem podobneho vyuziti ovlivnovani gravitace je napr. Citadela ve vesmiru Mass Effect. Taky mas zkratka nekolik piliru a na nich domecky a je pomerne jedno, jak jsou vuci dalsim postaveny (dokud si nezasahuji do generovaneho pole).

Mass Effect sice měl lodě s umělou gravitací, ale zrovna Citadela mohla naprosto v pohodě fungovat bez ní. A docela dávalo smysl že u (podle Citadely miniaturních) lodí umělá gravitace je, zatímco Citadela si vyrábí gravitaci odstředivou silou, už protože je nad síly (a taky ztráta času, když to funguje) civilizací co na ní žijí udělat to samé v tak obrovském měřítku.

Krom toho tuším že v jedničce to alespoň vyznívalo tak, že doky byly celkem moudře umístěny někde na tom kruhu co držel ramena prohromadě a na druhé straně než město (a dvojku už nemá smysl počítat, tam už byly technologie spíš na efekt než aby dávaly smysl).



sirien píše:
Na fantasy ve vesmírných kulisách s čaroději a magickými artefakty máme Star Wars.

A i ty jsou, snad s vyjímkou pár úletů z Extended Universe, konzistentnější než JJův Star Trek...
Autorská citace #48
1.9.2016 15:49 - LokiB
sirien píše:
Na fantasy ve vesmírných kulisách s čaroději a magickými artefakty máme Star Wars.


to nemyslíš vážně, že ne? :) tedy myslím to spojení "na to máme" ... řekl bych, že majitelům/autorům je tenhle postoj ukradený. nehrají si na to, že tady je píseček SW a tady ST ... chtějí prachy. kdyby SW zanikly, asi by jim to nijak nevadilo.
tyhle "rozdělené plochy" možná zajímali trekies a džedáje v 80. letech ... dneska je to zcela minoritní množství diváků, z hlediska příjmů.

tu první vlastnost moc neberu ... to jsou jen hříčky, ne vizionářství. prostě se to prakticky hodilo. a nebyli v tom jediní.
druhá vlastnost je relevantní a je fakt, že mívali dost dobré vědecké poradce
např. https://en.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Bormanis

jako souhlasím, že étos ST bejval jinej, holt je jiná doba. intelektuálové s titulem se bavěj i BigBangTheory a ST je mainstream.

TADY jsou vidět třeba srovnaný příjmy z jednotlivejch filmů (i se započtením inflace) ... zajímavá tabulka, jestli z toho chce dělat někdo závěry, nevím
Autorská citace #49
1.9.2016 16:13 - sirien
LokiB píše:
to jsou jen hříčky, ne vizionářství.

já neřek ani fň o vizionářství, psal sem o snaze aby věci vypadaly smysluplně.

Jinak číst Tvůj postoj "prodává se to, funguje to" je velmi smutný odraz logiky, která momentálně stojí za většinou produkce.
Autorská citace #50
1.9.2016 16:25 - LokiB
sirien: hmm ... a mám jako tvrdit, že to tak není?
nevím, kdes vzal, že je to můj "postoj" ... je to realistické ZHODNOCENÍ současného stavu s ohledem na to, že od producentů a studií nic jiného v praxi neočekávám (protože nejsem vůl, abych si namlouval, že to snad dělaj mně pro radost). jestli bych si já představoval, že by to mělo být jinak, je irelevantní.
Kupříkladu nové SW se mi hrubě nelíbí (resp. iritují mě daleko víc než nový ST), je to imho úplná íčovina ... a i tam mi nezbývá než respektovat, že to majitelé chtějí dělat takhle

jestli se ti současný stav nelíbí, máš několik možností:

1. tlačit na autory/majitele, aby to dělali jinak (petice, dopisy, výzvy, sebeupálení ...)
2. torpédovat tobě nevyhovující produkci (nechodit na to, psát články, jako je ten tvůj původní, snažit se přemlouvat ostatní, ať to bojkotují také, ...)
3. koupit od majitelů práva a začít to dělat jinak
4. začít to dělat jinak, ale pod jinou značkou ... třeba Space Trekm takový "ST, jak by ho fanoušci chtěli"

stěžovat si na můj postoj, který ani postojem nebyl, nevede nikam :)
Autorská citace #51
1.9.2016 17:01 - sirien
LokiB píše:
je to realistické ZHODNOCENÍ současného stavu

no - tak s tím úplně nesouhlasim, protože v tom případě mícháš dohromady tři věci:

- zda tu je publikum, které stojí o nějaký typ filmů
- zda si studia uvědomují, že tu takové publikum je
- a zda lidé chodí i na filmy, které toto nesplňují.

Podle mě tu publikum, které stojí o inteligentní filmy s dobrým scénářem a postavami, které stojí na příběhu a ne na miliardě CGI, existuje.

Myslím ale, že z různých důvodů na to studia odmítají koukat (protože hej, všichni teď všude dávají tisíc CGI, musíme do našeho filmu dát dva tísíce CGI!) Ostatně je poměrně typické, že když nějaký film poruší zažité "pravdy", tak často i uspěje - a mnohdy uspěje velmi zásadně, jako třeba když někdo prohlásí "fuck PG13 u komiks filmů a "ty miliardy taky nepotřebujem" Samozřejmě je typické, že staré pravdy umírají těžko, takže když se to stane, tak se z toho stejně všichni bojej poučit (ostatně na totéž u seriálů sem už kdysi nadával)

No a pak tu je fakt, že když studia ignorují to existující publikum, stojí si za svými pravdami a chrlí hromady filmů podle svého, které doprovodí hromadama propagace, tak ano, surprise surprise, ty filmy se prodají. Bohužel, protože to opět utvrdí ty "staré pravdy".
Autorská citace #52
1.9.2016 17:21 - LokiB
sirien: ale jo, publikum tu je, které by chtělo to co ty ... a kolik ho je? je ho zajímavé množství? já nevím, průzkum jsem si nedělal. možné to fakt je.
ale jako obvykle, jsem trochu skeptický k tomu, že skoro všichni, kdo se tím živí, jsou volové, jen malá skupina lidí má svou pravdu.
což je tvůj obvyklý přístup ... "stará pravda je mrtvá", protože ty máš svou novou pravdu, která je lepší, šťavnatější ... jen ti masoví blbci ji ne a ne vidět a stále lpí na své staré. takhle nějak si představuju křesťanské misionáře ve starém římě ...

Trpělivost, mladý padawane, mít musíš. Jestli tvá pravda dobrá je, ostatní na ní časem přistoupit muset budou.

Ukaž mi z té tabulky za rok 2015, co jsem tu dával do pléna, které z filmů jsou ty úspěšné alternativní. úspěšné z hlediska producentů, aby se jim vyplatilo je dělat a měli do toho chuť. oni to fakt dělají pro prachy. těch vizionářů je mezi nimi dnes zanedbatelné minumum ... a to možná ještě přeháním :)
Autorská citace #53
1.9.2016 17:29 - sirien
LokiB píše:
protože ty máš svou novou pravdu

Ne, já vidim, jak věci, které se odchýlily od běžných přístupů a nějakým zázrakem se zvládly promlátit skrz celý ten "proces" až k dokončení, uspěly. A do toho pak potkávám různé zábavné storky o tom, jak se filmy vybírají a tvoří a kdo všechno a jak do toho zasahuje (jako třeba ten super talk od toho scénáristy Supermana atp.) A hej, docela dobře vim, jak fungujou ty slavné nadnárodní korporace a různé jiné velké frimy, o kterých je kdekdo "zvenku" přesvědčený, jak musí být hrozně profi, čemuž se všichni okolo co víme jak to v nich chodí velmi dobře smějeme - a tohle Tvoje "přece tam musí být někdo kompetentní, s tím kolik v tom je peněz" mi přijde jako úplně stejná pitomost jako když mi někdo řekne "ale v takovýhle nadnárodní finanční instituci přece musej vědět, co dělaj" (u čehož si obvykle představím ty lidi, co to tam skutečně dělaj a začnou mi cukat koutky).
Autorská citace #54
1.9.2016 17:51 - LokiB
sirien: inu, je to win-win situace ... oni mají svoje peníze za nové ST, ty máš svojí pravdu a cukající koutky :) všichni jsou happy.
mimochodem, nenamáhal ses uvést příklady těch úspěšných alternativních, ať máme srovnání s těmi mainstreamovými. tak dej aspoň 3. z těch ne úplně nových třeba Kick-ass? District 9?

ano, všichni víme, jak fungují nadnárodní korporace, ano víme jak fungují nadnárodní nestátní organizace. není to žádná sláva. někdy je to tragédie. mnoho z nás tam pracovalo, nebo s nimi spolupracovalo, nebo tam měli někoho známého.

jenže ten Do temnoty, který se ti nelíbil (a mě taky zvlášť nenadchl), měl při 190 milionech nákladů 467 milionů dolarů tržby celosvětově ... je to hodně? je to málo? kolik z toho je čistý zisk?
hloupé otázky ... důležité je, jestli to je dost, aby byl majitel spokojený? nevím, fakt nevím.

ale zpět na stromy ... jestli ti jde o to, vylít si srdce a přesvědčit 20 čtenářů kostky, že nové ST nejsou dobré, co bylo na těch starších lepší a zajímavější a že by to šlo udělat daleko líp i dnes, tak to asi uspěješ.
Autorská citace #55
1.9.2016 19:04 - sirien
Toho Deadpoola (a jeho ignorování jinak "nedotknutelných" PG13 ratingů) si předpokládám naprosto přehlíd? Jinak ono těžko něco hledat, když scéna začala z dříve uvedených důvodů vypadat takhle (resp. tahle. Záleží, jak detailně to naporcuješ).
Autorská citace #56
1.9.2016 20:55 - LokiB
Deadpoola jsem neprehlidl ... i toho si muj synator velmi oblibil, jakkoli neni jeste uplne pro jeho vekovou kategorii urceny.

je tedy Deadpool to, cim bys nahradil filmy jako Star Trek? ted to nemyslim jako ironii, jen se ptam, jestli tohle smerovani by ti prislo lepsi.
ja se priznam, ze mi osobne nasili a vulgarity moc nekonvenujou, coz je treba duvod, proc nesleduju Game of Thrones a nektery dalsi veci. uznavam, ze muzou byt pouzity smysluplne a ucelne, lec neni to muj salek caje. zde davam prednost novym ST, kdyz si budu muset vybirat.
Deadpool je holt znacka, ma sve priznivce ... ale s rodinou bych na to nesel.

a ty grafy, cos dal ... to ma prece tu pricinu, kterou tu celou dobu melduju. producenti chteji penize. pokud mozno jiste penize.
jestli mas zbytecnych 10 milionu dolaru, zkus je dat do nejakeho nejisteho projektu, ktery se mozna uplne posere a vubec nic nevznikne, nebo vznikne neco, co ti zdaleka nezaplati naklady. resp. sezen jeste aspon tak 3 - 4 podobne nadsence, aby to vubec melo smysl.
ty bys rad, aby jini lide za tebe riskovali svoje penize s tim, ze bys jim fandil, ze se jim projekt podari a ty se nakonec pobavis a oni vydelaji ... ale jim se do toho nechce :) chteji pokud mozno jisty prachy.


cest lidem jako je Cuaron, Nolan, Ridley Scott a dalsi ... ze jsou schopni tak jednou za rok az dva vyprodukovat aspon jeden zajimavej film
Autorská citace #57
1.9.2016 21:21 - sirien
LokiB píše:
ted to nemyslim jako ironii, jen se ptam, jestli tohle smerovani by ti prislo lepsi.

Jaké "tohle" a jaké "směřování"?

Já nedával Deadpoola jako příklad filmu "takhle to má vypadat", ale jako příklad přístupu, který k tvorbě zaujímat - místo toho, aby autoři uvařili další generickou polívčičku z předpřipravenejch polotovarů, tak k tomu přistoupili po svym a neustupovali ze své představy toho filmu na úkor "obecných pravd".
Srovnej výsledek s jinym filmem obdobného žánru - Suicide squad. Autoři Deadpoola hodili ideu PG-13 za hlavu a udělali fakt cool film, který se ale svým R ratingem naprosto vymknul "pravdě o tom, jak musí úspěšný komiks film vypadat, aby vydělal". Suicide squad má rating PG-13 a fakt jí hrozně nesluší - film o bandě psychopatů by fakt neměl působit jak film o zdivočelejch dětech (Harley tim utrpěla naprosto brutálně nejvíc, teda...)

Můj vztah k novému Star treku mohl být různý bez ohledu na to, jak moc by se autoři rozhodli ctít předlohu. Změna je život, proč to neudělat nějak jinak. Můj problém nastal v okamžiku, kdy "nějak jinak" začalo znamenat "narveme vám do xichtu to samý, co vidíte všude jinde - jebem na scénář, ten neni v trendu, hlavně CGI, CGI, víc CGI, kašleme na postavy jako takové, potřebujeme jen aby na sebe ve scénách emotivně řvaly nebo to nějak schytávaly, dáme tam akci, víc akce, ještě víc akce, protože všichni vědí, že scífko je jen akční film s laserama... už tam máme někoho se svítící katanou? Sakra, nesmí svítit protože sousední franchiza, tak jí uděláme skládací..."

To je jak s kořenim v jídle - já osobně miluju fakt hodně ostrý jídla, ale když mi někdo naservíruje něco, co nemá žádnej základ, ale je to zasypaný tunou chilli, tak mi to taky fakt chutnat nebude. A když se kuchařina zvrhne v soutěž v to, kdo dokáže narvat víc gramů chilli do 100g naprosto nijakýho základu, tak z toho začnu bejt fakt znechucenej.
Autorská citace #58
5.9.2016 11:11 - Hunter
sirien píše:
Star trek byl vždycky technologicky optimistickej, na druhou stranu míval dvě hezké vlastnosti:
- zkoušel jít smysluplně vypadající cestou (a mnohdy tak i předstihl dobu - Picard si hrál s tabletem dlouho před Jobsem a hlasové ovládání počítače měli dávno před Siri - a to jsou jen ty dvě nejvíc do očí bijící věci)
- tam, kde šel za hranu, se pokoušel být alespoň konzistentní a fungovat s důsledky, které technologie přinášely. A to i tam, kde něco vzniklo něčím hrozným přehmatem (třeba když nějakého blbce napadlo, že se dá ušetřit na natáčení raketoplánu, když dá do scénáře teleporty)


Ted jsem chtel poprosit o priklad... Ale protoze ty jsi Beyond nevidel a zrovna ta mi velmi ST zvedla naladu, tak dost tezko polemizovat.
Ano, k ST Beyond mam i jiny pristup, protoze nekteri z lidi, kteri delali pro ten film vedecke poradce pracuji ve stejne firme jako ja. A nektere z prelomovych technologii, na kterych to "staveli" znam.
Mozna i proto jsem ve filmu videl nektere detaily, ktere nejspis mainstreamu unikaji, ale me potesilo, kam az se daji nektere technologie vytezit...

A prave verim, ze Beyond bude motivaci pro deti, aby se te fyzice a vede vseobecne venovali o neco s vetsi chuti...

LokiB píše:
Trpělivost, mladý padawane, mít musíš. Jestli tvá pravda dobrá je, ostatní na ní časem přistoupit muset budou.

Souhlas, Loki, taky jsem si toho u Siriena vsimnul (ze by ta poznamka, kterou mi Sirien udelil na tema "odejdu stranou, protoze to co rikas znamena, ze jsi blazen?")
Autorská citace #59
5.9.2016 11:42 - LokiB
sirien: protože ty pořád pleteš dohromady různé věci. z přístupu mi přijde, že jsi spíše imaginativní typ s technickým zázemím, ale o obchodě moc nevíš, nebo to zcela záměrně ignoruješ. to neber jako urážku.

Autoři natočili Suicide Squad ne proto, aby fanouškům udělali radost.
Oni mají svoje tabulky, svoje PRODEJNÍ plány. Tihle lidi nedělají filmy pro lidi, to jsou lidi, kteří zaměstnávají lidi, jako je Zdeněk Troška, aby pro ně vydělali peníze. o nic jiného nejde. nejde o umění, nejde o oskary. Takže Deadpool ok, ale pak tu máme kolonku "film na základě komiksu, v ratingu pro mládež" ... a tam nacpali SS. Je to opěčně, než ty myslíš. Oni většinou (raději zdůrazňuji to většinou) nemají na stole projekt jako je SS a neříkají si k němu, safra, do jakého ratingu půjdeme. Mají kolonku "film pro PG-13 na základě komiksu" ... co tam chlapci dáme? hele, co třeba partu magorů, jakože záporáků, ale nyní hodnejch. Faaajn. Ale bacha, je to pro mláděž.

DC, Marvel, Disney ... to jsou kolosy, které musí živit svoje akcionáře. Takže si jednou za čas střihnou něco odvážnějšího, jako je ten Deadpool .. taky si všimni, že náklady na Deadpoola oproti STBeyond byly asi třetinové. A oproti různým Spidermanům asi čtvrtinové. Prostě sázka, ale ne moc vysoká.

Tady je seznam příštích superhero filmů
http://collider.com/upcoming-new-superhero-movies-2016-2020-release-dates
maj to na X let dopředu naplánovaný a jedou podle svýho excelu :)
Přijde ti něco z toho zajímavý?

Oni nepotřebují ve velkém vyrábět Deadpooly, jim stačí SS, aby byli happy. Je fakt výborný, když se urodí a něco jako Deadpool vznikne. Fak bezva. Ale je to risk. Oni nechtějí risk. Nebo ho chtějí minimální ... odvaha riskovat se nejen nenosí, není ani příliš žádoucí od jejich zaměstnavatelů.
Sám víš, že je to velkovýrobna, stejně jako standardní prodejna sushi v kterýmkoli obchodním centru. Je to sushi? no je. kupujou to lidi? jasně že jo. je to pro fajnšmekry a milovníky sushi ... no, v naprosté většině případů ne.

To si tu můžeme 1000x nadávat na troškovy filmy, ale dokud na to lidi chodí, tak to nikdo nezastaví. To by musel být blázen.
Stejně tak se můžeme bavit o tom, proč dneska nevznikají nové Tři oříšky pro popelku, film, na který se dá dívat v každém věku a člověka to neurazí, proč místo toho máme filmy jako Strašidla ...

Já prostě nemám rád, když někdo nasazuje na cizí způsoby a dělá hrozně chytrýho, jak by ostatní měli dělat svoji práci, aby to podle něj bylo správný.
Jako jo, když si budu stěžovat na úřednici ÓpéBéHá, poslance, policajta či ekvivalent, tak na to mám nárok, protože ji povinně platím a jsem na ně odkázanej.
Na špatný filmy naštěstí koukat nemusím. Ostatní zas nemají povinnost dělat filmy, který se mi budou líbit.

Ještě jinak: je podle tebe hlavní problém v tvůrcích, nebo v divácích? Je chyba v tom, že někdo točí podprůměrný filmy, nebo že na ty podprůměrný filmy lidi dál a dál choděj?
Kde je poptávka, bude i nabídka.

Vsaď se, že po vzoru Deadpoola vzniknou v blízké době filmy, které budou snažit těžit z toho, že nebudou pro PG-13 ... zkusí polochtat diváky, že jako "pro dospělešjí publiku".

A pochopitelně .. .stále je tu možnost, že se ve všem pletu a studia naslouchají našim nářkům a polepší se :)
Autorská citace #60
5.9.2016 23:58 - LokiB
Čéče, nedalo mi to, zkouknul jsem znova Khanův hněv, protože jsem si ho už nepamatoval. A prostě nemůžu sdílet to nadšení.
Nevadí mi tehdejší papundeklové kulisy, ani tehdejší efekty, resp. spíš pokusy o efekty. Prostě technicky tehdy na víc neměli, to se nedá svítit.
Celkový syžet není špatný, nápad i zápletka ok ... ale herecké výkony a vůbec obecná dramaturgie ... třeba jak Khanova posádka postává v záběrech, vystavuje odhalená těla v kašírovaně primitivních oblecích ... tohle bys novým filmům odpustil? Nemyslím si. Vždyť je to toporné předvádění, stejně jako Khanovo přehrávání.
Obecně tam herci hrajou dost vypjatě, jak kdyby dávali Dostojevského, ale celkově je to ... toporný.
Jestli je to dobou, režisérem ... může být.

Co oceňuju, je, že se s vesmírnejma bitvama moc nezaobíraj, prostě situace, párkrát se vystřelí, nové podmínky a reakce ... to je ok.
Zas ovšem celé to napálení geniálního Khana stylem "ještě chviličku, maminko, hned zhasínám" ... ta celá scéna střetnutí je absolutně nedůvěryhodné, z obou stran.

Má to světlé stránky a na danou dobu je nadprůměr, přesto se na to dneska kouká ztěžka. Není nutná lehkost za každou cenu, gagy. Na nových filmech neoceňuju to provařené napětí do poslední sekundy ... jako například v Beyond, kde si Scotty pro sebe do scénáře napsal "akční scénu s visením na skále", což je doufám matahumor a hluboký žert, který nemysleli vážně ... a přestože jsem v 80. letech vyrůstal, tak mi Khanův hněv celkově není o moc bližší než (principem odlišná) současná nová série.
Autorská citace #61
6.9.2016 00:27 - sirien
LokiB: Tak můžu přijmout stoicky fatalistický postoj, prohlásit "studia se mlátěj po hlavě nejlacinějšíma tretkama, filmy už budou jen obsah žumpy zabalenej do takový hromady CGI, že se stanou nepřístupné pro epileptiky, whatever. Nebo to můžu zhodnotit s nějakým zaujetím, které mi k tomu zbývá.

Zároveň Tebou používaná logika má dost značné díry. Zaprvé pokud tu je poptávka po neshitovejch filmech, pak se na nich dá vydělat, že. Třeba tím, že relativně nízkorozpočtovym Deadpoolem vyděláš víc, než profláknutou a vysokorozpočtově tvořenou zaběhlou značkou. Zadruhé, to, že mám kolonku PG13 komiks neznamená, že jí musím vyplnit filmem, který by šel s R udělat líp - ten film můžu udělat v R a kolonku PG13 pro daný rok vyplnit něčím jiným. Zatřetí fakt, že máme rozpis superhero filmů na 10 nebo kolik let dopředu není nutně špatně - spíš teoreticky až naopak, mít příběh rozčrtnutý dopředu a ne ho látat znovu a znovu s každým dalším dílem je tak nějak to, co spíš obecně chválim.


Co se týče poptávky a nabídky, to je docela složitější. Problém začal na straně nabídky - někdo přišel s filmem co stál na něčem jinym (CGI atp.), někdo další ho trumfnul... najednou dostal někdo dojem, že klíčem k úspěchu je právě přetláskání těhle věcí na úkor čehokoliv a jak se stalo už mnohokrát dřív, najednou se všichni mohli zcvoknout, aby nabídli právě tohle (podobná story se opakuje znovu a znovu napříč odvětvíma, další aktuální je například snaha tvůrců mobilů mlátit se po hlavách rozlišením displayů (už pradávno překročilo okem rozlišitelnou hodnotu, vesele dál roste) a rozlišením foťáků (už pradávno překročilo hodnotu, u níž by bylo klíčovým prvkem kvality fotky)).

Na straně poptávky pak máš dva faktory - jedno je ten, že část diváctva vzala tuto filozofii za svou a jo, prostě chtějí mrtě CGI. Osobně mi to přijde stupidní, ale ani ne tak kvůli filmům, jako spíš protože mi obecně přijde stupidní, jak sou lidi ochotný propadnout diktovaným trendům a zvnitřnit si je (opět, další story co se děje napříč odvětvími, v tomto případě takový módní průmysl jako celek třeba, i když v Naokiho oblíbené show Adam ruins everything bylo nedávno dost dalších funny příkladů, třeba s hygienou nebo svatbama atp.) Druhá starna mince je, že když většina filmů, co de do kina a prakticky všechny filmy určitých žánrů, co jdou do kina, nenabízí alternativu, tak ano, lidi na ně choděj. Otázka je, jestli by chodili i na filmy (nebo ještě víc na filmy) co by daly důraz jinam.


Co se Khanova hněvu týče tak jako já Ti ho nenutim. Pokud chceš živější herecké výkony, víc CGI atp., možná bych Ti víc doporučil Undiscovered country nebo First contact.

Osobně radši oželim to, že efekty nejsou úchvatně živý a realistický, když se v té bitvě děje něco zajímavého, srozumitelného a dějově hodnotného, než když dostanu CGI diskotéku, ale nutit Ti to nebudu (ostatně proto mám třeba rád Babylon 5, i když ty efekty a tak tam sou dost nic moc).
Autorská citace #62
6.9.2016 01:12 - Colombo
Rozdíl mezi Marvelverse a DCverse je právě ten, že DCverse jsou one hit show, kde se snaží vydělat co nejvíc peněz než "ta superhero bublina splaskne" a Marvelverse udělali 8 filmů, aby představili všechny hrdiny a mohli mít ty Avengers. Ačkoliv jim lidi říkali, že "ta superhero bublina splaskne" tak 8 let dozadu. (říkali na Redditu, jak sem koupil, tak prodávám)
Autorská citace #63
6.9.2016 01:24 - LokiB
Ale však jsem psal, že o CGI nejde, to bych jim nezazlíval, však takový to tehdy bylo ... mně spíš vadí topornost a neuvěřitelnost hraní herců + podobné scénáristické problémy, jako má třeba Belmondo ve "Strach nad městem" (co teď dávali v TV) ... kde přestřelka u banky nebo na střeše je uvěřitelná asi jako NERFové bitvy v NERF WAR na youtube.
A zase ... tehdy se tak prostě točilo, šlo spíš o to "předvádíme, jako že je přestřelka", nebo "vyslýcháme šupáckého barmana, který něco skrývá" než že by někdo dělal vážně choreografii takové scény, či se zabýval tím, jak opravdu policie pracuje ... je to hrozně kašírované. Protože to lidi tehdy bavilo, holt 80. léta byla už taková.

Takže ještě jednou, nejde o CGI ... jde o to, že dramaturgie tam není nic moc a herecké výkony jsou spíš divadelní než filmové. (není to "jsem Khan", ale spíš "hraju Khana, maniakálního uberčlověka, muhahahaha")

Čímž neříkám, že ta nová série je dobrá ... má zas svoje mouchy, možná i větší, ale někde jinde. Možná kdyby na nový filmy měli míň peněz, tak by to třeba bylo ku prospěchu
Autorská citace #64
6.9.2016 03:01 - sirien
LokiB píše:
Ale však jsem psal, že o CGI nejde

Psal sem CGI, ale měl sem namysli kdeco z toho co mi leze krkem současné produkci (jen CGI mi leze krkem speciálně a navíc na ní de snadno ukázat)

Co se týče herců atp., tak to už je asi estetická preference. Osobně rád ocenim dobrej hereckej výkon, moc mě potěší a film za něj má u mě body k dobru (občas sem ochotný vzít kvůli hercům trochu na milost i věci co mi přijdou jinak dost shitové), ale pokud ve filmu žádné úžasné nejsou, tak dokud jsou aspoň nějak slušné a koukatelné, tak mi to žíly nerve. Chápu ale, že někdo jde na film s tím, že chce především (zejména atp.) vidět dobře zahrané postavy.

Obdobný vztah mám k efektům - pokud jsou naprosto žůžové, super, rád si je vychutnám... ale jsou u mě tak o stupínek níž, než ty herci - mizernej film u mě efekty nezachráněj a naopak pokud je film dobrej, tak dokážu odpustit i fakt hrozný lacinosti.


Jinak nevim, jak moc "se tak tehdy točilo". I ty Star trek filmy se stejnými herci mi přijdou, že si sou v tomhle relativně rozdílné (dost vlivu na to měl nejspíš ten nebo onen režisér) a uznávám, že zrovna Wrath of Khan co do herců a dramaturgie stojí níž, než IV, VI nebo VIII. (Popravdě, zrovna co do herců dost možná i než III... asi bych si musel pustit aspoň pár scén znovu z těch filmů, už to přecijen nemám v úplně živý paměti.)

LokiB píše:
jde o to, že dramaturgie tam není nic moc a herecké výkony jsou spíš divadelní než filmové.

Dokážu si představit místy lepší, ano. Že by byla nějak extra špatná mi zase nepřišlo... nicméně pokud se bavíme relativně a porovnáváš to s těma novejma, tak asi máme hodně jiné cítění věci, protože dramaturgie těch novejch (dvou, co sem viděl) mi přijde značně horší.



EDIT, ADD: jinak ano, ohledně toho rozpočtu mám mnohdy dojem, že v momentě, kdy film přesáhne určitý rozpočet, tak to je spíš na škodu než co jiného, protože se tvůrci začnou mnohdy čert ví proč vyžívat v nesmyslech a začnou ho zaplácávat pitomostma. Ale to je obecná vlastnost všech projektů - když je příliš peněz, lidi začnou vymejšlet píčoviny, bez kterejch by bylo líp; když je peněz tak málo, že je potřeba skutečně rozvažovat, do čeho se daj, tak to má docela dobrej vliv na kvalitu rozhodování. (A nejhorší věc je effectively unlimited budget, nejlíp s vaguely defined deadline to už pak lidi začnou bejt schopný cucat z prstu fakt nehorázný kraviny za který by je měl někdo zavraždit, ale to už se dostávám poněkud dost OT...)
Autorská citace #65
6.9.2016 03:28 - Colombo
Sirien: Zas to nepřeháněj, Gremlins 2 byly žůžo film a to měli effectively unlimited budged a creative freedom.
Autorská citace #66
6.9.2016 10:17 - LokiB
sirien: jako jo, lidi mají různé cítění, to je ok.
co se Khanova hněvu týče, já prostě ani Khanovi, ani jeho posádce, která vypadá jak vybraná z Baywatch, načesaná, vystajlovaná, oháknutá do oděvů ve stylu "H&M neandrthal edition" jejich utrpení na ztracené nehostinné planetě fakt nevěřím.
A myslím si, že kdyby tohle předvedli v nové sérii, tak je za to budou všichni poprávu kritizovat.

Celkově to po dramaturgický úrovni působí dojmem televizní inscenace, což bych u takovéhoto filmu nečekal. Když to srovnám třeba s Top Gunem, tak v tomhle směru (zdůrazňuju v tomhle směru) je to úplně nebe a dudy.

Tobě se třeba zamlouvá ta scéna prvního střetu, kdy Khan poškodí Enterprise a oni ho pak "doběhnou"? Jak tam Kirk chodí v brejlích a opakuje, že potřebuje čas, a přitom se zády k obrazovce domlouvá s ostatními? Jako v Herculu Poirotovi by to bylo úplně OK. v scifi filmu to pro mě dost postrádá napětí a smysluplnost. A uberčlověk to všechno sežere jak malé kotě.


No nic, já se nechci nějak proti starým dílům vymezovat. Jsou obrazem své doby, jako ty dnešní jsou zas obrazem dnešní doby.
Jen mi prostě nepřišlo moc fér tak útočit na nové díly (které, jak jsem psal, za mě mají taky spoustu much, jen spíše jinde) a rozplývat se na starými a nevidět některé chyby, které mně přijdou očividné a zážitek z nich mi dost kazí.
Autorská citace #67
10.9.2016 13:57 - LokiB
http://ekonomika.idnes.cz/hollywood-filmy-trzby-propad-d2q-/eko-zahranicni.aspx?c=A160910_105839_eko-zahranicni_ane

A když to půjde takhle dál, tak se třeba kapitáni filmových studií chytnou za nos :)
Autorská citace #68
11.9.2016 13:27 - sirien
Ale? Hollywood se dostal do tak velkých problémů, že se už musel i přestat vymlouvat na piráty? No tak to musí bejt fakt vážný... (a ten propadák Ben Hura jim naprosto upřímně přeju)
Autorská citace #69
11.9.2016 14:27 - LokiB
sirien: protože jsi zlý člověk, přát někomu neúspěch :P

vono teda, jak někdo psal v diskusi, ten "propad" byl asi 3% ... co je na jednu stranu prd, na druhou, dokud používaj tabulky a prodejní plány, "ukazatel" :)
otázka je, nakolik se jim to zahojí na tom, že prodaj víc worldwide + franchise business ... ale každopádně jedině dobře, když se zamyslej
Autorská citace #70
11.9.2016 14:45 - LokiB
+ tady Kevin Smith (v poslední minutě jenom, předtím mluví o Supermanovi) kraťočce glosuje ST Motion Picture a Wrath of Khan (v několika větách jenom)

BTW: znáte tenhle pořad?
Autorská citace #71
11.9.2016 14:50 - sirien
LokiB píše:
vono teda, jak někdo psal v diskusi, ten "propad" byl asi 3% ... co je na jednu stranu prd

S tímhle bych byl velmi opatrnej. Čísla bez kontextu jsou nebezpečná a čísla čtená lidmi co se nevyznají v příslušném oboru jsou mnohdy až lživá.

Propad 3% se zdá málo, ale udělejme si totálně triviální "business economics 1-0-1" kalkulaci:
- náklady: 100
- výnosy: 110
- zisk: 10
- výnosy -3%: -3.3
=> zisk: 6.7
=> pokles zisku: 33%


To už zabolí. A hodně.

Samozřejmě, jak vypadá reálná kalkulace nevim a tohle je taky zavádějící, protože reálný příjem toho kterého subjektu který se podílel na tvorbě (studio, producenti atd.) se neřídí výší tržeb z kin v poměru 1:1 - jaký je reálný poměr naprosto netuším (z tržeb se tam přerozdělují podíly a pak tam v tom jsou reklamy, merchantdesign, následné prodeje atd.), chci jen ukázat, že 3% změny můžou udělat z vysoce výnosného segmentu (kam se vyplatí investovat) docela podřadný segment (u nějž se majitelům kapitálu jasně vyplatí radši investovat někam jinam).

Samozřejmě nečekám, že by najednou zmizely peníze z filmů a přesunuly se do - já nevim, stavby domů nebo co - na to jsou ty peníze příliš vázané v konkrétních firmách co mají nějakou působnost atp., ale na přerozdělení uvnitř segmentu (jaké filmy se budou točit a jak) můžou i 3% mít velmi výrazný vliv (zejm. pokud ten pokles má jasný profil v tom co propadlo totálně a co to trochu zachránilo). Nebo tak ne, samozřejmě, fakt nejsem expert na finanční analýzu filmového průmyslu, takže ta čísla fakt nedokážu ani odhadnout, ale ty principy tam platí stejné, jako všude jinde.
Autorská citace #72
11.9.2016 15:37 - sirien
Btw. Kevin Smith je fakt hustej, to jak se tady baví s tou 12 letou holkou je naprosto super :)
Autorská citace #74
11.1.2017 06:01 - Šaman
Tak to vypadá, že nějaký zlý, ošklivý, zlý robot se naučil tu captchu.
Doufám, že to není začátek té války strojů, která vyvrcholí zničením oblohy a zotročením lidstva…
Autorská citace #75
13.1.2017 15:04 - sirien
Tak sem se překous a zkuknul sem Beyond...

Kupodivu to pro mě nebylo tak urážlivé, jako ty předchozí dva shity. Minimálně mě potěšilo, že zmizela hromada demencí předchozích dvou filmů:
  • Kirk konečně působí jako kapitán lodi a ne jako rozzívenej fracek co se k tý lodi nějakym hroznym omylem dostal.
  • Všechno okolo se přestalo blejskat přes kameru a Enterprise tam už nepůsobí jak Apple store
  • Herci hrajou. Tímto se jim omlouvám, Loki měl nejspíš pravdu a jejich katastrofální herecké výkony v předchozím filmu asi fakt způsobil režisér
  • Na vesmírné bitvy se dalo dívat a dávaly tak nějak smysl
  • Film dával smysl. Neříkám, že zápletka byla geniální (viz níže rant o záporákovi), ale aspoň držela pohromadě a šla logicky odněkud někam.
Na druhou stranu:
  • Mezi Into the Darkness a Beyond chybí minimálně jeden další film, kterej by ospravedlnil, že sou Kirk a Spok tak moc zralý na povýšení.
  • Yorktown sucks. Vůbec sem z toho neměl dojem Star trekové základny, je to totálně přestřelené (srsly - DS9 se má odehrávat v budoucnoti od tohodle a jako...)a i kdybych přijal že tohle Federace zvládne, tak co to sakra dělá na hranici prozkoumané zóny vesmíru? Pokud je na hranici tohle, co je pak v jádru?
  • Závěrečná bitva byla tak trošku too-cool to be cool
  • Záporák byl dost zmršenej - příliš mnoho v jedné postavě; mohl to být cool mimozemšťan se super evil agendou nebo to mohl být "dezertér" s propracovanym backgroundem, snaha to stláskat dohromady vyšla dost nijace. Jo a ta jeho Star Gate Atlantis wraithovitá upírovitost byla dost "da faq? why?"
  • Příliš mnoho mimozemšťanů - pořád to působí ujetě Star Wars dojmem - víc MZáků, víc adidas. Už máme zelenýho? A růžovýho? Aspoň dva s divnou hlavou? Co nějakýho s chapadlama? Hele je jich jen deset, určitě se zvládneme dostat aspoň na patnáct... Ke ST mi tak nějak patří že jich je umírněně míň, zato mají větší prostor když už tam sou.
  • Celé to působilo spíš jako takovej star trekově laděnej akční film, než jako star trek. Což jako asi pořád lepší, než ty dvě předchozí zmatlaniny a abych byl fér, celkově to asi nebylo nijak horší než Generations nebo Nemesis.
  • Jo a ty variace na "co bys neudělal pro svojí posádku" tam byly vražený docela křečovitě mi přišlo
Celkovej dojem: jako asi dobrý, nicméně nijak extra mě to neokouzlilo (nicméně mě velmi překvapilo, že to šlo takhle moc nahoru místo toho aby to šlo ještě víc dolu - ale možná sem byl jen moc pesimista a ve skutečnosti se po Into the Darkness už hloubějc klesnout nedalo...)
Autorská citace #76
19.4.2017 16:47 - sirien
fááááákt dlooooooouuuuuuuháááááá analýza chybného vnímání Star treku a postavy Kirka. (tj. o tom jak to nebyl děvkař, jak ve skutečnosti neporušoval rozkazy a jak nejeneže nebyl nezodpovědnej hazardér, ale naopak dost zodpovědnej kapitán... a o tom, jak je Picard v podstatě skoro tatáž postava, i když tak nevypadá)

Kdesi uprostřed se nachází tahle věta, která nádherně popsala, proč se mi mimo jiné nelíbí rebootované startreky:

Píše:
the new Star Trek films are not for people who like Star Trek. They are spectacularly bad at delivering the essence of Star Trek: that universe, those characters. They are aimed at people who recognise the line “beam me up, Scotty” and sweet Fanny Adams else.
.

...což dál navazuje srovnáním, jak nový Kirk sucks, protože to není remake Kirka, ale remake meme-kulturní představy Kirka, která se s původním Kirkem naprosto míjí. (Což je podle mě důvod, proč ta postava moc nefunguje - když mám postavu a nad ní postavím nějaký running joke založený na její hyperbole, tak když tu postavu pak předělám tak, aby odpovídala oné hyperbole, tak se ten joke i ta postava zboří.)

Ta analýza rozdílu mezi starým a novým Kirkem pak začne být zajímavá u bodu 6 (předchozí můžete přeskočit, pointu jsem už napsal výše, je tam navíc jen mrtě (mrtě mrtě moc) odkazů které to dokazují (různé souhrny dílů a analýzy epizod atd.) a pak dál.
Autorská citace #77
30.4.2017 22:39 - Gurney
...dal jsem dnes mezi různou činností na několikrát dal Beyond a docela se shoduju se sirienovým hodnocením (post 75). S dvěma drobnými vyjímkami:
Píše:
Na vesmírné bitvy se dalo dívat a dávaly tak nějak smysl

Nejen že nedávaly smysl ani trochu, ale byly by totálně over the top i ve Star Wars (kde se sice bojuje s rojema TIE stíhaček, ale ty normálně střílí a při srážce se rozletí na kusy).

Píše:
Film dával smysl. Neříkám, že zápletka byla geniální (viz níže rant o záporákovi), ale aspoň držela pohromadě a šla logicky odněkud někam.

No to zrovna ne, ale narozdíl od těch předchozích dvou Star Treků je asi jen tak dva kompletní přepisy scénáře od toho, aby smysl dávat začal (ve skutečnosti je to materiál na dva filmy a chtělo by si to vybrat). Ale je fakt, že zřejmě čím dál se od celého projektu nachází J.J. Abrams (tentokrát jen produkce) tím míň je to o samoúčelných efektech a víc o příběhu. Nicméně tentokrát od děr a sledu dost wtf náhod člověku odvádí pozornost docela zajímavé charaktery (tentokrát by jim člověk i věřil, že jsou to důstojníci a ne parta středoškoláků) a jedna docela cool akční scéna (Kirk na motorce), byť je potřeba přijmout "rule of cool" (aneb nečekejte vysvětlení, kde se tam ta motorka vzala) a naprosto zapomenout na to, že to má cokoli společného s nějakým Star Trekem * (ale to je asi celkem jasný už u té vesmírné stanice na začátku).

* nicméně cením ten vtípek (někde cca v prvních třech minutách filmu) na Kirkovu spotřebu uniforem v originální sérii
Autorská citace #78
1.5.2017 13:15 - Fibriso
Nějak bych to shrnul do myšlenky, že vzali název a vesmír (tj, postavy, lodě atd.), původní myšlenku zahodili a udělali něco, v čem je maximum efektů, maximum věcí okolo, děj v řiti a postavy, jež mají s těmi původními společné maximálně jméno. Jen aby to bylo Maximálně hezké a dělalo to prachy.
je to vidět poslední dobou na všem, nejnovější vetřelci, SW síla se probouzí a další....
děj nic moc, společnost s původním filmem nula a maximum Efektů a rvaček (které často nemají moc smysl) Snad se nepokusí udělat remake Serenity nebo Farscape

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11825203895569 secREMOTE_IP: 13.59.201.197