Kultura

Autorská citace #61
6.9.2016 00:27 - sirien
LokiB: Tak můžu přijmout stoicky fatalistický postoj, prohlásit "studia se mlátěj po hlavě nejlacinějšíma tretkama, filmy už budou jen obsah žumpy zabalenej do takový hromady CGI, že se stanou nepřístupné pro epileptiky, whatever. Nebo to můžu zhodnotit s nějakým zaujetím, které mi k tomu zbývá.

Zároveň Tebou používaná logika má dost značné díry. Zaprvé pokud tu je poptávka po neshitovejch filmech, pak se na nich dá vydělat, že. Třeba tím, že relativně nízkorozpočtovym Deadpoolem vyděláš víc, než profláknutou a vysokorozpočtově tvořenou zaběhlou značkou. Zadruhé, to, že mám kolonku PG13 komiks neznamená, že jí musím vyplnit filmem, který by šel s R udělat líp - ten film můžu udělat v R a kolonku PG13 pro daný rok vyplnit něčím jiným. Zatřetí fakt, že máme rozpis superhero filmů na 10 nebo kolik let dopředu není nutně špatně - spíš teoreticky až naopak, mít příběh rozčrtnutý dopředu a ne ho látat znovu a znovu s každým dalším dílem je tak nějak to, co spíš obecně chválim.


Co se týče poptávky a nabídky, to je docela složitější. Problém začal na straně nabídky - někdo přišel s filmem co stál na něčem jinym (CGI atp.), někdo další ho trumfnul... najednou dostal někdo dojem, že klíčem k úspěchu je právě přetláskání těhle věcí na úkor čehokoliv a jak se stalo už mnohokrát dřív, najednou se všichni mohli zcvoknout, aby nabídli právě tohle (podobná story se opakuje znovu a znovu napříč odvětvíma, další aktuální je například snaha tvůrců mobilů mlátit se po hlavách rozlišením displayů (už pradávno překročilo okem rozlišitelnou hodnotu, vesele dál roste) a rozlišením foťáků (už pradávno překročilo hodnotu, u níž by bylo klíčovým prvkem kvality fotky)).

Na straně poptávky pak máš dva faktory - jedno je ten, že část diváctva vzala tuto filozofii za svou a jo, prostě chtějí mrtě CGI. Osobně mi to přijde stupidní, ale ani ne tak kvůli filmům, jako spíš protože mi obecně přijde stupidní, jak sou lidi ochotný propadnout diktovaným trendům a zvnitřnit si je (opět, další story co se děje napříč odvětvími, v tomto případě takový módní průmysl jako celek třeba, i když v Naokiho oblíbené show Adam ruins everything bylo nedávno dost dalších funny příkladů, třeba s hygienou nebo svatbama atp.) Druhá starna mince je, že když většina filmů, co de do kina a prakticky všechny filmy určitých žánrů, co jdou do kina, nenabízí alternativu, tak ano, lidi na ně choděj. Otázka je, jestli by chodili i na filmy (nebo ještě víc na filmy) co by daly důraz jinam.


Co se Khanova hněvu týče tak jako já Ti ho nenutim. Pokud chceš živější herecké výkony, víc CGI atp., možná bych Ti víc doporučil Undiscovered country nebo First contact.

Osobně radši oželim to, že efekty nejsou úchvatně živý a realistický, když se v té bitvě děje něco zajímavého, srozumitelného a dějově hodnotného, než když dostanu CGI diskotéku, ale nutit Ti to nebudu (ostatně proto mám třeba rád Babylon 5, i když ty efekty a tak tam sou dost nic moc).
Autorská citace #62
6.9.2016 01:12 - Colombo
Rozdíl mezi Marvelverse a DCverse je právě ten, že DCverse jsou one hit show, kde se snaží vydělat co nejvíc peněz než "ta superhero bublina splaskne" a Marvelverse udělali 8 filmů, aby představili všechny hrdiny a mohli mít ty Avengers. Ačkoliv jim lidi říkali, že "ta superhero bublina splaskne" tak 8 let dozadu. (říkali na Redditu, jak sem koupil, tak prodávám)
Autorská citace #63
6.9.2016 01:24 - LokiB
Ale však jsem psal, že o CGI nejde, to bych jim nezazlíval, však takový to tehdy bylo ... mně spíš vadí topornost a neuvěřitelnost hraní herců + podobné scénáristické problémy, jako má třeba Belmondo ve "Strach nad městem" (co teď dávali v TV) ... kde přestřelka u banky nebo na střeše je uvěřitelná asi jako NERFové bitvy v NERF WAR na youtube.
A zase ... tehdy se tak prostě točilo, šlo spíš o to "předvádíme, jako že je přestřelka", nebo "vyslýcháme šupáckého barmana, který něco skrývá" než že by někdo dělal vážně choreografii takové scény, či se zabýval tím, jak opravdu policie pracuje ... je to hrozně kašírované. Protože to lidi tehdy bavilo, holt 80. léta byla už taková.

Takže ještě jednou, nejde o CGI ... jde o to, že dramaturgie tam není nic moc a herecké výkony jsou spíš divadelní než filmové. (není to "jsem Khan", ale spíš "hraju Khana, maniakálního uberčlověka, muhahahaha")

Čímž neříkám, že ta nová série je dobrá ... má zas svoje mouchy, možná i větší, ale někde jinde. Možná kdyby na nový filmy měli míň peněz, tak by to třeba bylo ku prospěchu
Autorská citace #64
6.9.2016 03:01 - sirien
LokiB píše:
Ale však jsem psal, že o CGI nejde

Psal sem CGI, ale měl sem namysli kdeco z toho co mi leze krkem současné produkci (jen CGI mi leze krkem speciálně a navíc na ní de snadno ukázat)

Co se týče herců atp., tak to už je asi estetická preference. Osobně rád ocenim dobrej hereckej výkon, moc mě potěší a film za něj má u mě body k dobru (občas sem ochotný vzít kvůli hercům trochu na milost i věci co mi přijdou jinak dost shitové), ale pokud ve filmu žádné úžasné nejsou, tak dokud jsou aspoň nějak slušné a koukatelné, tak mi to žíly nerve. Chápu ale, že někdo jde na film s tím, že chce především (zejména atp.) vidět dobře zahrané postavy.

Obdobný vztah mám k efektům - pokud jsou naprosto žůžové, super, rád si je vychutnám... ale jsou u mě tak o stupínek níž, než ty herci - mizernej film u mě efekty nezachráněj a naopak pokud je film dobrej, tak dokážu odpustit i fakt hrozný lacinosti.


Jinak nevim, jak moc "se tak tehdy točilo". I ty Star trek filmy se stejnými herci mi přijdou, že si sou v tomhle relativně rozdílné (dost vlivu na to měl nejspíš ten nebo onen režisér) a uznávám, že zrovna Wrath of Khan co do herců a dramaturgie stojí níž, než IV, VI nebo VIII. (Popravdě, zrovna co do herců dost možná i než III... asi bych si musel pustit aspoň pár scén znovu z těch filmů, už to přecijen nemám v úplně živý paměti.)

LokiB píše:
jde o to, že dramaturgie tam není nic moc a herecké výkony jsou spíš divadelní než filmové.

Dokážu si představit místy lepší, ano. Že by byla nějak extra špatná mi zase nepřišlo... nicméně pokud se bavíme relativně a porovnáváš to s těma novejma, tak asi máme hodně jiné cítění věci, protože dramaturgie těch novejch (dvou, co sem viděl) mi přijde značně horší.



EDIT, ADD: jinak ano, ohledně toho rozpočtu mám mnohdy dojem, že v momentě, kdy film přesáhne určitý rozpočet, tak to je spíš na škodu než co jiného, protože se tvůrci začnou mnohdy čert ví proč vyžívat v nesmyslech a začnou ho zaplácávat pitomostma. Ale to je obecná vlastnost všech projektů - když je příliš peněz, lidi začnou vymejšlet píčoviny, bez kterejch by bylo líp; když je peněz tak málo, že je potřeba skutečně rozvažovat, do čeho se daj, tak to má docela dobrej vliv na kvalitu rozhodování. (A nejhorší věc je effectively unlimited budget, nejlíp s vaguely defined deadline to už pak lidi začnou bejt schopný cucat z prstu fakt nehorázný kraviny za který by je měl někdo zavraždit, ale to už se dostávám poněkud dost OT...)
Autorská citace #65
6.9.2016 03:28 - Colombo
Sirien: Zas to nepřeháněj, Gremlins 2 byly žůžo film a to měli effectively unlimited budged a creative freedom.
Autorská citace #66
6.9.2016 10:17 - LokiB
sirien: jako jo, lidi mají různé cítění, to je ok.
co se Khanova hněvu týče, já prostě ani Khanovi, ani jeho posádce, která vypadá jak vybraná z Baywatch, načesaná, vystajlovaná, oháknutá do oděvů ve stylu "H&M neandrthal edition" jejich utrpení na ztracené nehostinné planetě fakt nevěřím.
A myslím si, že kdyby tohle předvedli v nové sérii, tak je za to budou všichni poprávu kritizovat.

Celkově to po dramaturgický úrovni působí dojmem televizní inscenace, což bych u takovéhoto filmu nečekal. Když to srovnám třeba s Top Gunem, tak v tomhle směru (zdůrazňuju v tomhle směru) je to úplně nebe a dudy.

Tobě se třeba zamlouvá ta scéna prvního střetu, kdy Khan poškodí Enterprise a oni ho pak "doběhnou"? Jak tam Kirk chodí v brejlích a opakuje, že potřebuje čas, a přitom se zády k obrazovce domlouvá s ostatními? Jako v Herculu Poirotovi by to bylo úplně OK. v scifi filmu to pro mě dost postrádá napětí a smysluplnost. A uberčlověk to všechno sežere jak malé kotě.


No nic, já se nechci nějak proti starým dílům vymezovat. Jsou obrazem své doby, jako ty dnešní jsou zas obrazem dnešní doby.
Jen mi prostě nepřišlo moc fér tak útočit na nové díly (které, jak jsem psal, za mě mají taky spoustu much, jen spíše jinde) a rozplývat se na starými a nevidět některé chyby, které mně přijdou očividné a zážitek z nich mi dost kazí.
Autorská citace #67
10.9.2016 13:57 - LokiB
http://ekonomika.idnes.cz/hollywood-filmy-trzby-propad-d2q-/eko-zahranicni.aspx?c=A160910_105839_eko-zahranicni_ane

A když to půjde takhle dál, tak se třeba kapitáni filmových studií chytnou za nos :)
Autorská citace #68
11.9.2016 13:27 - sirien
Ale? Hollywood se dostal do tak velkých problémů, že se už musel i přestat vymlouvat na piráty? No tak to musí bejt fakt vážný... (a ten propadák Ben Hura jim naprosto upřímně přeju)
Autorská citace #69
11.9.2016 14:27 - LokiB
sirien: protože jsi zlý člověk, přát někomu neúspěch :P

vono teda, jak někdo psal v diskusi, ten "propad" byl asi 3% ... co je na jednu stranu prd, na druhou, dokud používaj tabulky a prodejní plány, "ukazatel" :)
otázka je, nakolik se jim to zahojí na tom, že prodaj víc worldwide + franchise business ... ale každopádně jedině dobře, když se zamyslej
Autorská citace #70
11.9.2016 14:45 - LokiB
+ tady Kevin Smith (v poslední minutě jenom, předtím mluví o Supermanovi) kraťočce glosuje ST Motion Picture a Wrath of Khan (v několika větách jenom)

BTW: znáte tenhle pořad?
Autorská citace #71
11.9.2016 14:50 - sirien
LokiB píše:
vono teda, jak někdo psal v diskusi, ten "propad" byl asi 3% ... co je na jednu stranu prd

S tímhle bych byl velmi opatrnej. Čísla bez kontextu jsou nebezpečná a čísla čtená lidmi co se nevyznají v příslušném oboru jsou mnohdy až lživá.

Propad 3% se zdá málo, ale udělejme si totálně triviální "business economics 1-0-1" kalkulaci:
- náklady: 100
- výnosy: 110
- zisk: 10
- výnosy -3%: -3.3
=> zisk: 6.7
=> pokles zisku: 33%


To už zabolí. A hodně.

Samozřejmě, jak vypadá reálná kalkulace nevim a tohle je taky zavádějící, protože reálný příjem toho kterého subjektu který se podílel na tvorbě (studio, producenti atd.) se neřídí výší tržeb z kin v poměru 1:1 - jaký je reálný poměr naprosto netuším (z tržeb se tam přerozdělují podíly a pak tam v tom jsou reklamy, merchantdesign, následné prodeje atd.), chci jen ukázat, že 3% změny můžou udělat z vysoce výnosného segmentu (kam se vyplatí investovat) docela podřadný segment (u nějž se majitelům kapitálu jasně vyplatí radši investovat někam jinam).

Samozřejmě nečekám, že by najednou zmizely peníze z filmů a přesunuly se do - já nevim, stavby domů nebo co - na to jsou ty peníze příliš vázané v konkrétních firmách co mají nějakou působnost atp., ale na přerozdělení uvnitř segmentu (jaké filmy se budou točit a jak) můžou i 3% mít velmi výrazný vliv (zejm. pokud ten pokles má jasný profil v tom co propadlo totálně a co to trochu zachránilo). Nebo tak ne, samozřejmě, fakt nejsem expert na finanční analýzu filmového průmyslu, takže ta čísla fakt nedokážu ani odhadnout, ale ty principy tam platí stejné, jako všude jinde.
Autorská citace #72
11.9.2016 15:37 - sirien
Btw. Kevin Smith je fakt hustej, to jak se tady baví s tou 12 letou holkou je naprosto super :)
Autorská citace #74
11.1.2017 06:01 - Šaman
Tak to vypadá, že nějaký zlý, ošklivý, zlý robot se naučil tu captchu.
Doufám, že to není začátek té války strojů, která vyvrcholí zničením oblohy a zotročením lidstva…
Autorská citace #75
13.1.2017 15:04 - sirien
Tak sem se překous a zkuknul sem Beyond...

Kupodivu to pro mě nebylo tak urážlivé, jako ty předchozí dva shity. Minimálně mě potěšilo, že zmizela hromada demencí předchozích dvou filmů:
  • Kirk konečně působí jako kapitán lodi a ne jako rozzívenej fracek co se k tý lodi nějakym hroznym omylem dostal.
  • Všechno okolo se přestalo blejskat přes kameru a Enterprise tam už nepůsobí jak Apple store
  • Herci hrajou. Tímto se jim omlouvám, Loki měl nejspíš pravdu a jejich katastrofální herecké výkony v předchozím filmu asi fakt způsobil režisér
  • Na vesmírné bitvy se dalo dívat a dávaly tak nějak smysl
  • Film dával smysl. Neříkám, že zápletka byla geniální (viz níže rant o záporákovi), ale aspoň držela pohromadě a šla logicky odněkud někam.
Na druhou stranu:
  • Mezi Into the Darkness a Beyond chybí minimálně jeden další film, kterej by ospravedlnil, že sou Kirk a Spok tak moc zralý na povýšení.
  • Yorktown sucks. Vůbec sem z toho neměl dojem Star trekové základny, je to totálně přestřelené (srsly - DS9 se má odehrávat v budoucnoti od tohodle a jako...)a i kdybych přijal že tohle Federace zvládne, tak co to sakra dělá na hranici prozkoumané zóny vesmíru? Pokud je na hranici tohle, co je pak v jádru?
  • Závěrečná bitva byla tak trošku too-cool to be cool
  • Záporák byl dost zmršenej - příliš mnoho v jedné postavě; mohl to být cool mimozemšťan se super evil agendou nebo to mohl být "dezertér" s propracovanym backgroundem, snaha to stláskat dohromady vyšla dost nijace. Jo a ta jeho Star Gate Atlantis wraithovitá upírovitost byla dost "da faq? why?"
  • Příliš mnoho mimozemšťanů - pořád to působí ujetě Star Wars dojmem - víc MZáků, víc adidas. Už máme zelenýho? A růžovýho? Aspoň dva s divnou hlavou? Co nějakýho s chapadlama? Hele je jich jen deset, určitě se zvládneme dostat aspoň na patnáct... Ke ST mi tak nějak patří že jich je umírněně míň, zato mají větší prostor když už tam sou.
  • Celé to působilo spíš jako takovej star trekově laděnej akční film, než jako star trek. Což jako asi pořád lepší, než ty dvě předchozí zmatlaniny a abych byl fér, celkově to asi nebylo nijak horší než Generations nebo Nemesis.
  • Jo a ty variace na "co bys neudělal pro svojí posádku" tam byly vražený docela křečovitě mi přišlo
Celkovej dojem: jako asi dobrý, nicméně nijak extra mě to neokouzlilo (nicméně mě velmi překvapilo, že to šlo takhle moc nahoru místo toho aby to šlo ještě víc dolu - ale možná sem byl jen moc pesimista a ve skutečnosti se po Into the Darkness už hloubějc klesnout nedalo...)
Autorská citace #76
19.4.2017 16:47 - sirien
fááááákt dlooooooouuuuuuuháááááá analýza chybného vnímání Star treku a postavy Kirka. (tj. o tom jak to nebyl děvkař, jak ve skutečnosti neporušoval rozkazy a jak nejeneže nebyl nezodpovědnej hazardér, ale naopak dost zodpovědnej kapitán... a o tom, jak je Picard v podstatě skoro tatáž postava, i když tak nevypadá)

Kdesi uprostřed se nachází tahle věta, která nádherně popsala, proč se mi mimo jiné nelíbí rebootované startreky:

Píše:
the new Star Trek films are not for people who like Star Trek. They are spectacularly bad at delivering the essence of Star Trek: that universe, those characters. They are aimed at people who recognise the line “beam me up, Scotty” and sweet Fanny Adams else.
.

...což dál navazuje srovnáním, jak nový Kirk sucks, protože to není remake Kirka, ale remake meme-kulturní představy Kirka, která se s původním Kirkem naprosto míjí. (Což je podle mě důvod, proč ta postava moc nefunguje - když mám postavu a nad ní postavím nějaký running joke založený na její hyperbole, tak když tu postavu pak předělám tak, aby odpovídala oné hyperbole, tak se ten joke i ta postava zboří.)

Ta analýza rozdílu mezi starým a novým Kirkem pak začne být zajímavá u bodu 6 (předchozí můžete přeskočit, pointu jsem už napsal výše, je tam navíc jen mrtě (mrtě mrtě moc) odkazů které to dokazují (různé souhrny dílů a analýzy epizod atd.) a pak dál.
Autorská citace #77
30.4.2017 22:39 - Gurney
...dal jsem dnes mezi různou činností na několikrát dal Beyond a docela se shoduju se sirienovým hodnocením (post 75). S dvěma drobnými vyjímkami:
Píše:
Na vesmírné bitvy se dalo dívat a dávaly tak nějak smysl

Nejen že nedávaly smysl ani trochu, ale byly by totálně over the top i ve Star Wars (kde se sice bojuje s rojema TIE stíhaček, ale ty normálně střílí a při srážce se rozletí na kusy).

Píše:
Film dával smysl. Neříkám, že zápletka byla geniální (viz níže rant o záporákovi), ale aspoň držela pohromadě a šla logicky odněkud někam.

No to zrovna ne, ale narozdíl od těch předchozích dvou Star Treků je asi jen tak dva kompletní přepisy scénáře od toho, aby smysl dávat začal (ve skutečnosti je to materiál na dva filmy a chtělo by si to vybrat). Ale je fakt, že zřejmě čím dál se od celého projektu nachází J.J. Abrams (tentokrát jen produkce) tím míň je to o samoúčelných efektech a víc o příběhu. Nicméně tentokrát od děr a sledu dost wtf náhod člověku odvádí pozornost docela zajímavé charaktery (tentokrát by jim člověk i věřil, že jsou to důstojníci a ne parta středoškoláků) a jedna docela cool akční scéna (Kirk na motorce), byť je potřeba přijmout "rule of cool" (aneb nečekejte vysvětlení, kde se tam ta motorka vzala) a naprosto zapomenout na to, že to má cokoli společného s nějakým Star Trekem * (ale to je asi celkem jasný už u té vesmírné stanice na začátku).

* nicméně cením ten vtípek (někde cca v prvních třech minutách filmu) na Kirkovu spotřebu uniforem v originální sérii
Autorská citace #78
1.5.2017 13:15 - Fibriso
Nějak bych to shrnul do myšlenky, že vzali název a vesmír (tj, postavy, lodě atd.), původní myšlenku zahodili a udělali něco, v čem je maximum efektů, maximum věcí okolo, děj v řiti a postavy, jež mají s těmi původními společné maximálně jméno. Jen aby to bylo Maximálně hezké a dělalo to prachy.
je to vidět poslední dobou na všem, nejnovější vetřelci, SW síla se probouzí a další....
děj nic moc, společnost s původním filmem nula a maximum Efektů a rvaček (které často nemají moc smysl) Snad se nepokusí udělat remake Serenity nebo Farscape

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092306137084961 secREMOTE_IP: 44.200.249.42