Čteš naprosto správně, ale zasazuješ si to do trochu špatného kontextu.
Tohle je jedna z věcí, co se probíraly hodně ve Fate Core Community na G+, zejména v kontextu řešení některých hodně nebezpečných nebo riskantních situací. V Core to pokud se pamatuju dobře není přímo uvedeno, ale
it emerges from it with an elegant inevitability (konkrétně z pasáže o vynucování hráči, kde se píše, že tak činí za cenu vlastního bodu osudu spolu s pasáží o vynucování situačních aspektů).
Efektivně to je typ vynucení, co se ve Fate 3e hrách nazýval "invoking for effect", tj. jde o vynucení iniciované hráčem. Stejnou logiku může použít i GM ve prospěch NPCček, ale v tom případě by tak měl činit skutečně jménem těchto NPC a měl by vynucení čerpat z "jejich" scénického FP poolu (tohle se v Core nerozvádí, dokonce se tam píše, že GM vždy
může vynucovat z nekonečného poolu - to je v tomhle případě zjednodušení a tady by v rámci fair play měl podobné věci táhnout z omezeného scénického poolu).
Funguje to následovně:
- navrhující strana
utratí FP a tím vytvoří vynucení
- vynucovaná strana může vynucení přijmout - vezme si FP a postava je vyřazena ze scény
- vynucovaná strana může vynucení odmítnout - zaplatí vlastní FP a oba tyto FP (ten, který vynucení aktivoval i ten, který jej znegoval) jsou utraceny.
Tj. hráč může takhle nechat vyhodit svojí postavu ze scény a dostane za to bod osudu.
Technicky nejde o odstoupení, i když to tak je možné chápat (a pár pasáží z FC to podporují, konkrétně pasáže o možnosti vynutit odstoupení na NPC). Za sebe bych to asi interpretoval situaci od situace.
Vypravěč může takhle obětovat postavu. Pak je otázka, co se stane dál. Pokud jde o nějakou nameless postavu co byla do počtu, tak bych si jako GM vzal FP ihned a přihodil bych ho do současného scénického poolu (tj. zahodil bych postavu za FP).
Pokud to je ale pojmenovaná postava, nebo nameless postava, kterou chci ještě vrátit do hry, tak bych daný bod osudu přihodil do osobního poolu této NPC (stejně, jako třeba FP co by dostala za odstoupení). Tahle možnost je samozřejmě použitelná jen, pokud vynucení není přímo smrtící.
Efektivně - dokud má druhá strana body osudu, tak se tohle obvykle moc nevyplatí dělat (leda bys měl FP víc a rozhodl se, že druhou stranu prostě za cenu pár svých FP vyždímeš na nulu), ale je to poměrně rychlý způsob, jak se případně zbavit postavy, která už nemá body osudu, ale kterou bys musel umlacovat ještě třetí věčnost, než by ses konečně probil přes její obrany, stres a následky (popř. dobrej způsob jak eliminovat pár otravnejch minionů).
Z druhé strany to tvoří taktický prvek, protože pokud se dostaneš s FP k nule, tak musíš začít bejt opatrnej na různé situační aspekty, které by Tě mohly takhle sestřelit - což občas může znamenat třeba obětovat akci a místo útoku provést překonání, aby ses takového nějakého aspektu zbavil.
EDIT: jo, a většinou se s takovýmhle vynucením zachází trochu jako s vyvoláním - tj. většinou se popíše, že postava vynucujícího hráče vynucovanému k výslednému efektu kapánek "dopomohla" a pokud je nějaká pochybnost o smysluplnosti daného vynucení, tak se bere v potaz, jak moc postava vynucujícího hráče mohla nebo nemohla udělat něco, co by k takovému výsledku vedlo. Tj. většinou se snáz takhle vynucuje na postavě s níž si v přímé interakci než na někom kdo je na druhé straně scény, X zón daleko, mimo Tvůj dohled (i když některé skupiny nebo některé extrémní situace mohou umožnit i to).
ADD2: mimochodem za příklady podobných vynucení se dávalo např. to, jak Barlog strhne Gandalfa z můstku s sebou do propasti atp.