Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Kontakty na autory:

Facebook
Discord
Web & mail


Recenze - Jerson
7.10.2020 21:10 - Demonica
Tak jsem si to poslechla. Srovnání s DnD 5e mi přijde hodně nekonzistentní. Třeba porovnávání zranění. Jednou je zranění udělované v DnD obrovské (příklad se zákařným útokem), podruhé je směšně malé a postavy vydrží hrozně dlouho? Řekněte to DnD 5e spell casterovi na 1. úrovni, kterého dvakrát kousne vlk a je po něm.
Nedozvěděla jsem se vlastně, co je na Dračí hlídce tak dobré. Chválí si systém dovedností, který je podle toho taky ale brutálně omezenej na povolání postavy. A při použití dovednosti se mu vždycky povedlo, co chtěl udělat a v DnD ne? Proč tedy vůbec házet, když chce vždy uspět?
A jak se přesně zkrátily souboje, když nestačí hodin na útok, ale obránce si háže na obranu?
Sesílání kněžské magie déle než jedno kolo - to musí být skvěle zábavné pro toho hráče, kerý kouzlí, nemůže nic dělat a pokud umře, tak chudáci ostatní, protože přijdou o bonusy? Chápu že se to dá hrát jinak, ale ten příklad mě pobavil.
Celkově mi to přijde jako účelné vyzdvihování jedné strany, kdy na druhé si vždycky najde něco, co se hodí, aby vyznělo negativně. Ale ano, jedná se o osobní dojmy a ne recenzi.

Takže pokud se bude video dál teleportovat, za mě žádná škoda. :D
7.10.2020 21:54 - ShadoWWW
Co tam říká jako klady jsou všechno věci, které najdeme už ve starých edicích DnD. Tak třeba:

Dovednosti a bodový systém byl už v 3.5. Blbý ale je, že si buď tlačíte body do pár dovedností, a pak se to moc neliší od 5e, nebo je tlačíte do hafo dovedností, ale pak je to všude na houby. Proto na to 5e jde archetypálně: každý je dobrý v něčem jiném a se zvyšující se úrovní jsou vaše spešl dovednosti stále platné. Pokud chcete být na dovednosti fakt machr, tak si vezmete barda nebo tuláka a je to. SO bývají zpravidla 10/15/20. To je dost. Pokud Strangerům vadí, že je to moc, mohli si to upravit na 5/10/15. Pak by ale zjistili, že na SO 5 si většinou ani nemá smysl házet a objevili by základní pointu: házejte si jen tehdy, když je významné riziko neúspěchu (SO>=10), jinak nechte akce projít bez hodu. Poslední postřeh k tomuto: na nejvyšší SO 20 si dokáže úspěšně hodit i postava s průměrnou vlastností (+0) i bez zdatnosti už na 1. úrovni, když hodí 20. Zdá se to prkotina, ale je to důmyslné. Stejně jako postava n 20. úr. s max. bonusem +17 (+5 vlastnost, 2 krát +6 za Kvalifikaci zdat. bonusu) má 10% šanci, že na max. SO neuspěje (při hodu 1 a 2). To je taky důležité. Že existuje minimální šance, že Nikdo Odnikud může překonat Machra Největšího. Z toho jsou pak ty hrdinské okamžiky, které se stanou jednou za 10 let, ale 20 let se pak o nich vypráví.

Další věc: Zvyšující se adrenalin válečníka každé kolo. To bylo u vraha v PHB3 v DnD 4E. Velmi rychle se ukázalo, že je to dost na houby. Než to vystoupá na max, je často po boji (a blbý pocit, že to přišlo vniveč). Když to odpálí dřív, aby o o to nepřišel, tak to má zas nic moc účinek (a blbý pocit, že měl ještě vyčkat).

Psal bych k dalšímu, ale su na mobilu, kde se píše blbě.

Celkově shrnuto: designově je DH tam, kde bylo DnD někde kolem 3.5 edice (rok 2007, řekněme). Srovnejte i layout 3.5 a DH - hodně podobný. To není špatné, ale "už jsme to tu měli."
7.10.2020 22:08 - Šaman
ShadoWWW píše:
objevili by základní pointu: házejte si jen tehdy, když je významné riziko neúspěchu (SO>=10), jinak nechte akce projít bez hodu


ShadoWWW píše:
Že existuje minimální šance, že Nikdo Odnikud může překonat Machra Největšího. Z toho jsou pak ty hrdinské okamžiky, které se stanou jednou za 10 let, ale 20 let se pak o nich vypráví.


Tyhle dvě věci mi přijdou, že si odporují. Oba přístupy chápu, každý se hodí trochu někam jinam, ale oba najednou si prostě odporují.
7.10.2020 22:15 - LokiB
ShadoWWW píše:
Dovednosti a bodový systém byl už v 3.5.


Tak ty byly už v rozšíření ADND - Player's Option: Skills & Powers, ne? právě v tom širokém módu, že si jich můžeš nabrat víc, ale zas toho neumíš moc pořádně

Chápu tvoje zaujetí 5E. jestli je to nejlepší přístup, to bych neřekl, ale je vidět, že vyhovuje dost lidem.

ShadoWWW píše:
základní pointu: házejte si jen tehdy, když je významné riziko neúspěchu (SO>=10)


To má z praktických důvodů něco do sebe, ale starým psům z dřívějších dob to přijde už celkem měkké. Prostě "odpouštíš" postavám část šance na jejich neúspěchy, takže jejich skilly děláš cennější, i když ne přepálenější. Mně to přijde jako neelegantní hack té mechaniky - kdyby ta mechanika měla takto fungovat, tak ať je nadesignovaná jinak.

ShadoWWW píše:
Než to vystoupá na max, je často po boji (a blbý pocit, že to přišlo vniveč).


Tak tady to může válečník využít k uzdravení, což se po boji asi bude často hodit, čímž to ve většině případů imho v praxi "nazmar" nepřijde.
7.10.2020 22:16 - Xeth
Koukám, že toto jsem předtím opomenul...
LokiB píše:
Svazaný svazák má 25 životů přijdu k němu a propíchnu ho - útokem ztratí 5 životů (1/4 aktuálních zaokrouhleno nahoru)

To je vážně divné, tam by mělo být ne "aktuálních" ale "maximálních" životů. Jseš si jistý, že je to závislé na aktuálních životech oběti? Vydaná pravidla nemám, ale v poslední verzi pravidel před vydáním mám správně závislost na maximu.
7.10.2020 22:18 - Lethrendis
ShadoWWW píše:
Srovnejte i layout 3.5 a DH - hodně podobný. To není špatné, ale "už jsme to tu měli."


To narážíš na Pathfinder? Kdyby se DH dařilo jako Pathfinderu (v našich podmínkách, samozřejmě), byli by asi spokojení.
7.10.2020 22:25 - Tarfill
Xethe,
píše se tam fakt o "ztrátě aktuálních životů". Takhle psaný je to nejdebilnější mechanika, jakou mohli vymyslet, takže moc rád uvěřím tomu, že je to chyba a má tam být něco jiného...
7.10.2020 22:40 - PetrH
zajímavý retro pohled na ksichtoknihu DH:
Píše:
Dámy a pánové
Málokdy tady píšu ryze osobní výzvu, ale co osud nechtěl ????, stal jsem se spolutvůrcem skvělé nové fantasy hry na hrdiny Dračí Hlídka. Na spoustu lidí to asi zapůsobí jako těžce nerdovská záležitost ale po tom co jsme Hlídku nespočet hodin testovali s partou kámošů ve fantastických prostředích, řehtali se u hromady nejbizarnějších situací, jaké si dovedete představit, a zakrývali pláč při tragických ztrátách a loučení v našich příbězích, nedovedu jinak, než Dračí Hlídku doporučit naprosto všem!
Jedna z věcí, za kterou jsem neskutečně rád, je že desítky výtisků hry budeme rozesílat zdarma naprosto nezištně do kroužků, pionýrů, domovů mládeže a dalších volnočasových institucí, které pracujou s mladými lidmi.
Nicméně ať jste mladí nebo staří, fanoušci deskových her nebo jste hráli naposledy člobrdo, hru na hrdiny jako Dračí Hlídka by si za život měl vyzkoušet úplně každý a já jsem neskutečně hrdý, že můžu být součástí tak úžasného projektu, který, věřím, probudí kreativitu a komunikační schopnosti lidí po celé ČR.
(a jo počkat, ony už přišly i nějaké objednávky na Slovensko? ???? )

edit: zvýrazněno mnou
7.10.2020 22:40 - Xeth
Tarfill: Hmm, to mi nepřijde, jako chyba, ale spíš došlo z nějakého důvodu k přepsání. :(
7.10.2020 22:45 - Šaman
Eee… něco mi uniká? V čem je problém?

Edit: Aha, nelíbí se ti bombastická reklama. Hm, a co my s tím? Docela mi připadá, že Jerson se snaží o nějakou kritiku, i když po svém. Ale tvoje příspěvky k DH mi přijdou spíš jako náhodné kopance.
7.10.2020 22:47 - PetrH
Když tě někdo může zmasit, zalehni nehýbej se a prostě máš 50/100 životů tak první kolo šup dole x := 50 - ceil(1/4*50), zbude něco a zase x := x - ceil(1/4*x) atd atd
7.10.2020 22:48 - Gurney
Takový kontext k tomu videu (viz.), když mluví de facto o matematice hodů - ono z té Strangers&Dragons hry je docela znát, že je to skupina odchovaná návyky typu že fail ve skill checku je pro GMa hlavně příležitost napálit postavě ten nejhorší následek, který ho v tu chvíli napadne a ideálně z ní i udělat debila. Takže například když někdo v rámci pohybu v boji skáče přes plot, tak si na to musí hodit (obtížnosti se samozřejmě neříkají), a neúspěch znamená, že se rozbije, udělá ze sebe idiota, a ztrácí zbytek kola. Oproti tomu v DnD by ten plot byl buď obtížný terén nebo maximálně DC 10 test na Atletiku, vstát je za půlku pohybu a generálně mají postavy mnohem víc šancí nějak smysluplně do boje zasáhnout na dálku. Proto si taky 5e může dovolit mít ve hře mnohem víc failů, a proto si občas moc nerozumí mix 5e dovednostního systému a matematiky s tímhle stylem vedení hry. Na detailech (a pravidlech) holt někdy hodně záleží.

Jinak se jim takhle "teleportovalo" už minimálně video o pravidlech DH, takže myslím, že to bude spíš nějaký technický problém.
7.10.2020 22:50 - LokiB
Jako největší problém při sestavování Kouzelníka mi přijde zoufalý výběr kouzel pro první úroveň. Jakože fakt. Ten výčet mi přijde nejen nudný, ale i hloupý. Jsou tam kouzla skoro na nic, a pak je tam Teleport nebo Levitace.

Logika světa by měla být, že kouzla mají určitou složitost. I jednoduchá kouzla mají být užitečná, ale prostě na první úrovni dávat teleport ... to je hloupé dědictví DrD.

Za mě:
Daleko širší list užitečných ale nepřepálených kouzel pro první úrovně.¨
Odebrání z listu kouzel, která na nízké úrovně nepatří.
7.10.2020 23:19 - LokiB
Euripidés
trpaslík kouzelník

Atribut Rodový základ + Bonus povolání ... (+investované body z 20)
Síla 10 ... +6 = 16/+3
Obratnost 5 ... +6 = 11/0
Odolnost 10 ... +2 = 11/0
Inteligence 5 + 3 ... +6 = 14/+2
Charisma 5 + 3 ... +0 = 8/-1

Životy: 10
Hranice smrti: -10

Sesílání kouzel (3)
Čtení a psaní (3)
Historie (3)
Cizí jazyky (3)
Atletika (1)
Řemesla (1)
Vůle (1)

Max Mana: 7

Kouzelnické triky

Kouzla: název (mana/ obtížnost)
Levitace (4+X / 6)
Kukátko (2 / 6)
Oheň (2 / 6)

Kouzlení: INT+1 + Sesílání kouzel+3 + k10 = 4 + k10 (šance na úspěch vs obtížnost kouzla 6: 80%)

Boj:
Lehká kuše: 4/1 + 0 = 4/1 (OČ +1)
Obouruční sekera: 7/3 + 3 = 10/3 (OČ +1)

Obrana:
Prošívaná zbroj: +2 +1 (obouruční sekera) = 3

Nosnost: 21 lb

Mno, že bych z toho byl nějak odvázanej, to nejsem :)
Obecně to nějak horší než DrD v tomto prvoúrovňovém konceptu asi není.
7.10.2020 23:29 - PetrH
Pozitivni je to, že jako kouzelník můžeš mít kuš a obouruční sekeru a prošívanici.
7.10.2020 23:36 - Jerson
Loki, obratnost a odolnost nastav na sudé hodnoty, je to výhodnější.
7.10.2020 23:42 - LokiB
Co bych při rychlém čtení já řešil u kouzelníkových mechanik jinak (jestli to je někde popsáno v pravidlech, tak jsem to přehlédl):

1. Při neúspěchu by došlo ke ztrátě jen menšího množství many. Například jen 1. Ano, neúspěch má být znát, ale ztratit veškerou manu kouzla je v tomto systému kouzlení, množství many atd, mi nepřijde moc zábavné

2. Umožnit prodlužovat kouzla s dobou trvání za nízké množství many na další časové úsek. Ano, chce to odladit, aby se některá kouzla nestala moc silná. Ale na druhou stranu Magická zbroj za 11 many na 15 minut zvýší Obranu o +2 ... to je imho velký nepoměr. Najdi kouzla za 3 many na 1 minutu atd. V praxi je daleko zábavnější, když kouzelník to, co umí (a není toho často tolik), skutečně může i dělat. ne jen "zkusit".
Ano, některé věci se mu takto "podaří" napotřetí, což by jinak nemohl ani zkusit ... ale to na obtížnosti zas tak moc neubere (když už tu šanci stejně má, tak v praxi nevadí, umožnit mu to zkusit i napotřetí, aniž by se tím manově zruinoval)
7.10.2020 23:44 - LokiB
Jerson: není to tak jasné. Takhle si postava může při jednom přestupu zvýšit jak Obratnost, tak odolnost na 12 (což by bylo v plánu, kdybych takovou postavu hrál). A tím se dostane právě na ta sudá čísla a bonus +1 ;)
7.10.2020 23:56 - Šaman
Říkal jsem si, že u nás má méně zdatný kouzelník taky třeba jen 50% šanci. Ale pak mi právě došlo, že u nás není žádná mana. Ztratí jen akci (kterých během scény není moc, takže to nepotěší, ale nebrání mu to dál kouzlit). Varianta s omezenou ztrátou many za neúspěšné kouzlo mi přijde dobrá. Vlastně i fluffově - když vypálím za celou manu X rudých blesků a nehodím na seslání - kam ta energie vlastně zmizela?

Jinak levitace ještě ok, ale teleport je jedno z typických svět rozbíjejících kouzel. Je to aspoň omezené na přímý dohled bez překážek?
8.10.2020 00:03 - LokiB
Šaman píše:
Je to aspoň omezené na přímý dohled bez překážek?


Ne.
Je prý lepší vědět, kam se teleportuješ, jinak hrozí, že směřuješ do pevné překážky a pak zůstaneš na místě a jsi zraněn za 1k6 životů
Zásadní problém je, že ten výběr kouzel je hrozně omezený - jen 13 kouzel dostupných pro 1. úroveň, to je polovina toho, co bylo v DrD. ano, na druhé úrovni se ti asi seznam rozšíří o obor magie, který si vybereš (ale možná si taky žádný nevybereš, povinné to není)
A kombinováno s tím, jak nesourodý výčet a vlastně nepatřičný pro 1. úroveň je :(
Očaruj zbraň, Najdi předmět, Neviditelnost, Teleport
a vedle toho Oheň, Světlo, Magický zámek ...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099340915679932 secREMOTE_IP: 3.17.150.163