Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Kontakty na autory:

Facebook
Discord
Web & mail


Recenze - Jerson
11.10.2020 12:53 - LokiB
Jerson: Na první úrovni má Zloděj 3 Dovednostní body, jako ostatní.

Ale má 3 základní Dovednosti "blízké povolání" (jako všichni ostatní).
A pak má rovnou schopnost Základy zlodějského umění, které mu dávají Hazardní hry, Odhad ceny, Přesvědčování a Vybírání kapes, všechno na 3. stupni.

Takže to je 3 Blízké povolání (na 3.) + 4 Dovednosti zlodějské ze Základů zlodějského umění (na 3.) + 3 dovednostní body na ty ostatní dovednosti (na 1.)

Mám tam někde chybu? Možné to je.

Například mi tam chybí ten Boj beze zbraně, který umí na 1. úrovni rovnou, ten se učit nemusí. Tedy +3 UČ/OČ při boji beze zbraně.
11.10.2020 13:54 - RoVan
LokiB Hezký rozbor, nicméně to vypadá, že postava bude schopná (hlvaně teda zloděj) už kolem 10 úrovně dosáhnout v hodu na dovednost na hranici 24+ (která je označena že je epická (PPJ) a nebude mít možnost neuspět v "těžkých" zkouškách. Nebo se pletu?

LokiB píše:
Srovnání s DrD:Zloděj v DH nabírá své dovednosti pomaleji než v DrD, kde umí "všechny" už od začátku. Některé, pravda, na velmi mizerné úrovni, takže se stejně nedají moc používat.



Ona to není úplně pravda, podle pravidel pro dovednosti se o ty věci můžeš pokusit.

DH stt. 150 píše:
... O akci speciílní profesní dovednost se může teoreticky pokusit i ten, kdo ji neovládá...
Pokud se pokusíš o akci vyžadující dovednost svého povolání, kterou však doposud neovládáš, započítáš si k hodu poze vybraný atribut (nemáš ještě bonus za její zvládnutí.


Tzn. investováním 1 dovednostního bodu tak jenom zlepšuješ dovednoust z výchozího +0 na +3.
11.10.2020 14:07 - Aegnor
RoVan: Loki píše, že v DrD má zloděj všechny schopnosti již na první úrovni - ale některé mají tak nízké hodnoty, že u nich v podstatě nemá šanci na úspěch.
11.10.2020 14:22 - LokiB
RoVan: za předpokladu, že rozvoj dovedností není zastropován (což není jisté, jak to v PPP bude), tak na 10. úrovni můžeš danou dovednost, umět na 12. stupeň. k tomu můžeš mít namaxovaný atribut Obratnosti tuším na Max 21/+5, tedy budeš mít základ 17.
S 50 % šancí se tak můžeš pokusit zdolání Obtížnosti 22.

Jestli to je není není moc ... to bez skutečného hraní neposoudím (ne, všechno od stolu neodhadnu ;))
11.10.2020 14:24 - PetrH
LokiB, Sirien: naopak doufá, že kop bude umět i někdo jiný, proč by v boji muž na muž nemohl účinně kopnout hraničář na vejce soupeře. U DrD mi to přišlo až op, kdy malý hobit vyskočil a kopem dokázal uzemnit krolla (a že se to dělalo, že) Takže když bude nějak rozvinut boj bez zbraní (kopy, údery, útoky za záloh atd.) všem jedině dobře.
11.10.2020 14:27 - LokiB
zatím nikde žádný rozvoj mechaniky pro boj beze zbraně nevidím a pochybuju, že by byl. v DrD taky nebyl, pouze u Lupiče jako mechanika jeho povolání. Nezdá se mi, že by to v DH převedli do nějakého obecného způsobu. POpravdě, zatím většina DND-like systémů má pravidla pro boj beze zbraně divná a snad jsem raději, když nejsou. do fantasy mechaniky pro kung-fu nepotřebuju.
11.10.2020 14:34 - PetrH
tak obecně asi ano. Kop do partií a pod se dá udělat asi i jinak, nicméně podobné hinty by pravidla v rámci PPP a RSS udělat. Ale kdoví co to bude. Mě osobně tvorba postavy, když nevidím ještě tu druhou půlku, co kam přijde nyní nešťastná, ale to je "daň za dračák".
11.10.2020 14:38 - LokiB
PetrH: a tak to bylo v DrD přesně stejné, když jsme začínali :) to se nevědělo, jestli PPP vyjdou za rok, dva, tři ...

Kopání do partií ... mně se líbí, když tohle mají třeba Savage Worlds řešení jako jiné bojové triky, resp. Testy. Takže je jedno, jestli herně někomu hodíš do očí písek, nebo ho kopneš do koulí, nebo zahulákáš "hele, zatebou!" ... když v tom testu uspěješ, máš standardní možnosti co s tím (buď uděláš soupeře do konce jeho dalšího kola Vulnerable nebo Distracted). Ve Fate by sis asi vytvořil nějakou výhodu, ne?

Co tím chci říc... že dělat pro to spešl část soubojáku, stejně to nebude vyvážené, realistické, lidi na to budou nadávat a zanášíš si další možnost, jak ten systém přirozbít.
11.10.2020 14:49 - RoVan
Aegnor: JJ, já tím chci naopak říct, že právě v DH přestože je 'nemá', tak má v nich docela slušnou šanci uspět (pokud se jedná o lehké/střední ověření dovednosti).

LokiB: no já to počítal jen teoreticky a srovnával to s tabulkou obtížností. Jestli tam bude nebo nebude strop, nebo se zpomalí zlepšování dovedností si podle mě měli autoři rozmyslet už v PPZ.
Ostatně si myslím, že je zbyečné vydávat/vyvíjet pravidla po částech podle úrovní. Myslím, že značně lepší řešení by bylo to vymyslet/vydat v jedné příručce a eventuelně z ní udělat nějaký extrakt pravidel pro začátečníky - třeba jenom první 3 úovně, tři rasy, tři povolání a pravidla.
Hlavně by se vědělo, že celý ten systém funguje bez ohledu na úroveň a celkově by to bylo konzistentnější. Nevíte někdo, co autory vedlo k rozdělení pravidel kromě 'Je to ikonické DrD 1.x'?
11.10.2020 14:56 - LokiB
RoVan: imho to, že udělat tne systém pro 24 úrovní rovnou je prostě daleko složitější a tedy pracnější.
Když na každé úrovni postavám něco umožňuješ, rozvíjíš je do oborů toho povolání ...to musí někdo vymyslet a sepsat.
11.10.2020 15:07 - sirien
Teda - ten váš rozbor toho jak lze zlepšovat dovednosti... takovejhle rozsah hodnot a obtížností vůči takhle malému rozsahu kostky na mě fakt působí ještě hůř, než jak to popisoval Jerson.

Jakože živě vidim jak se ty úrovně dovedností ve hře diametrálně rozejdou a GM bude v tahu, protože nebude schopnej udržet konzistentní DCčka bez toho, aby vynucoval že se konkrétním překážkám během hry postaví konkrétní postava konkrétním způsobem - což už neni ani railroading, to je permanentní bagrování.

Alternativně to skončí tak jak prorokuje Jerson - jakékoliv DC bude cuc-prst instantně nastavováno tak, aby odpovídalo postavě, která se o to rozhodne pokusit. Vyšplhat strmou kluzkou skálu za deště a prudkého větru uprostřed temné noci se tak bude měnit z polobožsky-nemožného (25) na pouze velmi těžké (15... čísla cucám z prstu) podle toho, jestli to bude zkoušet zloděj co se má blejsknout (základ dovednosti 22) nebo hraničář, na kterýho to zbylo (základ dovednosti 10). Průběžně se to samozřejmě dozakecá následným popisem toho, že skála "je fakt hladká jak mramor a jde kolmo vzhůru..." nebo "tam jsou nějaké praskliny a výstupky a ten 70 stupňovej náklon taky nepomáhá". Což efektivně znamená, že REÁLNÁ úroveň dovedností těch postav bude ukradená a všechna ta snaha o zlepšování jen iluzorní.


Jakože musim říct, že vlastně teprve tváří v tvář výhledu podobnýho systému s vysokym vlivem dovednosti, malou kostkou a velkym rozpětim DCček zpětně o hodně víc oceňuju nastavení DnD 5e - kde mi význam skillu přišel relativně otravně malej, ale teď docela chápu proč to je právě tak jak to je - on je sice relativně malej (oproti vlivu náhody), ale pevně danej a reálnej a investice do něj se tudíž fakticky projeví a DM může v pohodě používat rozsahy DCček jak jsou aniž by přitom bral ohledy na to co za postavy jsou zrovna na scéně.
11.10.2020 15:08 - PetrH
Loki ano klidne by se mi líbilo to z DH. i ta idea nějakého obecného triku, ke kterému může mít třeba lupix dovedností +1 v obratnosti, válečník v síle např.
add obory: otázkou je, zda se budou dělit na dva, tři, čtyři, n... mě osobně docela zklamali tehdy PPE jen to ploše přidalo další nějaké věci, nedejbože zpětně do(od) začátečníků. z tohoto mám strach u DH.
11.10.2020 15:14 - LokiB
sirien: zatím nevíme, jak se budou Dovednosti zvedat dál ...
Aktuálně, co víme, na 5. úrovni jsi schopný se dostat na stupeň 7. dovednosti a k tomu třeba gnóm na 20/+4 Obratnost, takže celkem 11 základ. Víc imho ne.

Jestli se ti bude chtít zkoušet nějak konzistentně něco s Obtížností vyšší než 16 ... to je asi na hráči.

Na další si počkám, až uvidím nebo uslyším jak to bude v PPP dál.
11.10.2020 15:19 - sirien
Loki: ono už mít ve skupině postavy s +2 proti postavám s +11 při hodu 1d10... nicméně to co popisuješ mi zní trochu eufemisticky - spíš jakože počkáme jestli si do PPP někdo uvědomí co to je za chybu a udělá tam nějakej arbitrární patch.
11.10.2020 15:30 - RoVan
Mno jestli si těmi rozhodnutími (24 úroví a počet voleb) neudělali medvědí službu.

Ono ten postup a schopnost na každé úrovni je dlouhodobě neudržitelný, každé povolání má 3 možné specializace.

Tzn.3 specializace x 5 povolání = min. 15 schopností k výběru za úroveň - zbývá pokrýt 18 úrovní, to mi vycházá na 270 schopností + nějaké navíc protože chceme aby postavy byly unikátní a každý dobrodruh byl jiný žejo. Něco sice recyklujeme (Zlepšená schopnost X - zvětšíme číslíčko*.)

Stejně tak i dovednosti, buď zastaví ten růst (a postava bude dostávat konzistentně 6x kostanta povolání), nebo prostě dobrodruzi na 10. úrovni budou god-like mašiny na /vlož dovednost/ (nebo je PJ bude bullshitovat a investice nebude davat smysl).

*čím se dostaneme zase do situace, kdy např. válečník nemůže minout takže hod na útok bude rozhodovat jen množství zranění

Sirien ano, tím velkým rozsahem v DnD argumentoval Garth ze strangers and dragons a to mě přimělo k tomu si spočítat jak rychle to přeroste rozsah kostky. Jak píšeš v DnD od první úrovně můžeš držet stejnou úroveň zkoušek.
11.10.2020 15:55 - sirien
Ono jako i v tom DnD máš možnost to ovlivnit.

Na 1. úrovni máš rozsah cca:
-1 = lama
+4 = trained
+7 = qualified

Na 20. úrovni máš rozsah cca:
-1 = lama co na to 20 levelů totálně dlabe
+10 = trained
+20 = qualified (Bonus+Zdatnost +nějakej feat +nějakej magic item)

což při d20 v podstatě říká, že všichni dobrodruzi se nějak orientují ve všem přičemž úroveň tréninku z podstaty toho kdy se hází tvrdě naráží na situační okolnosti, blbý štěstí atp. Na trochu vyšších levelech můžeš mít i věci co sou pro některé mimo dosah jejich možností a pro jiné férovej pokus.

Klíčový ale neni jak se to chová z pohledu hráče, ale z pohledu DM, přesně jak píšeš. Jako DM když mám dojem, že je něco fakt sakra těžký, tak tomu dám protě 20 nebo 25 a nemusim o ničem dalšim přemejšlet, protože to funguje napříč postavama a levelama.
11.10.2020 16:04 - LokiB
Zas zalezi na tom, jestli pouzivas nejake fail forward, a pak hraci zkousi i kdyz to postava moc neumi. Kdyz pojedes fail = muze byt velky problem a riziko, tak ty nekompetentni v dane dovednosti eliminujes
11.10.2020 16:38 - sirien
Loki: v tom se ty dva systémy ale ve skutečnosti nijak zvlášť nelišej.

Popravdě... zatímco v DnD může selhat i někdo kompetentní, tak v DH to je horší, protože pokud hraješ "tvrdý" selhání, tak o to brutálnějc se ty rozdíly v dovednosti projevěj a o to víc "penalizvoaný" ty míň kompetentní budou (...a o to větší motivace GM aby ty obtížnosti šmelil a individuálně "přizpůsoboval")
11.10.2020 17:02 - RoVan
To už je potom otázka vedení hry a systémově to bohužel vyřešené není, dokonce jsem o tom neviděl ani nic v kapitole o vedení hry.

Nicméně pokud ve své hře fail forward používáš, tak chceš aby tam byla možnost nějakého neúspěchu/výzvy. Nicméně, pokud je DH nadesignovaná na absolutní fail, tak budiž, prostě každá postava bude mít nějakou specialitu a automaticky uspěje a házet kostkou se bude jen v boji.

/Btw. Fail, který hráčům bere možnosti a neotevírá nové je za mě fail na vypravěče. /
11.10.2020 18:07 - sq
Alchymista byl pro mě vždy to nejméně zajímavé povolání v Drd, takže jsem se k němu v Dračí hlídce odhodlal až teď. Jen jsem ho prolistoval zatím, ale co přesně brání mít všem družinám od druhé úrovně alchymisty a bohatším lidem obecně létající koště a tak vyřešit levně veškerou ekonomiku dopravy a zbavit se neefektivních koňů a spřežení?

Koště strana 87 pravidel. Jsou nějaké limity, životnost? Pokud ne, tak už vidím šérování košťat jako poměrně zajímavý ekomický model :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08635687828064 secREMOTE_IP: 18.191.240.243