Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Kontakty na autory:

Facebook
Discord
Web & mail


Recenze - Jerson
12.10.2020 07:11 - Jerson
Ze stránky DH jsem vybral pár memů, aby bylo jasné, s čím máme tu čest.









12.10.2020 08:45 - malkav
Jerson: Ty obrázky mají vypovídat o čem přesně? A prohlášení:"Nevím proč tu řešíme pravidla, tedy výši schopností a náročnosti. Prostě když hrajete DH, tak víte jak má boj nebo scéna dopadnout, máte to naskriptované a je jedno, jak to padá." je podle mě dost hovadina. Soudíš systém na základě odpovědi jednoho člověka? Jako respektuji, že jsi se rozhodl o kvalitě pravidel, ale zbytek je už jen jízlivé omílání stále dokola.

Mimochodem ta odpověď je fakt dost na prd. Ukazuje to na to, že rádce jaksi vůbec nezvládá a jeho nastavení ke hře/příběhu mi taky nesedí.
12.10.2020 08:55 - Log 1=0
Jerson píše:
To byla jedna z odpovědí na otázku

To je nějaká "oficiální" nebo autorská rada? Nebo to je jen random rada od random člověka na tom jejich discordu?
12.10.2020 09:30 - Aegnor
Log 1=0: rada od random uživatele. Takže asi nic, kvůli čemu by bylo potřeba psát domů.
12.10.2020 10:13 - Gediman
Co se týče memů... první dva jsou propaganda a ty další lze aplikovat na jakékoliv RPG. Takže nic moc :)
12.10.2020 10:15 - Gurney
Jerson #1183: A tím se snažíš dokázat co? Prostě normální netový meme. Mimochodem, když nalinkuješ horu obrázků z FB, tak my co mám facebook container z toho moc nemáme.

malkav píše:
A prohlášení:"Nevím proč tu řešíme pravidla, tedy výši schopností a náročnosti. Prostě když hrajete DH, tak víte jak má boj nebo scéna dopadnout, máte to naskriptované a je jedno, jak to padá." je podle mě dost hovadina.

Jít na hru DH, tak přesně tohle očekávám, a cokoli jiného bych bral příjemné, ale velmi nepravděpodobné překvapení.
12.10.2020 10:36 - Jerson
Mno, nedávno se tu řešilo, jak moc se Zapovězené země opírají do dračáku, Skaven za to dostal za uši, a naproti tomu Tirus na podobný návrh na srovnávací reklamu psal, že DH nic takového nepotřebují. Takže srovnávací reklama ne, ale šířené "oficiální" memy ano.
12.10.2020 10:49 - sirien
Jakože... Tohle ani nestojí za komentář.
12.10.2020 11:24 - sirien
Věci vzniklo víc cph void... Vydat to jsou už jen chuť a peníze.

Teleport - urban hry, intriky, vraždy, detektivky, heist a leverage...

efram píše:
co píšeš o teleportu tak pro mnohé to problém není

To je věta kterou můžeš říct o prakticky jakymkoliv problému - což hodně říká o její výpovědní hodnotě obecně.

Jasně, že jsou hry, kde na to nedojde. A pak máš hry zasazené do městského nebo palácového prostředí, kde je volnost pohybu klíčová, hry v nichž se řeší vraždy (neviditelnost-teleport-backstab), heist&leverage žánry, tomb-rider scény s fyzicky blokovanými cestami (totéž v adventure hře při cestování) atd. Příliš brzo dostupný a laciný teleport je pro takové příběhy fakt problém a zpravidla roztáčí velmi podivný a polámaný kolo závodů ve zbrojení kdy příběhové záplaty vrší WTF prvky světa a snaha zalátat svět dává hráčům možnosti odpárat záplaty na příběhu, což si vyžádá další záplaty a další WTF... Žůžo.

malkav píše:
No použijte co chcete, nevadí mi ani úpravy. Jen pamatujte, že to funguje pro obě strany.

Jako mnoho jiných věcí, i tato vypadá hezky na papíře a pak se v reálné hře zboří, protože hra ve skutečnosti na úrovni PC/NPC nefunguje symetricky (a to ani v systémech, které používají symetrické mechaniky). Jakože když hráči budou používat odstřelovače a GM je pak úplně stejně nechá nazpátek z překvapení odstřelit na první dobrou bez možnosti reakce, protože zabijákovi dobře padly dva tajný hody, tak to najednou už tak funkční nevypadá. (Na druhou stranu logika "proč řešíme tak složitej plán, když je ten týpek na ráně sniperkou? - Protože by nás jinak GM odsnajpoval zpátky" taky neni zrovna elegantní.)
12.10.2020 11:55 - LokiB
psal jsem v podstatě to samé, co sirien ... jako PJ mi to dělal v DrD laciný teleport složitější.
Nejsem sice úplně dement a nemám zakrnělou fantasii, přesto však při návrhu jeskyní, hradů, městských dobrodružství dostupný Teleport způsoboval, že spousta věcí, která mi přišla zábavná a zajímavá pro hru, nemohla fungovat. Nebo aspoň ne bez vymýšlení "speciálních ochranných kouzel, která zabezpečí zdi proti průchodu"

a nešlo jen o teleport. alchymistické lektvary byly obdobné.

Jasněže hráči jsou rádi, je to takový univerzální klíč do mnoha zámků, to hráči oblibují
12.10.2020 11:59 - malkav
sirien: No vidíš a snipery jsme v postapo hře (GURPS) měli na obou stranách. Pamatuji si pár "přestřelek" v noci, kdy je samozřejmě obrovský problém tma a jeden epický zásah na dost velkou vzdálenost do okénka.
Pokud snipery považuješ teda za ultimatní natolik, že rozbíjí hru, jak je tedy řešíš ty? Hráči je mají zakázané? U oponentů se vůbec nevyskytují?

Ale pardon, nechal jsem se stáhnout k debatě mimo téma. Mimochodem ten teleport by bylo celkem zajímavé řešit v souvislosti s tím "dwimeritem" ... přemístil by se kouzelník do místnosti, která je tímto kovem obložená a zablokovalo by ho to až tam, nebo by se mu nepovedlo se přemístit ani dovnitř?
12.10.2020 12:13 - LokiB
malkav: asi by snajpři (a vrazi, ...) měli fungovat tak, aby to bylo zajímavé a hratelné, i když je to "proti postavám". Fakt není nic zajímavého na tom, když GM jen řekne "jsi mrtvý" ... což může být efekt takového instantního vraha i v DrD, když mu to párkrát za sebou "padne".
Podle mě by GM takhle NPCčka a situace hrát neměl. Tuhle absolutní symetrii nevyznávám.
Jako GM hraju s hráči a pro hráče, ne s NPCčky pro NPCčka. Takže je pro mě logický, že tam symetrie není. Snajpr na straně hráčů svůj útok odehrává jinak než snajpr na straně NPC proti hráčským postavám, je to typicky jiný druh scény.
Jako ne v bitevní vřavě, kde je sniper jen jedním z činitelů boje, ale ve scéně, kde parta jde po ulici a někdo se snaží jednu z postav zastřelit, bych to nehrál přes souboják či schopnost pravidlového snipera.
12.10.2020 12:21 - Jerson
Cvičná otázka - jak zabezpečíte svůj dům (v současné realitě), když budete vědět, že se jedna osobě může jednou teleportovat dovnitř a jednou ven s předmětem, který unese v rukou? Pokud si pořídíte trezor, co všechno do něj budete dávat při odchodu z domu?
12.10.2020 12:43 - sirien
malkav: ach jo. Musím psát, že ten sniper byl jen namátkový příklad věci? A že tím že ho ve specifickém kontextu konkrétní skupiny ukážeš jako neplatný neříkáš vlastně nic moc o původní pointě?

Jerson: odpověděl sem Ti ve Tvém tématu
12.10.2020 13:01 - malkav
Po vzoru siriena odpověď vedle, protože to tady dělá jen bugr :)
12.10.2020 16:51 - efram
Sirien

odpověď na #1191

Nechtěl jsem tím říct, že je ok, když je teleport na první úrovni. A jakkoliv moje věta byla hodně obecně zdůvodňující, je pravdivá. Stejně tak by mohl autor namítat, že nebude první stupeň kouzla měnit jen proto, že s tím mám 10% (jen pro forma samozřejmě ten údaj nevím) hráčů/gm problém. Tohle je na rozhodnutí autora, a ano může být klidně úplně špatně. Přesto je to určitý (dnes zastaralý, špatný) styl hry. Na zbytek jsem odpověděl v druhém vláknu. Rozkližuje se to tady.
12.10.2020 18:00 - Xeth
malkav #1184: +1

Jerson: Pokud jde o ty memy, docela mne překvapilo, kolik toho vzniklo. Nevidím za tím nic jiného než fanouškovskou tvořivost (některá je více, jiná méně povedená). Má to být něco jiného?
12.10.2020 18:59 - PetrH
Mems: tyhle obrázky bez nápadu stavějící na dojsmyslech, na kdejakém ismu jsou úsměvné tak pro nějakýho hospodskýho streamera ala Opat, mě přijdou ubohé, ale to je off... Pepa pokročil, zajímavé čtení jeho bug listu
12.10.2020 19:35 - Šaman
Tyhle obrázky jsou v dnešní době dost rozšířené, takže jestli cílí na mladé hráče (což, přiznejme si, nejsme), tak na svém Fb za mě asi v pohodě.

Jak jsme se tu pustili do ZZ, tak šlo o oficiální reklamní banner na Fantasy obchodu. A Skaven pak psal, že s tím nemá ani nic společného, že je to jejich banner.
Tohle nicméně není reklama, jen memečka, kterých je teď všude milion.

P.S. Aby to neznělo přímo jako obhajoba - právě kvůli tomuhle shitpostingu jsem na Fb zrušil sledování DH. Nepotřebuji každý den další meme. Spíš mi to přišlo otravné, než hypující.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.098769903182983 secREMOTE_IP: 54.173.221.132