Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Kontakty na autory:

Facebook
Discord
Web & mail


Recenze - Jerson
26.1.2021 17:03 - Slaanesh
Vraci se to proto, ze to zatim nikdo nebyl schopen ani naznakem verohodne rozebrat, objevuji se vagni arfumenty, jako ze nejaka blize nespecifikovana skupina hracu, kterou nekdo vytahnul buhvi odkud, aniz by to dokazal dolozit, to pocitove potrebuje tak a tak a ne jinak a podobne, nebo absurdni tvrzeni, ze zlepsovani je jenom iluzorni, coz nechapu na cem je zalozeno. Proto se tocime v kruhu, protoze tu sice panuje silne presvedceni, ale neni ho cim dolozit krom "ja a tady ty vsichni neviditelni prikyvujici lidi za mnou to proste citime jinak :D
26.1.2021 17:58 - Jerson
Slaaneshi, Jarik to napsal dobře a napřímo. Pokud odvodíš náročnost z hodnot ve R e skupině, pak je veškeré zvyšování schopností jen iluzorní.

Osobně nevím, jak by se to zvýšení dalo zohlednit.

A pokud píšeš, že "ani náznakem" nikdo neuvedl důvody, proč je to špatně, tak pro mě nemá cenu to točit dál.
Důvody jsem uváděl. Dám ti konkrétní příklad k řešení.

Vytváříš dobrodružství pro oneshot s neznámými hráči - tedy situace, kterou v DH museli řešit několikrát, když měli ukázkové hraní. Připravuješ situaci, kdy se postavy ocitnou na praskajícím provazovém mostě, nebo v chodbě s pastí v podobě rotujících pilových kotoučů (příklady jsou vzaty ze 4. dílu akademie.

Jak nastavíš náročnost takových pastí a další parametry (třeba zranění)? Pokud je třeba, abys znal parametry postav, použij družinu složenou se vzorových postav DH.

Obecně se jedná o situaci, kdy celá skupina čelí nějaké nečekané situaci a všichni si mají hodit na stejnou vlastnost a schopnost, a otázku, jak nastavit náročnost pro takové případy. Máš na to nějaký postup, konkrétní nebo obecný?
26.1.2021 20:43 - mrkew
Diskuze tu je docela dost výtečná a koukám že po videu od Gergona se to rozjelo celým internetem. I u nás. My jsme sice po kampani udělali takový krátký pokec o tom jak se nám hrálo (ještě před Gergonovým videem), ale prý jsme to měli prvně konzultovat s autory něž říkat něco veřejně. Chat to během posledního sezení sám chtěl tak jsme se na to vrhli a ono ejhle.

PS: vyšlo nám poslední videjko ze série

Tajemství je již skoro odkryto, a je čas to zabalit! Zabalit prokletou hlavu a modlu rybích lidí do kusu hadru a jít se jí (snad už jednou provždy) zbavit! Plán na den? Uklidit okolí kláštera - od mrtvol. Plán na noc? Romantická plavba po moři - za nemrtvým rybářem.

Finále naší skoro-Série je tu!

Již nyní na YouTube -> https://www.youtube.com/watch?v=YmgvGCswJcM

26.1.2021 20:52 - Gergon
Proč byste to měli napřed konzultovat s autory? Někdo vám snad "zakazoval" projevit upřímně svůj názor na hru co jste zrovna hráli? Jen se ptám.
26.1.2021 20:58 - sirien
to "ejhle" v tom videu najdu kde? :)
26.1.2021 21:00 - RoVan
mrkew prosímtě, máš někde záznam z toho pokecu? Docela by mě to zajímaly názory licí, co to hráli, proklikal jsem se se na konec kampaně, asi to tam je useklé. Případně, mohl bys ho někde nahrát? :) /teda jestli vám to teda ministerstvo pravdy nazatrhlo -_- /
26.1.2021 23:19 - mrkew
27:15 - máte to přetočené

https://youtu.be/Kzrbfwh-Uq8?t=1639

edit: špatný čas
26.1.2021 23:26 - mrkew
Gergon: nezakázal, jen jsme byli překvapení že jsme to prvně s nimi neprojednali než jsme to vydali ven. Trošku WTF moment.
26.1.2021 23:39 - sirien
mrkew: takže všichni máte hromadu výhrad a vlastně vám to moc nesedlo, ale jinak to je dobrý :D

A úvodní příručka vlastně viz výše, ale jinak až vyjde PPP, tak ty určitě všechno napravěj (tenhle syndrom "PPP to napraví" i když neni jedinej důvod myslet si že PPP nebudou ještě horší sem teda viděl už několikrát i u jinejch lidí...)
27.1.2021 00:08 - mrkew
Já si vůbec nedokážu představit co bude v PPP. A že tam bude něco "opravené" si úplně nemyslím.

Hele ať si hraje kde kdo co chce. My jsme to zkusili, vrátíme se nejspíš k tomu jak vyjde beta PPP a uvidíme jak dál.

Řekli jsme si, že zkusíme vše co vyjde a snažíme se toho držet.
27.1.2021 00:19 - Log 1=0
Nechápu, co chtěl kdo konzultovat, jste celkem pozitivní.

Od PPP čekám ty samé přednosti a bugy, jako u PPZ. A myslím, že to tak i má být. Dělají to ti samí lidi, je to určeno pro ty samé lidi. Ty, které tolik neoslovili začátečníci, přes pokročilé stejně nezískám, ale naštvat ty už získané můžu. Ale to je hlavně věc autora, já tvořím jinde.
9.2.2021 13:25 - Shako
Potkal jsem videorecenzi na kánálu o deskovkách JOUOB - žel je to ve stylu moc jsme to nehráli a pokud jo, tak ne podle pravidel a bylo to dobrý. Jo a je to lepší než dračák.

Nechci tu recenzi nijak hanit - jen jsem chtěl říct, že se to v herním nerpg bublině může líbit/zaujmout, protože to oživuje tradici dračáku, která tam je přítomná, byť aktuálně žádné rpg nehrají. Podobný pocit jsem měl, když vyšlo DrDII.
Jediný problém vidím v tom, že část lidí to bude hrát tak, jak je to napsané, včetně některých rad a postřehů, které nejsou šťastné.

Mimochodem máte někdo představu, jak se Dračí hlídce daří v prodejích? Kolik by náklad a kolik už se toho zhruba prodalo?
9.2.2021 13:50 - LokiB
Jerson píše:
Obecně se jedná o situaci, kdy celá skupina čelí nějaké nečekané situaci a všichni si mají hodit na stejnou vlastnost a schopnost, a otázku, jak nastavit náročnost pro takové případy. Máš na to nějaký postup, konkrétní nebo obecný?


Tak se zkus Jersone oprostit, a pisu to uz asi popate, od toho, ze se prekazka prekonava tak, ze si vsichni hodi proti dane pasti a vsichni to prekonaji.
To je geront pristup a ty ho tocis stale dokola a nechces se ho vzdat.
Nekdo si bude delat vyhody, nebo mu je vytvori ostatni, kteri pritom zazari.
A nekdo to vzda a nepujde pres ten mostek. Stejne jako by mel treba fobii z hloubek.
Stejn
9.2.2021 15:49 - Jerson
Shako píše:
Mimochodem máte někdo představu, jak se Dračí hlídce daří v prodejích? Kolik by náklad a kolik už se toho zhruba prodalo?

Náklad byl tuším 3000 ks plus asi 500 ks prémiové verze a údajně se prodalo všechno. I když na různých obchodech jde ještě Hlídku koupit, tak nevím jak to funguje přesně.

LokiB píše:
Tak se zkus Jersone oprostit, a pisu to uz asi popate, od toho, ze se prekazka prekonava tak, ze si vsichni hodi proti dane pasti a vsichni to prekonaji.
To je geront pristup a ty ho tocis stale dokola a nechces se ho vzdat.

Loki, prosím - přímo v Akademii uváděli příklad, na co si všichni členové družiny budou házet, když se pod nimi začne trhat provazový most, nebo když proti nim v chodbě vyletí dvě rotující čepele. Prostě naprosto typická past, které odolává celá družina najednou, už od Obří kamenné koule balící se chodbou (TM).

Je to naprosto klasická situace, která v dungeoncrawlu nastává zcela běžně, třeba i v Zapovězených zemích. Nevidím žádný důvod, proč by se tato situace nemohla naprosto běžně objevovat pro hraní Dračí hlídky.

Naproti tomu nevěřím, že bude nějak významné množství postav, které mají fóbii z hloubek, a proto nevlezou na potenciálně padající most. Odhaduju, že četnost obou situací bude ve hře reálně asi tak 100:1 až 1000:1.
9.2.2021 22:05 - LokiB
Jerson píše:
oki, prosím - přímo v Akademii uváděli příklad, na co si všichni členové družiny budou házet, když se pod nimi začne trhat provazový most, nebo když proti nim v chodbě vyletí dvě rotující čepele. Prostě naprosto typická past, které odolává celá družina najednou, už od Obří kamenné koule balící se chodbou (TM).


Ale já jsem odpovídal na tvou původní otázku, Akademii jsem neviděl a ani vidět nehodlám a nevím, proč jí do toho zapojuješ.
Zopakuji tvou otázku ještě jednou:

Píše:
Obecně se jedná o situaci, kdy celá skupina čelí nějaké nečekané situaci a všichni si mají hodit na stejnou vlastnost a schopnost, a otázku, jak nastavit náročnost pro takové případy. Máš na to nějaký postup, konkrétní nebo obecný?


A já ti ten postup DAL! Tak proč od toho odvádíš řeč někam k Akademii nebo Zapovězeným Zemím? Chtěl jsi postup, máš postup!

Dále ti znovu říkám, že je to problém v mnoha případech ILUZORNÍ. Z pohledu hráče je skoro jedno, jestli má na smrtelnou past šanci 0% nebo 5% nebo 10% nebo i 20% ... do takové šance běžný hráč ve standardní situaci prostě nepůjde ... i podle tvých předchozích výpočtů by taková postava moc dlouho nepřežila. Kolik takových úspěchů se šancí 20% budeš mít než selžeš?

Takže jestli má v některém systému postava šanci 10%, zatímco jiná 90%, tak to z herního pohledu není velký rozdíl od toho, kdy jsou ty šance 0% a 100%. Chování hráčů v obou případech bude velmi podobné až identické.

+ jak jsem uváděl, používat ve hře silněji efekt Vytvoření výhody, je pro mě pro DH rozumnou cestou. Kolem vytváření výhody se dá odehrát spousta "herních scén", ať už RP nebo gamistických ...

Tak zkus říc nějakou konkrétní kritiku na ty konkrétní návrhy a ne na to, co jsem nepsal. Díky
9.2.2021 22:42 - Jerson
Loki, ptal jsem se různých hráčů a různých PJjů DH. Dostal jsem pouze odpovědi, že PJjové žádná čísla náročností hráčům neříkají. Ne všichni odpověděli, ale nikdo mi neřekl, že by náročnost říkal dopředu. Na otázku, zda mají představu alespoň o výši svých šancí na úspěch dostávám odpovědi typu "když jsem trpoš ve zbroji, tak je mu jasné že na zeď asi nevylezu." Žádný odhad běžné náročnosti. Podle toho co se dozvídám hráči prostě vůbec netuší, zda mají šanci 10, 50 nebo 100%. A vlastně ji dopředu ani nemají. PJjové nejspíše nechají hráče hodit a následně rozhodnou, zda se jim nějaká věc podařila, nebo ne.

Zjevně ani není problém se skupinovými hody, prostě všichni hodí a PJ řekne, kdo uspěl a kdo ne. Takže hráči se vůbec netrápí tím, do jakých šancí jdou nebo nejdou. Prostě něco hodí a nechají to na PJjovi.

Když to nehodí, tak ho PJ nechá hodit znovu na záchranu, nebo nechá hodit ostatní na pomoc, přidá mu výhodu, a tak podobně - aby postavy nezemřely. Nebo je možná někdo zabije, to nevím.
9.2.2021 22:49 - LokiB
Ty tu shrnuješ, co jsi zjistil od druhých, jak to hrají ... já jsem pochopil otázku jinak, že chceš, abychom ti řekli možnost, jak to hrát. Tak se snažím. Ale když mi na to řekneš "druzí to hrají jinak", tak nevím, co na to říc. Ok, hrají. Asi neznají moji radu :)
9.2.2021 23:02 - Jerson
Mně nejde o to, aby mi jeden člověk řekl, jak by to asi šlo udělat, ale o praktické postupy různých lidí, jak to skutečně dělají.
Ještě to shrnu vedle v odpovědi Slaneeshovi.
9.2.2021 23:20 - Corny
Loki: Zrovna tvoje sjednocování procent (10% s 0% a 90% se 100%) není vůbec založeno na pravdě.

Jednak je psychicky velký rozdíl mezi něčím, co je prostě objektivně nemožné, a něčím, co možné je, ale je hodně malá šance na úspěch. To víš, že se budu snažit dělat I hody, na které mám malou šanci na úspěch. Jsem dobrodruh, tak prostě riskuju, zejména pokud vím, že mám kompetentního GMa co chápe "Failing forward". A zejména, pokud jde o nějakou zásadní překážku. Musí-li naše družina zdolat skálu a já jsem jediný, kdo by ji v tom brzdil, samozřejmě že si hodím s ní. Ty to máš možná jinak, ale obecně to neplatí.

A druhak docela ignoruješ hry, kde jsou takové hody docela běžné. Třeba v klasickém DnD je díky svému D20 systému hodů docela časté, že na některé hody je relativně malá šance. Ostatně není vůbec ojedinělé, že některé hody jde Jen critnout. A také je docela časté, že hráčská postava je už tak dobře vytrénovaná a zakovaná ve zbroji, že někteří nepřátelé ji můžou zranit také pouze critem. Proč se pak tedy vůbec hází, když by to bylo vlastně úplně jedno (navíc 10% je pořád víc, než šance na hození 20)? Si ještě stále pamatuji, jak jsem hrál v GURPSech hodně namachrovaného samuraje, co měl prakticky všechny body v šermu, a jediná šance, jak by mě mohl někdo v souboji poradit, byla kdybych hodil kritický neúspěch. Šance mizivá. A stejně jsem to na potvoru hodil a byla z toho docela ikonická scéna. Takže ty máš možná jinou zkušenost, třeba jste to hrávali jinak, ale obecně to prostě neplatí.
9.2.2021 23:27 - LokiB
Corny: šlo o hody, které jsou SMRTÍCÍ. ne o běžné hody.

cituji Píše:
Z pohledu hráče je skoro jedno, jestli má na smrtelnou past šanci 0% nebo 5% nebo 10% nebo i 20%


A jestli si na smrtící hody házíš i se šancí 10% a chceš to brát jako failing forward, tak jde asi o failing forward k nové postavě ... nebo si každý jinak vykládáme, co jsou to "hody na smrtící situace"

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10735201835632 secREMOTE_IP: 18.226.222.12