Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Kontakty na autory:

Facebook
Discord
Web & mail


Recenze - Jerson
9.2.2021 23:35 - Corny
Ok, fair enough, ale asi mi něco uniká, nebo v čem je pro širší diskuzi smysluplné to takhle zužovat na tak krajně specifické případy, jako jsou instakill pasti (kdy třeba i uznám, že je asi fakt 10% šance moc malá na to, aby to někdo vůbec zkoušel)? Resp. proč je řeč o tak hodně specifickém hodu, který bude tvořit, Pokud vůbec, úplně minimální procento situací? To mi připadá hrozně nepodstatné pro širší kontext a jindy to platit nebude.
9.2.2021 23:36 - Log 1=0
Hele, a to smrtící sis tam přidal? Protože u Jersona to nevidím, i když samozřejmě můžeš reagovat na ještě starší posty, než jsem se díval.
10.2.2021 00:19 - LokiB
Log: S Jersonem jsem již dříve řešil, jak odehrávat v DH situace, kdy jde o "život". Lávka nad propastí třeba. A pak obecněji ty, kterými "musí projít".

Corny: a jaký je reálně rozdíl, když budeš používat failing forward, jestli jsi neuspěl v hodu, kde jsi měl 10% a kde jsi měl 0%?

Nechci měnit mechaniky DH (i když to je také řešení), kdy bys měl například na natural 10ku u dovedností "úspěch vždy". nebo házet dovednosti "otevřené" a tedy umožnit hodit těch "18 na kostce" komukoli, i když má základ 0. Nebudu si hrát na design experta, jestli by to bylo zlepšení, nebo naopak (třeba tam někoho bude zas štvát, že expert na danou dovednost může v tomhle systému "úspět" hůře než úplný amatér, což někteří nevidí rádi), nezamýšlel jsem se nad tím víc (ale jako jedna z cest řešení toho, co pálilo Jersona, to je)

Obecně podle mě všechny hody, které mají pod 50% šanci na úspěch, mají tendenci "být pro hráče otravné". Zejména když se to hraje v systému, který má jen tvrdý neúspěch.
A i když to na papíře může vypadat jinak, tak hod, kde máš 10% nebo 20%, i když nejde o život postavy, si hodíš tak jako "for fun". Asi by na něm nemělo stát nic moc důležitého, že ano (opět opakuji, v systému, který zná jen tvrdý neúspěch).
10.2.2021 00:34 - Jerson
Jen podotknu, že DH nemá žádný "tvrdý neúspěch". Vlastně v celých pravidlech je jen jeden příklad neuspěchu, pokud si pamatuju, a to ještě šlo o docela měkký neúspěch, přesněji s ním PJ může ledacos udělat.
10.2.2021 00:42 - Corny
LokiB píše:
Obecně podle mě všechny hody, které mají pod 50% šanci na úspěch, mají tendenci "být pro hráče otravné". Zejména když se to hraje v systému, který má jen tvrdý neúspěch.


Jako DnD by se s tebou v tomhle názoru moc neztotožňovalo. Stejně jako GURPS..nebo Stars Without Number...vlastně docela velké množství systémů, kde šance pod 50% jsou úplně normální a moc soft/hard neúspěchy neřeší (zrovna GURPS je nějaký opatrný neúspěch docela ukradený).

A jaký je reálně rozdíl při failing forward mezi neúspěchem v hodu, kde jsi měl 10% a kde jsi měl 0%? Tak ten neúspěch bude pořád stejný, ...jako každý neúspěch. Ale řeč je o tom, jestli by na to hráč vůbec házel a tam rozdíl docela je. Když házím na 10%, tak vím, že šance, že to hodím, tu pořád je, ale zároveň vím, že v nejhorším to někam ten děj posune. Když házím na 0%, tak vím, že uspět nemůžu a vysloveně to dělám proto, abych failnul (což je otázka, proč bych to dělal, ale proč ne ve finále). Malá šance je ale pořád šance.
10.2.2021 00:58 - LokiB
Corny: nebudu tu řešit z DH, jestli řikat nebo neřikat hráčům obtížnosti. Když jim je řikat nebudeš, tak celý ten problém, který máš ve druhém odstavci, padá.

Nesnažím se "opravovat DH". Dávám svůj názor, jak ho za současných pravidel hrát, aniž by to působilo jako "rozbité". Můj pohled na zážitek ze hry může být jiný než tvůj nebo Jersonův, to je jasné, pak některé věci, které navrhuju, fungovat nemusí. Ale moje snaha není "aby mohl hrát DH kdokoli" ... od začátku tvrdím, že na to není dobré aspirovat.
16.2.2021 21:15 - Xeth
Strangers & Dragons začali druhou sérii v Dračí hlídce - Nový nepřítel.
23.2.2021 13:48 - PetrH
zdravím, kdyby náhodou někdo sháněl pravidla, hoďte PM, mám jedna navyužitá, koupená u fantasyobchod
23.2.2021 20:12 - Dukolm
14.3.2021 21:20 - Xeth
Rozhovory s Pavlem "Tirusem" Ondruszem, autorem Dračí Hlídky:

Strangers & Dragons
JOUOB
27.3.2021 22:32 - Xeth
Akademie vypravěčů tentokrát dala stručné info o světě pro DH - o Domovině.
30.5.2021 00:09 - Tronar
Tak tu mame verzi 1.1

-Treba to nekoho bude zajimat
30.5.2021 00:59 - LokiB
Mě by třeba zajímal seznam změn mezi verzemi 1.0 a 1.1, jakože changelog :)

Jestli to je to, co je v Errata, nebo i něco jiného
30.5.2021 08:59 - Xeth
Měla by to být hlavně zapracovaná errata, viz:
30.5.2021 09:56 - Jerson
Musím uznat, že DH má velmi zajímavý způsob propagace.
Když nic neřeknu, tak souhlasím. Když upozorním na nepřesnost, jsem za trolla nebo jí dělám reklamu, i když negativní.
30.5.2021 11:53 - Šaman
Jerson: Tohle byla reakce na co? Že vyšla 1.1? Nějakou zmínku o souhlasech tu nikde nevidim.
30.5.2021 15:17 - Jerson
Na text na jejich stránkách.

web Dračí hlídky píše:
Je pro tebe přichystáno sedm ras a šest povolání. Ve hře není nic předem dáno. Všechno je jen a jen na tobě. V Dračí Hlídce tak můžeš hrát doslova COKOLIV. Pravidla tu nejsou od toho, aby tě omezovala, ale aby ti pomáhala.
30.5.2021 15:50 - Corny
Já tam asi nějak nevidím tu spojitost...
30.5.2021 16:02 - LokiB
Chápu to jako Jersonovu dlouholetou bolest s tím, že mu DrD slibovalo, že může hrát cokoli a jeho dojem byl, že nemůže :)
30.5.2021 16:12 - Corny
Jako... nemůže, já se jen asi trochu ztrácím v tom, jestli to má být nějaká cílená DH vendeta speciálně na Jersona :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095788955688477 secREMOTE_IP: 54.173.43.215