Kultura

ShadoWWW
5.10.2017 14:48
Dostal jsem žádost, abych přeložil videa o Xanatharovi, protože ne všichni zájemci zvládají angličtinu. Jako první zde proto dávám překlad nového videa s černokněžníkovým patronem Nebešťan. V nejbližší době sem hodím i překlady ostatních videí (minulých a postupně i budoucích).
Autorská citace #41
10.10.2017 20:06 - Log 1=0
LokiB píše:
Možná se pletu, nejsem expert, ale jak bys v subclasse namodeloval pro šesti levlovou single-class postavu to, co "umí" Warlock 3 / Bard 3? Kde máš někoho, kdo se upsal patronovi a přitom absolvoval danou kolej.

Myslím, že tady se dost rozcházíme v chápání věcí.
Sirien, já a nejspíš i ShadoWWW mluvíme o nějaké představě postavy ve fikci, kterou pak zachytí mechaniky. V takovém případě se dá taková subclassa vymyslet.
Pokud ty mluvíš o postavě jako hromadě čísel a schopností, takže ti připadá na místě chtít přesně tyhle mechaniky, tak to samozřejmě nepůjde.
Ale to mi přijde jako dost laciný způsob, jak k tomu přistoupit, a to jsem docela powerplayer a gamista. Ale jak kdo chce. Nikdo ti multiclass nezakazuje.
Autorská citace #42
10.10.2017 20:10 - ShadoWWW
Problém multipovolání je, že má menší celkový výkon než ostatní postavy v družině stejné úrovně. U multipovolání tří povolání je to ještě markantnější. Kompenzuje to trochu systém jednotného zdatnostního bonusu a u kouzel triky a kouzla se silnějšímy účinky, pokud se sešlou na vyššího pozicích, ale i tak je ten rozdíl znát. Multipovolání je samozřejmě hlavně o variabilitě, v tom je jeho přednost. Jisté obory nabízí míru variability téměř srovnatelnou s duálním povoláním, ale lepším výkonem.
Autorská citace #43
10.10.2017 20:20 - LokiB
Píše:
A co je smyslem té postavy (tj. proč zrovna tu kolej a toho patrona).


přesně tuhle otázku jsem avizoval dopředu, že přijde. :)
hmm hmm .. tak co bych ze sebe vyplivl.

spousta hráčů to nechce mít tak, že "moudrému člověku" řeknou: "chtěl bych hrát židovského talmudistu, který když byl úplně prodělal díky svému strýci zasvěcení, kterému tehdy nerozuměl, ovšem o staré nauky se zajímal vždy a jednou při studiu na univerzitě, když byl v tom věku "nezbedný bakalář", tak před zkouškou, na kterou vůbec neuměl, si jen tak zkusmo hrál s jedním rituálkem, který si nějak vybavil a přitom se otevřelo spojení s entitou Demiurga, a ten byl tak přesvědčivý, prohlašuje se za Boha, že i když není vůbec přesvědčen o jeho úmyslech, uzavřeli spolu pakt. To je jeho vnitřní boj, který každodenně svádí, nakolik se s Demiurgovi obracet, a čerpat výhody, které poskytuje, za vnitřní obavu o ztrátu duše.
Během studií se toho hodně naučil, umí toho spoustu, záběr široký, v mnoha oborech, vyzná se, má znalosti. Taky měl vždycky dramatický a hudební talent, v hlavě mu stále znějí melodie a tóny. Často to zaháněl pitím ve společnosti, kterou tak bavil, aniž by ostatní tušili, že jde hlavně o "clonu před světem".
Univerzitu vlastně ani nedostudoval, odešel po závěrečných zkouškách, aniž by čekal na vyhodnocení. Neví, jestli uspěl, nebo ne, a je mu to jedno. Odešel, pohvizduje si a na teď hledá smysl života. Má v sobě dualitu uzavřenosti a otevřenosti, samoty a společenskosti. Rád pomáhá druhým, ale nemá rád, když pomáhají oni jemu, cení si svobody a samostatnosti."

a moudrý člověk jim najde X způsobů jak "to by se dalo postavit tak a tak a fungovalo by to". Třeba ze Sorcerera s příslušným backgroundem a subclassou a featama.

Jenže hráč má po přečtění pravidel chuť hrat barda s college of Lore a warlocka s patronem The Great Old One. Resp. tu kombinaci schopností, které to herně poskytuje.


Log píše:
Sirien, já a nejspíš i ShadoWWW mluvíme o nějaké představě postavy ve fikci, kterou pak zachytí mechaniky. V takovém případě se dá taková subclassa vymyslet.


Přesně o tom mluvím, že o tomhle budete mluvit vy. Jenže to není jediný přístup k hraní. je tu hodně hráčů, kteří to takhle nemají, vidí tam i ta čísla a konkrétní mechaniky/schopnosti a ty je baví používat.
protože daleko snáz se druhým radí jak postavu postavit, než ji pak s prožitkem hrát.
Autorská citace #44
10.10.2017 20:23 - LokiB
ShadoWWW píše:
Problém multipovolání je, že má menší celkový výkon než ostatní postavy v družině stejné úrovně.


proč je to problém? jasně, efekt to takový je ... ale to hráč dopředu ví, počítá s tím. nehledá optimální možnosti, nedělá to kvůli kombu, ale kvůli tomu dojmu, které mu právě z té kombinace vychází
Autorská citace #45
10.10.2017 21:30 - ShadoWWW
Hraničář - obor Zabiják netvorů
video

Todd Kenreck: Zabiják netvorů je odborníkem na odstraňování nejnebezpečnějších příšer v multivesmíru D&D. O tomto novém oboru pro hraničáře z Xanatharova průvodce vším jsem mluvil s Jeremym Crawfordem.

Jeremy Crawford: Zabiják netvorů je obor hraničáře, který vám má v podstatě umožnit hrát Van Helsinga. Je to hraničář, který je profíkem v lovení, a to nejen nočních upírů, vlkodlaků a tak dále, ale je i zhoubou zlých mágů. Toto je hraničář, který je trochu sečtělejší, než jak si představujeme typického hraničáře. Je to ten, kdo zná všelijaké zajímavé zprávy o různých nestvůrách a jak je porazit.

Tento obor ve skutečnosti začal v procesu Odkryté mystiky jako obor bojovníka. Lidé na něj reagovali velmi dobře, ale jak jsme na něm pracovali, měli jsme pocit, že tento obor bude ještě lepší jako součást povolání hraničáře, kde by získal přístup k řadě hraničářových magických schopností, Zapřísáhlému nepříteli a dalším takovým věcem, které přirozeně pasují k osobě, jež exceluje v lovu těchto hnusných nestvůr.

Samotný obor je, myslím, super zábava. Má řadu dalších kouzel a zná všechno o chytání nadpozemských bytostí do pasti. Kouzla jako magický kruh, znehybni nestvůru a vypuzení, které pošle nepřátele do jiných sfér. Má asi nejoblíbenější věc na tomto oboru je jeho schopnost mařit magii temných mágů. Už nyní to jde ve hře dělat pomocí protikouzla. Tento hraničář to dokáže i pouze pomocí konkrétní schopnosti povolání.

Navíc funguje i proti osobám, které se snaží teleportovat pryč. Takže tento hraničář je jedna z mála postav ve hře, která, pokud je nepřítel dostatečně blízko, má šanci magicky zmařit nepřítelovu schopnost náhle se teleportovat pryč ze souboje a dostat se pryč, protože opět, toto je postava Van Helsinga, který dokáže zastavit toho tvora temnoty. Toho tvora temnoty, který může normálně uniknout ostatním, ale ne tomuto hraničáři.

Tento hraničář má brzy - a tady se vracíme k myšlence, že tento hraničář ví potenciálně něco o každém netvorovi - i schopnost rozpoznat, zda má nestvůra imunity či rezistence vůči zranění, imunity vůči stavům a takové věci. Takže to bude postava, která může pomoci družině zjistit, jak zastavit to monstrum, jenž nás sužovalo. Že žádná z našich zbraní na něj nefunguje a takové věci. Toto je postava, která rychleji zjistí, že musíme použít stříbrné zbraně, nebo že potřebueme magickou zbraň, nebo že máme přestat používat oheň a takové věci.

Nyní mnoho skupin zjišťuje tyto věci pomocí pokusů a omylů a pak si je pamatují, protože, ouha, neboť jsme bojovali s těmito tvory předtím, tak víme, že jsou proti takovým útokům imunní. Tento Zabíják netvorů je druh postavy, který naopak má potenciál zjistit tyto věci při prvním setkání s danou nestvůrou. Tato šance představuje skutečnost, že Zabiják netvorů se nejspíše zabýval studiem, než se dal na kariéru dobrodruha, během něhož se stále učil nové věci o netvorech.

Jako milovních hlavně starých hororových filmů a gotických hororů všeho druhu nemám těchto věcí zvlášť teď o říjnových nocích nikdy dost. Vhledem k tomu je toto obor hraničáře, na který se obzvlášť těším.

Todd Kenreck: Xanatharova průvodce vším si můžete koupit na dndbeyond.com v odkazu v diskuzi pod videem. Jsem Todd Kenreck. Díky, že se díváte.
Autorská citace #46
10.10.2017 21:30 - ShadoWWW
Siriene, mohl bys to prosím hodit jako novou kapitolu do toho článku? Díky!

LokiB píše:
proč je to problém? jasně, efekt to takový je ... ale to hráč dopředu ví, počítá s tím. nehledá optimální možnosti, nedělá to kvůli kombu, ale kvůli tomu dojmu, které mu právě z té kombinace vychází


Ano, problém to není. Spíš jsem tím postem chtěl shrnout pro a proti jednotlivých přístupů. Co se týče dojmu... tak právě ten dojem je z různých přístupů různý. Různí hráči mají lepší dojem z různých přístupů. Komu vyhovuje víc multipovolání, má ho tam. Komu vyhovují víc obory, má je tam. Komu vyhovují víc zázemí, má je tam. Komu vyhovují víc odbornosti, má je tam (OK, na nich by mohli wizardi ještě zapracovat, je jich poměrně málo, ale jsou tam). Každý si vybere, co se mu víc hodí, co se mu víc líbí. Důležité je, že všechny ty možnosti jsou validní.
Autorská citace #47
10.10.2017 21:39 - LokiB
ShadoWWW píše:
Důležité je, že všechny ty možnosti jsou validní.


Jj, s tím naprosto souhlasím, nemyslel jsem to tak, že multiclass je nejlepší a jediný možný. Je to validní možnost a hodně hráčům by chyběla, kdyby ji do pravidel nedali a šli cestou jen kombinací backgroundů, featů a subclass. O to mi šlo.
Autorská citace #48
10.10.2017 21:40 - ShadoWWW
To rozhodně.
Autorská citace #49
10.10.2017 21:41 - Log 1=0
Když jsem uviděl jméno Van Helsing, tak jsem si řekl: Počkat, Van Helsing léčil, ničil nemrtvé a používal svaté předměty, to byl dle DnD klerik. Pak jsem si uvědomil, že asi myslí jiného Van Helsinga...
Autorská citace #50
10.10.2017 22:08 - LokiB
Píše:
Takže tento hraničář je jedna z mála postav ve hře, která, pokud je nepřítel dostatečně blízko, má šanci magicky zmařit nepřítelovu schopnost náhle se teleportovat pryč ze souboje a dostat se pryč


takže kdyby meli v Critical role tohoto rangera, mohl chudák bard zachránit svého přítele ;)

Log 1=0 píše:
Počkat, Van Helsing léčil, ničil nemrtvé a používal svaté předměty, to byl dle DnD klerik


No právěže to v 5E můžeš udělat jako kterékoli povolání, přeci ;) jde o to, co chceš hrát a ne o čísla ... takže ranger je na to dobrej základ, dosáhneš stejného efektu.
Autorská citace #51
10.10.2017 22:10 - Čindi
Děkuji opět Sirienovi a Shadowwwovi za překlad.
Mám dotaz v té knížce "Xanatharův průvodce vším" budou jen povolání nebo i další věci?
Autorská citace #52
10.10.2017 22:42 - LokiB
Čindi: píší k tomu
- přes 25 nových subclass
- tucty nových kouzel, rasových featů a systém pro přidělení náhodné "backstory"
- různé nástroje, které pomohou DMovi se zajímavým využitím pastí, magických předmětů, volnočasových aktivit (downtime)
Autorská citace #53
10.10.2017 22:42 - sirien
ShadoWWW píše:
Siriene, mohl bys to prosím hodit jako novou kapitolu do toho článku? Díky!

Do toho článku co sem rovnou vytvořil jako Tvůj článek? Jasně, mě to znovu-tagování tak moc baví :D

(ale ok, aspoň mi svym standardnim editorem nerozbiješ můj krásně strukturovanej source code...)


Hm. Škoda, mě se ten Vin Dieselův Lovec nestvůr tak líbil, a oni teď že to má bejt Hraničář :(
Autorská citace #54
11.10.2017 00:35 - Xyel
York píše:
S tímhle přístupem je pak multiclassing jasnej designovej antipattern a téměř určitě zkomplikuje game-balancing, protože kvadraticky znásobí počet možností (přesněji m*n, což je ale pořád růst kvadratického řádu), protože u každé nové classy nebo subclassy bude třeba zvažovat možnost, že to hráč zkombinuje s čímkoliv dalším ve hře.

Ani ne, 5E není balancovaná křivkově, ale schodově - všechny classy mají skorový nárůst síly na 5tce, ohromný nárůst síly na 11tce a slušný nárůst síly na 17tce. Zjednodušeně řečeno, v balancu subclass/class je pak především potřeba tohle držet, tedy že a) classa nemá na úrovních 1-9 nic, co by se silově blížilo 11tkovým schopnostem a že b) na úrovních 1-3 nemá nic extra silného.

Toto pak přesně kopírují populární subclassy - velmi častý je na subclassu fighter 2 kvůli action surge (extrémně silné na kouzelnících, protože je to jediný způsob jak hodit dvě kouzla v prvním kole konfliktu); ranger 12 + 8lvlů fighter/rogue, protože na 13+ dostává kulové a barbar 8 + fighter/rogue, protože barbar má hrozně slabou schopnost na 11tce (a naopak strašně silný kit na 1-8).
Autorská citace #55
11.10.2017 06:03 - ShadoWWW
LokiB píše:
systém pro přidělení náhodné "backstory"


To už odhalili v preview - jde o formu náhodné tabulky.

Těch nových kouzel by tam měla být hromada. Na Extra Life dosáhli včera 25 tis. dolarů, takže brzy by měli zveřejnit seznam kouzel z Xanathara. Zatím lze jen něco málo vyčíst z ukázky GF9 nového balíčku karet kouzel.

Autorská citace #56
11.10.2017 07:14 - LokiB
Tak uvidíme. Z mého pohledu nová povolání, nová kouzla, nové featy ... to bylo to, co škodilo jak 2E, tak 3.5E
Z mého pohledu vlastně hlavně v tom, že člově ztratil pocit, že může hru obsáhnout celou v hlavě ... že ji znal. Stal se odkázaným na knížky či jiné nástroje, vždycky mohl přijít někdo s tím, že "hej, moje postava má tohle a tohle, dovoluješ to?" atd.
Což je na jednu stranu lákavé, hráči chtějí nový obsah ... ale i jim ta ztráta přehledu v důsledku vadí.

Jako pár desítek kouzel to asi nezabije. 25 subclass už je slušnej challange :)
Autorská citace #57
11.10.2017 08:17 - ShadoWWW
Tak seznam kouzel je konečně zveřejněn.

Cantrips (0 Level)
Control flames (transmutation)
Create bonfire (conjuration)
Frostbite (evocation)
Gust (transmutation)
Infestation (conjuration)
Mold earth (transmutation)
Shape water (transmutation)
Thunderclap (evocation)
Toll the dead (necromancy)

1st Level
Absorb elements (abjuration)
Catapult (transmutation)
Cause fear (necromancy)
Earth tremor (evocation)
Ice knife (conjuration)
Snare (abjuration)

2nd Level
Aganazzar’s scorcher (evocation)
Dragon’s breath (transmutation)
Dust devil (conjuration)
Earthbind (transmutation)
Maximilian’s earthen grasp
(transmutation)
Mind spike (divination)
Pyrotechnics (transmutation)
Shadow blade (illusion)
Skywrite (transmutation, ritual)
Snilloc’s snowball swarm (evocation)
Warding wind (evocation)

3rd Level
Catnap (enchantment)
Enemies abound (enchantment)
Erupting earth (transmutation)
Flame arrows (transmutation)
Life transference (necromancy)
Melf’s minute meteors (evocation)
Summon lesser demons (conjuration)
Thunder step (conjuration)
Tidal wave (conjuration)
Tiny servant (transmutation)
Wall of sand (evocation)
Wall of water (evocation)

4th Level
Charm monster (enchantment)
Elemental bane (transmutation)
Sickening radiance (evocation)
Storm sphere (evocation)
Summon greater demon (conjuration)
Vitriolic sphere (evocation)
Watery sphere (conjuration)

5th Level
Control winds (transmutation)
Danse macabre (necromancy)
Dawn (evocation)
Enervation (necromancy)
Far step (conjuration)
Immolation (evocation)
Infernal calling (conjuration)
Negative energy flood (necromancy)
Skill empowerment (transmutation)
Steel wind strike (conjuration)
Synaptic static (enchantment)
Transmute rock (transmutation)
Wall of light (evocation)

6th Level
Create homunculus (transmutation)
Investiture of flame (transmutation)
Investiture of ice (transmutation)
Investiture of stone (transmutation)
Investiture of wind (transmutation)
Mental prison (illusion)
Scatter (conjuration)
Soul cage (necromancy)
Tenser’s transformation (transmutation)

7th Level
Crown of stars (evocation)
Power word pain (enchantment)
Whirlwind (evocation)

8th Level
Abi-Dalzim’s horrid wilting (necromancy)
Illusory dragon (illusion)
Maddening darkness (evocation)
Mighty fortress (conjuration)

9th Level
Invulnerability (abjuration)
Mass polymorph (transmutation)
Psychic scream (enchantment)
Autorská citace #58
11.10.2017 14:52 - sirien
LokiB píše:
Tak uvidíme. Z mého pohledu nová povolání, nová kouzla, nové featy ... to bylo to, co škodilo jak 2E, tak 3.5E

5e má poměrně robustnější vnitřní konstrukci - 2e a 3e (4e ani nekomentuju)měly průběžně problém s vyváženim těch starejch a novejch class, což by u 5e nemělo bejt takovej problém.

Zároveň dřívější edice to chrlily ve velkym, u 5e jde o první skutečně rozšiřující sourcebook po kolika - třech letech? To mi přijde docela rozumný - zároveň pokud platí Mikeovo dřívější slovo, tak by měl být každý sourcebook nějak specifický, takže další "tvrdé rozšíření" nejspíš bude mít minimálně další dlouhou prodlevu.
Autorská citace #59
11.10.2017 18:12 - LokiB
sirien: ad vyvážení. obecně ano ... jen na "lokální" úrovni to vyvážení takový problém nebyl (nebo asi někdo je, u nás jsme to tak nehrotili, takže spíš ne). spíš jsem měl opravdu problém s tím, že jsem měl rád pravidla, která jsem "znal" ... a postupně se to nabalovalo a nabalovala, takže bez ohledu na to, že by to třeba i bylo vyrovnané ... se mi z toho stal rozbředlý guláš. "kde je ten feat co ... ehh, a povolání bylo spíš v Tome of Magic, nebo Complete Arcane, nebo snad Complete Adventurer?
Atd. atd.

neříkám, že je 5E rozbitý, jen to rozšiřování mi vyvolává nepěkný vzpomínky :)
Autorská citace #60
12.10.2017 10:16 - Aegnor

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.30197691917419 secREMOTE_IP: 3.238.7.202