Kultura

sirien
12.4.2018 15:45
RPG videa, youtubeři, vlogy atd.
Ok, udělejme si jedno místo se sbírkou všech profláklých / hodnotných / zajímavých video-zdrojů k RPG - promo videa her, natáčené herní kampaně, vypravěčské kanály atd. V záhlaví budu zkoušet držet spíš věci co jsou hodně známé nebo mají nějakou vyšší přidanou hodnotu (dle ostatních nebo od pohledu, tolik volna ve svém životě bohužel fakt nemám), takže další věci budou možná náhodně rozházené po diskusi.

(seznam osobností co se hlásí k RPG ale nejsou přímo součást "scény" je tady vedle)


České/Slovenské - herní streamy
.


České/Slovenské - herní podcasty
.


České/Slovenské - streamy a podcasty o hraní
Jednorázové, speciální a ukázkové hry
  • TableTop: Fate Core - Will Wheeton, Felicia Day a John Rodgers, hrají ukázkovku Fate s Ryan Macklinem - rychlé Fate intro a nejspíš nejlepší RPG video ukázka vůbec.
  • D&Diesel - 30 minutová hra DnD Vina Diesela s Matt Marcerem a jeho partou
  • TableTop: Dread p.1, part 2 - Will&spoll ukázkovka hororovky Dread.
.


Nahrané/nahrávané kampaně (Anglicky)
  • Critical Role, 1st campaign - Nejslavnější a nejprofláklejší, stěžejní a základní YT DnD parta s IMDb hodnocením 98%. Jejich aktuální (druhá) kampaň je tady.
  • RollPlay Swan Song - SF kampaň podle Stars Without Numbers
  • Blades in the Darkg - Hra ve stejnojmenném systému a alchemy-electro-punkovém prostředí plném gangů a akčních zločinů (viz BitD v Kostce).
  • Acquisition Incorporated - Hra pár lidí přímo od Wizardů ve FR o hrdinech, co si na vyzvedávání pokladů udělali korporát a vedou obchodní války s konkurencí se všemi špinavými triky, co k tomu patří včetně sex-špionáže. Začalo to ve 4e, přešlo to na 5e, action&fun.
  • LA by Night - Vampire the Masquarade 5e
.


"Naučné" kanály (Anglické)
  • Matthew Colville - jeden z velmi známých YTerů dávající rady k DMování a občas nějaké komentáře, recenze atp.
  • Geek&Sundry GM tips - playilist s radami od Matt Mercera, GMa slavné Critical Role (a později s radami od Satine Phoenix)
  • Office Hours - YTer s delším (hodinovým) formátem, co díl to několik témat
.


Různé
.



Další zdroje v diskusi:, Quentin #9 (několik en kanálů), wlkeR #21 (Wizardí Acquisitions) a #28 (3 dílná DnD 5 a půl hodinovka), ShadoWWW #31 (Marcer+Colbert charitativní demo), Sirien #55 (trochu šílené převyprávění hry), Aegnor #67 (Paranoia; hrají Geek&Sundry s hosty), Jerson #76 (DrDII, záznam z Discordu) a #86 (DnD přes Twitch nebo tak něco),
18.3.2020 21:52 - Šaman
Colombo píše:
Ale to sem děsně OT.

To ano. A jako i programátor vůbec nerozumím tomu "přeloženému" rámečku. Vypadá to na nějaký automatický translator, který pointu ztratil někde v překladu.
18.3.2020 21:59 - Colombo
A čemu, že to nerozumíš? Původní text nemá zrovna skvělou větnou skladbu, ale rozhodl sem se ji ponechat.
18.3.2020 22:13 - Šaman
Pro začátek nerozumím zadání - ustřelit si nohu v C mi přijde stejně pitomé, jako si useknout nohy v Javě, ale… navrhuji v této offtopic diskuzi o 13 let starém parodickém článku o programování které se mezitím o dekádu posunulo, nepokračovat. :)
18.3.2020 22:25 - Colombo
Editováno. Kontext byl původně zmíněn s hromadou programátorského žargonu, který nedával moc smyslu pro neprogramátory.

Píše:
13 let starém parodickém článku o programování které se mezitím o dekádu posunulo

To je ten problém. Co se týče Javy, tak ta se nemá moc kde posunout. Oproti tomu C++ 2020 je mnohem lepší.
18.3.2020 23:02 - LokiB
sirien píše:
panta rhei, když mluvíš o sto letech, tak některé věci netřeba dodávat.


no ... mouka v koloniálu se prodává víceméně stejně :) co se principu obchodu "koupím levněji od dodavatele a s přirážkou prodám koncákovi" týče.
princip financovani divadel se zmenil o dost vic. a ten zrovna specificky Log jmenoval jako dukaz, ze budoucnost RPG je svetla :)

nevim, jaka bude budoucnost RPG, nebojim se o ni, ale pouzivat k tomu takove dukazy komentuje.

Co jsem tu jeste neslysel, jak si myslite, ze by se projevilo, kdyby v RPG bylo radove vic penez? Byly by pak lepsi hry? z pohledu hracu.
18.3.2020 23:37 - Gurney
Gediman píše:
...sám se snažím propagovat Void

To pak není divu, že kolem tebe nikdo nechce žádná rpg zkoušet. Tuplem když svůj zájem nejdřív musí dokázat tím, že si nejdřív to tvoje copy-pasta veledílo přečte.
18.3.2020 23:42 - Log 1=0
LokiB píše:
princip financovani divadel se zmenil o dost vic. a ten zrovna specificky Log jmenoval jako dukaz, ze budoucnost RPG je svetla :)

O principech financování jsi tu začal ty, já o něm nepsal ani ťuk, leda v té reakci na tebe. Mě to ani tak nezajímá.
Pointa byla, že lidi do divadel chodí. Mají zájem nejen o nové inscenace klasik, ale i o nové hry a divadla je inscenují. Zánik se nekoná.
Jestli se během období, ve kterém se dvakrát totálně přeoral ekonomický systém jako celek, změnil princip financování, je vcelku putna, resp. bylo by divné, kdyby ne. Ostatně prvorepublikový koloniál byl, ať si píšeš co chceš, v mnoha věcech odlišný od dnešní sámošky.
18.3.2020 23:44 - LokiB
Log 1=0 píše:
Promiň, ale tohle je hodně zastaralý způsob myšlení. Tenhle postoj se objevuje už minimálně sto let (jen ne u RPG, ale u knih, divadla...), s těmi stejnými argumenty a prognózou, že bude hůř. Jen ty věci, co už měly před sto lety zmizet, nějak nemizí. A víš co si myslím? Že nezmizí ani v budoucnu. Stejně jako nezmizí RPG. Protože ono se zdá, že si ty věci ujídají z koláče, ale ve skutečnosti si ti, které to fakt baví, ten čas najdou. A ti co ne? Ti budou raději chlastat a souložit, jako tomu je už tisíce let.


Ok, jestli tento tvuj prispevek nebyl o financovani, pak jsem ho zcela spatne pochopil. Pardon. mozna byl tedy o casu ... ja to chapal, jako o kolaci financnim, tys mozna myslel casovy.
18.3.2020 23:47 - sirien
LokiB píše:
mouka v koloniálu se prodává víceméně stejně :)

DPH neexistovalo, EET neexistovalo, náležitosti označení produktu na obalu se změnily, najisto se změnily i typy prodávané mouky stejně jako jejich specifikace a postupy zpracování (tj. mouka kterou dneska prodáváš se fakticky v určité míře lišily od mouky co bys koupil před sto lety) a reálná cena mouky (a její podíl na spotřebním koši) se taky dost lišej.

Na úrovni "babka přijde do koloniálu, vezme mouku, dá prachy a odejde" se nic nezměnilo. Jenže na téhle úrovni zobecnění by se nezmění ani na tom že "babka přijde do divadla kam zaplatila vstup, sedne si a podívá se na představení", takže sorry, měř stejnym metrem.


Ono se samozřejmě mění i ta RPG - a nejen tím, že se zásadně rozšířila paleta preferencí, podle toho se výrazně změnil přístup k designu. Kdysi se šířila přes gaming shopy, pak komunita komunikovala magazíny, pak vzniklo play-by-post, pak se to přeneslo na web, pak se začalo hrát online, teď se šíří přes virální videa, svýho času bylo vydávání závislý na nakladatelstvích, dneska je rozmáchlá indie scéna...


LokiB píše:
Co jsem tu jeste neslysel, jak si myslite, ze by se projevilo, kdyby v RPG bylo radove vic penez? Byly by pak lepsi hry? z pohledu hracu.

Produkčně rozhodně (hardcovers, kvalita papíru, kvalita ilustrací). Designově? Nemyslim - design IMO nestojí a nikdy nestál na penězích, jako spíš na sdílené kreativitě tvůrců (a faktu že soud rozhodl že lze "vlastnit" pouze doslovné znění textu mechaniky jako autorský text, nikoliv mechaniku samotnou).

Co by se změnilo by bylo, že by vznikalo víc doplňků ve vyšší kvalitě a rozsahu. To je v praxi vidět třeba na tom, jak nedávno museli škrtat produkty třeba Evil Hati - ekonomický tlak je prostě donutil ty míň rentabilní položky zaříznout. (Zvlášť v USA kde jako freelancer trpíš na zdravotnim a sociálnim pojištění to je na tužku - a většina tvorby de odtamtud.) Konkrétně různé adventures (Pelgraine Press mi přišlo že tohle dost omezil, nejspíš z finančních důvodů) nebo sourcebooky (Evil Hat zaříz nějaký toolkity atp. co byly v plánu).

Nejspíš by okolo vznikalo víc "crap" okolo (figurek, 3D battlemap, ilustrací na zakázku, appek atp.)

Konkrétní podoba by se dost lišila podle toho odkud by těch "řádově víc peněz přišlo". Pokud by stejná množina hráčů byla bohatší, tak by to IMO mělo dost jiné dopady než kdyby se rozšířila množina jinak obdobně bohatých hráčů.
18.3.2020 23:51 - Log 1=0
LokiB píše:
Log 1=0 píše:
Protože ono se zdá, že si ty věci ujídají z koláče, ale ve skutečnosti si ti, které to fakt baví, ten čas najdou.


Jo, myslel jsem čas.
18.3.2020 23:55 - Aegnor
sirien píše:
Designově? Nemyslim - design IMO nestojí a nikdy nestál na penězích, jako spíš na sdílené kreativitě tvůrců (a faktu že soud rozhodl že lze "vlastnit" pouze doslovné znění textu mechaniky jako autorský text, nikoliv mechaniku samotnou).

Možná lepší betatesting?
19.3.2020 00:04 - Colombo
Píše:
Možná lepší betatesting?


To je snad první věc co ti korporátní kultura seškrtá.
19.3.2020 06:27 - Jarik
Minimálně 20 příspěvků ot ?

Kdyby jste si tu raději řekli, že dnes začíná nová kampaň naTahu (část bývalých Drakovin). Která poběží asi každý den, kromě úterý. Dokud bude karanténa.
19.3.2020 07:52 - Gediman
Gurney píše:
To pak není divu, že kolem tebe nikdo nechce žádná rpg zkoušet. Tuplem když svůj zájem nejdřív musí dokázat tím, že si nejdřív to tvoje copy-pasta veledílo přečte.


Omlouvám se, jestli to tak vypadá, ale to s tím nemá nic společného. Já osobně vidím celkově zájem o RPG nízký. Je teda fakt, že teď se například trochu zvedá zájem o World of Darkness, ale jen proto, že se chystá nové RPG na PC. A vždycky, když někdo napíše, že je to "na základě deskovky" nebo "na základě karetní hry", tak je opravuji. To povědomí je vážně nízké - a když už, tak si to lidi pletou s úplně jinými typy her.
19.3.2020 11:29 - Šaman
V mém okolí je o "dračák" zájem vždy. Ovšem pohybuji se mezi larpery, kde je to běžná doplňková zábava i na různých srazech a workshopech. Ale stále hraje i dost lidí z vejšky, co na larpy vůbec nejezdí.

Fantasy s přehledem vede, od low magic, přes ála FR, po různé mixy technikou a steampunkem.
Ovšem hrál jsem i western s indiánkou starou magií, StarCraft, sebe v upíří Maškarádě, postapo vědce v tanku a podobné šílenosti. Nejčastěji (vlastně až na výjimky vždy) jsem viděl hrát vlastní světy.

Jeden rok jsem zkoušel jednorázově hostovat v co nejvíce družinách a to jsem si ověřil, že co GM, to originál. I pokud se hraje podle stejných pravidel (což se stalo málokdy), tak styl vedení hry a přístup celé družiny se vždy hodně lišil.

A co se věkové kategorie týče, znám hráče od 12 let co chodí do domu dětí až po třicátníky (a dokonce i několik třicátnic).

Z pohledu skrz moji sociální bublinu bych tedy dokonce řekl, že je to zábava mainstremová napříč různými skupinami kamaradů. Horši je to s pravidelností - hraje se poměrně dost jednorázovek a v kampaních zvláště ti starší mají průměr třeba jen deset her a rok.
19.3.2020 12:11 - Gediman
A ano, když už někdo zná RPG, říká mu "dračák", popřípadě "Dračí doupě? DnD? Je v tom nějaký rozdíl?"

Jo, je mi jasné, že tuhle záměnu u mainstreamu podporují překlady hlášek třeba v seriálech a filmech (viz třeba ten film z roku 2000). :)
19.3.2020 12:15 - LokiB
Tak v mém okolí jsou to stále ti samý lidé po celých těch skoro 30 let. Noví kolegové i mladí, v práci či jinde o RPG zájem nemají.
Až pak děti, které mám mezi kamarády, tam ten zájem vidím, protože je to další zábava, kterou zkoušejí.
19.3.2020 12:16 - Šaman
Ano, v mém okolí se říká "dáme večer dračák, mám připravený jedno scífko tak na pět hodin". Ono "dračák" zní tak nějak líp, než "co kdybychom si večer zahráli nějaké stolní erpégé?" :)

A mládež, která nikdy opravdové Dračí Doupě v libovolné edici nehrála tohle označení přejímá.

Co se systémů týče, jsou to půl napůl vlastní systémy a nebo DnD (3e5, 5e), Pathfinder, jedna starší družina hraje DrD1.6 a my Fate.

---
Ještě musím zmínit, že u larperů občas vznikají hybridni hry - ve stejném světě a v rámci jedné kampaně se většina hraje jako stolní rpg, pak se třeba nějaké politické jednáni odehraje jako komorní larp v kostýmech a výprava za artefaktem se odehraje jako družinovka, tedy se zbraněmi v lese. Ale tohle je závislé na tom, že je GM dobrý organizátor a nebojí se opustit virtuálno. A že zařídí equip pro nevybavené hráče. Ale třeba v Jablonci takový člověk je.
19.3.2020 13:03 - sirien
Aegnor píše:
Možná lepší betatesting?

vživotě sem u RPG neviděl betatesting jakkoliv závislej na penězích. Vždycky to bylo o a) transparenci vývoje, b) kvantitě fanoušků ochotných se zapojit z čistýho nadšení.

Gediman píše:
Jo, je mi jasné, že tuhle záměnu u mainstreamu podporují překlady hlášek třeba v seriálech a filmech

A ShadoWWWova volba DnD překladovýho klíče, která mě nikdy nepřestane bolet :/

Šaman píše:
"dračák" zní tak nějak líp

nezní. Jen ty co to tak řikaj sou prostě zvyklí to tak řikat.
19.3.2020 13:06 - Šaman
sirien píše:
nezní. Jen ty co to tak řikaj sou prostě zvyklí to tak řikat.

A jak tomu říkají ostatní? Všem hrám z ranku "stolní RPG"? Ideálně jednoslovně.
I deskovým hrám se říká běžně "deskovky".

Ještě jsem slýchával označení "drdko" a "jeskyně". Ale "dračák" drtivě vede napříč všemi co znám.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.25987792015076 secREMOTE_IP: 3.228.10.17