Kultura

sirien
12.4.2018 15:45
RPG videa, youtubeři, vlogy atd.
Ok, udělejme si jedno místo se sbírkou všech profláklých / hodnotných / zajímavých video-zdrojů k RPG - promo videa her, natáčené herní kampaně, vypravěčské kanály atd. V záhlaví budu zkoušet držet spíš věci co jsou hodně známé nebo mají nějakou vyšší přidanou hodnotu (dle ostatních nebo od pohledu, tolik volna ve svém životě bohužel fakt nemám), takže další věci budou možná náhodně rozházené po diskusi.

(seznam osobností co se hlásí k RPG ale nejsou přímo součást "scény" je tady vedle)


České
.

Jednorázové, speciální a ukázkové hry
  • TableTop: Fate Core - Will Wheeton, Felicia Day a John Rodgers, hrají ukázkovku Fate s Ryan Macklinem - rychlé Fate intro a nejspíš nejlepší RPG video ukázka vůbec.
  • D&Diesel - 30 minutová hra DnD Vina Diesela s Matt Marcerem a jeho partou
  • TableTop: Dread p.1, part 2 - Will&spoll ukázkovka hororovky Dread.
.

Nahrané/nahrávané kampaně (Anglicky)
  • Critical Role, 1th campaign - Nejslavnější a nejprofláklejší, stěžejní a základní YT DnD parta s IMDb hodnocením 98%. Jejich aktuální (druhá) kampaň je tady.
  • RollPlay Swan Song - SF kampaň podle Stars Without Numbers
  • Blades in the Darkg - Hra ve stejnojmenném systému a alchemy-electro-punkovém prostředí plném gangů a akčních zločinů (viz BitD v Kostce).
  • Acquisition Incorporated - Hra pár lidí přímo od Wizardů ve FR o hrdinech, co si na vyzvedávání pokladů udělali korporát a vedou obchodní války s konkurencí se všemi špinavými triky, co k tomu patří včetně sex-špionáže. Začalo to ve 4e, přešlo to na 5e, action&fun.
  • LA by Night - Vampire the Masquarade 5e
.

"Naučné" kanály (Anglické)
  • Matthew Colville - jeden z velmi známých YTerů dávající rady k DMování a občas nějaké komentáře, recenze atp.
  • Geek&Sundry GM tips - playilist s radami od Matt Mercera, GMa slavné Critical Role (a později s radami od Satine Phoenix)
  • Office Hours - YTer s delším (hodinovým) formátem, co díl to několik témat
.


Různé
.



Další zdroje v diskusi:, Quentin #9 (několik en kanálů), wlkeR #21 (Wizardí Acquisitions) a #28 (3 dílná DnD 5 a půl hodinovka), ShadoWWW #31 (Marcer+Colbert charitativní demo), Sirien #55 (trochu šílené převyprávění hry), Aegnor #67 (Paranoia; hrají Geek&Sundry s hosty), Jerson #76 (DrDII, záznam z Discordu) a #86 (DnD přes Twitch nebo tak něco),
24.9.2019 14:56 - sirien
Benefit of doubt se kupuje jedině za imperiální kredity, republikový nestačej.
30.9.2019 07:25 - Jerson
O víkendu jsme se bavili o Krotitelích draků, tak jsem kouknul na jejich FB, a vidím tam obrázky z jejich první hry - a nemůžu si pomoct, ale rozmístění hráčů mi přijde divné. GM a dvě trojice sedí každá u jiného stolu, takže na ty jejich cool modely všichni nemůžou dosáhnout, sedí dost daleko od sebe - ve "veřejné" zóně odpovídající asi tak zkoušení před komisí... Na jednu stranu chápu, že to dělají hlavně pro kamery, pro které je tohle rozsazení asi lepší z hlediska snímání lidí a nasvícením, ale pak se to zase pere s určitou autenticitou hraní, tedy s tím, jak takové hraní běžně vypadá.

Na na jejich stránkách to má 36 lajků, na jiných stránkách jeden nebo dva, což mi z 3700 sledovačů přijde a 3600 původních lajkovačů přijde strašně málo. Ještě uvidím, až vyjde video z jejich hraní, ale zatím mi všechno ukazuje na závěr, že profesionální technika nemá proti standardní technice vůbec žádnou přidanou hodnotu, kterou by se daly ospravedlnit o jeden či dva řády vyšší náklady na natáčení.
30.9.2019 09:01 - mrkew
Byl někdo na natáčení krotitelů draků?

Jerson píše:
rozmístění hráčů mi přijde divné. GM a dvě trojice sedí každá u jiného stolu, takže na ty jejich cool modely všichni nemůžou dosáhnout, sedí dost daleko od sebe


To jsem si taky říkal, psali že pojedou ve stylu critical role na 3 kamery. Why not, ale nečekal jsem, že všechny 3 skupinky, dva gauče hráčů a DM budou od sebe sedět 5 metrů daleko. Zvláštní rozložení.
30.9.2019 09:10 - Aegnor
Jako na ty fotky jsem kouknul ... a hráčské stoly jsou podle mě v pohodě. Jenom ten stůl pro GM je prostě hrozně daleko.
30.9.2019 10:51 - Jerson
Dojem člověka, který byl na natáčení a tedy sledoval na plátně hru z vedlejší místnosti v přímém přenosu, by mě také zajímal.

Aegnor - no nevím, asi bych nechtěl hrát tak daleko od spoluhráčů, nehledě na to, že takové rozsazení v podstatně neumožňuje, aby se spolu normálně bavili dva lidé sedící na krajích jednoho gauče.
30.9.2019 11:31 - Corny
Tak ono je asi důležitý, jestli to vyhovuje jim, nevadí jim to a neškodí to hře. Každý hrajeme jinak. To podle mého s "autenticitou" nijak nesouvisí, nikde není napsáno, že se TTRPG musí hrát u jednoho stolu, na gauči, nebo na zemi v tureckých sedech. Ostatně spousta lidí hraje v dnešní době exkluzivně na dálku přes skype apod., a není na tom nic neautentického.
30.9.2019 11:41 - York
Corny píše:
nikde není napsáno, že se TTRPG musí hrát u jednoho stolu, na gauči, nebo na zemi v tureckých sedech.


Psáno to sice nikde není, ale dost lidí si už všimlo, že fyzická pozice a rozestavení hráčů má na hru vliv. Pokud třeba tři hráči sedí u stolu a čtvrtý leží na posteli, automaticky ho od hry trochu distancuje a vysílá to signál, že do ní vlastně není tak docela zapojenej a nemá o ni až takovej zájem. Podobně když rozesadíš hráče po dvou na gauče, velmi pravděpodobně se budou mezi sebou víc bavit hráči, co sedí vedle sebe, a je slušná šance, že se jednotlivé dvojice zaberou do tichého hovoru mezi sebou a budou hůř vnímat, co říkají ostatní.

Fyzický odstup PJe zase implikuje odstup od hráčů, je to v podstatě symbolické vyjádření Dračákystického přístupu, kdy PJ je pánem všeho a nikdo mu do ničeho nesmí kecat.
30.9.2019 11:47 - LokiB
York: jako psychologická vsuvka dobrý :) takovej základ, kterej se napíše do seminární práce při rozboru TTRPG ... a ve skutečnosti ... to tak rigidní nebude.
jako všechny ty body asi zvětšujou šanci na možné zmíněné projevy, ale nijak je neimplikují.
30.9.2019 11:53 - Corny
LokiB píše:
...


V podstatě není co dodat :D
Ano, vliv to mít může. Ale nemusí. A některé skupině to tak třeba vyhovuje.
30.9.2019 12:06 - York
LokiB píše:
jako všechny ty body asi zvětšujou šanci na možné zmíněné projevy, ale nijak je neimplikují


Přesně tak.

Jisté je, že to na hru má vliv. Jakej přesně bude, záleží samozřejmě na konkrétních hráčích, konkrétní hře a podobně. Když budeš hrát příběh o tom, jak se postavy u nějakého šamana zdrogují a vydají se na astrální pouť, tak naopak může bejt fajn, když budou všichni hráči ležet.
30.9.2019 13:51 - Lethrendis
Ehm... na zasedací pořádek má asi největší vliv tvar místnosti, počet a tvar stolu/ů, židlí, křesel... řekl bych. Když hrajeme u nás, sedám v oblíbeném rohu gauče a nesděluju tím nikomu nic :)
30.9.2019 14:10 - Jerson
Corny píše:
Každý hrajeme jinak. To podle mého s "autenticitou" nijak nesouvisí, nikde není napsáno, že se TTRPG musí hrát u jednoho stolu, na gauči, nebo na zemi v tureckých sedech.

Pokud si dobře vzpomínám, jedna z původních myšlenek Krotitelů byla Ukázat, jak se hraje RPG přirozeně, s mixem začátečníků a zkušených hráčů, tak, jak to hrají skupiny, jen s profesionální technikou a produkcí. Viděl jsem už různé herní stoly, i když jich nebylo až tak moc, ale hrát na takhle velkou vzdálenost, to ještě ne.
30.9.2019 14:23 - York
Lethrendis píše:
Když hrajeme u nás, sedám v oblíbeném rohu gauče a nesděluju tím nikomu nic :)


Vědomě ne, ale podvědomě určitě ano. Vliv má už jen to, kdo vedle koho sedí.

Teď se každopádně o situaci, kde je to fakt výrazný a PJ sedí za katedrou jak učitel před třídou prvňáků :-)

(Tak jsem to teda aspoň pochopil z popisu.)
30.9.2019 14:30 - Aegnor
Pro lidi mimo FB.
30.9.2019 14:55 - Corny
Jerson píše:
Viděl jsem už různé herní stoly, i když jich nebylo až tak moc, ale hrát na takhle velkou vzdálenost, to ještě ne.


To už se pak zase dostáváme do prostředí "Mě něco připadá divné, takže beru jako univerzální pravdu, že to tak nemá být" :)

York píše:
Vědomě ne, ale podvědomě určitě ano. Vliv má už jen to, kdo vedle koho sedí.


Point každopádně není ani tak v tom, že nemá vliv na atmosféru a průběh hry kdo jak a kde sedí, ale spíš že neexistuje žádný "univrzálně autentický" setup. Například pokud někdo hraje třeba Blades in the Dark, může ta hra vypadat podstatně jinak než když někdo hraje oldschool DnD. A každému sedne prostě jiný setup a každý má také jiné možnosti. Když mám v místnosti dva gauče a velký stolek, můžou sedět klidně všichni u sebe. Když mám v domě dva malé stolky a hromadu židliček, tak budou třeba sedět dál od sebe. Tj. není moc fér tvrdit, že se někdo protiví snaze dělat "autentickou" představu hry jen proto, že jsou hráči třeba dál od sebe.
30.9.2019 15:37 - York
Corny píše:
neexistuje žádný "univrzálně autentický" setup.


To každopádně.

Při natáčení asi taky hráči nebudou mít problém s držením pozornosti, takže to možná vadit nebude.

Přišlo by mi to ale dost nešikovný, pokud při hře používaj nějaký rekvizity (vypadá to, že ano). Asi bych měl potřebu se v průběhu hry zvedat a jít se podívat...

Pro srovnání fotka z Gameconu (ok, já mám těch rekvizit víc a používaj se pořád):

30.9.2019 16:12 - Jerson
Corny píše:
To už se pak zase dostáváme do prostředí "Mě něco připadá divné, takže beru jako univerzální pravdu, že to tak nemá být" :)

Corny, já nikde nenapsal, že to tak nemá být - jen že mi to přišlo divné. Fakt v tom není poznat rozdíl?

Třeba mě zajímá, jak operovali s těmi terény a figurkami, když neseděli u jednoho stolu. Zda hráči vstávali a přesouvali se, nebo to řešil jen LK, nebo to přenesli na jiný stůl, atd. No,zítra snad uvidíme.
30.9.2019 16:15 - sirien
Tak to relativizování zas uklidníme, co vy na to?

Ten setup co tam mají je na normální hraní totálně WTF. Mohl bych rozvést co to udělá s komunikací a roleplayingem atd, ale myslím že to není třeba protože to každej vidí intuitivně sám.

Ten setup je zjevně pro kamery aby to mohli natáčet jako show. Za mě to je špatná volba protože:

A) tahle parta bohužel už ukázala, že show dělat neumí. Chybí jim naprostý základ věci a snaha nahradit to technikou je marná.

B) jiné pořady dělají show s mnohem normálnějším setupem buď tak že prostě oželí dokonalost záběru (zjevně s tím lze dobře žít - když umí udělat tu show jako takovou) nebo použijí víc kamer co berou různé části stolu (a funguje jim to i na statických kamerách na střih nebo prostě na split screen).

Ladislav má ale holt svojí pravdu o všem.


Co by mě zajímalo víc - fakt se zlepšili natolik že stojí za to je řešit?
30.9.2019 17:19 - Jerson
To právě nevím, zatím nenapsal nikde nikdo, kdo by je viděl.
30.9.2019 21:57 - efram
Rozhodně souhlasím se Sirienem s tím, že by rozložení herní plochy nemělo jít na úkor hry směrem k lepší kameře. S čím nesouhlasím je přehnaná kritika, která tu opakovaně zaznívá směrem k JaD. Shledl jsem několik zde vychvalovaných poskytovatelů totožného obsahu a nemyslím si, že by na tom JaD byli až tak špatně. Z celé diskuse a vítek mám spíš pocit osobních antipatiíí něž faktického hodnocení věci (až na výjimky).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.2385880947113 secREMOTE_IP: 3.234.214.179