Kultura

sirien
12.4.2018 15:45
RPG videa, youtubeři, vlogy atd.
Ok, udělejme si jedno místo se sbírkou všech profláklých / hodnotných / zajímavých video-zdrojů k RPG - promo videa her, natáčené herní kampaně, vypravěčské kanály atd. V záhlaví budu zkoušet držet spíš věci co jsou hodně známé nebo mají nějakou vyšší přidanou hodnotu (dle ostatních nebo od pohledu, tolik volna ve svém životě bohužel fakt nemám), takže další věci budou možná náhodně rozházené po diskusi.

(seznam osobností co se hlásí k RPG ale nejsou přímo součást "scény" je tady vedle)


České/Slovenské - herní streamy
.


České/Slovenské - herní podcasty
.


České/Slovenské - streamy a podcasty o hraní
Jednorázové, speciální a ukázkové hry
  • TableTop: Fate Core - Will Wheeton, Felicia Day a John Rodgers, hrají ukázkovku Fate s Ryan Macklinem - rychlé Fate intro a nejspíš nejlepší RPG video ukázka vůbec.
  • D&Diesel - 30 minutová hra DnD Vina Diesela s Matt Marcerem a jeho partou
  • TableTop: Dread p.1, part 2 - Will&spoll ukázkovka hororovky Dread.
.


Nahrané/nahrávané kampaně (Anglicky)
.


"Naučné" kanály (Anglické)
  • Matthew Colville - jeden z velmi známých YTerů dávající rady k DMování a občas nějaké komentáře, recenze atp.
  • Geek&Sundry GM tips - playilist s radami od Matt Mercera, GMa slavné Critical Role (a později s radami od Satine Phoenix)
  • Office Hours - YTer s delším (hodinovým) formátem, co díl to několik témat
.


Různé
.



Další zdroje v diskusi:, Quentin #9 (několik en kanálů), wlkeR #21 (Wizardí Acquisitions) a #28 (3 dílná DnD 5 a půl hodinovka), ShadoWWW #31 (Marcer+Colbert charitativní demo), Sirien #55 (trochu šílené převyprávění hry), Aegnor #67 (Paranoia; hrají Geek&Sundry s hosty), Jerson #76 (DrDII, záznam z Discordu) a #86 (DnD přes Twitch nebo tak něco),
18.3.2020 16:37 - Aegnor
ShadoWWW píše:
Tedy musíš vzít v potaz, že to je jen jeden obchod z několika a že existují i hráči, co si kupují knihy přímo z Amazonu nebo jen digitálně přes DDB apod.

DriveThruRPG je třeba fajn zdroj.
18.3.2020 16:37 - York
Gediman: Cena výrobku je holt daná tím, co je kdo za něj ochoten zaplatit a nikoliv tím, co stojí výroba. Když máš na trhu hromadu RPGček ke stažení zdarma, tak lidi následně očekávají, že za další rpgčka nebudou muset platit - a není to jen otázka překladů. Platí to ale i obráceně. Když máš náklady třeba milión kč ale prodáš to miliardě lidí, tak to efektivně má násobně větší hodnotu oproti nákladům. Nedá se tudíž ani říct, že lidi by měli být ohleduplní aspoň do tý míry, aby ti zaplatili náklady - když bude o tvůj produkt mít zájem jeden člověk, tak si to nejspíš nebude moct dovolit a když milión, tak zase vyděláš mnohem víc.

Anyways, chci tím říct, že trvat na tom, že by tě něco mělo uživit, moc nedává smysl. Systém, na kterém funguje naše společnost, na tohle prostě hází bobek a rozhoduje jen to, jak dobře (a hlavně kolika lidem) něco dokážeš nebo nedokážeš prodat. Na druhou stranu ale tvorba rpgček patří mezi věci, který můžeš dělat sám a živit se u toho něčím jiným. Samozřejmě, že pokud něco děláš fakt dobře, tak by bylo fajn, kdyby ses tomu mohl věnovat na full time, ale to, že nemůžeš, není v tomhle případě show stopper.


Gediman píše:
Podle mě je třeba RPG komunita v ČR/SR mnohem menší, než si je tady většina lidí ochotna připustit. Lidé většinou říkají, že komunita je velká a na netu je vidět jen špička ledovce, ale to mu já moc nevěřím.


Už jen hráčů RPGček na Gameconu je dohromady mnohem víc než aktivních uživatelů Kostky a RPG fóra dohromady.
18.3.2020 16:39 - PetrH
a to ještě přijde krize a lidi začnou (ne hned) postupně ty mikro platby (na což sází kde co storu, spotify, netflix atd atd az po donaty, subs a patreony) stahovat a utahovat a ocekava se pokles v tomto sektoru sluzeb a pod o 50% dolu
18.3.2020 16:42 - Gediman
Sirien: Fajn, ale tohle moc nepomůže. Zkus to rozvést.

Tohle jsou moje osobní zkušenosti s velkou komunitou mladých lidí (cca 15-30 let) se zájmem o sci-fi/fantasy/komiksy. Lidí, co hrají RPG, je v ní jen pár, stejně tak jako třeba lidí, co hrají wargaming. Je to logické. RPG vyžaduje víc hráčů a nastudování pravidel, wargaming vyžaduje investici do modelů. Jak říkám, deskové a karetní hry jsou přístupnější, ale ani tolik lidí v komunitě není. Největší převahu mají hráči počítačových her a ti, co sledují seriály a streamy na youtube (třeba i více najednou), potom čtenáři knih a komiksů.

Možnosti, jak trávit volný čas, se pro tento typ lidí neustále a velmi rychle rozšiřují. Jsou přehlceni nabídkou, snadno dostupnou a stravitelnou zábavou, a bude se to ještě zvětšovat. To není pohled 90. let, to je velmi aktuální.
18.3.2020 16:47 - sirien
Gediman: já se bojim, že to míjíš tak moc, že bych na každý téma musel psát slohovku a na to teď nějak nemám čas ani manu.
18.3.2020 16:52 - Gediman
Sirien: Pokud bublinou myslíš množinu lidí (typů fandů/potenciální cílové skupiny) a tvojí bublinou myslíš hráče RPG, tak se obávám, že moje bublina je větší než ta tvoje.

Neboj se a normálně napiš svůj názor. Slohovka není třeba :)


Edit: Ah, koukám, že si ze svého příspěvku vymazal tu zmínku o "pohledu ven z bubliny", nebo tak nějak. No, já to mazat nebudu.
18.3.2020 17:03 - Log 1=0
Gediman píše:
Možnosti, jak trávit volný čas, se pro tento typ lidí neustále a velmi rychle rozšiřují. Jsou přehlceni nabídkou, snadno dostupnou a stravitelnou zábavou, a bude se to ještě zvětšovat. To není pohled 90. let, to je velmi aktuální.

Promiň, ale tohle je hodně zastaralý způsob myšlení. Tenhle postoj se objevuje už minimálně sto let (jen ne u RPG, ale u knih, divadla...), s těmi stejnými argumenty a prognózou, že bude hůř. Jen ty věci, co už měly před sto lety zmizet, nějak nemizí. A víš co si myslím? Že nezmizí ani v budoucnu. Stejně jako nezmizí RPG. Protože ono se zdá, že si ty věci ujídají z koláče, ale ve skutečnosti si ti, které to fakt baví, ten čas najdou. A ti co ne? Ti budou raději chlastat a souložit, jako tomu je už tisíce let.
18.3.2020 17:05 - LokiB
York píše:
Cena výrobku je holt daná tím, co je kdo za něj ochoten zaplatit a nikoliv tím, co stojí výroba.


jo, ale nulové ceně se konkuruje těžko čímkoli.

já třeba souhlasím s tím, že překlady volně dostupné, o odjinud stažených originálech ani nemluvě, nejsou úplně vhodné.
jo, je to od 90. let dlouhodobý filozofický spor, pravda je jedna, moc se s tím dělat nedá, trend dostupných věcí zdarma (a tím myslím věcí, které zdarma normálně nejsou, ale někdo je pro ostatní učinil volně stažitelné), tu je a nezmizí.

a máš pravdu, že žádná záruka toho, že se člověk může živit tím, čím chce a co ho baví, neexistuje.

ShadoWWW píše:
Hádám, že kdyby u nás díky překladům nebylo 5E tak populární, ovlivnilo by to negativně i prodej originálů.


ale fakt je to jen hádání, podložit se to nedá.
oproti tomu hádám, že lidi, kteří si tady u nás v ČR materiály k 5E kupujou, by si je z naprosté většiny kupovali, i kdyby žádné překlady nebyly.
Ty dvě skupiny "kupující originály" a "konzumující překlady" se zas tak moc neprotínají. a to i s přihlédnutím k situacím "u tebe jsem viděl překlad, sám si koupím originál".

překlady slouží k šíření a hraní 5E, ale neslouží k nějak významnému růstu prodejů.
A jakmile by nastal trend, že celkem brzo po vydání bude dostupný kvalitní překlad zdarma, tak je to imho ještě horší.
18.3.2020 17:09 - LokiB
Log 1=0 píše:
Tenhle postoj se objevuje už minimálně sto let (jen ne u RPG, ale u knih, divadla...), s těmi stejnými argumenty a prognózou, že bude hůř


ono v mnohém hůř je ... majoritně divadla u nás fungují jen s podporou státu, protože jinak by se neuživila. to je prostý fakt.
Filmy se u nás točí s velkou podporou státu, který do toho sype miliardy, protože dtto.
Svět muziky se proměnil zásadně, co se prodejů a výdělků pro muzikanty týče, atd.

To jsou fakta, to není nějaký dojem.
18.3.2020 17:16 - ShadoWWW
Když vezmu svou několikaletou zkušenost, tak:
Mám originální, koupená pravidla. Situace před třeba deseti lety:
- "Chceš si se mnou zahrát DnD?"
- "No jestli to není v češtině, tak mě to nezajímá, to si radši zahraju Dračák nebo Shadowrun, který mám v češtině."
- "Já bych si i zahrál, ale tak drahý pravidla, na kterých se budu muset učit anglicky, jsou pro mě nedostupná. Když mi z toho vykopíruješ to podstatné, tak možná."

Situace dnes:
- "Chci si zahrát DnD, přijdete někdo?"
Přijde 10 lidí, z toho 3 si kvůli tomu koupili pravidla, osm z nich si přečetli překlad (bez něj by nepřišli) a zbylí dva se chtějí učit pravidla za běhu, což vzhledem k českému deníku postavy i pravidlům není problém.

Takže mé závěry:
Dnes je situace určitě lepší než před lety. Jednak tím, že lidé si reálně vydělají víc peněz a tisícovka už není tolik, co kdysi. Na druhou stanu, pokud by nebyly překlady, tak místo třeba tisícovky hráčů v Brně by jich bylo pár stovek a měl bys mnohem těžší (nejen v Brně) najít hráče, co by si s tebou zahráli. Navíc všichni si nakonec koupí aspoň kostky a někteří i figurky a herní plán. Rozhodně by ale bez překladů nebylo DnD 5E takový fenomén, jako je.

Stačí se podívat na OSR. Vlna popularity OSR se vzedmula několik let před příchodem DnD 5e a i u nás má své zastánce a prosazovatele. Přesto je to z pohledu DnD 5e jen pár geeků, kteří dodnes nedokázali rozšířit ani DCC (neřknu-li vytvořit jeho překlad).
18.3.2020 17:43 - sirien
Gediman: myslim, že se svejma dlouhodobejma aktivitama vč. organizace GC mám přehled kterej vcelku přesahuje mojí osobní bublinu.

Skutečné množství hráčů RPG u nás (a jeho poměr k viditelné špičce ledovce na webu) se ukazuje všude možně - počínaje počtem místních pasivních uživatelů přes počty stažení místních materiálů přes to jak "mimo" jsou celé rozsáhlé komunity co se online setkávají méně veřejně a odtud nejsou vidět přes hráče na conech až po prodeje příruček (vč. např. DrDII), o různých úplně odtržených skupinách o nichž se dozvídáme jen zprostředkovaně (v rámci táborů, skautů, pionýrů, DDMek...) ani nemluvě.

Rozsah pravidel RPG tvoří určitou překážku, ale zdaleka ne tak velkou jak maluješ. Brutálně to rozbíjí virální podstata šíření RPG (abys začal hrát s někým kdo to zná nic studovat nemusíš) stejně jako různé intro materiály (dema, begginers boxy...) nebo články popř. video-tutorialy.

Pokud Tě zajímají statistiky prodejů, není nic snazšího, než se zeptat. Co sem se nějakou dobu ptal posledně tak Altar prodává DrDII po tisícových nákladech.

Materiály zdarma ničemu neškodí. Což dokazuje i ten Altar, kterej se na to vybod a pustil DrDII do světa ve free pdf formě a zjevně to Bouchiho netrápí. Vliv mají různé věci, pro začátek to že většinu stažení nelze mapovat na "ušlý prodej" a fakt že lidé co věc hrají jí časem i koupí (nebo si k ní koupí něco dalšího - viz i rozhovor co sem tu odkazoval včera nebo předevčírem). Ve skutečnosti to je spíš plusový vliv kvůli výraznému síťovému efektu (bez cz překladů by se věc nedostala ke spoustě lidí co si pak koupí originál). Kdyby to tak nebylo, tak by přístup vydavatelů byl těžko tak benevolentní (WotC...) až přímo věc podporující (Evil Hat...)

O tom jak moc sou počítačové hry konkurence pro RPG, resp. jak moc nejsou a to tvrzení je plain bullshit, se ani nebudu rozepisovat, to se pitvalo už tolikrát, že mě to už nebaví.

Predikce o tom, jak jsou RPG na vymření... čtu tak dlouho, co RPG hraju, a bez ohledu na to, že RPG jsou celou tu dobu v kontratrendu k tomuhle nesmyslu se stejně vždycky najde někdo další, kdo to jen tak plácne jako Ty teď.


Celý Tvoje uvažování o věci je zaseklý někde v devadesátkách kde produkt byla knížka a jakákoliv elektronizace je prodej ničící konkurence a alternativa neni nikdy komplementární, ale vždycky potenciálně zhoubná...


Poslechni si radši Gaimana. Atp.
18.3.2020 17:55 - sirien
LokiB píše:
To jsou fakta, to není nějaký dojem.

To je interpretace fakt, a ta je dojmová.

Co by se stalo s divadly bez podpory státu neni moc jistý, skoro jistý je, že by nenastal žádnej Armageddon (pokud bys jí nezaříze přes noc, samozřejmě, to by mohlo bejt dost turbulentní). Osobně se klonim k tomu, že by se nestalo nic moc hroznýho, prostě by se musely trochu víc komercializovat (sponzoring, reklama...), o což teď neni zájem, protože to je pro divadelníky "špinavý". Hrát v divadelní "nezávislé státem sponzorované ~ČT" je víc "nóbl" než hrát v "komerční reklamama prolezlý Nově", pokud chceš přirovnání. Samozřejmě, některý divadla by to nedaly, možná by vznikly jiný. Jak hodnotná je divadelní tvorba která by se neuživila v takovéhle alternativě je sporný. Že bych ztratil možnost zajít si na Shakespeara, Cirana nebo na Zase za rok ve stejnou dobu fakt nevěřim, stejně jako nevěřim že by zanikly malý a ochotnický spolky.

Filmovej fond je pro mě rudej hadr. Kdykoliv se podívám co vzniká z jeho podpory a co by se bez něj nezaplatilo, tak mám snad bez výjimky dojem, že to sou vyhozený peníze z daní a bylo by lepší to zrušit a o nic bysme nepřišli. A opět sme u toho co píšu výše - co by se stalo je že pár holier-than-thou artovejch filmařů by buď museli začít dělat věci co chtěj lidi sledovat nebo si hledat komerční sponzory nebo by přišli o práci. Když se podívám na to kdo to je, tak nevidim ztrátu.

Se světem muziky si už dokonale mimo - tamnější trh je už teď tak nechutně pokřivenej různejma svazama (co fakt nepomáhaj autorům) a distributorama (co maj značně větší share a právní nároky nad ziskama a právama, než mi přijde příčetný, natož etický) že nějaký dotace fakt nehrajou roli.


Jako můžeme se bavit o nějakejch jinejch věcech, např. o tom, že dotace mají vliv na dostupnost (možná... fakt si netroufám odhadovat) a z toho vyplývající veřejnej zájem (jako např. u knihoven) atp., ale že by věc bez podpory zanikla - to je asi jako tvrdit že televize zabije kina a streaming nahrávací společnsoti. Přesně totéž - argument založenej na "teď se to takhle dělá a nemám fantazii / nenamáhal sem se představit si alternativu"
18.3.2020 18:01 - ShadoWWW
Oni se na to nevykašlali jen vydavatelé RPG, ale třeba i facebook či google, kteří založili své podnikání na "produktech zdarma", až třeba po Microsoft. Krásný příklad teď v posledních letech Java (Sun/Oracle) vs C# (Microsoft).

Java se stala programovacím jazykem číslo jedna, hlavně ve webovém světě, díky tomu, že byla zdarma. Oraclu to ale bylo trnem v oku a proslýchalo se, že dříve nebo později Javu zpoplatní. Stále více firem přecházelo z Javy na C#, pokud mohli. Loni na jaře Oracle zpoplatnil nejen JDK (vývojový kit), ale i JRE pro firmy, čímž tu platformu zabil.

Oproti tomu MS se sice dlouho tvářil, jak bojuje s pirátstvím, ale vždy mu to naopak hrálo do karet, protože absolventi škol díky pirátství uměli dělat s Wokny i Officem a nastupovali do firem, které kvůli tomu kopovali MS produkty. Nakonec to došlo tak daleko, že MS vydal Desítky, které už budeš mít navždy za první nákupku. V programování šel ještě dál, kdy Visual Studio Professional verzi zpřístupnil studentům, freelancerům a neziskovkám zcela zdarma jako Comunity Edition (díky tomu umí absolventi C# i VS). Nakonec, aby Javu zadupal do země, vydal celou .Net Core platformu jako open source. Proto stále více firem dnes přechází z Javy na C# a nové produkty, pokud to jen trochu jde, otvírají na .net core platformě. (Peníze pak těží z cloudové platformy Azure, na kterou Oracle nemá odpověď, ale to už je jiná písnička.) C#-u dnes konkuruje v byznysu hlavně Python, který je - překvapivě! - taky zdarma.
18.3.2020 18:10 - LokiB
ShadoWWW píše:
Nakonec, aby Javu zadupal do země, vydal celou .Net Core platformu jako open source.



Já ti nevím, přijde mi, že pleteš dost věcí dohromady ... a to říkám z pozice, že dělám ve vývoji softwaru 20 let a to jak na java platformě, tak i na MS platformě, od C++, posléze C# a tedy i frameworky .NET
No nic, to sem stejně moc nepatří, ale imho je tvůj argument mířící tak nějak mimo.

sirien píše:
Jako můžeme se bavit o nějakejch jinejch věcech, např. o tom, že dotace mají vliv na dostupnost (možná... fakt si netroufám odhadovat) a z toho vyplývající veřejnej zájem (jako např. u knihoven) atp., ale že by věc bez podpory zanikla


To zásadní v tom bylo, že Log říkal, že něco už tu je 100 let, ale jaksi nedodal, jak zásadně se ta odvětví za 100 let u nás změnila.
Nehoruju pro dotace, jen konstatuju, jaký je současný stav.

ShadoWWW píše:
- "Chci si zahrát DnD, přijdete někdo?"
Přijde 10 lidí, z toho 3 si kvůli tomu koupili pravidla, osm z nich si přečetli překlad (bez něj by nepřišli) a zbylí dva se chtějí učit pravidla za běhu, což vzhledem k českému deníku postavy i pravidlům není problém.


Takže i ty potvrzuješ, že ti, co přišli s tím, že přečetli překlady, nejsou obecně ti, co si pravidla koupili. Takže vlastně to, co jsem říkal já :)
18.3.2020 18:24 - ShadoWWW
Ne, tvrdím něco jiného. Jde o síťovou externalitu. Z těch 10 lidí, co přijdou na hraní, se během roku vygenerují další dvě až čtyři skupiny (protože někteří z nich otevřou další hraní se svými přáteli nebo rodinou). Takže z jednoho hráče, který měl origo pravidla, se během roku takhle vygeneruje dalších 3-12 lidí, kteří si koupí pravidla (a x dalších, kteří si je nekoupí). Často totiž PJe dál tvoří ti, kteří anglicky neumí. Kdyby ty překlady nebyly, tak to skončí u jedné skupiny, tj. 3x až 4x menšího prodeje originálek. Ale spíš ještě míň, protože DnD 5e by bylo někde na úrovni Pathfinderu nebo Numenery a RPG scéně by se svými současnými prodeji kralovalo DrD II. Bohužel RPG komunita jako celek by byla značně menší a uzavřenější.
18.3.2020 19:09 - Log 1=0
LokiB píše:
To zásadní v tom bylo, že Log říkal, že něco už tu je 100 let, ale jaksi nedodal, jak zásadně se ta odvětví za 100 let u nás změnila.

Jen to se nemění, co už dávno mrtvé jest.
Fakt nevidím důvod řešit, že mi podsouváš nesmyslný předpoklad o neměnnosti věcí, i když věřím, že to nečiníš ze zlé vůle.
Dokonce mě ani nenapadlo, že to myslíš takto, a viděl jsem v tom klasické shazování veřejného sektoru, na které jsem nereagoval, protože se to nedá bez rozpoutání politického flameu.
18.3.2020 19:13 - Gurney
Když o tom tak mluvíte, tak Mage: The Ascension 20th Anniversary Edition je drivethrurpg dnes zdarma.

Jinak doporučuju ten rozhovor s Kevinem Crawfordem (odkaz), který už tady linkoval sirien. Vysvětluje tam mimo jiné, proč je škoda rezignovat na pokus na své tvorbě vydělat a zároveň proč a jakou formou poskytuje poměrně velkou část své tvorby zdarma, aby to pak dalo i nějaký zisk.

Gediman píše:
Moje zkušenost je taková, že z té velké masy sci-fi/fantasy-orientované skupiny fandů je jen pár lidí, co chce hrát (přesněji vyzkoušet zahrát) RPG, ale ještě méně lidí, co jsou ochotni si vůbec přečíst pravidla alespoň do té míry, aby si sami vytvořili postavu. Je to prostě "chci to zkusit, ale současně pro to moc neudělat". A to dokonce i když vezmu v potaz nějaké ukázkové free příručky. To by hra musela mít tak 2 stránky maximálně.

Však ono se v posledních nejméně deseti letech spousta rpg snaží, aby se vše co hráč potřebuje, včetně osobáku, dalo narvat právě na ty 2 stránky.
18.3.2020 19:21 - sirien
LokiB píše:
ale jaksi nedodal, jak zásadně se ta odvětví za 100 let u nás změnila.

panta rhei, když mluvíš o sto letech, tak některé věci netřeba dodávat.
18.3.2020 20:22 - Gediman
Sirien: No, jsem rád za tvůj optimistický přístup, ostatně sám se snažím propagovat Void :)
18.3.2020 21:34 - Colombo
Píše:
Loni na jaře Oracle zpoplatnil nejen JDK (vývojový kit), ale i JRE pro firmy, čímž tu platformu zabil.


Ačkoliv bych vnitřně jásal kdyby to tak bylo, Java je už nějakou dobu celkem free, IcedTea který se vyvinul v OpenJDK je dneska reference implementation a java už má dneska dost svalů na to, aby tu už nějakou dobu zůstala (bohužel).

Lidi přecházejí na C#, jeden důvod je to, že MS dokázal zvládnout vybudovat mnohem příjemnější ekosystém a hromada vlivných enginů (co se týče gamingu, npř. Unity) jej adoptovala. Ale hlavní důvod je ten, že C# je mnohem lepší jazyk, vyvinul se z .Net a je to mix mezi Javou a C/C , dělaný týpkem co se podílel na designu Pascalu, což je jazyk co inspiroval Python protože byl původně vyvinut jako jednoduchý jazyk pro začínající programátory.

Oproti tomu Java byla navržena týpkem, co neměl předchozí zkušenosti a to na základě velmi ideologického konceptu (objects being first class) s tím, že "pojďme udělat C , ale lepší!". Momentálně je Java monstrum. Někde sem četl tohle přirovnání:

https://www.reddit.com/r/programming/comments/utqb/ask_reddit_why_do_so_many_reddit_users_hate_java/cutv1/

Pro neangličtináře:

Dodatek: C/C++ je velmi těžký jazyk s obrovskou volností pro programátora. V C/C++ se často pracuje manuálně s operační pamětí, místo toho aby onu paměť nějak managoval jazyk. To a možnost předefinovat operátory (například + nebo - a další) dává jazyku obrovskou sílu/moc, ale člověk se tak lehce může dostat do problémů.

Příklad: Násobení/sčítání matic je krásný příklad pro nadefinování +/-/* pro objekty typu vektor, matice atp. Člověk pak může napsat ony operace čistě matematicky: b = Ax, místo:

b = A.multiply(x) (v javě)

Problém je, že někdy není jasné, co by daná operace měla znamenat a nadužívání v nevhodných momentech udělá kód naprosto nečitelným. To a další věci jsou často zmiňované jako "C++ ti umožní střelit se do/ustřelit si nohy"


Internet překlad (details reduced) píše:

Řešení Javy na to ustřelit si nohu v C bylo useknout si nohy. ...

Samozřejmě, že to nefungovalo. Vzniknul (aftermarket -- neoficiální?) trh s protézami a ačkoliv v poslední době zavedla Java některé featury, které původně odmítla, jsou v převážné většině jen přišpendlíkované. Hromada lidí zapomněla, že je tu celý svět plný lidí, kteří se nepohybují na samohybných invalidních vozících a nepotřebují strojky které jim pomáhají žvýkat, a vášnivě debatují o tom jak zbožňují své Žvýkací Doplňovače a Integrované Pohybové Prostředí a jak je jednoduché se pomalu drápat nahoru po schodech na svých prostetických nohách (což zní skvěle po tom, co si strávil 5 let na invalidním vozíku), nekonečně se hadají s těmi, co chodí po vlastních nohou, o co přicházejí když se rozhodli si neuseknout nohy.

(snip o korporátním programování)


Korporátní programování, tady je Hello World v korporátní Javě:

https://gist.github.com/lolzballs/2152bc0f31ee0286b722

Ale to sem děsně OT.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.094991207122803 secREMOTE_IP: 44.192.247.185