Kultura

Mildar
18.5.2018 08:26
[D&D 5E] DnD Beyond
Nazdar. S vydáním Mordenkainen's Tome of Foes jsem vytvořil skupinu na DnD Beyond. Kdokoliv si tam můžete vytvoři postavu a přidat si ji do mého dobrodružství. Tím získáte přístup k dosud všem vydaným materiálům.

Limit je 12 hráčů, pokud by byl velký zájem mohu vytvořit ještě jednu.

Prosím nezabírat místa vyloženě zbytečně, je možné že vás budu semi-náhodně vyhazovat, v takovém případě se prostě připojte znovu.

links:
Pozvánka
Pozvánka 2
Pozvánka 3 - temporary, nemam ted kuly 2 detem cas, tak dokud nerestartujem nasi kampan
ShadoWWW - Pozvánka 1
ShadoWWW - Pozvánka 2
Autorská citace #1
18.5.2018 09:59 - ShadoWWW
Tak Mordenkainen už tam je zpřístupněný a lze si ho tam už přečíst!
Autorská citace #2
26.7.2018 16:59 - Mildar
Wayfinder's Guide to Eberron pridan do sbirky. Aby jste nebyly zmateni jako ja, neni to finalni verze, az to bude finalni vyjde to i hardcover, zatim lze ziskat pouze na DMsGuild a DnDBeyond

EDIT.: Coz ted ctu ze jste psaly v diskusi o 5e.. nejak mi hold nedocvaklo ze wizzardi zmeni zpusob publikovani.
Autorská citace #3
26.9.2018 20:23 - Mildar
Pridan Waterdeep Dragon Heist. Nakonec ho budeme hrat drive nez jsem myslel
Autorská citace #4
8.11.2018 10:15 - Mildar
Z jistych duvodu jsem zmenil kampan se sdilenym obsahem. Kdo ma zajem vyzkouset DnD beyond necht pouzije novy link na novou kampan.
Autorská citace #5
9.11.2018 06:22 - ShadoWWW
Dnes vyjde na DnDBeyond dobrodružství Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage a magicovský setting Guildmaster's Guide to Ravnica.

Šíleného mága chci i knižně, ale u Ravniky si nejsem jistý, tak jsem využil slevového kuponu IDLECHAMPS a díky tomu mě oba tituly vyšly na stejnou cenu, co jeden knižně v ČR.
Autorská citace #6
9.11.2018 08:33 - ShadoWWW
Tak už to vyšlo. ;-)
Autorská citace #7
13.12.2018 17:34 - ShadoWWW
Fandom (dřív známý jako Wikia) koupil Curse, což je skupina, co se stará o vývoj DnD Beyond, a DnD Beyond tím pádem spadl pod Fandom. DnD Beyond tak přestává být pod Twitchem, který Curse Fandomu prodal.
Autorská citace #8
13.12.2018 17:38 - sirien
...což v praxi pro nás diváky znamená co? :)
Autorská citace #9
13.12.2018 17:50 - ShadoWWW
V tuto chvíli asi nic. Twitch byl ale jistotou, že tu ten cloud bude i za desítky let a že na něm makají top profíci, což nevím, nevím, nakolik Fandom může zaručit (vzpomeňme na podobné projekty podobných firem jako Gleemax nebo DnD Morningstar a kde je jim dnes konec).
Autorská citace #10
7.1.2019 09:39 - Mildar
Asi tak. Proste jen zmizely nektere jistoty, ale zatim se nic nemeni.
Autorská citace #11
21.3.2019 00:40 - ShadoWWW
Dnes na otevřeném hraní jsme diskutovali o DnD Beyond. Zjistil jsem, že aktuálně jsou platné tři kódy, které dávají 25% slevu (sleva z kódů se ale navzájem nesčítá):

FACEBOOK25
a pak speciální dva
ISUPPORTSAM a ISUPPORTLIAM, které současně fungují jako hlasování, kdo bude následujícím šéfem společnosti.
Autorská citace #12
14.4.2019 18:44 - Bragnak
Jedná se o reklamní kampaň od Critical Role.


Byl jsem na jiné multigame a zničeho nic se mi odmazal přístup na povolání atd...
Stalo se vám to samé?

Jinak děkuji tvůrci za link připojil jsem se jako Tiger
Autorská citace #13
14.4.2019 18:50 - exi
Asi nějaký update či co, nemůžu se dostat k dobrodružství.
Autorská citace #14
17.4.2019 22:18 - Mildar
Dekuji za upozorneni. Skoncil mi rocni subscription takze aktualne nefunguje sdileni meho obsahu. Me samozrejme vse funguje, proto jsem si toho nevsiml. Pravdepodobne ho budu znovu kupovat, ale az ho bude ma druzina potrebovat (nemame pevny kalendar, ale snazime se domluvit kazdy tyden). Dekuji za pochopeni.

Kazdopadne ma druzina si tento produkt nemuze vic vynachvalit a i kdyz jsem zastance zruseni elektroniky u stolu, tak bez notebooku/mobilu u stolu diky DnD beyond uz nedokazeme zit :D Takze pokud tento projekt chcete podporovat, vrele Vam to doporucuji.
Autorská citace #15
18.4.2019 09:48 - Mildar
Na zaklade dobrovolneho prispevku jsem obnovil subscription jiz ted. Vse by melo zase fungovat. Enjoy
Autorská citace #16
18.4.2019 10:36 - exi
Mildar: Už to zase funguje. Díky moc.
Autorská citace #17
26.7.2019 18:52 - Bragnak
Ahoj tak abych trochu oplatil službu komunitě, nechce Mildar nebo někdo jiný nasdílet hru na roll20.net? Mohu poskytnout asi 2 hry kde je dynamické osvětlení.
Autorská citace #18
31.7.2019 16:03 - sirien
DnD Beyond sou si už docela vyskakujou - teď si koupili reklamu v Honest trailers...

EDIT: a docela vtipnou, zajímalo by mě jestli si jí psali sami nebo jestli jim jí takhle napsali Screen junkies.
Autorská citace #19
26.9.2019 16:28 - ShadoWWW
Na DNDB je od včerejška encounter builder (zatím beta, které budou přidávat další funkcionalitu).
Autorská citace #20
3.10.2019 18:48 - Dukolm
Jen dotaz jak je to s kupováním obsahu na DNDB je to jen koupení obsahu v té jejich apce nebo i v PDF?
Autorská citace #21
3.10.2019 18:50 - ShadoWWW
Jen web (online) plus appka (offline). PDF ofiko neexistují, jen Basic Rules.
Autorská citace #22
25.10.2019 17:00 - ShadoWWW
Od 4. 11. 2019 začne DnD Beyond k cenám připočítávat DPH (dosud ho nezapočítávali). Dojde tak k faktickému navýšení cen.
Autorská citace #23
20.12.2019 04:17 - ShadoWWW
Graf ze včerejšího Developer Updateu potvrzující, že hraní na nízkých úrovních je stále nejpopulárnější (a že běhání po lávě není tak úplně typický DnD zážitek).

Autorská citace #24
20.12.2019 10:12 - exi
Je tu někdo, kdo by mi řekněme v horizontu měsíce půjčil na 48 hodin účet na DnD Beyond s koupeným DiA (nebo mě pozval do kampaně), abych mohl vytahat obrázky a připravit si je na sazbu? Ano, vím, že jsou i na 5etools, ale na DnDB jsou většinou v daleko větší kvalitě. Děkuji pěkně.

EDIT: Vyřešeno
Autorská citace #25
20.12.2019 15:23 - York
ShadoWWW: Zajímavý jsou na tom ty 2% hráčů, co došli na 20. úroveň a hrajou na ní dál.
Autorská citace #26
20.12.2019 15:32 - Jerson
Odhaduju, že po pár letech bude mít poslední sloupeček tak 5,%, až tam dojdou všichni ti, kteří jsou teď na nižších levelech a zároveň chtějí pokračovat.
Autorská citace #27
20.12.2019 17:56 - MirTur
ShadoWWWWe, je někde uvedeno z jak početného vzorku ten graf vznikl?
Autorská citace #28
20.12.2019 18:51 - ShadoWWW
Ta 0% u 19. úrovně jsou prý řádově tisíce.
Autorská citace #29
20.12.2019 20:16 - MirTur
ShadoWWW píše:
Ta 0% u 19. úrovně jsou prý řádově tisíce.

Díky za info. Je to solidní průzkum. Docela to odráží diskuze s přáteli. Okolo té 5. úrovně je to nejlepší. Máš hodně možností ale životů je tak akorát na to, aby ti v boji ještě o něco šlo.
Autorská citace #30
20.12.2019 20:23 - sirien
Osobně když na to koukám, tak v tom vidim designovej fail. Že tam bude preference na nižší úrovně bych čekal z různejch důvodů, ale TOHLE (aby 91% hráčů hrálo jen fakticky první polovinu rozsahu hry) je overkill a řiká mi to několik věcí:

a) knížky očividně nenabízej dostatečnou podporu pro high-level hraní; hráčům neukazují, kým jejich postavy mohou a mají být a DMům neukazují, jak takovou hru postavit.

b) support pro tyhle levely (např. příběhy co začínají s postavama na lvl 12 a jdou do lvl 20) je očividně brutálně nedostatečnej
Autorská citace #31
20.12.2019 20:30 - MirTur
Siriene... souhlas. Bylo to hodně cítit, když jsme hráli Dungeon of the Mad MAge. Od jistého okamžiku už člověka začne nudit, že místo goblinů si na hleba začne mazat slaady a jiné havěti. Je to takový nekonečný grind kdy pořádně necítíš progres postavy, protože s každou další úrovní ti pod nohy hodí další silnější potvoru z bestiáře. Konec konců i kampaňové moduly jsou do cca 13-15 úrovně.

Dobře se s tím snaží popasovat produkty mimo oficiální linii - mám na mysli třebas Strongholds and Followers. Je to vůbec k dostání na Beyondu?
Autorská citace #32
20.12.2019 23:27 - sirien
Mě třeba dává smysl, aby u high-level her začalo bojů spíš ubejvat, ale ty co se odehrajou byly o to brutálnější. Postavy sou prostě už tak hustý, že si na ně většina protivníků netroufne popř. boj s nimi nemá smysl moc odehrávat - zato když někde zkřížej cestu někomu, kdo se jich nebojí, tak to je o to větší masakr. Pokud budu stát o bojově laděnou kampaň, tak je asi načase začít hrát nějaký válečný tažení nebo skutečně hardcore výpravy do hodně nehostinejch míst, kam si low-level postavy vůbec nemůžou dovolit ani vkročit (Pandemonium, Peklo, hlavní svatyně Lolth v srdci Podzemní říše...) Ty herní koncepty existujou a nejsou ani nějak extra náročný, ale přijde mi, že v DnD komunitě to know-how prostě z velký části neni.
Autorská citace #33
20.12.2019 23:38 - efram
ma shodnou predstavu. vyšší level méně soubojů, ale o to brutálnější. A rozhodně nemluvím jen o hc bosovi, ale i o větší taktice nepřátel atd.
Autorská citace #34
20.12.2019 23:43 - Jerson
MirTur píše:
Je to takový nekonečný grind kdy pořádně necítíš progres postavy, protože s každou další úrovní ti pod nohy hodí další silnější potvoru z bestiáře.

Ty jsi zkušený hráč DnD? Případně četl jsi vedlejší debatu o levelování? (Ptám se jen ze zvědavosti.)
Autorská citace #35
21.12.2019 00:51 - sirien
Nejde jen o boss fighty nebo taktiku, ale i o rozsah. U vysoko levelovejch postav je naprosto myslitelný, aby totálně rozjebaly vojenskou jednotku nebo zničily hrad (ono když to je aspoň trošku nečekaně / s přípravou to ve skutečnosti zvládne i jeden full-caster), což dává vcelku perspektivu.
Autorská citace #36
21.12.2019 09:29 - efram
sirien

Ano i to je možnost. A tím se dostaneš i k vetším výzvám v podobě kvalifikovanějších nepřátel. Tím samozřejmě nechci říct, že na každém hradě je adekvátně silná proti skupina. Chci tím říct, že pokud zničíš hrad, pravděpodobně to vyvolá náležitou odezvu.
Autorská citace #37
21.12.2019 10:34 - ShadoWWW
Z hlediska supportu existuje jen jediné dobrodružství pro vysoké úrovně až do 20.: Dungeon of the Mad Mage, dungeon-crawl, který je možná dobrý na otestování OP postav, ale žánrovou odpověď, co dělat na vysokých úrovních, nedává. A to je, myslím, ten hlavně problém.

DnD je "from zero to hero". I proto se neujala 4E, protože tam už na 1. úrovni začínáte jako hrdina a lidem ta část "nekompetentní postavy" chyběla. Proto taky v dobách 3. edice byly tak populární domácí "pravidla pro nultou úroveň". DCC RPG je má už v základu. U 5. edice DnD se ukázalo, že onu "nultou úroveň" velmi dobře zvládá jako 1. a 2. úroveň, kde až 3. úroveň je mocensky tam, kde v 3. edici byla 1. úroveň (a autoři vysloveně říkají, že pokud vás nebaví "nehrdina", máte začít rovnou na 3. úrovni). Žánrovou odpověď na vysoké úrovně ale ani 5. úroveň (zatím) nevyřešila, kromě suché poučky, která odkazuje na 4. edici, ale fakticky to zatím neukázala a z dob 4. edice víme, že tento přístup zajímá jen malá část hráčů:
Píše:
Na čtvrtém stupni (17. – 20. úroveň) postavy dosáhnou vrcholu svých schopností povolání a díky svému úsilí se stávají hrdinnými (nebo zlotřilými) archetypy. Během jejich dobrodružství může viset na vlásku osud světa, nebo dokonce základní řád mnohovesmíru.


Jak k tomu přistoupily jiné DnD-like systémy? 13th Age omezil rozvoj jen do 10. úrovně. Dungeon Crawl Classics, podobně jako i jiné OSR hry, dal rozvoj prakticky taky jen do 10. úrovně (i když levelovat se dá i nadále, ale už ne tak zajímavě).

Ukazuje se, že mainstreamově se všichni shodují, že:

  • "Nehrdinská" část rozvoje je v klasické DnD-like hře důležitá
  • "Sweet spot" končí pro hráčské postavy někde kolem 10. úrovně
Hrdinské souboje v jiných sférách ve stylu 4E nenabízí univerzální odpověď na zábavu na vysokých úrovních. Často v nich chybí prvek vlastního ohrožení, který hráči od DnD očekávají. Stejně tak budování hradů a panství není tou odpovědí, protože dělá z hraní solitérní záležitost (každý se věnuje svému panství a svému hradu) a chybí tam ta kooperativní část, co je na hraní RPG tak zábavná.

Osobně si myslím, že konstatování, že hráče baví žánr 10. a nižší úrovně a na ten je nutné se zaměřit, je prostě univerzálně platný. Kdo chce vyloženě hrdinskou hru, sáhne rovnou po postavách na 20. úrovni (jak je vidět i z grafu), nebo rovnou po nějaké vyloženě god-like hře typu Mage apod.

Co DnD 5E dělá špatně, že dvě ze čtyř hlavních oborových schopností leží víc jan na 10. úrovni (konkrétně na 13. a 17.) a jedna tak nějak na hranici (9. úrovni). Myslím, že celé 5E by prospělo, kdyby ještě aspoň jednu přidala (někde kolem 5.-6. úrovně). Hráči by byli spokojení, dál by si hráli svoje "sweet spot" dobrodružství a ze svého oboru by získali víc než teď. Dokonce bych se nebál jít v případné 6E i tak daleko, že to, co je teď rozloženo mezi 1. a 3. úroveň, bych klidně rozložil mezi 1. a 6. úroveň.
Autorská citace #38
21.12.2019 10:56 - LokiB
ShadoWWW: je někde statistika, kolik lidí / skupin hraje předpřipravené moduly a kolik vlastní?

ShadoWWW píše:
Osobně si myslím, že konstatování, že hráče baví žánr 10. a nižší úrovně a na ten je nutné se zaměřit, je prostě univerzálně platný.


osobně bych toto viděl výš, až tak do 13.-15. úrovně. což mi přišlo jako vrchol toho, kam to nás kdy bavilo hrát. u 10. jsme ještě cítili chuť po postupech a rozvoji, nad tu 13. už výrazně méně, po 15. skoro vůbec
Autorská citace #39
21.12.2019 11:35 - Arten CZ
My jsme vždy končili kolem 5-6. levelu, pak už začalo být pro GM neskutečně obtížné připravovat zajímavé souboje, musel se už příliš věnovat přípravě a nemohl tvořit střetnutí v okamžiku, kdy je potřeboval. Už mu nestačilo, že protivník umí seknout mečem nebo kousnout, protože postavy měly příliš mnoho HP a potřeboval něco, čím se dala HP redukovat rychleji, a to, aby bylo spravedlivé a vyrovnané, znamenalo studium pravidel a přípravu, na což nějak nemáme čas... Neměli jsme problém ani s náplní dobrodružství ani s mimobojovými výzvami, pro nás byl jednoznačný strašák právě boj na vyšších levelech. O to smutnější bylo, že boj nás skutečně baví.
Autorská citace #40
21.12.2019 11:38 - LokiB
Arten CZ: hmm, může se to zdát repetitivní, ale souboje se skupinami NPC tehle problém pro GM celkem řeší, ne? zrovna s nimi udělat "spravedlivé a vyrovnané" encountery není až tak obtížné, nebo mi to tak aspoň vždy přišlo.
Autorská citace #41
21.12.2019 11:50 - Arten CZ
LokiB: Jen jsou ty souboje pak nezajímavé a zdlouhavé :( Já chci, aby se na postavu vrhnuli dva obří stromy, které ovládá naštvaná druidka, ve chvíli, kdy se jim nepodaří rituál na zklidnění hněvu lesa, ale protože jsem ještě před pár minutami ani nevěděl, že se budou postavy pokoušet les uklidňovat, natož, že tam bude zrovna druidka a stromy, tak nemám nastudováno, jak dva stromy a druidku použít. A nahradit ji už poněkolikáté třiceti naštvanými "lapkami v barvách lesa", protože ti jsou mechanicky jednodušší, se mi nechce :(
Autorská citace #42
21.12.2019 12:22 - Log 1=0
Jak postupovat:
Podívat se do tabulky lesních monster na něco stylového a zároveň v rozumném rozsahu síly.
Ent má CR 9, to je dobrý základ pro vyšší level. Podívat se do tabulky monster, a vida, dva enti by měli dát skupince zabrat i na vysokých levelech. Na těch Skutečně extrémních pro drsný souboj přidat třetího.

Ono to funguje, jen musíš mít pořád po ruce ty tabulky. Ale to platí i na těch nižších úrovních.
Autorská citace #43
21.12.2019 12:30 - Arten CZ
Nesouhlasím s tím, že na nižších levelech potřebuju tabulky. Obecně, když chci něco připravit, tak si řeknu - má to asitak 10-15hp, Oč 10-15, attack +1-+3, dmg 1k6+1-3, to, co umí, bude mít past 15 nebo bonus +5, zbytek 10 nebo bonus +2 a hotovo. Víc toho nepotřebuju. S tímto si v pohodě vystačíš na prvních 3 levelech a mohu se soustředit jen na to, co dělá protivníka úžasným a jedinečným, třeba má nějakou bombu, připravil si past, umí něco nějak lapit nebo visí od stropu a spouští chapadla atd atd. Dokážu vymyslet kupu zapamatováníhodných protivníků, jen je musím nějak mechanicky pojmout. S rostoucí úrovní se ale víc dostávám od vymýšlení k listování v příručce a jak píšeš, musím si projít tabulky (bestiář, vola, xanathara, připravená dobrodružství), abych našel něco, co dokážu z fleku vymyslet, ale nedokážu to z fleku mechanicky popsat a použít ve hře.
Autorská citace #44
21.12.2019 12:37 - LokiB
Arten: může být. ale tak i to je skill GMa, že to má buď načtené, nebo už odehrané a tak dokáže podobné encoutery generovat i pro vyšší úrovně. +žehrat na to, že příprava encounterů zabere čas.

Zvlášť když píše:
Píše:
O to smutnější bylo, že boj nás skutečně baví.


Tak asi pak stojí za to do toho ten čas investovat a připravit si encounter. Ono to zas tolik času nezaber ... třeba 15-30 minut. ale když vás to baví. tak to stojí za to.

Akcentuješ "úžasnost protivníka" ... jestli to tvým hráčům vyhovuje, tak proč ne. jinde může fungovat to, že místo času věnovaného úžasnosti, se věnuje přípravě statů nepřátel na vyšším levelu, jejich kouzlům, výbavě atd. je na vás, co vás baví víc.
Autorská citace #45
21.12.2019 12:52 - Arten CZ
My jsme většinou končili právě na úrovni 5-6, kde už to chtělo moc práce a nakonec jsme to vyřešili změnou pravidel, jen jsem chtěl přihodit názor, proč zrovna my hráli jen na nízkých úrovních. A poznámka s bojem byla obecná, že nás obecně baví boj, ale v D&D nám jeho ztvárnění od vyšší úrovně už zábavné nepřišlo.

Úžasnosti ale žádný čas věnovat nemusím, o to jde. Vymyslet protivníka je jednoduché, ale postihnout ho mechanicky v D&D, aby působil tak, jak působit skutečně má, je složité. Sám připouštíš, že se to musíš učit a věnuješ přípravě čas. Já jsem raději zvolil systém, kde se toto učit nemusím.
Autorská citace #46
21.12.2019 13:07 - sirien
ShadoWWW píše:
hráče baví žánr 10. a nižší úrovně a na ten je nutné se zaměřit, je prostě univerzálně platný

To je krutá argumentace kruhem - na jednu stranu uznáváš, že pro vyšší levely DnD postrádá adekvátní podporu a návody a produkty které by hráčům ukázaly jak to hrát a pak obratem rekneš že hráči obecně chtějí hrát jen nižší úrovně.

To je jako říct že se v dopravní špičce jezdí v průměru dvacítkou, protože infrastruktura nezvládá množství aut, a pak obratem říct, že v praxi většina řidičů jezdí dvacítkou, takže je univerzálně platné že řidiči chtějí jezdit pomalu.

Vidíš tu v obou případech stejnou chybu v logice, že jo?
Autorská citace #47
21.12.2019 13:26 - Log 1=0
Arten CZ:
Aha, ty nechceš stavět střetnutí, ty si chceš za pochodu vymýšlet potvory.
Tak na to DnD 5E není moc stavěné, to uznávám.
Na druhou stranu, já nikdy neměl tuto potřebu, pokud nemělo jít o něco fakt speciálního. A to jsem samozřejmě měl vymyšleno předem.
Autorská citace #48
21.12.2019 13:51 - Arten CZ
Log: Ano, já nevím dopředu, co se bude dít, nejsem schopen připravovat střetnutí předem. Přišlo mi, že jak tak pročítám diskuze o RR, iluzionismu a švindlování hodů, že to tak snad dělá každý. Když družina něco hledá a nedaří se jí, tak je pošlu do přízračného lesa nebo do bažin zoufalství, nebo třeba do ohnivé sféry, prostě někam, kam mi to přijde v daný okamžik v závislosti na jednání družiny a hodu zajímavé pro daný neúspěch a to si nedokážu připravit dopředu, nikdy nevím, co se stane.
Autorská citace #49
21.12.2019 13:53 - ShadoWWW
LokiB píše:
je někde statistika, kolik lidí / skupin hraje předpřipravené moduly a kolik vlastní?

V posledních letech jsem žádnou takovou statistiku neviděl. Poslední jsem viděl někdy... myslím v roce 2015, kde to vycházelo, že předpřipravené dobrodružství hraje asi 30% skupin (a drtivá většina z nich hraje ve FR). To by vysvětlovalo i to, proč je PHB i v současnosti nejprodávanější knihou DnD 5E. Na druhou stranu, Mike Mearls několikrát říkal, že mu lidé píší, že díky předpřipraveným dobrodružstvím pro 5E hrají mnohem víc (častěji) než když hráli jen vlastní dobrodružství. Např. ti, co byli zvyklí hrát jednou měsíčně vlastní dobrodružství, dnes hrají navíc jednou až dvakrát měsíčně nějaké předpřipravené.

LokiB píše:
osobně bych toto viděl výš, až tak do 13.-15. úrovně

Jo, to se může různit. Čistě podle mého názoru by to bylo někde mezi 10. až 13. úrovní, ale ta důležitá zpráva není konkrétní úroveň, ale trend. Myslím, že je to i kvůli tomu, že hráče prostě baví, když jejich úhlavním nepřítelem je cizí postava (byť třeba nemrtvá nebo jinak znetvořená). A když jseš někde na 13.+ úrovni, tak pro tebe cizí postavy (tj. ty vytvořené dle pravidel pro hráčské postavy) nepředstavují překážku.
Autorská citace #50
21.12.2019 14:11 - ShadoWWW
Sirien: S tou dopravní špičkou to není úplně dobré srovnání. Určitě se shodneme, že nikdo nechce jezdit dvacítkou a kdyby to v té špičce šlo rychleji, uvítali by to všichni.

Naproti tomu: všichni chtějí hrát na vysokých úrovních? To asi ne.

Z hlediska podpory tam vidím dva problémy. Když chceš vydat dobrodružství pro vysoké úrovně, tak:
1) Buď musíš vydat produkty dva, kde jeden bude od 1. úrovně do nějaké a druhý bude od té úrovně třeba do 20., tak jako byla série Waterdeep. Tam se ale ukázalo, že spousta skupin to po Dračí loupeži zabalila a místo DotMM začali hrát něco jiného, opět od 1. úrovně.
2) Druhou možností je cesta, kterou se vydal Storm King's Thunder nebo Descent Into Avernus, tedy že je to vlastně modul pro vysoké úrovně, ale dáš tam první krátkou kapitolu, kde skupina "rychlovykvasí" na tu požadovanou. Tady postavy narážely na to, že se jim to rychlé přestupování z úrovně na úroveň moc nezdálo.

Myslím, že není problém v pravidlech jako takových. Když se hráči podívají do PHB, v podstatě všichni chtějí hrát až "do dvacáté". Problém je žánr. Baví je ten žánr "from zero to hero", ale jako hrdinové se cítí být už někde po 10. úrovni a to, co je nebaví, je ten herní obsah. Ten styl, kdy zjistí, že najednou to, co je bavilo na nižších úrovních, je už na vysokých nebaví. Nebo že zachraňovat vesnici či město je bavilo, ale potřetí ve své kariéře zachraňovat svět je už nebaví. Nebo vést armády proti jiným armádám. Nebo spravovat království. Je to o objevení stylu, v jakém se má na vysoké úrovni hrát. Aby to dobrodružství bylo stejně přitažlivé, nebo i přitažlivější, než na nízkých a středních úrovních.
Autorská citace #51
21.12.2019 14:52 - Jerson
ShadoWWW píše:
A když jseš někde na 13.+ úrovni, tak pro tebe cizí postavy (tj. ty vytvořené dle pravidel pro hráčské postavy) nepředstavují překážku.

Počkej, když vytvoříš skupinu NPC ve stejném počtu a na stejné úrovni jako jsou postavy hráčů, tak to jsou příliš slabí protivníci? Nebo jsi myslel jen jedno takové NPC?
Autorská citace #52
21.12.2019 14:54 - sirien
ShadoWWW píše:
spousta skupin to po Dračí loupeži zabalila a místo DotMM začali hrát něco jiného

Což o hraní na vysoké úrovni neříká vůbec nic, protože DotMM sucks.

Osobně high level hry v DnD preferuju, ale k tomu abych hrál přestřelenej dungeon crawl na padesát pater o jednom milionu čtverců čtverečních každý a na deset nebo kolik levelů bys mě v životě nedostal, to bych radši passnul s tím že se sejdeme u příští kampaně.


ShadoWWW píše:
ale dáš tam první krátkou kapitolu, kde skupina "rychlovykvasí" na tu požadovanou.

Nesmysl, prostě napíšu "pro postavy od 8. úrovně" a jedu dál. Buď si vylevelil v jiným modulu nebo si rovnou udeláš 8 lvl char.

Nebo udělám dva prequely - 3rd lvl, popište co jste dělali další půl rok, 5 lvl, popište další rok, sešli ste se tady, vítejte na 8 lvl, jedem.

Že to Wizardi nedělají nebo dělají blbě neznamená, že to nejde.
Autorská citace #53
21.12.2019 15:02 - York
Když chceš nastavit hru tak, aby hráči většinu času strávili na vysokých úrovních, tak by většina dobrodružství měla být pro vysoké úrovně. Když je to naopak, tak se dost dobře nelze divit, že hráči pro nové dobrodružství resetujou postavy, aby si ho s nimi vůbec mohli zahrát.
Autorská citace #54
21.12.2019 15:05 - MirTur
Jerson píše:
Ty jsi zkušený hráč DnD?

Nejsem.
Autorská citace #55
21.12.2019 15:09 - Šaman
sirien píše:
Vidíš tu v obou případech stejnou chybu v logice, že jo?

Ledaže by řidiči jezdili dvacítkou i tehdy, pokud nejedou hlavními, ucpanými, silnicemi.

Nikdy jsme nehráli předpřipravené dobrodružství a moduly (Karak nás z toho vyléčil), ale také v DrD 1.6 už nás okolo desáté úrovně přestávala hra bavit kvůli žánrovému posunu. Jaký byl tou dobou support to nevím, ještě jsme neseděli na internetu - měli jsme pravidla 1.5, pak další 1.6 a ten Karak co jsem od někoho dostal. Myslím tedy, že alespoň v případě nai družiny mohu říct, že preference nižších úrovní (cca 3.-7.) nebyla ovlivněná něčím zvenku.
Autorská citace #56
21.12.2019 15:10 - ShadoWWW
Jerson: To by ti fungovalo blbě, protože jako PJ chceš zjednodušené statistiky se zjednodušenými schopnostmi, abys to častově ustál. Hráči mají širší statistiky, protože jsou to ony, co jsou hlavními hrdiny a taky mají víc času přemýšlet nad svou postavou (v dobrodružství i v konkrétním boji).

sirien: Ono ne že by neexistovaly – v Lize dobrodruhů je jich hafo – jen o ně není zájem. Kdo o ně má zájem, kromě DotMM (který i podle mě není moc dobrý) má hafo možností vyřádit se v Lize dobrodruhů, kde je jich v každé kampani několik. Zřejmě ale ani tam o ně není valný zájem.

York: Viz odpověď Sirienovi. Taky by se ti v takovém DnDčku mohlo stát, že ho lidi nebudou hrát vůbec (tímto zdravím čtvrtou edici).
Autorská citace #57
21.12.2019 15:13 - ShadoWWW
Šaman: V DrD to byla bohužel souhra všech tří faktorů. Špatní, nikdy pořádně neotestovaní Experti; chybějící dobrodružství pro vysoké úrovně; změna žánru - v tom posledním zůstalo DnD/DrD stejné do dnešních dní.
Autorská citace #58
21.12.2019 15:25 - Log 1=0
ShadoWWW píše:
v Lize dobrodruhů je jich hafo

LoA sucks.
Autorská citace #59
21.12.2019 15:45 - Log 1=0
Arten CZ píše:
Ano, já nevím dopředu, co se bude dít, nejsem schopen připravovat střetnutí předem.

Pozor, ty debaty o railroadu jsou vedeny spíše z pozice sandboxu, než takové čisté improvizace.

Když si nakreslím dungeon, tak rozhodím do místností obyvatele. Nevím, jestli s nimi budou bojovat, proplíží se kolem nich dál, dohodnou se s nimi nebo se přidají na jejich stranu. Ale dám jim takové staty, že když si vyberou boj, tak bude zábavný. Dtto náhodná a pseudonáhodná setkání. Pokud tam je organizace, rozvrhnu si, jak vypadá hlídka stráží v sídle, kdo je vůdce a jakou stráží se obklopuje, koho posílá na špinavou práci... A všem těm dám adekvátní staty. Takže nevím, co se stane, ale na většinu z toho jsem připravený.
Autorská citace #60
21.12.2019 16:13 - Jerson
Pokud jsem Artena dobře pochopil, tak obecně tohle pro něj není problém, - problém je udělat to na vyšších úrovních, kdy má na výběr méně možností a tak mu to trvá déle.
Autorská citace #61
21.12.2019 16:28 - sirien
ShadoWWW píše:
DotMM ... Lize dobrodruhů

Lidi nemaj rádi přesolený špegety s kečupem a nechtnej ani rozvařený tortelíny s eidemem místo parmazánu - to dokazuje, že lidi nemaj zájem o těstoviny!

Až se budou podávat perfektně připravený lasagne, tak se ozvi, do tý doby budu výroky o oblíbenosti těstovin na základě zkušenosti z Tvého oblíbeného, avšak těstovinově-nepoživatelného podniku brát s rezervou.


Šaman: Přirovnání slouží k tomu, aby komunikovalo určitou podobnost a usnadnilo tak pochopení původního sdělení. Pokud v něm začneš slovíčkařit, tak si ho spíš nepochopil.
Autorská citace #62
21.12.2019 16:41 - Lethrendis
Přirovnání jsou zkázou těchto diskuzí :)
Autorská citace #63
21.12.2019 17:37 - LokiB
Jerson píše:
problém je udělat to na vyšších úrovních, kdy má na výběr méně možností a tak mu to trvá déle.


nepřišlo mi, že by měla méně možností.
Nebo jak to myslíš? Jako méně příšer v bestiáři?
Arten si stěžoval, že zatímco nízkolevelové protivníky si vymyslí, tak u protivníků na vyšším levelu už to pro něj není jednoduché, nebo to vůbec nejde.
Aniž bych to myslel nějak kriticky, tak i to mi přijde jako skill GMa, který si lze osvojit, aby ho to pak neprudilo a nezdržovalo, nebo aspoň ne tolik.
Autorská citace #64
21.12.2019 18:44 - Jerson
Já to pochopil tak, že na nízkých úrovních použije čísla z hlavy a faktickou podobu nepřítele k tomu vymyslí. Na vyšších úrovních už potřebuje nastudovat,, jaká pravidla použít proti postavám, aby nepřátelé byli nebezpeční, zajímaví a přitom zvládnutelní.

Nicméně, já se spíše ptám, zda jsem to pochopil dobře, protože když podobné věci o DnD říkám já, tak mi někteří říkají, že to tak není.

Btw je zajímavé, co dokáže způsobit poznámka neznámého přednášejícího, který řekne, že ve Fate se neleveluje, takže po dvaceti sezeních není co hrát :-)
Autorská citace #65
21.12.2019 19:05 - Arten CZ
Neberu to kriticky, považuju umění postavit v D&D rychle a kvalitně zapamatovatelné bojové střetnutí za skill, který je třeba se učit a považuju ho za netriviální skill. Ve skupinách, kde hraju, ale není nikdo, kdo by se tento skill chtěl naučit, nikdo nemá čas věnovat se přípravě hry déle než řekněme hodinu před každou hrou a to se věnuje věcem, které mají na hru podstatně větší vliv, než je tvorba souboje, ke kterému většinou nedojde, protože hráči dělají úplně něco jiného, než si GM naplánuje.

Proto potřebuju dokázat tvořit takováto střetnutí adhoc v okamžiku, kdy je potřebuju dostat do hry. Dokážu vytvořit hromadu tuctových střetnutí, která jsou ale opravdu jen tuctová. A vzhledem k tomu, že i tuctové střetnutí trvá klidně přes hodinu, nechceme se nudit u tuctových střetnutí. Proto se snažíme do hry dostat jen zapamatováníhodná střetnutí, u kterých skutečně o něco jde.

Nejsem ale rozhodně sám. I Shadow píše, že zajímavé souboje neumí tvořit, a proto hraje podle modulů. Ostatně i anketa, na kterou zde reagujeme, je Shadowem vysvětlena tak, že kdyby nebyly moduly, hrálo by se výrazně méně. Proto jsme se rozhodli, že nějaký modul zkusíme, abychom viděli, jak mají takové připravené souboje vypadat. My jsme zkoušeli Rudou ruku zkázy, Prokletý důl, Kapli na útesech a Strádovo prokletí a ani jedno se nám nepodařilo odehrát tak, abychom byli se hrou spokojeni alespoň tak, jako z běžných her, které hrajeme. Pokud byl souboj skutečně zajímavý, byl naskriptovaný a GM musel hráče v podstatě donutit, aby se vydal touto cestou. Nejvíce to bylo vidět v Rudé ruce zkázy, kdy nám GM musel doslova říct, kam máme jít, že příběh jaksi nepočítá s tím, že bychom se vydali jinudy.

Bestiář jsem si přečetl, stejně tak Vola a Xanathara a popis nestvůr je super, jen se mi velice často stává, že nestvůra, která by se mi v daný okamžik přesně podle popisu hodila, je mechanicky někde jinde, než jak bych ji v daný moment potřeboval. Mohu postupovat opačně, vypsat si nestvůry adekvátního levelu, nějak je katalogizovat, přidat jim nějaké tagy a když potřebuju, tak si podle tagů najdu příšery, které bych mohl použít, ale takhle moje představivost nefunguje. Já před sebou vidím scénu a tu potřebuju mechanicky ztvárnit.

Nepřipravuju hry tak podrobně, abych si nakreslil dungeon/město/tábor/něco, osadil ho nestvůrami a čekal na hráče, já nahodím hrozby, zápletku a reaguju na hody. Výsledek hodu tvoří obsah, který se hrou teprve tvoří. Takže nevím, zda město ovládá Zřící nebo Vlkodlak nebo fanatiční kněží, to se dozvím jen chvíli před hráči, ale v ten moment potřebuju vědět, jak takovou věc mechanicky podchytím. A v D&D se mi to nedařilo. A čím je úroveň postav vyšší, tím více se mi to nedaří, tím více věcí bych musel znát nazpaměť nebo je připravovat předem. Proto hraju podle jiných pravidel.

Jerson: ano, přesně takto to vnímám.
Autorská citace #66
21.12.2019 19:38 - shari
Arten CZ píše:
jen se mi velice často stává, že nestvůra, která by se mi v daný okamžik přesně podle popisu hodila, je mechanicky někde jinde, než jak bych ji v daný moment potřeboval

Já tohle řešim tak, že vezmu čísla z jiné potvory podobného typu pro level, který potřebuju. Fluff nechám tak, jak je.
Autorská citace #67
23.12.2019 23:22 - Maelik
Arten CZ píše:
Takže nevím, zda město ovládá Zřící nebo Vlkodlak nebo fanatiční kněží, to se dozvím jen chvíli před hráči, ale v ten moment potřebuju vědět, jak takovou věc mechanicky podchytím. A v D&D se mi to nedařilo.


Ledacos lze řešit tak, že si vytiskneš tabulku schopností potvor z PPJ. Případně je doplníš o nějaké další. Nicméně úplně nevím proč bys pokaždé rychle dotvářel potvoru od začátku. Potvory, alespoň teda u mě, vycházejí ze zápletky. Jestli město ovládá zřící, klub fanatiků, nebo vlkodlak, není kosmetický detail. To město pokaždé bude úplně jiné, což ovlivní i samotnou zápletku.
Autorská citace #68
23.12.2019 23:27 - sirien
Jestli město ovládá Zřící, tak nejsou žádné staty potřeba. Máte všichni level 20? Ne? Beholder happens, everybody dies.
Autorská citace #69
23.12.2019 23:45 - Maelik
Autorská citace #70
23.12.2019 23:58 - LokiB
sirien: ty ses na ty beholdery nějak upnul :) máš rád ultimátní nepřátele? dopřej občas hráčům možnost uhrát to s nimi na zajímavou remízu ;)

Arten CZ píše:
ale v ten moment potřebuju vědět, jak takovou věc mechanicky podchytím. A v D&D se mi to nedařilo


No jestli nemáš už monstra zažité, tak to není jednoduché, to je fakt. udělat zfleku odpovídající monstrum není ale snadné ani pro nižší úrovně, ne? jako jo, dokud to budou monstra definovaná jen útoky a obranami, tak to hodit zfleku jde. Ale když to má být zajímavé monstrum, s nějakými zajímavými abilitami, tak to taky není úplně trivka, ne?
Aby to pak při boji fungovalo.
Autorská citace #71
7.2.2020 23:00 - ShadoWWW
V DnDB na Encounter Builder je Easter-egg, který zapíná/vypíná dark mode – novinka, zatím skrytá v tomto Easter-eggu:

Běžte na DNDB EB a ve vyhledávacím poli pro vyhledání nestvůry dejte vyhledat symbol slunečních brýlí: ????
Tím dark mode zapnete.

Když poté obdobně zadáte vyhledat symbol slunbe: ☀
Tak tím dark mode zase vypnete.
Autorská citace #72
7.2.2020 23:02 - ShadoWWW
Ha, Kostka zná je emoji slunce, a ne slunečních brýlí. :-)

(Na DNDB ho musíte zadat jako textový symbol.)
Autorská citace #73
6.3.2020 11:46 - JanoS
D&D Beyond dali dnes akci -- sleva 8 dolaru na kazdou knizku.
Problem je ze to funguje i na knizky levnejsi nez 8 dolaru.

Takze je mozne si naklikat do kosika tucet knizek, a mit subottal -20. No a pak si treba koupit player handbook zadarmo.

Nakonec budete muset zaplatit minimalne 1.99, i kdyz budete v zaporu.
Doporucuju si ale koupit i nejake dalsi veci, protoze 8 dolarova sleva je slusna, treba i na knizky za 9.99

Seznam veci pod 8 dolaru:
The Sunless Citadel $6.99
The Forge of Fury $6.99
The Hidden Shrine of Tamoachan $6.99
White Plume Mountain $6.99
Dead in Thay $6.99
Against the Giants $6.99
Tomb of Horrors $6.99
Divine Contention $4.99
Sleeping Dragon’s Wake $4.99
Storm Lord’s Wrath $4.99
Sapphire Dragon $1.99
One Grung Above $4.99

Spechejte nez to vypnou
Autorská citace #74
6.3.2020 12:14 - sirien
ouč, to je dobře neošetřenej bug :D
Autorská citace #75
6.3.2020 12:20 - ShadoWWW
To není bug, ale feature. Už to komentovali autoři. Taky jsem toho hned využil. :)
Autorská citace #76
6.3.2020 14:39 - JanoS
PS: Kupon muzete pouzit jen jednou, tak si dobre rozmyslete co chcete s 8 dolarovou slevickou.

ShadoWWW: Kde to komentovali? Ja checknul Reddit a FB a nic.
Autorská citace #77
6.3.2020 15:29 - ShadoWWW
Borci chodí s návody, jak maximálně ušetřit. Třeba nakoupit Yawning portal po jednotlivých dobrodružstvích (každé stojí $5, ale dají $8 slevu).

Seznam levných artiklů:
The Sunless Citadel
The Forge of Fury
The Hidden Shrine of Tamoachan
White Plume Mountain
Dead in Thay
Against the Giants
Tomb of Horrors
Divine Contention
Sleeping Dragon’s Wake
Storm Lord’s Wrath
Sapphire Dragon
One Grung Above

Zatím nejdál to dotáhl minmaxer, co koupil zboží za 135.83$ se slevou 136$, a zaplatil minimální částku 1.99.
Autorská citace #78
6.3.2020 16:14 - fisicka
udajne uz vypnuto

https://www.dndbeyond.com/forums/d-d-beyond-general/general-discussion/21324-what-are-the-current-active-d-d-beyond-coupon?page=67
Autorská citace #79
6.3.2020 16:17 - ShadoWWW
jj, byl to bug. Ta hláška D&DBEYOND is a Perfectly Balanced Online Reference System with No Exploits na fóru byla myšlena ironicky.

Už to deaktivovali. Asi někdo dostane přes koule.
Autorská citace #80
6.3.2020 17:01 - sirien
Nevim... reklama dobrá, jak pro DND B tak pro ty levný položky :)

A přiznejme si, reálně je to nejspíš nic moc nestálo (protože klasicky to co bylo prodáno v tomto kontextu, vč. těch drahých položek, by mimo tento kontext z většiny nebylo koupeno), takže spíš že by někdo dostal přes koule to vidim že někdo dostane na pracovní stůl výsměšnou plaketu a povině dobrovolně večer kupuje panáky nebo tak něco :)
Autorská citace #81
6.3.2020 17:33 - JanoS
"Don't worry - nobody is angry, or in trouble! ????" oficialni odpoved :)
Autorská citace #82
6.3.2020 17:46 - ShadoWWW


Tomu říkám bias. Získal jsem Legendary Bundle jen za 2 dolce, ale sleva by bývala mohla být ještě větší...

Ale jinak OK. Dnes mám dobrý den. :-D
Autorská citace #83
7.3.2020 00:48 - ShadoWWW
Kupon je zpět, ale tentokrát dává 25% slevu místo konstantní slevy $8 za produkt. Lze výjimečně znovu použít i těmi, co ho už použili před zablokováním (normálně lze každý kupon použít jen jednou, ne opakovaně).
Autorská citace #84
20.3.2020 10:55 - ShadoWWW
DDB zveřejnili jedno dobrodružství z Wildemount Adventure zdarma pro všechny.

To stejné udělali i Roll20.

DDB současně do konce dubna navyšuje počet sharovaného obsahu z 3 kampaní na 5. Pokud byste si chtěli přečíst knížky DnD a celkově se podívat, jak DNDB vypadá, vytvořte si v něm nový účet (zdarma) a postavu (zdarma). Pak mi napište PM a já vám pošlu link, kterým svou postavu dáte do kampaně (pomocí mého linku) a získáte přístup ke všem materiálům na DDB.
Autorská citace #85
21.4.2020 12:43 - ShadoWWW
V tištěné knize Mythic Odysseys of Theros bude kupon na 50% pro modul v DDB. Autoři DDB usilují o to, aby se to stalo standardem pro všechny nově vydané knihy.
Autorská citace #86
10.5.2020 13:41 - Sewy
Je mozne, ze v kampanich uz neni pristup ke kniham?
Autorská citace #87
10.5.2020 13:51 - ShadoWWW
??? Když PJ vytvoří kampaň, tak tam může dát "Enable Content Sharing", čímž zapne sdílení svých materiálů postavám a jejich hráčům v kampani. Implicitně se po zapnutí sdílí vše. V Content Management pak jde nastavit, co konkrétně chce PJ (ne)sdílet.
Autorská citace #88
10.5.2020 14:02 - Sewy
Reaguju konkretne na prispevek zakladatele vlakna. Cca 3. tydny zpet prestalo sdileni ve vsech kampani z pozvanek, tak by me zajimalo jestli je to jen u me, u vsech nebo je to chtene.
Autorská citace #89
10.5.2020 14:25 - exi
Mohlo mu vypršet roční subscription jako loni touhle dobou.
Autorská citace #90
14.5.2020 22:46 - ShadoWWW
Dostal jsem pozvánku na uzavřený playtest androidí aplikace DDB Player. Bohužel, zatím to je jen takový průměrný deník postavy, jakých je na Google Play hafo. Neumí ani virtuální kostky jako webová verze. Finální verze bude ale určitě lepší.

Udělal jsem i pár screen shotů:
https://imguh.com/image/YppWz
https://imguh.com/image/YpeBM
https://imguh.com/image/YpEpZ
https://imguh.com/image/YpgQX
https://imguh.com/image/Yp6z3
https://imguh.com/image/YpYo9
https://imguh.com/image/YpjKN
Autorská citace #91
15.5.2020 05:21 - Jarik
On takový průměrný deník k hraní stačí.
Výhodou je asi optimalizace offline online přístupu když nemáš volná data.
Dokáži si to představit jako variaci na geocache.
Autorská citace #92
15.5.2020 07:27 - wlkeR
V okamžiku, kdy DDB vydá deník, co běží na Androidu, do něj možná i zainvestuju. Zatím používám Fight Club, který má much poměrně málo, ale rád bych podpořil přímo tvůrce D&D a lidi s nima spojený.
Autorská citace #93
11.6.2020 09:56 - Qrow
Jako promotion pro legends of runeterra d&d beyond společne s Riotem vytvořily menší pirátské dobrodružství zasazené do světa league of legends.
https://www.dndbeyond.com/sources/lrdtob
Autorská citace #94
16.6.2020 14:26 - Mildar
Ahoj. Pisu jen o par mesicu pozde :) S tim ze aktualne hrajem WH40k: Dark Heresy 2nd edition tak jsem prestal obnovovat svou GM licenci na DnD Beyond. Proto linky v postu hracum jiz nedavaj pristupy. V dohledne dobe ji ani nehodlam obnovovat. Jak nalozite s postem ktery je aktualne silne neaktualni necham na moderatorech ;)

Konec hlaseni
dik.
Autorská citace #95
17.9.2020 22:52 - ShadoWWW
Přidal jsem do záhlaví dvě pozvánky na Legendary Bundle včetně nejnovější D&D kampaně Neverwinter.

Jak se dostat k obsahu?

Vytvoříte si postavu na DnD Beyond, kde si prve vytvoříte účet (je tam standardně stejný účet jako pro Twitch, nebo můžete použít i Google účet). Když si vytvoříte (libovolnou) postavu, dáte ji do mnou sdílené kampaně (pomocí pozvánky v záhlaví této diskuze). Tím se vám otevře veškerý obsah.
Autorská citace #96
18.9.2020 11:10 - mrkew
Jsem TAM. Díky
Autorská citace #97
18.9.2020 11:17 - ShadoWWW
Není zač. Proto to taky sdílím. Je zbytečné, aby se mi tam válely prázdné sloty.
Autorská citace #98
18.9.2020 11:42 - cyrasil
ShadoWWW: Neverwinter == Frostmaiden?
Autorská citace #99
18.9.2020 15:20 - ShadoWWW
jj
19.9.2020 13:35 - strucky
Luxusní ShadoWWW, připojuju se k děkovačce.
29.11.2020 11:53 - ShadoWWW
Zítra v rámci Cyber Monday jsou oznámeny slevy na DDB.
5.2.2021 14:29 - ShadoWWW

Todd Kenreck, takový ten týpek, co jako první (ještě v rámci Patreonu) začal točit rozhovory s lidmi z WotC, odchází z týmu D&D Beyond.


A taky Adam Bradford, ten týpek, co každý týden přinášel dev updaty o nových funkcionalitách, odchází z týmu D&D Beyond.


A taky James Haeck, takový ten týpek, co psal blogy o dobrodružstvích a buildech na webu DNDB, odchází z týmu D&D Beyond.


A taky Laura Urban, která tam hrávala na živých streamech, odchází z týmu D&D Beyond.
5.2.2021 14:34 - sirien
To je docela razantní. Nějaké další informace k tomu?
5.2.2021 14:39 - ShadoWWW
Zatím ne. Prý o své budoucnosti budou informovat později na svých twitterových účtech.

Tedda to na konci jeho oznámení docela zlomilo.
5.2.2021 14:48 - sirien
Mě spíš zajímaly informace z pozadí - jestli jsou známé důvody nebo kontext a tak.
5.2.2021 15:08 - ShadoWWW
Ofiko nic.

Ze zákulisí se zdá, že dlouhodobě špatné pracovní prostředí. Co je koupil Fandom (a přestali být pod Cursem/Twitchem), tak pracovní podmínky šly dolů. Toto je prý jen špička ledovce, viditelní lidé - Co-founder, Community Manager, Creative Manager a Lead Writer. Ale v zákulisí prý v posledních měsících odešla polovina vývojářů.

Každopádně to nevypadá na lay-off, ale na využití lepší nabídky.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.53273391723633 secREMOTE_IP: 3.237.234.213