Log 1=0:
Stále mne dokonale míjíš a podsouváš mi podsouvání, aniž bys pozorumněl tomu, co píšu.
Vypíchnu ti nejdůležitější sdělení, které z mých postů vyplývá, abys pochopil, kde mě míjíš:
1) Hypotetické stavy "dokonale kopíruju realitu" a "vymýšlím všechno od nuly" jsou extrémy. Jsou obtížně dosažitelné a když se o ně pokusíš, dostaneš věci jako Jersonovy Kruhy na jednom konci, nebo
IVAO a
VATSIM na konci druhém.
V debetě vedené na D20 implicitně předpokládám, že o těchto extrémních polohách se nebavíme a pokud ano, někdo to uvede vhodným disclaimerem.
2) Mezi těmito extrémy existuje široká škála stupňů které se budou více či méně nějak inspirovat a používat prvky z reality. "Poskládám dungeon z místnosti bez ladu a skladu, narvu do toho příšery a pasti a nechám to poskládané podle skorodeskovkových pravidel projít" je na téhle ose blíž k tomu fantastickému extrému, zatímco "Strávím celé odpoledne v knihovně studiem viktoriánského panství a pečlivou přípravou indicií, abychom si zahráli holmesovskou detektivku" bude blíž k tomu realistickém. Ani jedno z toho ale nejsou ty extrémní polohy - i v náhodně poskladaném dungeonu pořád jdou humanoidní dobrodruzi, mezi místnostmi jsou dveře, podoba některých nestvůr a pastí bude inspirována realitou atd. A naopak i v té superpečlivé přípravě holmesovského řešení realistické záhady si bude GM muset množství věcí domyslet či upravit.
3a) Jerosonova rada zní: "Inspirujte se realitou, budete mít míň problémů s neuvěřitelnými prvky." Tvrdím, že ve výše uvedeném schématu tedy Jerson radí: "posuňte se dál od fantastického pólu, blíž k tomu realistickému."
3b) To mimo jiné znamená, že nepodsouvám Jersonovi, že by tvrdil "miřte na ten realistický extrém" a dokonce mám pocit, že jediný, kdo to tady takhle vykládá, jsi ty v tom svém podsouvání na druhou.
3c) Bokem bych si dovolil připomenout, že jedna z mých námitek proti této radě byla, že její rekurzivní používání nevyhnutelně vede k neúmyslnému přibližování se k oné extrémně realistické poloze. Asi by moc nedávalo smysl tenhle argument používat, kdybych si myslel, že Jerson na tu extrémně realistickou polohu míří pořád, ne?
4) Nakonec několikrát této radě oponuji ve dvou věcech - tvrdím, že:
- čím víc/častěji hledáš inspiraci v realitě, tím víc se ti zvyšuje nutný workload ohledně jejich zjišťování
- a že čím nižší je kvalita informací, které o realitě jsi schopen získat, tím větší je šance, že si to stejně budeš muset vymyslet (a ta rada tedy selhává) nebo že předkládané informace si vyložíš blbě (a ta rada tedy opět selhává)
Opět si povšimni, že tyto námitky jsou namířené proti kterékoliv poloze na té pomyslné škále, nikoliv jen proti těm extrémním.
Posune-li nás to ze slepé uličky "Log 1=0 si myslí, že Marky si myslí, že Jerson si myslí že (něco úplně mimo mísu)" někam blíž k diskutovaného, asi půjde pokračovat.
Jinak fakt nemá smysl to tu točit počtvrté.