Kultura

sirien
14.12.2018 13:02
PJ Craft
PJ Craft playlist

YT channel s radami pro DMy ve stylu některých anglických předloh.

(sirienův obsahový průlet: 0-2, 3-6, 7-10, 11)
28.2.2019 11:30 - LokiB
Jerson píše:
Může být. Ale cíleně sebrat postavě na 6. úrovni 80% HP, aby PJ vytvořil ve hře dojem, který chce mít (jen on sám),


Jo, pakliže to chce jen sám PJ, tak je to špatně. Mělo by to být věcí dohody všech u stolu.
Jinak je to důsledek toho, že někdo chce použít systém pro jiný žánr, než pro který byl určen. Takže si dělá home rules (nebo setting rules), aby mu to víc sedělo. Což je ok, když s tím souhlasí všichni ve skupině.
28.2.2019 11:32 - LokiB
Jerson píše:
Vzpomínka na to, jak mu ostatní hráči zabili postavu ve spánku, protože je asi moc štval, je taky zajímavá. Má někdo podobnou zkušenost?


Ale jo, na začátku jsme si občas vzájemně taky zaprasili. postupně jsme přišli na to, že nás to tak nebaví a skončili jsme s tím
28.2.2019 12:05 - efram
Jerson píše:



Ano mám obdodbnou zkušenost. jednalo se o politickou hru a byl jsem jako nepohodlný odstraněn. Moc už si to nevybavuju. K tomu co říká G ve videu mi schází víc informací k pozadí proč se to stalo. Nicméně v obecné rovině to neuznávám. Respektive uznal bych to kdyby ta situace příběhově nastala a měla své opodstatnění.
28.2.2019 14:23 - Xeth
Jerson píše:
Má někdo podobnou zkušenost?

Vzpomínám si na dvě za mou dlouholetou kariéru.

1) V prvním případě mi byla postava ovládnuta drowy a dovedla družinu "povrchňanů" do pasti, kde je pak na své vlastní hlídce předala do jejich rukou. Družina (včetně mé postavy) pak našla smutný konec v rukou illithidů. Jejich těla byla nakonec z Underdarku vynesena a oživena.

2) Podobu mé postavy na sebe vzal mocný démon (mně byla svěřena hra této falešné postavy, aby nebylo na první pohled patrné, že je něco jinak) a ta následně odvedla část družiny do doupěte jeho přisluhovačů, kde je pod falešnou záminkou rozdělila a nechala pobít. Tady unikla jediná postava (jediná hráčská postava, ostatní byla NPC pomocníků pod ovládáním hráče), zachráněná zbytkem družiny.

V obou případech dostávali ostatní hráči do rukou množství náznaků, které více či méně bily do očí (jako, že moje dlouhodobě pacifistická a boji se vždy vyhýbající postava chtěla do ruky zbraň, čím více a čím větší, tím lépe, aby mohla mordovat nepřátele). Ty však byly ignorované a to i hráči, jejichž postavy jsou normálně až chorobně podezřívavé a paranoidní.
28.2.2019 15:10 - Šaman
Vzpomínám na jednoho týpka, který přišel do družiny se slovy "Vy jste na páté úrovni a ještě jste nezabili žádného draka?". Hraničářka měla psa (dle pravidel DrD 1.5 - hlídací s jedničkou na životy, tj. 1 nebo 2 HP) a nikdo kromě jí a zlodějky ho nesměl hladit aby ho omylem nezamáčkl. A ten týpek ho jednou v nestřežené chvíli zabil řka: "za chvíli přestupuješ, nahážeš si lepšího - tahle čuba je k prdu."

Dotyčný byl neherně odejit a herně obrán o všechno důležité a ponechán osudu opit do kocoviny v nějaké zapadlé vesnici. Už o něm nikdy nikdo neslyšel.

Imho je to ukázka, kde powerplayerství přerostlo do ukázkového munchkina. Problém byl, že vůbec nechápal, co se nám na jeho super hře nelíbí.
28.2.2019 15:56 - Jezus
Když jsme s kamarádem jako děcka poprvé začali hrát DrD (jen spolu, každý po pár hrách za dvě postavy a v PJování jsme se střídali), moc dlouho nám netrvalo, abysme šli sejmout draka kvůli rychlejšímu postupu po úrovních. Chvíli jsem počítali a nakonec jsme ho raději obložili alchymistickými výbušninami, když spal (to že draci spí s "otevřenýma očima" vyřešila myslím selektivní slepota:-) ) a dorazili kupou modrých blesků. Postoupili jsme pak myslím právě na pátou úroveň :-D
28.2.2019 19:18 - malkav
Jerson: Ano, vzpomínám si na dvě zabití postavy družinou.
1) Jednu postavu jsem odpravil osobně. Bylo to vyústění příběhu, kdy kámoš hrál upíra a já zástupce místní moci, jako nižší šlechtic. Obě postavy po několika letech hraní s jinými družinami. Konflikt při setkání těchto postav byl v tomto případě nevyhnutelný.
2) Politikaření, kdy jeden hráč hrál závistivého, zákeřného a mocichtivého. Druhý hrál klaďasa a la Mirek Dušín. Zákeřňák se chtěl dostat k nějakým věcem a tak si na svou vlastní družinu najal lapky. Když téměř celá družina padla na mez vyřazení, ale "Mirek Dušín" měl šanci posledního lapku sejmout a vyslechnout, tak mu Zákeřňák píchnul nůž mezi lopatky a byl konec pohádky.

Nemám rád zabíjení mezi hráči, ani se nevyžívám ve hraní proti sobě. Obě tyto situace ale vzešly ze hry. Mimochodem obě proběhly v DrD 1.6 :)
27.3.2019 07:31 - Jarik
Mno, jak to říci. 13.díl
20 minut reklamy na FantasyObchod, pak 20 minut celkem o ničem. A pak 5 minut reklamy na další projekt.
To jsem si z toho odnesl já.
27.3.2019 12:59 - sirien
Jarik píše:
20 minut reklamy na FantasyObchod

jo no, Skaven si našel správnýho koně :)

Jinak jako... ty kartičky sou fajn. Ale jo, je to odervaný od deklarovanýho tématu a má to 22 minut z 45 minutovýho videa - měl pro to asi udělat speciální díl, co na to tak koukám, tak ideálně ve stylu unboxing review.

A tech 20 minut fakt je vcelku o ničem - ono se dotkne sice kdečeho, ale nic vlastně nerozebere - buď to rovnou přeskočí (např. diskusi o oživování), nebo - a to mi teda osobně vcelku vadí víc - to obchází takovým wibbily wobbly kličkovánim kdy řekne tisíc variant a ke každé dodá "má to nějaké výhody, nevýhody, je to na vás" - jako super, na takovouhle radu člověk nepotřebuje sledovat video a ta defenzivní neochota říct na něco nějaký názor nebo třeba ty výhody a nevýhody rozebrat a nějak odargumentovat (což jako neni potřeba vymejšlet kolo, všechno o čem mluví už probralo nesčetně autorů předtím a na mnoho věcí se ustálily nějaké převažující názory které jde poměrně snadno najít)


Zajímavější je že na konci vyzývá aby mu lidi navrhli s kým má (okolo české RPG a SFF scény) udělat rozhovor :) Zní skoro jako challenge, nechce někdo jít navrhnout třeba Quentina? :D
27.3.2019 13:43 - Jerson
No nevím, rada "Nechte je umírat" mi přijde až jako řešení následků, nikoliv příčiny toho, že se hráči nebojí smrti svých postav.

O zabití postavy v prvním dobrodružství kvůli blbému hodu kostkou jsem už několikrát mluvil a považuju to za fail GMma, zejména pokud se tomu boji hráči nemohli vyhnout. A dvě úmrtí postavy za 50 bojů - kolik bojů je v jednom sezení, třeba pět? Jedna mrtvola na cca 5 sezení, 5 postav v družině, hraní každé dva týdny - za rok hraní je obměněná celá skupina postav?

A pokud jde o jiné možnosti, co dělat po smrti postavy - do komentáře jsem tam napsal to co mě na první zamyšlení napadlo. Část těch postupů jsem vyzkoušel ve hře. A musím říct, že na "nezbytnost umírání hráčských postav" jsou Gergonovo představy o možnostech po smrti postavy dost omezené.
27.3.2019 14:19 - LokiB
Jerson: ten nebuď tak příkrý a dovol té části herních skupin, kterým smrt postav v prvním boji nevadí, aby si užila svoje :)

sirien: co navrhnout tebe?
27.3.2019 14:22 - Jerson
Viděl jsem jen málo hráčů, kteří by nad smrtí své postavy v prvním dobrodružství mávli rukou. Otázka není o tom, co dovolím nebo nedovolím já, ale jak se k tomu staví ti hráči.
A pokud bych měl řešit téma "smrt postav", nejdřív bych se asi hráčů ptal, jak se k téhle věci staví, a ne "postavy musí umírat".
27.3.2019 14:29 - sirien
LokiB píše:
sirien: co navrhnout tebe?

To se jako ptáš jestli můžeš? :D

EDIT: jako ne že by mě ten zájem netěšil, ale vzhledem ke Gergonovu vyjádření v YT diskusi na místní (nepřímo mojí) adresu si nejsem moc jistej, že Ti to projde :)
27.3.2019 15:40 - Jerson
Hm, tak výzva "napište mi do diskuse své vlastní nápady" možná nebyla míněna tak doslova.
11.4.2019 17:52 - ShadoWWW
11.4.2019 20:49 - ShadoWWW
Jsem zvědavý, jestli Gergon s Patreonem uspěje. Moc bych mu to přál a sám jsem se ho rozhodl podpořit.

Avšak před pár lety byl ve velmi obdobné situaci Todd Kenreck, který na YouTube vydával velmi oblíbený kanál o historii a současnosti D&D. Dělal rozhovory s lidmi z WotC i jinými "velkými" osobnostmi RPG světa. Jeho kanál měl tisíce odběratelů. Pak se rozhodl, že je už nemůže dělat zadarmo, a tak se rozhodl jít cestou Patreonu. Realita však byla hluboko za očekáváním. Ze stanoveného cíle měl jen velmi nepatrný zlomek. V placené verzi o videa nikdo neměl zájem. Naštěstí v té době uzavřel Curse smlouvu s WotC a vznikl D&D Beyond a Curse si uvědomil, že by bylo vlastně báječné v rámci D&D Beyond zpracovávat videa ze světa D&D a Todda zaměstnal. Videa pro D&D Beyond se od té doby nesou ve velmi obdobném duchu jako byl jeho předchozí kanál, který ale zrušil.

Tak jsem zvědavý, jak dopadne Gergon. Mrzelo mě to už za Todda, když neuspěl, a velmi Gergonovi přeji, aby se mu podařilo uspět. Ale přece jen, ČR má mnohem menší RPG komunitu než anglofonní svět, a tak mám trochu obavy...
11.4.2019 22:59 - Log 1=0
No, podle mě je rozdíl říct "tak jo, lidi, to co bylo doteď zadarmo je za prachy" (dojem z toho, co píšeš ty) a říct "dobrá lidi, můžete si k tomu co dělám, přikoupit tohle" (dojem z toho, co říkal Gergon). V prvním případě to je úspěch=ústpěch neúspěch=pád, v druhém úspěch=úspěch neúspěch=statut quo. Navíc v druhém případě si děláš reklamu svým dosavadním obsahem.
12.4.2019 08:20 - malkav
Jerson píše:
Hm, tak výzva "napište mi do diskuse své vlastní nápady" možná nebyla míněna tak doslova.

Proč si to myslíš? Na tvůj příspěvek přišla celkem normální odpověď, ve které ti dává do jisté míry za pravdu, jen rozebírá jak je zábavné třeba jedno konkrétní řešení (zakletí duše/démona v meči).
12.4.2019 10:10 - Jerson
Myslím tohle:
Píše:
Co se týká možností Pokračování po smrti), tak fantasy světy jich skýtají skutečně nepřeberně, ale že bych já chtěl se svou mrtvou postavou hrát dalšího půl roku jako duch v meči kamaráda a čekat na boj abych se mohl projevit, to by mě asi moc nebavilo :D stejně bych si k tomu naházel novou postavu za kterou bych hrál aktivně a ten duch v meči by byl právě "něčím" co po minulé postavě v tom světě zůstalo. A všechna možná oživení spadají pod to co jsem řekl - odvést postavu do chrámu a nechat jí oživit. samozřejmě existují desítky variant jak to udělat a zpestřit, ale to by každý díl měl dvě hodiny než bych to všechno vyjmenoval.


V diskusi jsem ty možnosti vyjmenoval, ale mám silný dojem, že to Gergon pochopil jako kritiku toho, proč je nevyjmenoval přímo ve videu.
12.4.2019 11:25 - malkav
Lidi mají často tendenci obhajovat svůj přístup, i když to není třeba, aby nevypadali, že na něco zapomněli. Navíc to vlastně vyznívá jako souhlas s tvým doplněním, že je samozřejmě hodně možností a on jen připustil tu nejméně oblíbenou u hráčů/vypravěčů, kterou se mnoho lidí může zdráhat použít ("přece kámošovi nezabiju jeho postavu").

Mimochodem mám dost podobný pocit z tvých příspěvků zde, že si často příspěvky vztahuješ k sobě jako kritiku, aniž bys v nich byl schopný poznat i souhlasné stanovisko ;)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18422889709473 secREMOTE_IP: 3.226.251.205