Kultura

sirien
14.12.2018 13:02
PJ Craft
PJ Craft playlist

YT channel s radami pro DMy ve stylu některých anglických předloh.

(sirienův obsahový průlet: 0-2, 3-6, 7-10, 11)
13.7.2019 06:11 - Jerson
LokiB píše:
LOL. To píšeš ne vážně, ale jen abys vybudil další diskusi ;)

To píšu proto, že si uvědomuju, jak můj příspěvek bude působit na mě diskusní oponenty, a taky protože si uvědomuju, že i když bych fakt chtěl přijmout myšlenku, že si můžete hrát tak, jak vás to baví, doopravdy Mám pořád pocit, že vaše hra trpí několika problémy, se kterými si neumíte moc poradit, tak (alespoň ty) zastáváš názor, že vlastně žádné problémy nemáte. :-)

Nicméně je jedno, jak to budeš brát. Mně stále nejvíc zajímá, jak jsi vyřešil situaci s hráčem, který chtěl díky hodů vytřískat informace z NPC na místě, kde jsi mu je ty jako GM ne htel dát, protože ti to nedávalo smysl.

Jinak to že jako GM vedeš hru stylem, který baví tvé hráče, ale nikoliv tebe, je přesně ten styl sebeobětování GMma, o kterém tu často píšeme. Prostě podle mě by hraní RPG mělo hráče bavit alespoň na 83%, ale GMma by mělo bavit na 100%, pokud na něm stojí současná kampaň, nebo dokonce celá hra.
13.7.2019 10:40 - efram
Jerson píše:
Stovky hodů na útok, které ani nepopisujete - baví vás ty hody a boje? Baví konkrétně tebe, který jsi několikrát řekl, že kostkám a hodům nijak extra neholduješ a kritický úspěch jednou za čas tě nechává chladným?


Smiř se už pro jednou s tím, že jsou mraky lidí, které prostě kostkou házet baví. Nemusí přeci popisovat každej sek mečem, ale o to víc pak mohou popsat právě ten kritickej hod, odrovnání nepřítele atd. Baví je ta náhoda a i ten mechanismus. A ani to opravdu nemusí být milion hodů za sezení.

Jerson píše:
Jinak to že jako GM vedeš hru stylem, který baví tvé hráče, ale nikoliv tebe, je přesně ten styl sebeobětování GMma,


Loki naspal ze ho nebavi ty hody, nedovozal bych z toho, ze ho nebavi ta hra jako celek. v jeho hre muze být jen pár hodů, tedy zcela minoritní zálezitost. Zbytecne se to snazís zase v pasovat do své pozice úhlu pohledu stylu tvé hry.
13.7.2019 12:14 - Gurney
efram píše:
Loki naspal ze ho nebavi ty hody, nedovozal bych z toho, ze ho nebavi ta hra jako celek. v jeho hre muze být jen pár hodů, tedy zcela minoritní zálezitost. Zbytecne se to snazís zase v pasovat do své pozice úhlu pohledu stylu tvé hry.

Vzhledem k tomu, že Loki taky neopomene jedinou příležitost zmínit, jak mu všechno to házení přijde vlastně úplně zbytečné, jak je nadšení z něj dětinské, ale když to tedy hráče baví, tak teda co se dá dělat... mi přijde jako že Jerson docela přesně udeřil hřebík na hlavičku. Samozřejmě že co s tím Loki udělá je už pak čistě jeho problém.
13.7.2019 12:41 - efram
Nebudu se přít Gurney ale jeden spatný vjem nutně nedělá celou hru špatnou. A i když to loki zmiňuje, pořád mu to nebrání hrát a pořád je to jen jedno negativum.
13.7.2019 12:45 - Jerson
efram píše:
Smiř se už pro jednou s tím, že jsou mraky lidí, které prostě kostkou házet baví.

S tím jsem smířen už dlouho. Nicméně Loki zcela jasně říká, že jako GM dává do hry situace, ve kterých se baví hráči (zejména házením při boji) a které jeho samého moc nebaví. A taky nechce říkat, že hrajou špatně, a že by mohli hrát lépe (= zábavněji, tedy pro něj zábavněji), a místo toho preferuje pochopení a smíření se situací, a toto řešení navrhuje i dalším hráčům.

Já proti tomu vystupuju proto, že přístup "GM se baví tehdy, když se baví hráči" považuju za cestu do pekel Vypravěčství (a zcela upřímně za - bez omluvy - pitomý názor ve všech oblastech lidské činnosti, včetně příkladu s manželstvím, který by asi vypadal ve smyslu "manželka je spokojená, když je spokojený její (autoritářský) manžel.")

Viděl jsem, kam tenhle způsob vedení hry po čase vede, znám lepší způsoby vedení hry (= způsoby, při kterých se hráči včetně GMma baví pokud možno naplno), takže nemůžu souhlasit s názorem/náznaky, že tento styl vedení hry je stejně dobrý jako jakýkoliv jiný. To že tak hraje Loki ve své skupině je jeho věc.

Je to úplně stejný případ jako otázka úprav hodů - chápu, proč se do takové situace dostal (protože začal hrát s kamarády, kteří si na určitý způsob hry zvykli, a nemá zájem rozbíjet partu, přeučovat kamarády, hádat se s nimi, hledat jinou partu na hraní, atd.), ale nevím žádný důvod, proč by takový způsob měl někdo začít používat, když nemusí.
13.7.2019 13:28 - efram
Jerson píše:
Já proti tomu vystupuju proto, že přístup "GM se baví tehdy, když se baví hráči" považuju za cestu do pekel Vypravěčství


No já si myslím, že se na to díváš velice negativisticky. On ten pojem - kdyz se baví hráci baví se i gm - vnimam uplne jinak. Zábava Gm a hrácu je na sebe navzájem navázána. je to takovej had co sam sebe drzi za ocas. A z lokiho prispevku fakt nectu, ze by bylv tak desivém stádiu jak ty popisujes
13.7.2019 13:52 - York
Jerson: Když se nebaví hráči, tak se obvykle nebaví ani PJ (leda by se bavil tím, jak je trápí). Takže dělat věci, které tě sice moc neberou, ale nijak zvlášť tě neobtěžujou a hráče to pak bude bavit víc, určitě má smysl.
13.7.2019 14:17 - LokiB
Jerson píše:
Nicméně Loki zcela jasně říká, že jako GM dává do hry situace, ve kterých se baví hráči (zejména házením při boji) a které jeho samého moc nebaví.


Gurney píše:
Vzhledem k tomu, že Loki taky neopomene jedinou příležitost zmínit, jak mu všechno to házení přijde vlastně úplně zbytečné, jak je nadšení z něj dětinské, ale když to tedy hráče baví, tak teda co se dá dělat... mi přijde jako že Jerson docela přesně udeřil hřebík na hlavičku.



Sorry, odpovídám sporadicky, jak čas na šachovém turnaji dovolí.

Zkusím to shrnout a dám k tomu jedno výstižné a kontroverzní podobenství :)

1. jako hráče mě určování výsledku mých záměrů náhodou (hodem, kartou, ...) opravdu moc nebaví. Kdybych oznámil záměr a GM mi řekl výsledek, případně bych oznámil záměr, GM by k tomu něco řekl a já bych si popsal výsledek, tak by mě to přišlo lepší.
není to ale tak, že bych při každém hodu kostkou trpěl jak u zubaře.

2. jako GMa mě určování výsledků záměrů náhodou nevadí tolik ... v situaci, kdy to hráčům vyhovuje, tak můj vztah k házení ke v podstatě ambivalentní. I proto pak nemám výsledek hodu za svatý. Ale míra obtěžování tím, že mám házet a hod interpretovat, není až tak zásadní.

Suma sumárum, v obou případech se u hry bavím, i když jsou tam okolnosti a situace, které nejsou zrovna můj šálek kafe a které nevyhledávám, nebo kdyby byla možnost, tak bych klidně byl pro, aby se řešily jinak. Ale na druhou, stranu, narozdíl od lidí, kteří obtížně shánějí spoluhráče, mám svou stabilní skupinu, se kterou hraju. A to je víc, něž někteří kritici tohoto přístupu mohou říc. Na hru se pokaždé těším a ve většině případů jsem po hře spokojen.

A teď to kontroverzní podobenství :)

Házení kostami při hře je pro mě podobně otravné, jako třeba oblékání ponožek. Prostě to dělám, mám za to, že se to tak prostě dělá, ale radost v tom nespatřuju.

Jsou jistě lidé, kteří oblékání ponožek milují. Vybírají si stylové ponožky, ladí je k obleku, mají je oblíbené. Podobně jako jsou i hráči RPG, kteří mají rádi hody kostkou.

Jsou i lidé, kteří ponožky nesnáší natolik, že je zavrhli a chodí raději naboso. Přijde jim to pohodlnější, přirozenější a odpadly jim starosti s rozhodováním, které ponožky si vzít, kdy je vyprat atd. Stejně jako jsou hráči, kteří hrají vyprávěcí RP, a o hody se nestarají.

Pak jsou lidé, kteří sice zavrhli ponožky, ale objevili pro sebe kouzlo onucí. Obalují si tedy nohy onucemi a jsou nadšení z toho, že se zbavili ponožek a přesto mají nohy v pohodlí, teple a suchu. Podobně, jako jsou hráči, kteří přestali házet a začali tahat karty a jsou ve své alternativě šťastní. Mají svou onuci, umí ji dobře ovázat a cítí se s ní skvěle. Doporučují i ostatním, aby odložili ponožky a začali používat onuce, a holt to období, kdy se jim onuce krabatí a rolují a pak tlačí, ať nějak přetrpí, že výsledek po ovládnutí mistrovského levelu onucí stojí za to.

Nechávám každého, ať se o své nohy stará jak chce. Pokud mě bude přesvědčovat, že já to řeším špatně, že je to vidět z toho, že z oblékání ponožek nejsem nadšený ... prosím.
Souvisí to s tím, že tu vládne potřeba, jak teď prezentovali Gurney a Jerson, za každou cenu přistihnout jiné při výrocích, ať již domnělých nebo skutečných, na kterých se bude dát demonstrovat vlastní superiorita a chybovost cíle.

Viz snaha z mého postoje, kdy mě házení kostkami nenaplňuje štěstím, udělat to, že se při hře nabvím.

Píše:
Jinak to že jako GM vedeš hru stylem, který baví tvé hráče, ale nikoliv tebe, je přesně ten styl sebeobětování GMma


Já vedu hru, tak že baví mě i hráče. To, že určitá část hry (a hody tvoří asi tak 10% či méně naší hry) není zrovna můj šálek čaje, fakt neznamená, že se u hry nebavím.
Tohle pokroucení je zbytečné a hlavně mylné. Ale hezky posloužilo k trefování se, dobrá práce, chlapci :)

Rozumím tomu, že když je Jerson často v podobných diskusích cílem, má pocit, že jeho výroky jsou pokrouceny a využity proti němu, že si chtěl vyzkoušet i opačnou stranu stolu ;)
15.7.2019 09:24 - Jerson
LokiB píše:
Já vedu hru, tak že baví mě i hráče. To, že určitá část hry (a hody tvoří asi tak 10% či méně naší hry) není zrovna můj šálek čaje, fakt neznamená, že se u hry nebavím.
Tohle pokroucení je zbytečné a hlavně mylné. Ale hezky posloužilo k trefování se, dobrá práce, chlapci :)

To je pak složité. V mém okolí věta
LokiB píše:
(hody) mně moc nebavěj, ani jako GMa, ani jako hráče :)

znamená, že daná věc v člověku vyvolává nepříjemné pocity, a věta
LokiB píše:
Když je za session jen málo "hodů", tak mají pocit, že si spíš moc nezahráli

zase naznačuje, že hráčům dáváš takových situací více než málo. Dohromady to vyznívá, jak že do hry dáváš víc situací zábavných pro hráče, tím více se nebavíš ty.

Nicméně pokud "hody mě moc nebavěj" znamená
LokiB píše:
můj vztah k házení ke v podstatě ambivalentní.

a "více než málo házecích situací" znamená
Píše:
hody tvoří asi tak 10% či méně naší hry

tak naše používání některých pojmů není moc kompatibilní.

Mým cílem zcela určitě není překrucovat tvá slova a snažit se dokázat, že hraješ špatně.
Na druhou stranu píšeš, že hraješ s dlouholetými spoluhráči a ti jsou spokojeni asi tak na 75%. Nepíšeš, na kolik jsi spokojen ty.

Mí původní spoluhráči postupně odpadli, protože začali studovat či pracovat v jiných městech, nebo přestali hrát RPG úplně. Jeden z nich hraje ve své skupině - ve které používá moje pravidla a můj způsob vedení hry, a s nám rok hrál proto, aby zjistil, jak hraju já - což řekl dopředu.

Pro mě je základní spokojenost hráčů (dle Paretova pravidla) 80% - myslím si, že je by takového výsledku měl dosáhnout po pár sezeních každý GM, který bude používat vhodné postupy a pravidla.
U své současné - relativně nové - skupiny se snažím aby spokojenost moje i hráčů byla alespoň 95 %, a pokud se mnou vydrží déle, rád bych se přiblížil stovce. Cokoliv pod pocitově vnímaných 80% je pro mě signál pro zlepšení, kdy o své hře napíšu sem a nechávám do sebe kopat od lidí, kteří má slova překrucují tak, že mě vedení hry vlastně nebaví, případně že bych hru vůbec neměl vést.

Nemám potřebu si nějaké kopání do lidí zkoušet, to mi nic nepřinese.
15.7.2019 09:59 - LokiB
Jerson píše:
tak naše používání některých pojmů není moc kompatibilní.


To se ti zdá, vzhledem k možná odlišné představě,jak to probíhá.
Když hrajeme 5-6 hodin, z toho se tedy třeba 30-35 minut "hází kostkou" (a ted nemyslím bojuje, tedy se vším tím plánováním, oznamováním úmyslů atd), ale ten "čistý čas", kdy se opravdu hází kostkou a vyhodnocuje se, co padlo.

Což z mého pohledu není tedy to "gró", ale zas to není pro hráče tak málo, že by měli pocit, že "si nezaházeli".

Ono vícero psaných zkratkovitých výroků jde chápat různě, to bych bohužel musel jinak všechno popisovat do detailů, a je trochu o vůli čtenáře, jak to bude chtít vyložit.

Jerson píše:
U své současné - relativně nové - skupiny se snažím aby spokojenost moje i hráčů byla alespoň 95 %, a pokud se mnou vydrží déle, rád bych se přiblížil stovce. Cokoliv pod pocitově vnímaných 80% je pro mě signál pro zlepšení,


Může být. Pro mě to jsou hausnumera, která nemají moc velký vztah s realitou. Spokojenost se nedá měřit na procenta a vyvolává ve mě nedůvěru, co se týče úmyslů každý, kdo to zkouší.

Použil jsem 75% protože to v mém výkladu znamená "výrazně převážně spokojení".
Někdy spokojení nejsou, protože se například moc "kecalo", lidi měli hodně zážitků z práce a z rodin, ale skoro nic se neodehrálo. To se při setkání kamarádů stává.

Jerson píše:
U své současné - relativně nové - skupiny se snažím aby spokojenost moje i hráčů byla alespoň 95 %


No vidíš a já z tvých příspěvků zde měl pocit, že tvoji skupina na kroužku byla po roce hraní spokojená asi tak z 23 % :)
15.7.2019 10:17 - sirien
Jerson píše:
Pro mě je základní spokojenost hráčů (dle Paretova pravidla) 80%

To není Paretovo pravidlo, to je jen číslo čistě náhodou shodné s jednou ze dvou konstant Paretova pravidla.
15.7.2019 10:58 - Jerson
LokiB píše:
Pro mě to jsou hausnumera, která nemají moc velký vztah s realitou. Spokojenost se nedá měřit na procenta a vyvolává ve mě nedůvěru, co se týče úmyslů každý, kdo to zkouší.

Tak jinak - chci, aby hráči po hře nenašli žádné slabé místo, kde by se nebavili, nebo nudili, a chci, abych takové místo nenašel ani já.

LokiB píše:
No vidíš a já z tvých příspěvků zde měl pocit, že tvoji skupina na kroužku byla po roce hraní spokojená asi tak z 23 % :)

Hráč, kteří chtějí hrát Omegu, ji hrajou a jsou spokojení. Hráči, kteří Omegu hrát nechtěli do spokojené skupiny nepočítám, protože jsem si je nevybral, a ani si oni nevybrali mně, formát hry jsme dostali přidělený a nebylo možné skupinu nějak změnit.
Pokud si vzpomínáš, tak můj závěr také byl, že tímto způsobem spokojenou skupinu nedokážu vytvořit.

LokiB píše:
Někdy spokojení nejsou, protože se například moc "kecalo", lidi měli hodně zážitků z práce a z rodin, ale skoro nic se neodehrálo. To se při setkání kamarádů stává.

Myslíš, že na tohle nenarážím? Taky se mi na hře potkávají tři rodiny kamarádů, kteří se sem tem setkávají i jinak, ale nemají úplně moc možností si popovídat. Ale to neznamená, že bych nad tím mávnul rukou a nesnažil se to nějak řešit.

sirien píše:
To není Paretovo pravidlo, to je jen číslo čistě náhodou shodné s jednou ze dvou konstant Paretova pravidla.

To je ten kousek, kdy by GMmovi mělo 20 % úsilí zajistit 80% spokojenost hráčů.
15.7.2019 11:15 - malkav
Jerson píše:
Tak jinak - chci, aby hráči po hře nenašli žádné slabé místo, kde by se nebavili, nebo nudili, a chci, abych takové místo nenašel ani já.

Osobně hodnotím hru jako celek, ne po jejích částech. Takže u mě bys uspěl s hodnocením i kdybych byl spokojený po většinu času a sem tam byla pro mě nudná pasáž. Upřímně si ani neumím představit, že bych hodnotil hru stylem "od 14:00 do 14:20 to bylo super, 14:21 až 14:28 teda slabota, 14:29 až 15:50 fajn hra" ... nebo stylem "jak se náš diplomat pustil do disputace s šlechticem, tak slabota, až jak jsme pátrali v budově a řešili šifry tak naprosto super". Jako při nějakém hlubším rozboru, pokud by PJ/GM na tom trval a vysloveně chtěl pasáže, kdy jsem neskákal radostí, tak bych to asi dokázal definovat, pokud by takové byly. Ale z pohledu hráče považuji za fér, když respektuji i ostatní u stolu a nevyžaduji pouze "můj styl" hry. Takže pro mě je hra dobrá/špatná jako celek.
15.7.2019 11:20 - LokiB
Jerson píše:
Myslíš, že na tohle nenarážím? Taky se mi na hře potkávají tři rodiny kamarádů, kteří se sem tem setkávají i jinak, ale nemají úplně moc možností si popovídat. Ale to neznamená, že bych nad tím mávnul rukou a nesnažil se to nějak řešit.


nemyslím to jako urážku, ale neshledávám žádný význam v tom, jestli na to narážíš nebo ne, ani v tom, jestli to hodnotíš jako problém nebo ne.
Nemám potřebu všechno "řešit", nejsem Brandon Walsh :)

Jerson píše:
Tak jinak - chci, aby hráči po hře nenašli žádné slabé místo, kde by se nebavili, nebo nudili, a chci, abych takové místo nenašel ani já.


A? Stále nechápu o co ti jde. Snažit se dokázat, že vedu hru špatně? Nebo že bych se měl víc zamýšlet, hledat příčiny, napravovat chyby a snažit se ze 75% udělat aspoň 81%?
Přijde mi, že seš tu úplně mimo mísu, co se snahy týče.
Pojdme dál, tahle část diskuse už nedává smysl.
15.7.2019 11:22 - sirien
Jerson píše:
To je ten kousek, kdy by GMmovi mělo 20 % úsilí zajistit 80% spokojenost hráčů.

Ne.

Paretovo pravidlo říká, že (za předpokladu, že spokojenost hráčů je odvozena od úsilí GMa popř. že se bavíme izolovaně jen o vlivu úsilí GMa na spokojenost): "20 % úsilí GMa stojí za 80 % spokojenosti hráčů" Rozdíl ve znění je malý, slovíčka jsou stejná, význam je zcela odlišný.
15.7.2019 12:28 - Jerson
malkav píše:
Upřímně si ani neumím představit, že bych hodnotil hru stylem "od 14:00 do 14:20 to bylo super, 14:21 až 14:28 teda slabota, 14:29 až 15:50 fajn hra" ... nebo stylem "jak se náš diplomat pustil do disputace s šlechticem, tak slabota, až jak jsme pátrali v budově a řešili šifry tak naprosto super".

Mně hráči říkají třeba to, že hra byla super, ale po vyslechnutí kontaktu a následné diskusi nevěděli, co si se získanými informacemi počít. Nebo že hra byla dobrá, ale to že čekali 20 minut, než vyřeším činnost poloviny skupiny bylo už moc dlouhé.
A když tohle vím, tak to na příští hru snažím opravit, vylepšit. Tedy přepínám pozornost každých 10 minut místo 20, dávám jim náznaky, kam pokračovat, atd.
Posledně jsem tím dostal do stavu, kdy jsem vedl sedm hráčů, z toho čtyři nováčky (v RPG), kteří začínali na pěti různých místech, fyzicky se setkali až na úplném konci a během hry byli po skupinách dvou dvou až čtyřech, ale neměli čas se nudit, a to ani když jejich postava nebyla na scéně. Jediný návrh na vylepšení byl, že místo stopek na mobilu by byly dobré přesýpací hodiny.

LokiB píše:
Stále nechápu o co ti jde. Snažit se dokázat, že vedu hru špatně? Nebo že bych se měl víc zamýšlet, hledat příčiny, napravovat chyby a snažit se ze 75% udělat aspoň 81%?


Že když se bavíme o radách jiným hráčům, tak považuju za přínosnější říkat jim, jak udělat hru tak, aby v ní bylo co nejvíc částí, které baví co nejvíc hráčů, a nebyla tam žádná část, která nějakého hráče nudí, nebaví ho, nebo je mu volná. A že je legitimní toho dosahovat i posouváním stylu hraní spoluhráčů.

A že tvůj způsob, kdy se GM či další hráči nesnaží své spoluhráče "přeučovat" a místo toho jim dávají to co je baví, i když jejich vlastní míra uspokojení tím může klesat, nepovažuju za nejvhodnější řešení.
15.7.2019 12:34 - LokiB
Jerson píše:
A že tvůj způsob, kdy se GM či další hráči nesnaží své spoluhráče "přeučovat" a místo toho jim dávají to co je baví, i když jejich vlastní míra uspokojení tím může klesat, nepovažuju za nejvhodnější řešení.


Jo, a kdybych napsal, že se baví na 95%, tak bys byl asi spokojen.
Přičemž jak jsem psal 75% je číslo vycucané z prstu, stejně jako tvých 80% ... prostě hodnotit spokojenost v procentech smysl nedává (obecně, nejen mně ;))

Jerson píše:
Že když se bavíme o radách jiným hráčům, tak považuju za přínosnější říkat jim, jak udělat hru tak, aby v ní bylo co nejvíc částí, které baví co nejvíc hráčů, a nebyla tam žádná část, která nějakého hráče nudí, nebaví ho, nebo je mu volná. A že je legitimní toho dosahovat i posouváním stylu hraní spoluhráčů.


Pakliže strávíme 3 hodiny v debatě o našich dětech, práci a dovolené, či o politice, pak se dostaneme na 15 minut k hraní a pak je konec, a lidé řeknou "jé, dneska teda hraní za moc nestálo, ale jako pokecání to bylo super" ... tak to není něco, co bych měl potřebu vylepšovat či měnit.
Ale chápu, že pro tebe je to škvíra, do které je možné strčit prst a zkusit se vlámat do otevřených dveří :)
15.7.2019 12:40 - Jerson
LokiB píše:
prostě hodnotit spokojenost v procentech smysl nedává (obecně, nejen mně ;))

Loki, máš ze svého jmenovce více než jméno, třeba zálibu v matení lidí?
Procenta spokojenosti svých hráčů jsi tu vytáhl ty.

LokiB píše:
Pakliže strávíme 3 hodiny v debatě o našich dětech, práci a dovolené, či o politice, pak se dostaneme na 15 minut k hraní a pak je konec, a lidé řeknou "jé, dneska teda hraní za moc nestálo, ale jako pokecání to bylo super" ... tak to není něco, co bych měl potřebu vylepšovat či měnit.

Pokud si jsi zcela jist, že všichni hráči jsou spokojení a příště přijdou zase, tak na tom nic neměň. Nicméně chceš tenhle přístup doporučovat lidem, kteří si přijdou pro radu, co mají dělat, když hráči dvě hodiny po setkání pořád kecají o soukromých věcech, nedaří se mu přimět je ke hře, jim samým to vadí, a hráči si pak také stěžují, že vlastně moc neodehráli?
15.7.2019 13:03 - malkav
Jerson píše:
a nebyla tam žádná část, která nějakého hráče nudí, nebaví ho, nebo je mu volná

Promiň, toto považuji zcela upřímně za utopii a honění se za zlatým teletem. Chápu, že se snažíš maximalizovat zážitek a zábavu, ale až takovou metu zajistit nějakou systematičností považuji za zbytečné.
A rovnou píšu - snaž se, zkoumej ten fenomén, nekritizuji tě za to, jen to považuji za utopii.

Mimochodem jak moc jste kdo zvyklí hrát s rozbitou družinou na jednotlivce? My většinou hrajeme jako tým, max. se na chvíli rozdělíme na dvě menší skupinky. Také hrajeme většinou ve 3 až 5 hráčích.
15.7.2019 13:11 - sirien
Jerson píše:
Loki, máš ze svého jmenovce více než jméno, třeba zálibu v matení lidí?

Lord of mischief. Kdykoliv někde řekneš nějakou pravdu, objeví se Loki aby jí zpochybnil. Já myslim že svému nicku dostává na výbornou :D

EDIT: that being said, Lokiho úloha v severském pantheonu byla nemalá, tak bych mu to moc nevyčítal, ono to je mnohdy zdravý :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080233097076416 secREMOTE_IP: 44.200.39.110