Kultura

sirien
14.12.2018 13:02
PJ Craft
PJ Craft playlist

YT channel s radami pro DMy ve stylu některých anglických předloh.

(sirienův obsahový průlet: 0-2, 3-6, 7-10, 11)
1.4.2021 22:21 - Jerson
Už nechci plevelit téma pro PJ craft, takže to můžeme probrat jinde,, ale předem říkám, že se o BBT nechci dohadovat.
4.4.2021 12:55 - sirien
Nově vzniklý Discord PJ Craftu, kdyby někdo měl zájem (pozvánka má prý vydržet 7 dní...)

Jinak třetí díl rozhovoru na témata křížení JaD a Taši a pak hodně o Boji: Manévry jako akce v boji, Zranění postav, Skupiny nepřátel, Bitvy.
4.4.2021 12:58 - Gergon
Pozvánka by už měla být nastavena na neomezenou dobu.
4.4.2021 13:24 - ShadoWWW
Série mi připomíná sérii Legendy a znalost, kterou vydávali Monte Cook a Mike Mearls při vyvíjení DnD 5E a čerpal jsem z ní inspiraci ještě dlouho poté. Myslím, že i z této série PJ Craftu budou čerpat budoucí tvůrci českých RPG systémů ještě dlouho poté.
4.4.2021 13:48 - Gergon
Kéž by. =) obávám se, že většina tvůrců nových her tomu nedává ani polovinu nasazení, jako kluci u JaD.
4.4.2021 14:03 - shari
Gergone, nechtěl bys ta videa o JaD hodit do samostatného playlistu, aby se dala sdílet najednou?
4.4.2021 14:22 - Gergon
Dobrý nápad
4.4.2021 14:41 - ShadoWWW
Jen malá oprava
Gergon píše:
jako holky a kluci u JaD.
4.4.2021 14:50 - Gergon
omlouvám se slečnám, zatím jsem na žádnou nenarazil =)
mimochodem, ten permanentní odkaz na discord:
Discord PJ craft
4.4.2021 14:54 - York
Gergon píše:
obávám se, že většina tvůrců nových her tomu nedává ani polovinu nasazení, jako kluci u JaD


Znamená to, že nabízíš natočení rozhovoru i tvůrcům jiných her?
4.4.2021 15:00 - Gergon
To je otázka. Už jsem v minulosti nějaké dělal. Třeba rozhovor s Markusem o překladu Zapovězených zemí.
Záleží na časových možnostech - přece jen toho mám teď hodně a JaD jsou ještě na několik týdnů, mezitím dojde k natáčení seriálu Dračák, takže času nebude nazbyt.
A pak by mě ta hra musela zajímat aby mě bavilo se o ní bavit. To jsem řekl i Fantasyobchodu, že spolupracujeme, ale pokud by mě něco nebavilo nebo nezajímalo, tak to dělat nebudu. Třeba by mě bavilo dělat rozhovor s autorem DrD - starého klasického, bavilo by mě povídat si s někým kdo kdysi vytvořil Stín meče, který jsem hrál. Ale určitě by mě nezajímalo DrD 2, DrD + a ani Dračí hlídka. Ani třeba Končina mě nijak neláká, přestože jsem s Krotitelama párkrát hrál.
Takže dalším rozhovorům se nebráním, ale nejdu do všeho =)
4.4.2021 18:59 - Corny
Záleží u tebe třeba, nakolik perspektivní ta hra je?
On ostatně kdekdo tvoří svůj systém, ale leckteré mají téměř nulový potenciál přenést se přes nějaký osobní homebrew do něčeho většího. I když to se možná schová pod to, že tě to musí zajímat a bavit o tom mluvit.
4.4.2021 19:26 - Gergon
Perspektivita mě netrápí. Pokud mě to zaujme, tak o tom klidně něco natočím i když to bude zdarma na netu pro deset lidí. Pokud mě to nezaujme, pak je mi jedno jak velký prachy to může vydělat.
13.4.2021 09:18 - Gergon
To zase bude komentářů o tom jak to říkám blbě :D :D :D
PJ craft o roleplay
13.4.2021 10:58 - Jerson
Zas tak blbě to neříkáš :-)
Ale ne, vážně je to dobré. Vlastně mám jen dvě připomínky. První je s tím diamantem použitým na oživování. To že se diamant při použití rozpadne je v pohodě. Ale pokud by hráč popsal, že diamant zůstane viditelně v hrudníku oživeného, už to dost mění fikční dopad, jak jsi ostatně sám popsal.

Podobně pokud jeden hráč může k fireballu dodělat "kosmetické efekty" v podobě tvarování plamene do různých podob, tak příště by nějakého jiného kouzelníka mohlo napadnout tvarovat ty plameny účelně na vytvoření iluze, což už je jiné kouzlo.

Nebo podoba kouzelnické knihy - je určitě dost velký rozdíl, když kouzelník musí mít viditelně velkou knihu, která se dá poměrně jednoduše poškodit řadou způsobů, a když místo toho bude mít váček s runovými kameny, které budou obsahovat stejné množství kouzel, ale fikčně budou mnohem odolnější, a také nenápadnější.

Nebo u zbraní - hráči se často vyhýbají podrobnějšímu popisu útoků, protože by pak bylo snadno vidět, že útok nejde provést. Třeba typicky útok těžkým kyjem nebo řemdihem v chodbě metr na dva (nebo klidně pět na osm stop, to je jedno). Hráč začne popisovat útok s rozmachem, a GM si uvědomí, že v tak malé chodbě s rozmachem zaútočit nedá. A jak se vlastně dá tou zbraní zaútočit? Asi nijak - a místo hezčího vykreslení bojové scény narazí řemdih na kámen, tedy představivost hráčů narazí na nesoulad pravidel a herní fikce. A hráči si příště tenhle popis rozmyslí.

(Zrovna zmíněný případ jsem zažil ještě v DrD, kdy si náš kroll hezky popsal, jak se rozmáchl těžkým kyjem nad hlavou, aby nepřítele rozdrtil, a PJ si uvědomil, že nepřítel stojí ve dveřích, takže je tímto útokem nezasažitelný, a popsal jak kroll najednou kouká na prázdné ruce, protože jeho ostnitý kyj zůstal zaražený ve stěně nad dveřmi. A po pár takových situacích začal hráč krolla používat trojzubec, protože si vlastními popisy způsobil, že jeho rodová zbraň nebyla v mnoha situacích uvěřitelně použitelná.

Ne že by to nedávalo smysl, jen mám dojem, že speciálně hráčům DnD by se výsledek nemusel líbit.

Druhá věc je, že RPG se dá hrát i bez čísel, ale to je detail. :-)
13.4.2021 11:08 - LokiB
Jerson: když tomu krollovi nevadilo, že se mu kvůli trojzubci ostatní krollové posmívají a mnozí si na něj i flusnou, proč ne. aha, on mu asi nikdo zpětnou vazbu nedal :)
13.4.2021 11:28 - Corny
Jerson píše:

(Zrovna zmíněný případ jsem zažil ještě v DrD, kdy si náš kroll hezky popsal, jak se rozmáchl těžkým kyjem nad hlavou, aby nepřítele rozdrtil, a PJ si uvědomil, že nepřítel stojí ve dveřích, takže je tímto útokem nezasažitelný, a popsal jak kroll najednou kouká na prázdné ruce, protože jeho ostnitý kyj zůstal zaražený ve stěně nad dveřmi. A po pár takových situacích začal hráč krolla používat trojzubec, protože si vlastními popisy způsobil, že jeho rodová zbraň nebyla v mnoha situacích uvěřitelně použitelná.


"In bird culture, this is considered a d**k move"
13.4.2021 12:28 - Gergon
Tak já nemám problém pokud diamant zůstane v celku, pouze jako součást někoho odkud se nedá snadno odstranit. Zase to může hezky ukazovat, že každého lze oživit pouze jednou, což z epické hry, kde je každá postava na 15 lvl už 6x přivedená ze záhrobí dělá trošku víc low fantasy =) a kdo už jednou oživen byl ,tak ví, že další šance není. vyrváním diamantu z hrudi se může rozpadnout potom, aby nebylo možné jej znovu použít atd.... tohle všechno už záleží na použití a fantazii hráčů a vypravěče. Jen není prostor vždy v každém videu a u každé rady říkat všechny tyhle okolnosti jak se s tím dá hrát a jak se dají přejít nějaké argumenty, kteří určitě někteří mít budou.
13.4.2021 12:46 - Jerson
LokiB píše:
když tomu krollovi nevadilo, že se mu kvůli trojzubci ostatní krollové posmívají a mnozí si na něj i flusnou, proč ne. aha, on mu asi nikdo zpětnou vazbu nedal :)

Žádné jiné krolly jsme nepotkali, a pokud by se tak stalo, bylo by to nejspíše v jeskyni, nebo v hospodě s nízkým stropem, takže i kdyby na to došlo, tak by se mu neposmívali moc dlouho. A výhody trojzubce v omezených prostorech by jim pěkně pronikly do hlavy, zůstaly by tam i v případě, že by šly jedním uchem dovnitř a druhým ven. :-)

Corny píše:
"In bird culture, this is considered a d**k move"

Bez ohledu na to, jaký název tomu dáš, tak třináctiletí kluci hrající Dračák nebo DnD s ohledem na popisy k tomuto výsledku snadno dojdou, a nepovažoval bych to úplně za jejich chybu. Čím více detailů při hraní RPG popíšeš, tím lépe se pravidla či mechaniky musí s těmito detaily popasovat, nebo jim alespoň nepřekážet.

Určitě víš, že jsem všema deseti pro popisování detailů u akcí hráčů. Jen uvádím možné příčiny, proč se hráči můžou popisům vyhýbat, případně na jaké problémy s nimi můžou narazit.

Jinak hráč krolla to nebral nijak špatně, byl o pro něj přirozený vývoj postavy a nerad se svého kyje vzdával, ale prostě zjistil, že je to špatně použitelná zbraň. Mně to přijde jako celkem logický důsledek, ale jak vidíš, tak Loki by takovou postavu nejspíše pomocí dalších NPC zesměšňoval, čímž by vyvolával další herní situace. Což neříkám, že je špatně - jen říkám, že by to některým hráčům mohlo vadit. Přeci jen fictional positioning je u řady hráčů dost důležitá věc, ne?
13.4.2021 12:50 - Jerson
Gergon píše:
Tak já nemám problém pokud diamant zůstane v celku, pouze jako součást někoho odkud se nedá snadno odstranit. Zase to může hezky ukazovat, že každého lze oživit pouze jednou,

Však to problém být nemusí, a osobně mi to přijde jako zajímavý prvek a možné omezení (i když si dovedu představit, že diamanty se dají vyměnit podobně jako si Iron Man může vyměnit hrudní reaktor). Šlo mi spíše o to, že tím hráč může - či spíše bude - nezamýšleně zasahovat do nastavení herního světa a že by to mohlo generovat další následky.

To že ve videu není prostor říct všechno je mi jasné, ale když (jsi chtěl?) nějaký komentář k videu, tak tohle je můj komentář. :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.070818185806274 secREMOTE_IP: 18.97.14.90