Zas tak blbě to neříkáš :-)
Ale ne, vážně je to dobré. Vlastně mám jen dvě připomínky. První je s tím diamantem použitým na oživování. To že se diamant při použití rozpadne je v pohodě. Ale pokud by hráč popsal, že diamant zůstane viditelně v hrudníku oživeného, už to dost mění fikční dopad, jak jsi ostatně sám popsal.
Podobně pokud jeden hráč může k fireballu dodělat "kosmetické efekty" v podobě tvarování plamene do různých podob, tak příště by nějakého jiného kouzelníka mohlo napadnout tvarovat ty plameny účelně na vytvoření iluze, což už je jiné kouzlo.
Nebo podoba kouzelnické knihy - je určitě dost velký rozdíl, když kouzelník musí mít viditelně velkou knihu, která se dá poměrně jednoduše poškodit řadou způsobů, a když místo toho bude mít váček s runovými kameny, které budou obsahovat stejné množství kouzel, ale fikčně budou mnohem odolnější, a také nenápadnější.
Nebo u zbraní - hráči se často vyhýbají podrobnějšímu popisu útoků, protože by pak bylo snadno vidět, že útok nejde provést. Třeba typicky útok těžkým kyjem nebo řemdihem v chodbě metr na dva (nebo klidně pět na osm stop, to je jedno). Hráč začne popisovat útok s rozmachem, a GM si uvědomí, že v tak malé chodbě s rozmachem zaútočit nedá. A jak se vlastně dá tou zbraní zaútočit? Asi nijak - a místo hezčího vykreslení bojové scény narazí řemdih na kámen, tedy představivost hráčů narazí na nesoulad pravidel a herní fikce. A hráči si příště tenhle popis rozmyslí.
(Zrovna zmíněný případ jsem zažil ještě v DrD, kdy si náš kroll hezky popsal, jak se rozmáchl těžkým kyjem nad hlavou, aby nepřítele rozdrtil, a PJ si uvědomil, že nepřítel stojí ve dveřích, takže je tímto útokem nezasažitelný, a popsal jak kroll najednou kouká na prázdné ruce, protože jeho ostnitý kyj zůstal zaražený ve stěně nad dveřmi. A po pár takových situacích začal hráč krolla používat trojzubec, protože si vlastními popisy způsobil, že jeho rodová zbraň nebyla v mnoha situacích uvěřitelně použitelná.
Ne že by to nedávalo smysl, jen mám dojem, že speciálně hráčům DnD by se výsledek nemusel líbit.
Druhá věc je, že RPG se dá hrát i bez čísel, ale to je detail. :-)