Kultura

Maelik
19.1.2019 15:05
5.2.2019 20:40 - Maelik
Aegnor píše:
A je to vesnice hobitů? Jsem si celou dobu představoval, že jde o lidskou vesnici. Ale možná jsem něco přehlídl.


No, může to být smíšená vesnice, pokud tedy nehraješ ve světě Zaklínače.
5.2.2019 21:01 - sirien
Nebo v Dark Sun...
7.2.2019 00:50 - Maelik
7.2.2019 00:51 - York
Maelik: Binární měřítko mě pobavilo ;-)
7.2.2019 02:12 - sirien
Hej... to je ve skutečnosti fakt hezká mapka :)

Když na ní tak koukám, tak by tam možná mohl být někde i mlýn... jako může bejt mimo tu mapu, spíš jako myšlenka k té vesnici obecně. Když to je centrum okolí co má velkej kostel a i kovárnu, tak by mlýn asi dával smysl.

Nebo taky může bejt v nějaké jiné vesnici nebo na cestě mezi nima.

Hm. Starý opuštěný mlýn u Černého lesa, opuštěný poté, co po smrti té víly přišla povodeň co změnila tok potoka u kterého ten mlýn byl... Na druhou stranu otázka jestli to už neni trochu plejtvání zajímavejma místama na tak klidnej kraj :D
7.2.2019 02:29 - Jerson
Mám k té mapce něco psát?
7.2.2019 02:32 - sirien
...asi proč ne, lepší se to dozvědět hned :)
7.2.2019 03:14 - Jerson
Pro všechny "fantasy středověké" tvůrce plánků vesnic - podívejte se na nějakou skutečnou vesnici u nás nebo v zahraničí. Základní model je "jedna cesta, podél ní baráky zleva a zprava, za barákem pruh pole na šířku chalupy."
Složitější model je "hlavní silnice s odbočkami v přibližně pravých úhlech, na konci odboček statky, podél nich chalupy, uprostřed náves s kostelem."
Pokud má být hřbitov obehnaný kamennou zdí, tak bude náležet spíše ke kostelu nebo kapli, která bude na kraji vesnice, ale kamenná zeď okolo se dost vylučuje s převahou roubených staveb ve vesnici.

Doškové střechy jsou fajn, ukazují na určitou úroveň staveb, nicméně mezi doškovou střechou a střechou z pálených tašek se vývojově nachází střecha šindelová Najít všechny tři typy střech v jedné vesnici je dost neobvyklé, asi tak jako dneska najít vesnici, ve které budou chalupy s šindelovou střechou vedle chalup s eternitem.
Plůtky vymezující malé otevřené zahrádky okolo nejchudších chalup jsou zase hodně moderní prvek, a dva ploty vedle sebe s pozemkem nikoho mezi nimi jsou velmi nepravděpodobné, stejně jako roubené chalupy stojící metr od potoka nebo rybníka. Samotný rybník je taky zvláštní, přítok a odtok naproti sobě se dvěma tišinami po stranách působí zvláštně.
Hlavní cesta vede přes mostek, ale nevidím důvod, proč překračovat potok zrovna na tomto místě. Je třeba si uvědomit, že cesty vznikaly z původních pěšin, které šly spíše podél říček a přecházely je hlavně tam, kde jim říčka stála v cestě, zpočátku přes brody (které nebývají na rovném úseku pod tůní, protože po každém větším dešti by byly špatně průchozí.

Jinak nacpat 500 lidí do 25 chalup - to je 20 lidí na jedno stavení včetně těch nejmenších. A teď vidím, že roubené chalupy s doškovou střechou jsou lomené do pravého úhlu - který tesař to dělal?

Ne že by každý jednotlivý prvek nemohl někde existovat, ale jejich nahromadění na jednom místě působí silně nepravděpodobně. Opravdu bych doporučoval vzít nějakou současnou vesnici nebo skanzen vhodné velikosti a ten prostě obkreslit, výsledek bude vypadat věrohodněji.
7.2.2019 09:16 - Maelik
Jerson:
Tak zrovna tenhle plánek byl , alespoň co do velikosti, obkreslen okolo skutečného plánku nějaké narychlo vygooglené vesnice.

Doškové a šindelové střechy se tam střídají víceméně proto, aby výsledek nebyl jednotvárný. A pálené tašky se mi nějak ke kameným budovám hodily víc, než došky.

Pokud se jedná o počet obyvatel, ten tam je plácnutý spíš aby se neřeklo. Dá se změnit, případně můžu zkusit přidělat pár budov.

sirien: Tak mlým můžu dodělat.
7.2.2019 09:54 - Jerson
Čekal jsem, že mi něco takového napíšeš, takže bych tu vesnici rád viděl :-)
Jinak budovy nemusí být jen kamenné, ale můžou být i hrázděné, ke kterým jdou došky dost hezky.

Jinak pro představu, dnešní obec s 377 obyvateli. Doporučuju spíše snížit počet obyvatel, nebo je spíše napočítat podle počtu budov a obvyklé demografické struktury v daném světě (nevím zda někdo hraje fantasy, ve které mívají rodiče třeba 10 a víc dětí).
7.2.2019 10:02 - sirien
Vesnice klidně může být na křižovatce, stačí udělat cestu podél potoka po proudu a/nebo protáhnout tu menší cestu na SV mapy skrz les.

Počet obyvatel bych moc nesnižoval, ta vesnice by měla být velká. Taky bych ho nezvyšoval - pořád to je vesnice. Pár domů navíc by asi sedlo, kolik lidí tam je přesně bych možná neřešil.

Typ střech a jejich úhly klidně ignoruj, to kromě Jersona nikoho nezajímá (a koho jo tak chápe že to je prostě jen orientační plánek a ne google crystal ball obraz.

Jezírko lze pořešit hrází.

Hřbitov může být bez zdi, proč ne.

Políčka přímo za domem... Asi taky nikoho moc netrápí. I když jedno nebo dvě tam někde být asi můžou, proč ne.
7.2.2019 10:13 - Aegnor
Já osobně bych změnil barevnou paletu na něco méně ... "komiksového" :-)
7.2.2019 10:43 - Arten CZ
Jerson píše:
Čekal jsem, že mi něco takového napíšeš, takže bych tu vesnici rád viděl :-)

Rád bych znal postup tvých myšlenek. Zajímalo by mě, co se změní, až ti tu vesnici skutečně ukáže. To všechny tvé výtky, které jsi měl, najednou přestanou být relevantní? Uznáš, že taková vesnice působí uvěřitelně, protože skutečně existuje, a proto vše, co jsi napsal, už neplatí a už pro tebe uvěřitelná najednou bude? Jedná se u tebe skutečně o uvěřitelnost (od slova víra) nebo tě ovlivní pouze důkazy? Já tento pocit z toho, jak prezentuješ svoji kritiku a čím argumentuješ, mám.

Myslím si, že pokud by se někde vyhrabal dokument, že CIA v 30. letech naverbovalo cikánskou vrhačku nožů pro infiltraci do Německa (či jak to bylo), že bys zpětně uznal, že je ta postava uvěřitelná a obávám se, že kdybys nenašel důkaz, že při vylodění po pláži běhal fanatik s mečem, tak by pro tebe taková postava uvěřitelná nebyla.
7.2.2019 11:43 - Maelik
sirien píše:
Políčka přímo za domem... Asi taky nikoho moc netrápí. I když jedno nebo dvě tam někde být asi můžou, proč ne.


Měly být zahrádky, ale co..

Pole kreslit neumím, takže jsem tam nechal anonymní zelené plochy na druhé straně potoka.

Aegnor píše:
Já osobně bych změnil barevnou paletu na něco méně ... "komiksového" :-)


Já ti nevím. Vzhledem k tomu, že celý styl kresby je spíše komiksový, tak komiksové vybarvení k tomu nějak tak sedí. Ne?
7.2.2019 11:48 - Kropy
Maelik klidně nech za mě akorát možná jiná zelená na okolí protože tahle opravdu strašně bije do očí.
7.2.2019 11:55 - Šaman
Maelik píše:
Já ti nevím. Vzhledem k tomu, že celý styl kresby je spíše komiksový, tak komiksové vybarvení k tomu nějak tak sedí. Ne?

To je i důvod, proč nevytvářím připravené plánky, pokud není rozložení budov důležité pro příběh. Pak se to stejně přečmárá na nějaké čtverečky nebo hexák, pokud by bylo potřeba z toho udělat plánek, ale… buď ať to má atmosféru jako zbytek dobrodružství, nebo skoro myslím, že je to lepší bez plánku. Jen můj názor, no offense.

Ale k věci, i tomuhle by asi změna palety prospěla. Méně 16 windows barev, více do hněda a žluta. Možná by pro začátek stačila 50% sépie a bylo by to použitelnější. Nebo převést do greyscale a na pozadí hodit nějaký starý papír.
7.2.2019 12:00 - sirien
Šaman: když potřebuju nějaký rychlý battle plan tak je nějaká mapka k ruce že které si můžu vzít aspoň orientační rozložení budov a obecně prostoru užitečná. Zejména když je někde popsaný nějaký záměr nebo dění tak to taky pomůže si ujasnit jak si to vlastně autor představoval.
7.2.2019 12:06 - Šaman
No, otázka je, jestli si autor něco představoval. Pokud ano, pak plánek dává smysl. Pokud je jedno, jestli je kaplička u rybníka,nebo na kopci, pak je ten plánek spíš kosmetická záležitost.
Co jsem tak pochopil, tak tohle je nějaká náhodná vygogglená vesnice, tedy plán nemá přímou vazbu k dobrodružství. Stejně dobře by posloužila úplně jiná vesnice, pokud bude mít klíčové budovy vyjmenované v dobrodružství.

Nicméně to o plánkách platí všeobecně, ne jen tady. Buď je hezký a zvyšuje estetickou úroveň hry, nebo je funkční (mapka je základem plánování), nebo mi přijde nadbytečný.
Funkční A hezký je samozřejmě ideál.
7.2.2019 14:15 - Jerson
Arten CZ píše:
Zajímalo by mě, co se změní, až ti tu vesnici skutečně ukáže.

Porovnám tu skutečnou s nakreslenou, abych viděl rozdíly, a abych se poučil, co je možné, případně co je běžné, případně proč ta vesnice vypadá tak jak vypadá.

Arten CZ píše:
Myslím si, že pokud by se někde vyhrabal dokument, že CIA v 30. letech naverbovalo cikánskou vrhačku nožů pro infiltraci do Německa (či jak to bylo), že bys zpětně uznal, že je ta postava uvěřitelná a obávám se, že kdybys nenašel důkaz, že při vylodění po pláži běhal fanatik s mečem, tak by pro tebe taková postava uvěřitelná nebyla.

Ano, nemám problém uznat, že jsem se zmýlil a příště bych měl podobnou situaci řešit jinak. Dokonce to považuju za svou výhodu, nikoliv za něco, za co bych se měl stydět.
Protože - jak se mi stává - někdy nevěřím věcem, které se reálně staly, ale dost často takovým věcem nevěří ostatní lidé, když je říkám já.

Šaman píše:
To je i důvod, proč nevytvářím připravené plánky, pokud není rozložení budov důležité pro příběh.

Pokud si vzpomínám, tak na začátku je možný boj ve vesnici - myslíš, že rozložení budov, cesty, potok a další věci nejsou důležité?
7.2.2019 14:27 - Šaman
Jerson píše:
Pokud si vzpomínám, tak na začátku je možný boj ve vesnici - myslíš, že rozložení budov, cesty, potok a další věci nejsou důležité?

No, je to ale důležité znát předem? Jasně, že pokud dojde k boji, nějaký battleplan se nakreslí. Ale za důležité bych považoval, kdyby nějaké budovy měly dejme tomu propojená sklepení a příběh s tím nějak pracoval.
Ty sám jsi na ten plánek reagoval tím, že ti přijde [nereálný | nesmyslný | neuvěřitelný], přitom je vlastně jedno, jestli to bude lineární vesnice na jednom břehu říčky, nebo tenhle chumel s návsí, nebo úplně jiná vesnice. Stejně tak je jedno, jestli to jsou dřevěné sruby, hliněné polozemnice, nebo kamenné domky. A každému do jeho světa sedne něco jiného. Takže mi jen přijde ten plánek zbytečně konkretizující ve věcech, které myslím není nutné konkretizovat. Toť vše.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091217041015625 secREMOTE_IP: 54.166.170.195