Kultura

Maelik
19.1.2019 15:05
1.3.2020 02:55 - Naoki
Problém padlých goblinů nastává pokud při hodničce hodí 2 nebo 3 neúspěchy protože to pak mají skončit před mítinkou a mít tam encounter (při 0-1 neuspěchů skončí u hrobky a je tam 11 goblinů co se ještě vrací, takže tam je kde škrtat)

Další zádrhel na který jsem si vzpoměl je u scény prudkého svahu. Podle popisu tam hrajem podle hodin kdy mají získat 6 úspěchu (pro 4 postavy). Trochu jsem tápal jak to tam počítat když jeden úspěch jsem dal za hození kotvičky a další 4 za úspěšné vylezení a já řešil co s tím šestým úspěchem. Možná zpětně jsem tam měl další hod za zajištění.
5.3.2020 17:01 - krytah
Nemám teď Kovářovu dceru v živé paměti, ale nedali by se škrtnout 2-3 goblini z honičky a přidat 3-4, kteří budou čekat někde dál?
12.3.2020 20:02 - sirien
Naoki píše:
2 nebo 3 neúspěchy protože to pak mají skončit před mítinkou a mít tam encounter

hm. Na to budu muset asi ještě mrknout a přepočítat...

Naoki píše:
další 4 za úspěšné vylezení

I see.
Takhle bych to osobně nehrál - vylezení bych nechal třeba 2 nebo max. 3x (pak se už dá uvažovat že je nahoře dost postav aby ty ostatní vytáhly hrubou silou...); spíš bych jim tam přihodil nějakej problém k řešení. Třeba že se vyvrátí strom a ten svah v půlce přetne, takže máš ležící jehličnan padlej přes svah tekoucího bahna... a chtěl bych nějakou akci co ukáže jak se s tim vyrovnaj (podkopání a podlezení, přetnutí nějakym útočnym kouzlem, třeba vypálení stezky skrz větve pomocí Burning hands... trpaslík co k tomu kmeni zeshora skočí a fakt v rychlosti těma větvema proseká průchod...)

Víš co, nějaká rozmanitost tam. Ale uznávám, že tohle tam pokud vim napsaný neni, ale mělo by bejt.


krytah: v honičce sou goblini volitelný; pokud chápu Naokiho dobře (?), tak problém nastane, když dáš do honičky scény s hodně goblinama (např. kombo dohnaných nepřátel + přechodu řeky + goblinů u srnky), hráči jich tam dost pobijou, ale pak přesto nehoděj checky a skončej s 2 nebo 3 neúspěchama před mýtinou.
12.3.2020 23:24 - Naoki
Píše:
pokud chápu Naokiho dobře

correct
18.5.2020 03:11 - Maelik
Uff.. tak jsem do článku nahrál novou verzi, tedy tu co tak nějak vznikla z diskuze a později i google docu. Kromě toho je tam navíc spousta originálních ilustrací, několik nových gobliních variací, a pár dalších věcí.

Snad se bude líbit.
19.5.2020 03:58 - Naoki
Předem obrovský potlesk za dotažení do této fáze. Mám velkou radost z toho že máme v podstatě hotový produkt :)

Jakožto člověk co podle tohoto dobrodružství už hrál ještě hodlá hrát, pár poznámek:
- font se mi blbě čte :( nevím jestli je to barvou nebo samotným fontem, ale namáhám se při tom víc než z google docs, což je pro mě dost blbý...
- (nitpick) píšeš D&D jako "D & D5". Nešlo by to spojit?
- uvádíš stránkování v diagramu, ale už ne v samotném dokumentu
- str. 4: "dobro-družství"
- jakožto úvodní dobrodružství by to chtělo i předpřipravené postavy (podobně jako v Lost Mines). Ideálně s ideály, pouty a pozadím spjatý s okolím
- str. 7: "zá-stupci"
- str. 7: jedná z možností o čem si vrabci štěbetají má tučnou první lajnu
- str. 8: hodila by se i varainta mapy bez čísel, abych mohl ukázat hráčům. A teda není jasné které z těch vesnic je Kovaříkov
- str. 8: myslel jsem že hrobka a mýtina budou u sebe
- str. 9: "po-tomka"
- str. 11: "Proto zde nabízíme dvě úvodní scény, jejichž zařazení je naprosto volitelné a jejichž začlenění nebo nezačlenění nebude mít na celkový děj větší dopad.Začlenění jedné z nich (nebo všech tří)"
- šly by přidat odkazy i v samotném textu? např. v "Pokud se rozhodnou pro první možnost, pokračuj na druhou scénu, pokud pro druhou, přejdi k třetí scéně" doplnit klikatelné stránky
- str. 27: "V předsálí hrobky – v Helmově chrámu - však hlídá šama" měl by hlídat náčelník
- prosba o mapku bez popisku platí i pro tu na straně 29
- str. 29: "Většina goblinů (včetně goblina-hlasatele) se ukrývá okolo jámy za kořeny vyvráceného stromu" - čili okolo bodu 3?
- str. 31: "apokud jsou postavy stále schopné"
- str. 32: "krve-žíznivosti"
- str. 32: "nekro-tického"
- občas ti místo D&D proklouzlo DnD (všiml jsem si toho dvakrát na str. 36)
- str. 38: neměl by goblin mít AC pouze 14? příjde mi zvláštní že má vyšší než goblin válečník
- str. 41: Geková nebezpečnost by se asi měla zvyšovat s průběhem rituálu
19.5.2020 06:04 - Pan Bača
Dívám se, že ty tabulky na konci jsou pořád neopravené.
19.5.2020 15:55 - Maelik
Naoki: za odchycené chyby v textu děkuju, opravím. Stránkování doplním.

Naoki píše:
neměl by goblin mít AC pouze 14? příjde mi zvláštní že má vyšší než goblin válečník


Já počítal s tím, že ten válečník je silnější (to bojové šílenství), takže by měl být lehčí zasáhnout. Navíc on má v zásadě lepší zbroj než ten obyčejný goblin.. ten rozdíl je v tom, že nemá štít. Jako.. zvýšil bych mu na oplátku base damage, ale to by lvl.1 postavy nemusely ustát.

Naoki píše:
myslel jsem že hrobka a mýtina budou u sebe


já taky, ale sirien ne... taktickou výhodou ovšem je, že to poskytuje buffer k dostihnutí a sejmutí goblina-hlasatele, pokud by to bylo třeba.

Naoki píše:
str. 41: Geková nebezpečnost by se asi měla zvyšovat s průběhem rituálu


Asi jo, nicméně ten hlavní faktor tam je narůstající magická moc a nikde jsem zatím nenašel nějaká vodítka jak dostupná kouzla ovlivňují nebezpečnost. Pokud někdo taková vodítka má, rád je využiju a doplním.

Naoki píše:
: hodila by se i varainta mapy bez čísel, abych mohl ukázat hráčům. A teda není jasné které z těch vesnic je Kovaříkov


Kovaříkov je ta centrální mezi 3,7,8. Ale doplním.

Co se týče map bez popisků.. můžu buď zařadit do souboru, nebo to hodit jako extra soubory do článku.. to druhé bude asi praktičtější, to první má výhodu všeho pohromadě..

Naoki píše:
font se mi blbě čte :( nevím jestli je to barvou nebo samotným fontem, ale namáhám se při tom víc než z google docs, což je pro mě dost blbý...


Můžu kdyžtak udělat ještě verzi s Arialem, nebo nějakým fontem podle tvého přání.

Naoki píše:
str. 29: "Většina goblinů (včetně goblina-hlasatele) se ukrývá okolo jámy za kořeny vyvráceného stromu" - čili okolo bodu 3?



Na mapce je zakreslený jediný vyvrácený strom (mezi 3 a c). Tak nějak jsem se domníval, že ho tam najde každý..


Naoki píše:
str. 7: jedná z možností o čem si vrabci štěbetají má tučnou první lajnu


To je nějaká chyba indesignu, se kterou si nevím rady. Tučné to není, ani reálně (tj. bold forma fontu) ani falešně (obtáhlé tenkou linkou). Prostě se ten text z nějakého důvodu vyexportoval jako nepatrně silnější.

Naoki píše:
akožto úvodní dobrodružství by to chtělo i předpřipravené postavy (podobně jako v Lost Mines). Ideálně s ideály, pouty a pozadím spjatý s okolím


Zkusím něco dát dohromady.


Pan Bača píše:
Dívám se, že ty tabulky na konci jsou pořád neopravené.


Které?
19.5.2020 16:09 - Pan Bača
Bloky statistik.. Tečky za ZK, velké odskoky za textem, chybějící mezery před závorkami.

Arial nedávej, to už zrovna bookmania jako ostatní dobrodružství... Ale rozstřelí to asi celou sazbu.

Slepé mapy dej k článku zvlášť pokud jsou větší než A4, jinak můžou být v dodatku (viz Želvácký balíček, tam je to taky tak)
19.5.2020 16:17 - Naoki
Píše:
já taky, ale sirien ne... taktickou výhodou ovšem je, že to poskytuje buffer k dostihnutí a sejmutí goblina-hlasatele, pokud by to bylo třeba.

Mám na mysli tu mýtinku kde tančí ježibaby (myslím že na mapce je to číslo 8). Měl jsem za to že se jedná o tu mýtinku poblíž hrobky, ale tady je označená na opčaném konci mapky
19.5.2020 16:24 - York
Naoki píše:
Mám velkou radost z toho že máme v podstatě hotový produkt :)


Kompletní hratelný dobrodružství vytvořený na Kostce? Hurá, jen tak dál! Děláte mi radost ;-)
19.5.2020 17:09 - Maelik
Naoki píše:
Mám na mysli tu mýtinku kde tančí ježibaby (myslím že na mapce je to číslo 8). Měl jsem za to že se jedná o tu mýtinku poblíž hrobky, ale tady je označená na opačaném konci mapky


V tom kraji je hodně lesů, a v lesech není mýtina až tak vzácný jev. Jinými slovy: má se jednat o jiné mýtiny.
19.5.2020 21:03 - sirien
Maelik: poslal sem Ti okomentvané PDF... myslim že ještě tahle vlna korekcí a bude to fakt uzavřený a cool :)

Ohledně té sazby... mě se to nakonec vcelku líbí, ty přidané obrázky sou fakt super. Jinej font by možná neškodil, ale asi by bylo dobrý i tak vzít nějakej míň tradiční - nějakej generickej (arial, calibri...) by tam IMO moc nesed. Jen pokud si s tím ještě budeš hrát, tak bych možná udělal nějaký odstup odstavců od sebe, místy mi přijde že ty odstavce navazujou dost natěsno.


Naoki píše:
Mám na mysli tu mýtinku kde tančí ježibaby

ne, všechny tyhle lokace jsou "něco jiného okolo".
21.5.2020 15:16 - Maelik
uploadnul jsem verzi se zapracovanými připomínkami k textu.

Předpřipravované postavy jsou před připravovány, a viděl bych to tak, že je budu asi mít hotové během víkendu. Pokud by někdo chtěl vypomoci tím, že mi pošle hotovou postavu na 1. úrovni.. bránit se tomu nebudu. Naopak to uvítám.

U mapek se mi ztratil originál, takže je mám jen s popisky. Začištění chvilku potrvá, pravděpodobně je uploadnu spolu s postavama.
21.5.2020 15:22 - sirien
Maelik: Jerson ve vedlejší diskusi měl jeden zajímavej point ohledně pravidel. Možná bysme na začátek mohli dát odkaz na DnD 5e v Kostce?
21.5.2020 15:27 - Maelik
Začátek článku, nebo PDfka?

Also, máš rozbitý link.
21.5.2020 15:31 - sirien
PDFka. Počítej s tím, že PDF bude kolovat okolo i samo bez článku, stejně jako ostatní věci z Kostky.

Stačí odkaz s nějakým stručným: "pro rychlý přehled pravidel hry viz ČLÁNEK a pro
referenci kouzel a schopností viz SRD" nebo tak něco.

Jakože jasně, neni to totéž jako z Kovářovy dcery udělat full-rules-demo, ale lepší, jak drátem do oka.
21.5.2020 15:39 - Naoki
Předpřipravené postavy zkusím dopomoci udělat (jen co najdu nějaký přívětivý builder).
Jinak bych navrhnul zůstat u možností z DnD basic: tedy rasy člověk, elf, trpoš, půlčík, a povolání fighter, rogue, wizard, cleric (a asi ještě jedno ikonický... druid?)
21.5.2020 15:58 - sirien
Hej... otázka je, jestli vůbec má smysl tvořit ukázkový postavy takhle. Jestli si spíš nezaložit někde bokem nějaký téma speciálně pro tvorbu předpřipravenejch postav a:

1) udělat několik "skupin" se specifickými buildy; Napadají mě:
- power-archetype klasická banda (elfí kouzelník etc.)
- alter-parta (půlorčí kouzelník...)
- rasistic- rasová parta (všechno trpaslíci)

2) udělat ty buildy pro 1. a 3. level (aspoň)

...tyhle se pak dají udělat jako jeden samostatnej dokument (klidně v orig. DnD grafice) a distribuovat samostatně / přikládat k věcem atp.
21.5.2020 16:02 - Naoki
hmm, já vycházel převážně z dobrodružství Lost Mines, kde ty postavy jsou k tomu přiložené rovnou

a ono, postavy nejsou jen o kombu rasa/povolání plus atributy a skilly, ale hlavně o tom aby nám sedly do příběhu s backgroundem, cílem, ideálem, atd. (právě jako v tom Lost Mines)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.32279992103577 secREMOTE_IP: 34.201.3.10