Kultura

Maelik
19.1.2019 15:05
7.6.2020 20:26 - Pan Bača
na jedno lano to vychází výška svahu 7 sáhů (při výše uvažovaném sklonu)

ale to je, kdyby se to natáhlo a položilo na svah.. takže reálně spíš tak 5-6 sáhů výšky
7.6.2020 20:50 - sirien
Pan Bača: kdo se Ti s tim panem má pořád vypisovat :D Jakoby ti nestačilo, že se řiká, že máš ňáký kouzelný schopnosti.

...jinak jako fakt je důležitý, jak přesně tam to lano kdo použije a jak to popíše? Mě to přijde spíš jako druhotnej detail.
7.6.2020 20:55 - Pan Bača
díky za přesnost, vidím, že si pamatuješ, odkud vítr vane

zarazilo to víc lidí, tak asi proto...
7.6.2020 21:00 - LokiB
sirien píše:
...jinak jako fakt je důležitý, jak přesně tam to lano kdo použije a jak to popíše? Mě to přijde spíš jako druhotnej detail.


Když jsem dělal korektury, tak mě vždycky zarazilo, když se některá herní mechanika, použila způsobem, který mi přišel zvláštní ... tedy "hodit" lano 50 sáhů do výšky, "použít Skok" k vyskočení takového svahu, "použít Skok" k přeskočení 20 sáhové řeky atd.

Podle mě by v dobrodružství, tam kde se používají přímo herní mechaniky, to mělo být jasné - aby se nestávalo, že po hře bude DM říkat "no neuspěli jste, ale mohli jste podle autorů udělat třeba tohle". A hráči by si ťukali na čelo, že je to přeci nesmysl.

takovým situacím by bylo fajn se vyhnout, jinak není třeba být všude doslovný a úplně návodný.
Vycházím i z toho, že je to psáno i pro začínající hráče a DMy.
7.6.2020 21:04 - sirien
Fair enough.

V tom případě tu kotvičku by asi mělo stačit přepsat do nějaké formulace "za pomoci lana a kotvičky" - jakože jí můžeš použít na několikrát, jen na jeden kritický úsek atp.

U toho Skoku se bez mučení přiznám, že sem si pamatoval špatně, jak to kouzlo funguje a moc sem to neřešil, takže sem jeho efekt neporovnával s takovejma detailama jako je reálná šířka tý řeky - předpokládal sem, že to prostě umožní skočit z jedné strany na druhou. Když ne, tak by to mělo jít upravit na nějaký skok z půlky té řeky nebo tak něco?
7.6.2020 21:09 - Jerson
Btw. pokud tohle má být dobrodružství pro začínající hráče, tak si osobně myslím, že je více než vhodné vycházet z běžných schopností reálných lidí, které si dokáže představit každý.
7.6.2020 21:12 - sirien
No vidíš, a já zas myslim, že je více než vhodné vycházet z akčních a dobrodružných filmů, protože sou cool a je to to co chtěj lidi hrát.
7.6.2020 21:15 - Log 1=0
Nehledě na to, že spousta lidí má o těhle věcech zkreslené představy právě z filmů, takže to vyjde na stejno. A navíc, i když to nastavíme realisticky, po pár levelech to začne drhnout.
7.6.2020 21:25 - LokiB
Jerson: tam kde to jde, bych se řídil příslušnými pravidly DnD - jestliže má DnD pravidla pro možnou vzdálenost "skoku do dálky", mělo by se jet podle nich. A připravené překážky by to měly reflektovat (mimochodem, pro znalce pravidel DND - stále nevím, jak je to se Skokem - když má postava Pohyb 30 stop, dokáže za pomoci kouzla Skok skočit v jednom kole více než těch 30 stop, nebo je 30 stop její limit, i kdyby měla sílu 18?).

DnD není DrD+, tak možná nemá pravidla pro hod kotvičkou s lanem na cíl :)
Ale DnD 3.5 je mělo, což bude pro veterány starších edic asi obvyklé ... tím neříkám, že správné:

Securing a grappling hook requires a Use Rope check (DC 10, +2 for every 10 feet of distance the grappling hook is thrown, to a maximum DC of 20 at 50 feet). Failure by 4 or less indicates that the hook fails to catch and falls, allowing you to try again. Failure by 5 or more indicates that the grappling hook initially holds, but comes loose after 1d4 rounds of supporting weight. This check is made secretly, so that you don’t know whether the rope will hold your weight.
7.6.2020 21:35 - sirien
zkurvenej twitter, kdo to má dešifrovat. Jestli to čtu správně, tak ano, pohyb omezuje skok, nicméně můžeš použít akci sprint a svůj pohyb zdvounásobit a tím zvýšit i limit doskoku pod vlivem kouzla Skok.
7.6.2020 21:36 - Maelik
LokiB: Co jsem vygooglil já: postava při skoku do dálky skočí tolik stop, kolik je její hodnota Síly. Tato vzdálenost se počítá jako pohyb. Ke skoku do dálky je třeba 10 stop rozeběh.

Čili, postava s Sílou 18 a Rychlostí 30 stop (6 sáhů/9 metrů), může svůj pohyb použít k tomu aby se rozeběhla (-10 stop) a skočila (-18 stop). Aby v tomhle případě bylo kouzlo Skok co k čemu, tak by musela vzít akci Sprint, v kterémžto případě má na kolo pohyb 60 stop, z čehož je 10 stop rozeběh a 50 stop délka skoku dalekého.

Sirien: v diskuzích na redditu apod. se hledá o něco lépe a mají tam zpravidla odkazy na ten příslušné odkazy v sage advice i příručkách.
7.6.2020 21:36 - Pan Bača
LokiB: Když skáčeš do dálky, skočíš až počet stop rovných tvé hodnotě Síly, pokud se těsně před skokem rozběhneš aspoň 2 sáhy.

takže pro Sílu 18 by to mělo být 18 * 3 = 54 stop
7.6.2020 21:39 - Maelik
Pan Bača: Ano, ale maximální pohyb co dáš za kolo je 60 stop. Vzhledem k tomu, že 10 z toho potřebuješ na rozeběh, tak z těch 54 stop jsou ty 4 zbytečné a vyplýtvané.
7.6.2020 21:54 - Jerson
Ok, to mi stačí - ve skoku jsem se už kompletně ztratil, tak doufám že pravidla pro házení kotvičky jsou podobně detailně zpracovaná.
7.6.2020 21:58 - LokiB
Ok, měl jsem pocit, že to tak je, ale nechtěl jsem to bez ověření autoritativně tvrdit, protože jsem mohl nějakou poznámku někde přehlédnout.

Pak by se s tím asi mělo počítat při použití ve hře ... 10-12 sáhů širokou řeku postava se silou 18 přeskočí, ale více ne, a postavy se silou třeba jen 14, tak neskočí ani se sprintem a Skokem více než 42 stop, tedy cca 8-9 sáhů.

u jiných překážek by to asi šlo, ale srovna u vody, kterou je třeba se brodit, si Skokem moc nepomohou.

Co jsem psal v korekturách: nevím, jestli je použití Skoku pro překonání řeky myšleno pro její "celé přeskočení", nebo jen "pro vyskočení z vody na břeh" (kde je použito nějakého ověření). Ať tak či tak, bylo by fajn to tam říc jasněji, aby nebyl DM zmatený, co se hráčům vlastně doporučuje a jak to má posoudit.
Podobně pak u Překání srázu - tam se možná neskáže do dálky, ale do výšky - skok do výšky je 3 stopy + bonus za Sílu, v případě kouzla trojnásobek - jestli to znamená, že postava se silou s bonusem +3 skočí do výšky 3x(3+3), tedy 18 stop, a tedy 3-4 metry (+ výška postavy) a možná i trochu víc s ověřením na Sílu ... ok, i u prudkého srázu to pomůže, proč ne. jsou to přeci jen hrdinové. u 5 sáhové srázu by to mohlo zafungovat. U 20 sáhového svahu bych to asi za tolik úspěchů, kolik je v dobrodružství napsáno (3 úspěchy) nedal.
7.6.2020 21:58 - Maelik
D&D5e žádná pravidla pro kotvičku nemá. Nicméně, jak tu bylo zmíněno, 3.5 na to pravidlo má a Use Rope check se dá celkem bez potíží zaměnit za Dexterity check
7.6.2020 21:59 - LokiB
Jerson píše:
ve skoku jsem se už kompletně ztratil, tak doufám že pravidla pro házení kotvičky jsou podobně detailně zpracovaná.


Však jsem to v postu #431 popsal úplně přesně :)
7.6.2020 22:08 - Arten CZ
Občas mi přijde, že si z nás děláte legraci :-D
Smyslem toho kouzla přeci má být, že se odrazíš jako normálně, ale letíš 3x dál.

Předpokládám, že si každý řekne, že skočí 3x dál za stejnou "platbu" za pohyb v letu (skoku), že tedy není omezen maximálním pohybem, protože tu mu kouzlo modifikuje.

Pokud už chceme polopatická pravidla, pak není nic lehčího, než podle pravidla Zvláštní druhy pohybu určit maximální délku skoku a podle pravidla Rozdělení pohybu určit, že "rychlost skoku" je po seslání kouzla rovna trojnásobku rychlosti pohybu. Pro překonání tří stop skokem se tedy spálí jedna stopa pohybu.
7.6.2020 22:18 - LokiB
Arten CZ: co je podle smyslem kouzla je sice zajímavé, ale není to tak zřejmé, jak si myslíš ... a tvůj pohled bych neřekl že je v diskusích o 5E většinový :)

Třeba https://media.wizards.com/2019/dnd/downloads/SA-Compendium.pdf

Píše:
What happens when a jump spell gives a creature a jump
distance greater than its walking speed?

Your jump is
limited by how far you can move; each foot jumped uses a
foot of movement. You can take the Dash action if you want
to extend how far you can move on your turn.
For example, if you have a Strength score of 15, you can
normally leap 15 feet when you make a long jump if you
move at least 10 feet immediately beforehand. If the jump
spell is cast on you, that potential jump distance is tripled.
That’s a jump of 45 feet! If your speed is 30 feet, you can
use only 30 feet of that jump distance on your turn, unless
you take the Dash action, which allows you to leap the
full 45 feet.


Ale možná si z tebe Sage Advice dělá legraci ;)
7.6.2020 22:36 - Arten CZ
Ano dělá :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.25209379196167 secREMOTE_IP: 18.207.102.38