Kultura

Maelik
19.1.2019 15:05
23.3.2019 15:55 - Naoki
Na čísla (a koneckoncců i zbytek :) ) ze zkusím v průběhu následujících dnů podívat
29.3.2019 07:34 - Naoki
omlouvám se za zpoždění - prošel jsem dobrodružství až k boji na mítince (od této části dál si myslím že se nic nezměnilo), upravil čísla by oko (na fine tuning by to chtělo betatest), doplnil jednu scénu s vesničany a pár komentů a jinak je to za mě ready.
6.5.2019 17:51 - Maelik
Tak dávám dohromady tu novou verzi..a zaujalo mě, že v rámci noční akce "Zachraňte lávku" není řešení co dělat, když se lávka zhroutí. Jako.. delší konec bude na břehu hráčů, navíc mají pravděpodobně nějaká ta lana ze standartní výbavy dobrodruha, ale lávka je fuč. Propast lze přeručkovat..pokud si nejdřív vezmou jedno to lano, udělají tam smyčku a trefí se do sloupku na druhé straně. Nicméně..to jsou minimálně dvě další kola, víc, pokud vázání uzlů, trefení sloupku a přelezení bude každé samostatná činnost ke které je třeba ověření dovednosti. Což mi přijde příliš kruté na jednu z meziscén.
6.5.2019 21:43 - sirien
Maelik: rokle je 6 sáhů hluboká - nějak mě nenapadlo uvažovat nad tim jak nebezpečný takový pád je pro postavu na 1. úrovni. Nebylo to myšlené jako instakill ani nic podobného - případně lze doplnit že "postava se zřítí do svahu nebo do trnitých keřů na dně rokle" a dát tam nějaký save a damage.

Ohledně postav které spadnou tam je závěrečný odstavec:

Píše:
Vyhrabat se z rokle vlastními silami trvá 5 kol - to lze snížit nějakým riskantnějším přístupem (hodem na Akrobacii atp.) popř. s pomocí ostatních, kteří zůstali nahoře (někdo kdo hodí lano nebo kouzlem posvítí na terén atp.)


A co se stane reálně je otázka toho kdy se lávka zřítí a v jakém stavu - pokud nějaké postavy zbydou na druhé straně, tak je potřeba aby rokli překonaly nějak jinak (doufejme, že si hraničář vzal svých deset sáhů lana...) Tady by asi DM měl hodně apelovat na snahu o nějaké rychlé a dramatické řešení s tím, že to je pořád v rámci noční honičky (proběhlá kola zvyšují diffku na pronásledování) Tady bych to asi klidně nechal na DMovi a na herní skupině, způsobů jak tu rokli případně překonat je víc:

- smyčka a házení na kůl jak píšeš. Dá se ale hodit třeba i nějaká kotvička nebo improvizovaná kotvička
- někdo to může vzít kouzlem Jump
- Pokud je už někdo na druhé straně tak může hodit lana dolů ve vhodném místě a ostatní to můžou "dashnout" skrz rokli (zkutálet se dolu, vylézt nahoru...)
- nejspíš se to dá i nějak oběhnout (nejspíš bych řešil stejně jako u noční scény 6: Řeka, varianta "běžet dál podél břehu")


EDIT: plus dvě věci:

- určitě bych jako DM nechtěl ověřovat dovednost na každej krok nějaké akce typu "hodit si na vázání uzlu, hodit si na hození, hodit si na přelézání"... jako ještě ok na vytvoření cesty a pak na překonání, ale to je fakt max. A nejspíš bych to bral nějakym group testem.

- od doby co mě Naoki překecal že jedno kolo = +1 je moc hardcore těch 5 kol na překonání té rokle AŽ TAK MOC nebolí. Myslim. A pokud jo tak zas jako technicky to je failnutá scéna, že jo.
7.5.2019 06:29 - Naoki
Píše:
- od doby co mě Naoki překecal že jedno kolo = +1 je moc hardcore těch 5 kol na překonání té rokle AŽ TAK MOC nebolí. Myslim. A pokud jo tak zas jako technicky to je failnutá scéna, že jo.

Ber že to je 5 kol + kola co uběhla před tím než se lávka zřítila + čas který (určitě) stráví diskuzí "a teď jako co"

Maelik: stčí jak to popsal sirien nebo to mám rozepsat i s číselným vyhodnocením?
7.5.2019 10:29 - Maelik
Naoki píše:
stačí jak to popsal sirien nebo to mám rozepsat i s číselným vyhodnocením?


jak říkává můj děda: dobročinosti se meze nekladou.
8.5.2019 01:46 - Naoki
6 sáhů je 6x 5 feet? (sry českou terminologii neznám)
Pokud jo tak fall damage je 3k6 (Acrobatics DC 10 poloviční zranění - zachycení se lana jak padá, nebo keříků apod.).
Rychlejší vyhrabání se zpoza rokle je skupinový hod na Athletics proti DC 15 (nižší DC při použití pomocných prostředků - lano, kouzel, apod.). Úspěch znamená o jedno kolo míň na vyhrabání za každých započatých 5 bodů nad DC (tzn. ve standardním případě 16-20 4 kola, 21-24 3 kola atd.), neúspěch o dvěkolo víc za každých 5 bodů pod (10-14 7 kol, 5-9 9 kol atd.)
8.5.2019 10:06 - LokiB
Jakože "6x 5 stop"?
Ono tyhle přepočty v DnD byly dycky zvláštní. v 5E už snad používají jenom stopy, sáhy a další vyhodily.
Jinak sáh je v přepočtech asi 2 yardy, tedy 6 stop. Ale DnD mělo jako "základní čtverečkovou jednotku" dlouhodobě 5 stop.
8.5.2019 10:17 - Šaman
Sáhy byly i v DrD, ale byl to jen fancy pojmenovaný metr.
8.5.2019 10:29 - Aegnor
Začínáte to zamotávat. DnD 5e používá v originále stopy, ShadoWWW v překladu zavedl sáhy s převodem 1 sáh = 5 stop.
8.5.2019 10:33 - Maelik
LokiB píše:
v 5E už snad používají jenom stopy, sáhy a další vyhodily.


5e má v originále jenom stopy, nicméně zdejší překlad je přepočítán na sáhy (po 5 stpách), takže jsem se při sestavování textu v češtině přidržel notace překladu.
8.5.2019 10:35 - LokiB
Jo, ale je vůbec někde v originál DnD 5E pravidlech použito něco jiného než stopy? Jsem se onehdá díval a nenašel jsem to. jestli to některým oldskool fanouškům přijde v češtině v "sázích" srozumitelnější, nevím, zvlášť když to někteří mají zafixované s 1s = 1m.
No nic, je to kánon překladu, tak se to používá, ok. Mě jen překvapila ta Naokiho formulace, kde používá "sáh" ale "stopu" nezná.

EDIT: Maelik mě předběhl, ok.
8.5.2019 10:52 - exi
Příručka dnd 5e ma na začátku převodní tabulku, takže kdo čte pořádně, nemůže mit problem. Moduly pouzivaji pro vzdálenost palce, stopy a mile. Jednou jsem viděl yard, ale to byl asi šotek.
22.5.2019 14:36 - Naoki
Připravil jsem flowchart scén: https://whimsical.com/UHVzoEvEkQeaHUoprjv9k9
Zatím je to pouze na první akt, neboť si chci ujasnit pár věcí než se pustím na další:
- je to vůbec k něčemu?
- jak a do jaké míry rozepsat různe varianty scén (např. 1.6 - dorazí ke kovárně na začátku boje, uprostřed, ke konci...)
- jak moc se mám patlat s vizaulizací (použije se přesně toto, nebo se to upraví pro vlastní potřeby?)
- rady s vizualizací (jak to označit tak aby informace byly pochopitelnější)

Zárveň jsem omylem změnil nastavení sdílení u kovářové dcery že teď jdou pouze napsat komentáře a ne upravit...
22.5.2019 15:22 - sirien
Nepoužíváš draw.io? :)

Ano, podobné věci jsou užitečné, pokud:
a) má příběh strukturu která lze takto rozumně zachytit (což tenhle má)
b) to udržíš příčetně složité (tj. přehledné)

Obecně je dobrý tam dodávat i nějaké zkratkovité info - kromě čísla kapitoly třeba i číslo stránky v dokumentu popř. bodový výčet obsahu scény atp. To je asi ideální nějakým bodovým výčtem vedle samotného políčka scény. Což je i ideální prostor na případné rozvržení že tam existují nějaké pod-varianty (typu kdy tam postavy dorazí atp.)

Nastavení sdílení sem zas opravil :)
23.5.2019 15:08 - Maelik
Naoki píše:
- je to vůbec k něčemu?

Ano
Naoki píše:
- jak a do jaké míry rozepsat různe varianty scén (např. 1.6 - dorazí ke kovárně na začátku boje, uprostřed, ke konci...)

Osobně mi připadá jako dobrý ten stav v jakém to je teď.
Naoki píše:
- jak moc se mám patlat s vizaulizací (použije se přesně toto, nebo se to upraví pro vlastní potřeby?)

Teď to klidně nechej tak nějak jak to je teď, konkrétní detaily se budou řešit až ve finále. Nicméně, pokud by se ti to nějak povedlo vměstnat do prostoru jedné A4, bylo by to fajn.
23.5.2019 16:53 - Maelik
Jinak jsem se dal do sázení, nicméně nejsem grafik, takže..bylo by tohle ok?

23.5.2019 16:55 - sirien
Asi vpohodě.

IMO by to sneslo i o něco menší font.
23.5.2019 17:34 - pilchowski
Jestli to sazis v indesignu, pouzij GREP prikaz na jednoznakovy predlozky
23.5.2019 17:53 - Pan Bača
Maelik: zmenšil bych odsazení prvního řádku v odstavci.. tak na třetinu, maximálně polovinu toho, co tam je teď (vlastně tak, jak to je v tom druhém odstavci před "Je to vaše hra"). A číslo stránky na okraj

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.069452047348022 secREMOTE_IP: 34.228.168.200