Kultura

Maelik
19.1.2019 15:05
5.6.2020 16:43 - sirien
Projít Google Fonts?

Na standard by mohly být použitelný: Bellota (normálnější), Kalam (stylizovanější),

Pokud by se pro rámečky volilo jiný písmo, tak třeba: Courgete?

Pro popisný rámečky možná Caveat nebo Marck?


Dá se tam listovat dál. Ale na to něco doporučit přímo si asi netroufám, to by měl asi udělat někdo kdo fontům trochu rozumí :D
5.6.2020 21:19 - Pan Bača
než to sem Loki napíše, tak dám jeden dotaz já:

Scény nočních střetnutí, část Prudký svah.... je psáno Doběhli jste k terénnímu zlomu. Cesta dál vede vzhůru přes strmý svah tyčící se alespoň padesát sáhů do výšky.

Následně popisované hození kotvy nahoru je výkon hodný Jana Železného v nejlepší formě.

Ovšem v rámečku Bahnitý svah – překážka pro hrdiny? je popisován pětimetrový svah.

Takže dotaz: kolik sáhů vlastně ten bahnitý svah má? padesát je evidentně moc, pět by bylo asi reálných.

Stejně tak řeka, dvacet sáhů, tedy "po našem" třicet metrů už je docela slušný tok
5.6.2020 21:21 - Pan Bača
sirien: aha, google fonts neznám, to budu muset prozkoumat.


a je tady někdo, kdo fontům rozumí? (exi, co?)
5.6.2020 21:29 - Maelik
Podle mě se MedievalSharp celkově hodí k tomu stylu, který má zbytek dokumentu... tj. takové cartoon fantasy. A pro moje oči je to celkem čitelný font. Nicméně, je to komunitní projekt, což znamená, že v tomhle asi musím ustoupit většině.

Z fontů navržených sirienem se mi osobně nejvíc zamlouvá Bellota. Marck je příliš zdobený... na první pohled to není vidět, ale tyhle zdobný písma se strašně špatně čtou, pokud je jima napsaný víc než jeden řádek.

Co se týče Caveat, Courgette a Kalam... neříkám, že to jsou špatné fonty, ale prostě mi k tomu zbytku nesedí.
5.6.2020 21:34 - Pan Bača
Maelik: zkusím po víkendu udělat pár textů pro porovnání
5.6.2020 21:41 - Maelik
Pan Bača píše:
Takže dotaz: kolik sáhů vlastně ten bahnitý svah má? padesát je evidentně moc, pět by bylo asi reálných.


Má to být epický výšlap, takže padesát sáhů, neboli 75m .

Pan Bača píše:
Stejně tak řeka, dvacet sáhů, tedy "po našem" třicet metrů už je docela slušný tok


Může být široký a relativně mělký (třeba jen 10-20 cm hloubky)- problém je, když ti proud podtrhne nohy a přitopíš se, ale jinak není problém přejít...

On s emoc zúžit nedá, protože celá scéna se točí kolem toho, že postavy do vody vstoupí, a alepsoň kolo tam pobudou. Pokud by to byl ani ne metrový potůček, tak ho postavy prostě překročí a jde se dál.
5.6.2020 21:49 - Maelik
anyway.. nahrál jsem opravenou verzi předpřipravených postav.
5.6.2020 21:58 - sirien
Bača: Google fonts sou "open" fonty (jakože free to use, from Google with love), nějakou dobu zpátky mě s nima seznámil jeden kamarád grafik když sem něco tvořil pro GC.

Bahnitý svah - v původním textu sem napsal 5m s tím, že se to má případně upravit. Maelik to zjevně "trochu" napálil a možná to trochu přestřelil :D Ona tady je bohužel nerovnost mezi intuitivním pocitem z hodnoty čísla a reálným pocitem z takto označené vejšky.

Jinými slovy když řeknu, že tam je 5m sráz, tak si většina lidí řekne "hej, to neni tak moc" - když ale ty samí lidi stojej pod 5m srázem a maj ho vylézt nahoru (nebo, ještě líp, když stojej nad nim a představujou si, že by spadli dolů), tak to je najednou "ou, wow, eh..." Tohle je holt relativně nepříjemná věc na tom, že pravidla DnD prostě pracují s konkrétními hodnotami (oproti např. abstrahujícímu Fate). Ono se sice všichni vysmívaj novinářům, že všechno přepočítávaj na fábie a fotbalový stadiony, ale ono je fakt pro většinu lidí problém si předtavit 5 metrů. Když na druhou stranu řeknu, že to je "jako druhý patro domu", tak tuší každej.

Jakože 50 sáhů je fakt moc. Mejch 5m je zase asi moc málo. Dal bych... třeba 15 sáhů? To je zároveň dost aby to vzbudilo nějakou reakci (víc, jak 10...), zároveň dost fakticky (20 metrovej sráz neni zrovna sranda) a zároveň příčetný na to aby se to dalo zdolat v rozumnym čase, popř. vyskočit kouzlem nebo tam vystřelit kotvičku...


Maelik: problém s fontama, na kterej sem v praxi narazil já, je, že hraje ohromnou roli familiarita. Font může bejt hezkej a čitelnej, ale když je odlišnej a lidi ho neznaj, tak sem u těžko přivyká. Efektivně pak když s tim fontem pracuješ (třeba při sazbě), tak se Ti časem zdá víc a víc vpohodě a čitelnej, ale když ho pak potká někdo, kdo ho vidí poprvé, tak mu je hrozně nepříjemnej. Třeba mě se teď už Noc goblinů čte vpohodě, ale pamatuju si, že na první dobrou mě to taky praštilo do očí.

Tohle je IMHO důvod, proč si sou běžně používaný fonty tak "podobný" a proč když někdo představí nějakej novej (calibri...), tak to je taková "revoluce", byť třeba neni ani moc revoluční.


Mě se třeba líbí ten Kalam (a přijde mi i stylově bližší tomu, co tam máš teď), ale já sem na tyhle "pseudo/handwriting" fonty přivyklejší, než většina, tak si radši netroufám nic moc prosazovat.
5.6.2020 22:03 - Pan Bača
tak to pak je to hození kotvy fakt mimo dosah..

v dobrodružství se píše:
Například plán sestávající se z hození a zaháknutí lana o stromek na vrcholu srázu, vyšplhání a následného vytažení ostatních postav, může znamenat hod na útok na dálku (hození kotvičky/smyčky), hod na Atletiku (vylezení)


na x-krát jo, ale jedním hodem?

k té řece je mi to jasné, ale..
v dobrodružství se píše:
Voda, v níž jsou relativně malí goblini ponoření až po krk (a místy i víc)


takže tam bude tak aspoň metr, metr dvacet
5.6.2020 22:07 - Maelik
Teď jsem ještě prohlížel ty google fonty a zaujal mě třeba Eagle lake
... vypadá o něco standartněji a čtivěji než ten MedievalSharp, a přitom je to furt fantasy font..
5.6.2020 22:20 - sirien
5.6.2020 22:32 - Maelik
Unicorns určitě ne... handwriting fonty jsou fajn na lístečky ala Xanatharovy poznámky v XGtE, ale na vlastní text se, alespoň podle mě, moc nehodí.

Co se týče toho fireplace... ten bych si uměl představit u nějakého CoC scénáře, ale u tohodle moc ne.
6.6.2020 01:50 - Šaman
Ten Kentucky mi připadá hodně dobrý, ale nemá české znaky.
6.6.2020 02:44 - sirien
Exi je slíbil dodělat :)
6.6.2020 02:48 - Šaman
Tak to bych měl zájem o download, pokud by je dodělal. :) Imho jak čitelný, tak neokoukaný font.
6.6.2020 10:00 - exi
Kentucky cz here.

Gabriela cz here.
6.6.2020 12:12 - LokiB
V Noci goblinů jsem při korekturách narazil na více míst, která mi úplně logicky neseděla.
pro příklad

* brodění se řekou:

Píše:
Špatná viditelnost (noc, stíny, hladina zčeřená proudem, deštěm i kameny) dává brodícím se goblinům efektivní poloviční kryt (+2 OČ). Voda v níž jsou relativně malí goblini ponoření až po krk (a místy i víc) navíc poskytuje ochranu před střelbou


Jestli někdo zkoušel brodit se řekou, která je zčeřená proudem a ve které je až po krk ... tak to efektivně nejde. To už prostě plavete napříč proudem, který vás snáší.

Píše:
Kouzlící postavy si na protější břeh mohou pomoci kouzlem Skok.


Opravdu postavy Skočí přes 20 sáhů širokou řeku? Počítali jste, jakou na to potřebuje sílu?
Text mi naznačuje, že by celou tu řeku "přeskočil" ... možná je to ale myšleno tak, že dobrodí až skoro ke břehu a Skočí jen tu závěrečnou část nahoru na břeh. Z textu to ale moc nevyplývá.

+ u tohoto případu i u zdolávání Srázu, když se skáče. Jak je to v případě výsledku tohoto kouzla?
Kouzlo říká, že postava může skočit až trojnásobnou vzdálenost než normálně.
Ale zároveň Jumping říká: Píše:
Either way, each foot you clear on the jump costs a foot of movement.


Když budu mít pohyb 30 stop, Sílu 18 a je na mě sesláno Skoč ... kolik můžu v jednom kole skočit? Max 30 stop?


Píše:
V tomto místě je 20 sáhů široká, ale relativně mělká.


Ale zase jsou v ní goblini až po krk a někdy i víc.

Píše:
Přitopená postava: Nebo může jednat normálně, ale ztratí přitom 1k4 životů


Stálo by za to zmínit, jestli v takovém případě postava je, nebo není unášena proudem, jako je tomu při Vykašlávání.

* Prudký svah

Jak jsem psal v gdocu Panu Bačovi ... nejasnost v představě, co vlastně postavy zdolávají, spočívá i v tom, že pod "svah" si člověk představí kopec, třeba i relativně strmý, kdežto pod "sráz", si představí spíš skoro kolmou stěnu. A popisy v dané sekci mezi oběma možnostmi dost lavírují.
Kupříkladu možnost "Zapadnutí do bahna" je možná na svahu, ale na skoro kolmém srázu už moc představitelná není.

Trochu mě taky zarazil text zeleném rámečku u Prudkého svahu:
Píše:
Už tě slyšíme. Epičtí D&D hrdinové zastaveni bahnitým
svahem!? Vzpomínáš na Společenstvo Prstenu a jejich
přechod Caradhrasu? Tak asi tak.


Taková útočnost a sarkasmus proti chudákovi nic netušícímu PJovi, který s vámi třeba od počátku souhlasil. Co vám neznámý čtenář provedl? :)
6.6.2020 13:57 - Šaman
exi: Díky moc. :)
Kdybys byl holka, dám srdíčko. Takhle dostaneš +1 honor.
6.6.2020 21:37 - Pan Bača
jeden dotaz k uvažovaným fontům... uvažovat nadpisy v kapitálkách, tak jak jsou všechny oficiální příručky? Původní sazba v tom MedieavalSharp je bez kapitálek.
7.6.2020 08:18 - Pan Bača
Další dotaz k části Zachraňte lávku!

po přeseknutí i druhého lana následuje opět pád -> tímhle je myšleno pád do rokle, nechybí tam tedy ještě drtivé zranění 3k6 za pád do 6sáhové díry?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.054571151733398 secREMOTE_IP: 18.232.62.134