Kultura

Maelik
19.1.2019 15:05
7.6.2020 22:47 - LokiB
Ale ten důvod je jasný ... patří to asi do diskuse o DnD, ale dám to tady.
kouzlo skok má trvání 1 minuty ... pakliže by to umožnilo postavě urazit za kolo více, než je její pohyb, včetně případného Dash ... tak to má potenciál nezamýšlených důsledků ... jako například, že by se po cestách honily skupiny hopsajících postav, které by získávaly výhodu ve vzdálenosti za kolo tím, že by v každém kole při honičce 10 stop běžely, a pak skákaly ... což by se hodilo do vtipného komiksu, ale ne do vážně míněné fantasy hry.

To je hezký příklad toho, kdy pro někoho "jasné řešení" má vedlejší důsledky, které designéři do hry nechtějí.

Kdyby bylo kouzlo Skok jen na 1 kolo, tak by to asi vadilo o dost méně.
7.6.2020 22:49 - sirien
Já musim říct, že v tomhle sem s Artenem za jedno - tohle omezení je fakt nechutnej formalismus.
7.6.2020 22:58 - LokiB
A jak bys to řešil u postav s obrovskou silou, ale nízkým Pohybem?
Třeba postava se silou 20, která má ale z nějakého důvodu omezen Pohyb na 5 stop za kolo?
Jak bys určil, kolik může skočit?
7.6.2020 23:16 - sirien
Fiatem podle okolností a situační a příběhové logiky.

Další otázka?
7.6.2020 23:18 - Maelik
ano, ale je ve vedlejší diskusi..
9.6.2020 20:40 - Pan Bača
v dodatku A v části Ďábelské intriky je uvedeno "Peklo". Je tím myšlena nějaká konkrétní sféra (např. Devět pekel"), nebo je to obecné označení?
9.6.2020 22:36 - LokiB
Akt 2, větev A:
je tam popsáno, jaký vliv má, když se postavy vrhnou hned za gobliny, případně jaký, když se zdrží více jak hodinu.

Píše:
Malým zpožděním je zde myšleno zpoždění maximálně jedné hodiny po konci boje. Jedna hodina poskytuje dost času na vydýchání se a obvázání ran a případně jednu rychlou akci, jakou je například pokus o naverbování vesničanů. V žádném případě to není dost času na ošetření všech raněných nebo na hašení požáru.


Není to dost času na ošetření všech raněných, ani na "uhašení požáru" ... ale za hodinu se přeci jen v několika lidech dá ošetření některých či hašení pomoci. Hodina není tak krátká doba.
Možná by GMovi pomohl nástin toho, kolik podle autorů lze třeba za deset minut činnosti ošetřit zraněných či pomoci hasit domů. přijde mi, že to bude typické rozhodnutí hráčů "pomůžeme v tom úplně nejhorším, přeci nenecháme X lidí vykrvácet či uhořet, ale jakmile se bude zdát, že to nejhorší je zažehnáno, vyrazíme za gobliny"
9.6.2020 22:44 - sirien
To má point. Designová idea byla, že jakmile se do toho fakt pustíš, tak do toho spadneš - sotva ošetříš jednoho, začne začne být kritický další... A sotva ošetříš toho... Přičemž postavy jsou okolo nejzdatnější zdravotníci, minimálně co do bojových zranění. Píše:

Tudíž ta volba je že pokud se rozhodneš ošetřovat, tak ošetřuješ. Totéž s hašením - nějaké domy prostě hoří a aby od toho nechytlo něco dalšího... Ale je pravda, že by to neškodilo ujasnit
9.6.2020 22:46 - LokiB
V kapitole Scény nočních střetnutí je uvedeno 6 možných střetnutí, v předchozím popisu průběhu pronásledování jsou použité 4.

Na začátku kapitoly by tak bylo vhodné uvést, že má GM zvolit a vybrat 4 z následujících 6, či si vymyslet vlastní - jinak hrozí, že GM bude počítat s tím, že jsou v textu jen 4, pojede jednu po druhé v pořadí, v kterém jsou uvedené, a na tu pátou a šestou natrefí až pozdě :)
10.6.2020 11:26 - LokiB
Ještě dotaz k Pronásledování:

Píše:
Náročnost dále vzroste o +1 za každé druhé kolo, které hráči stráví řešením jednotlivých nočních střetnutí (to zahrnuje i nějaký čas ztracený zkraje scény, popř. bezprostředně po jejím ukončení).


Tedy když postavy budou řešit danou scénu 6 nebo 7 kol, tak náročnost dalších hodů vzroste o 3?
Tam asi bude záležet na pořadí scén, které DM zvolí ... některé jsou snazší a asi je možné je vyřešit rychle, některé se imho mohou protáhnout a celková výprava pak bude náročnější.
Jak to vycházelo v playtestu? Nedostávaly se tam postavy do příliš vysokých náročností?
10.6.2020 11:56 - Pan Bača
Dám se ještě dotaz k části Odstřelovači!
Píše:
Goblini začnou postavy ostřelovat, ale pokud se družina nerozhodne situaci „prosprintovat“, budou se snažit zůstat co nejdéle v utajení (tj. nebudou střílet neustále, jen když jim přijde, že se jejich směrem zrovna nikdo nedívá)


Nemělo by být pro všimnutí si goblinů ověření? (Vnímání, pasivní Vnímání?).. a když jo, tak kolik? (goblini mají +6 k Nenápadnosti)

A druhý dotaz k části Příchod na mýtinu
Píše:
Pokud si postavy všimnou goblinů včas, je na nich, jak se k tomu postaví – mohou je zkusit obejít lesem (což je vcelku dlouhá cesta náročným terénem, navíc bude vyžadovat skupinové ověření Obratnosti (Nenápadnost), byť proti nízkému SO, nejspíš kolem 10 nebo i jen 8)


jestli 10, 8 nebo třeba 9 nebo 11? Pokud záleží vyloženě na úvaze začínajícího PJ, nebylo by dobré dopsat nějaké doporučení? nebo třeba jen "záleží na tvém rozhodnutí"? Nebo něco v tom smyslu.
10.6.2020 12:51 - sirien
Pan Bača:
1 - ano, tohle vypadlo.

2 - tohle je nejspíš relikt nezahlazeného draftu, měla by tam být uvedena jedna konečná obtížnost.
10.6.2020 13:05 - Pan Bača
sirien:
1 - kolik/kolik?

2 - která?
10.6.2020 13:09 - Pan Bača
a ještě jeden dotaz:
část Vzrůstající Gekova moc:
Píše:
Pokud šamana zabije někdo, kdo tento hněv odmítl, běs si ho zapamatuje a v budoucnu se k tomu lze roleplayingově vrátit (např. vstřícnost nějakého jiného černokněžníka/temného kněze atp.).


jak je myšlena ta poslední věta v závorce? Tak, jak je to napsané, to vypadá, že odmítnutí je běsem přijato kladně.(?)
10.6.2020 13:28 - sirien
Obojí je otázka na někoho kdo DnD gamistické rovnováze rozumí víc, než já.

Běs je naštvaný na Geka a nabízí bianco šek (resp. spíš otevřený kontakt) s pomocí komukoliv, kdo mu skočí po krku. Nesnaží se zde nikoho zlákat (minimálně ne v prvním plánu), ale prostě se postarat aby Gek zaplatil za svůj neúspěch životem (a nejspíš i Duší). Tj kladně je běsem přijato to, že Geka odpravíš. Pokud navíc k tomu i přijmeš jeho pomoc, tak si Tě rovnou zkusí malinko zaháčkovat, ale to je bonus.
10.6.2020 13:33 - LokiB
Mě to při čtení a opakovaném procházení překvapilo z toho důvodu, že nebylo jasné, proč je běs naštvaný na Geka víc, než na toho, kdo ve skutečnosti přímo ten rituál překazil, a toho dokonce neváhá odměnit. Jako může to být specifikum běsova uvažování, však není to člověk, jen mě to zarazilo.
10.6.2020 14:13 - sirien
Běs má sportovního ducha a smysl pro fair play - odpor sil dobra se očekával, ale jeho šampión měl za úkol zvítězit!

EDIT: tohle je problém převodu představy na papír - já to bral tak že běs neví přesně se stalo - nesledoval to nebo sledovat nemohl. Ale tak myšlení běsů může být zvláštní...
10.6.2020 18:47 - Maelik
Návrh: Běs je stále spoutaný a vlastně na nikoho mimo Geka nemůže. Resp. nemůže nijak škodit. Takže si vybije vztek na Geka tím, že dobrodruhům nabídne pomoc v boji a pokud ji přijmou, tak i odměnu... což je ovšem vlastně smlouva.. zabij tohodle goblina, dostaneš moc. Tím, že postava na tohle přisoupí, tak uzavře smlouvu, která je na první pohled celkem rychle oboustraně uzavřena a bez dalších implikací... jenže tím, že byli posílení Běsem, jsou nyní s ním propojeni... a Běs je může na dálku ovlivňovat. Ne výrazně, ne... ale dost na to, aby je ponoukal určitým směrem, a v dlouhodobém plánu z alespoň jednoho z nich udělal kultistu, který jej osvobodí. Kultistu, který bude schopnější než Gek.
10.6.2020 19:36 - Pan Bača
Gek má u dýky pouze útok na blízko, je to schválně, nebo tam útok na dálku chybí omylem?
10.6.2020 19:37 - sirien
Přijde mi to jako zbytečná komplikace kvůli něčemu, co ani není rozbitý. Stačí to co tam je zdůvodnit jednou větou, že běs dostane na Geka za jeho selhání hrozný vztek.

Zbytek ať si každý DM pořeší podle svýho.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.094519138336182 secREMOTE_IP: 35.153.134.169