Kultura

Maelik
19.1.2019 15:05
20.8.2021 18:53 - sirien
JaD bych se teď netrápil, to se pak pořeší hromadně
23.8.2021 05:14 - Naoki
Odehráno a tentokrát TPK u hrobky.

Začal jsem dobrodružství mmj varováním o tom že to je CaW. Začátek byl hodně dobrý - nice RP u hospody, a jakmile začal nájezd tak se hned přidali k bitvě. Hned z kraje si všimli, že se něco děje u kovárny a vydali se jí společně zchecknout. Tím zachránili kováře a všimli si i únosu, ale přes jedinečnou možnost (a kovářovu breku) se rozhodli NEpronásledovat. Částečně asi kvůli mému varování nazačátku, částečně proto že 2 postavy byly na low HP a bardka vyplýtvala všechna kouzla.

Dali si long rest, ráno poměrně rychle odhadli kde by se goblini mohli schovat, vesnickou trestnou výpravu poslali jiným směrem aby se nepletla přes nohy a sami se vydali k hrobce. A tady to začalo jít z kopce. Dorazili k mítince normálním tempem k odpoledni, což ale znamenalo že byla plně obsažená (tady se negativně projevilo to že zvládli pokosit málo goblinů zezačátku) a navíc prohráli první hod, takže si je goblini všimli jako první, hodili na ně salvu a skočili obsadit pozice. Bitva to byla náročná, ale nakonec jí zvládli, i když goblin hlasatel utekl varovat náčelníka.

U hrobky tedy narazili na nejhorší scénář: barikáda + hlídka, a uvnitř skoro všichni goblini v plné pohotovosti. Dobrou akci se zbavili hlídky u barikád, ale když zkusili útok na hrobku tak byly odraženi a jeden spadl na 0. Odposlechem zjistili že zrovna dochází k rituálu kde obětují dívku a tak stáli před hroznou volbou zdali si dát long rest, ale dcera zemře, nebo se pokusit o poslední zteč. Zvolili si to druhé, dokonce přišli s nápadem vlézt přes rozbité okno a zajmout náčelníka, ale nakonec je čísla přemohly, a skončilo to TPK a obětováním dívky.


Všeho všudy se mi tímto (a co jsem sledoval u ostatních her) potvrzuje velká náročnost dobrodružství - buď družina prohraje, nebo vyhraje "o fous", ale nikdy to není čisté vítězství. I tentokrát nemůžu říct že by se nějak špatně rozhodovali, nebo by jim to nějak zvlášť blbě padalo, ale přesto to dopadlo tak jak to dopadlo.
Plán teď je až to příště odDMuju znovu, tak zkusím nahodit postavy na lvl 2, jestli to náhodou nebude vyváženější
23.8.2021 16:08 - Necromancer
Mě napadlo, goblini na tom nejsou nějak zvlášt dobře s životama, nedala by se hrobka pročistit něčím jako Hořící ruce nebo Hadarovy paže?
23.8.2021 18:04 - sirien
Necro: yup, dala. Stejně tak dragonbornim dechem (stalo se v mnou vedené hře) nebo třeba kouzlem Spánek. Technicky bys tam mohl vyrobit dostatečnej bordel i pomocí Barevný spršky - v podstatě cokoliv s plošnym účinkem použité trošku takticky to tam vyčistí docela spolehlivě, zvlášť pokud to nemá save na DEX.

Pokud plošný efekty nemáš, tak to začne bejt dost tvrdá výzva a musíš tam nastoupit s fakt promyšlenou taktikou (nějak je vylákat ven nebo přijít na to jak to tam prorazit jak zásahovka) nebo to probít s nemalym štěstim na kostkách.

Mě by tady docela zajímalo vidět, jak to Naoki vedl, protože mám trošku podezření, jestli to tam nedělá hráčům až moc vostrý ve své 4e milovnické tradici (např. pokud hráči vpadli goblinům na mýtinu v nejhorší možnou chvíli a stejně se tamtudy navostro probili místo toho aby to zkusili vyřešit jinak, tak jsou buď fakt střelci - ale docela by mě zajímalo jak moc jim došlo, že není herně nutný to probíjet, třeba moje první skupina tam dorazila fakt na pohodu brzo s převahou a stejně to obešli).
23.8.2021 21:29 - Necromancer
Ostatně, co je pravděpodobně nejlepší taktika na hru?
23.8.2021 23:18 - sirien
Jako Noci Goblinů?

Těžko říct, ten scénář je lineární, ale není to railroad - na mnoha místech se můžeš rozhodnout dělat různé věci a ty volby jsou často něco proti něčemu a jsou si vzájemně adekvátní. Teoreticky, kdybys předpokládal, že se ti všechno povede, tak by tam možná šlo najít ideální průchod kdy vychytáš všechny možné "achievementy", problém je, že jako hráč tam nemáš dokonalou informaci a dost věcí zjišťuješ až v průběhu hry nebo je nevíš vůbec, takže i pokud bys takovou ideální cestu tím příběhem našel, tak hráči v podstatě nebudou mít šanci najít jinak, než šťastnou náhodou (sérií šťastných náhodných rozhodnutí atp.)

Ani nemluvě o tom, že ten scénář je otevřený postavám hráčů, takže vůbec nevíš, co za motivace a cíle budou postavy mít. Já to hrál dvakrát a jednou sem to hrál s partou inkvizitorů a podruhý s členama tajného ztracené znalosti sbírajícího kultu. Když to budou hráči hrát za členy královské stráže nebo za partu lidových hrdinů, tak se to nejspíš v jejich postupu dost projeví.

Ale řekněme, že postavy budou chtít zachránit co nejvíc nevinných, zachránit holku a překazit gobliní plány, vše ostatní pro ně bude až druhotné a předpokládejme, že se hráči budou schopní rozhodnout, jakoby měli dostatečné informace.


Akt I

V prvním aktu v tom případě bude optimální nastoupit na gobliny proaktivně, protože čím víc s nimi bojuješ Ty, tím víc odvádíš jejich pozornost, nutíš je se Ti vyhybat a tím jim bráníš páchat škody a zabíjet nevinné.

Už tady budeš ale čelit prvnímu dilematu - přímé akce (boj s gobliny) Ti umožní zlikvidovat až nějakých tucet nepřátel (reálně spíš o něco míň, ale i tak) za takticky docela příznivých podmínek. To je tucet nepřátel, které už nepotkáš v dalších aktech. Problém je, že abys to zvládl, tak budeš potřebovat vyplýtvat dost zdrojů (kouzel, nejspíš pár HPček, možná nějaké odpočinky omezené schopnosti). Druhý problém je, že tenhle přístup k tomu boji je co jsem si všiml dost frustrující - ty goblini se objevují a mizí, musíš je nahánět, zprvu vůbec nevíš, kolik jich je ani o co jim jde a dokud goblini "najednou" neobrátí a nezačnou zdrhat tak tohle začne brzo hrozit průserem. Nepřímé akce (zastrašování, mobilizování vesničanů, snaha shromáždit obyvatele v hostinci a kostele atd...) jsou v tomhle mnohem efektivnější - umožňují se zbavit několika goblinů naráz, minimalizovat ztráty, vyhneš se nutnosti nahánět gobliny po jednom jak blbec. Problém je, že takto zahnaní goblini zůstávají ve hře do dalších aktů.

I pokud se rozhodneš s gobliny bojovat, tak bys měl ideálně už v prvních třech kolech udělat nějaké jiné akce - ta situace je brutálně chaotická, přímo si říká o to aby se někdo laskavě zkusil zorientovat v dění (check na nějakou taktiku, vnímání...) - to by mělo přinést náznak o dění v kovárně. Problém je, jak si ho vyložíš - může to znamenat, že jde o fakt plošný útok (goblini jsou všude!) Ale řekněme, že to pochopíš. Dorazit ke kovárně ještě v boji Ti umožní zachránit kovářovi nejen život, ale i zdraví. Problém je, že pokud tam dorazíš hnedka v plné síle, tak za sebou necháš bezbrannou vesnici - nejspíš tam dorazí tak jedna až dvě postavy (v mých hrách to tak bylo) - to na záchranu kováře nicméně stačí (jenže opět - to nemůžeš vědět předem).

Teoreticky kdyby Ti padaly kostky, tak hned z kraje se pět postav rozprchne každá po svym goblinovi a v další akci ho sejme, během 4 kol můžeš odrazit útok a vrhnout se ke kovárně. To vyžaduje bleskovou reakci, která je náhodou správná, ale s informacemi co máš taky dost riskantní - a pak sérii dvaceti dobrejch hodů v řadě. (Nepočítám hody na zranění, pokud chceš aby všichni goblini umřeli). To nedáš ani s cinklou dvacetistěnkou.



Akt I/II

Řekněme, že jsi zvládnul zachránit kováře a goblini se Sárou Ti utekli doslova před xichtem (aniž bys vletěl do palby ústup kryjící party, která z Tebe nadělá jehelníček). V ten moment máš tři základní možnosti co dělat a jak vstoupit do 2. aktu - která možnost je správná je ale těžko říct.

Zaprvé se můžeš hrdině vrhnout do pronásledování. Cool, akční, žánrové... problém je, že se tím vrháš do další akce bez Odpočinku, což pokud jsi propálil nějaké zdroje je riskantní. Ale dejme tomu. Druhý problém je, že za sebou necháš celou vesnici v níž tak nebo tak hoří pár domů a umírá pár zraněných lidí - kvůli hrdinné záchraně jendé teenagerky necháš umřít X nevinných, teoreticky žen, dětí atp., které můžeš zachránit, pokud zůstaneš.

Můžeš si dát krátký odpočinek a vrhnout se za gobliny až pak - rozvážné, ale vzhledem k počasí se takové pronásledování stane dost náročné a pokud opět nenaházíš 4 dvacky v řadě na kritické hody, tak z něj nevykřešeš z něj maximum možného (kdy v podstatě skipneš mýtinu a dorazíš k hrobce ještě pozdě ráno).

Můžeš zůstat a pomoct s léčením a hašením. To je nejspíš ideální volba co se týče "konání utilitárního dobra", protože zachráníš nejvíc lidí, co jinak umřou (a jejich domovů a živobytí). Samozřejmě - necháváš tím utéct gobliny i s kdo ví proč unesenou holkou s tím, že je možná už nebudeš schopný vypátrat (včas) a budeš možná muset čekat na nějaký jejich další úder (to ve scénáři není reálná možnost, ale z pohledu hráčů kteří neví, co se děje a jaké zdroje mohou získat později to tak může vypadat), který ale může mít horší následky, než ty, kterým svou okamžitou pomocí předejdeš.

Můžeš zůstat a lízat si vlastní rány - to je asi nejhorší volba ze všech, ale pro skupiny které by v prvním aktu dostaly děsně po hubě se to může zdát jako nutnost.

Velmi nepravděpodobně může dojít k tomu, že se skupina rozdělí - část se vrhne do pronásledování, část zůstane pomáhat. Jako GM bych hráče asi metaherně varoval, že to může hru trošku prodloužit a vést k trochu divným mezihrám (s pronásledující skupinou bych hrál noční honičku, časově asynchroně bych pak se zůstavšími hrál pomoc a následně zjišťování informací a pátrání). To je hodně divoká možnost co je hodně hop/trop - rozdělenou skupinu můžou goblini sežvejkat i v menších potyčkách, full encountery v rozdělené formě nejspíš nejdou vybojovat. Na druhou stranu kdyby pronásledující zvládli odrovnat pár goblinů pocestě, dostat se k hrobce a počkat až u ní, tak získají i ifnormace o opevnění mýtiny a v podstatě budou goblinům v zádech. Druhá skupina může získat hromadu informací z pozadí příběhu, ke goblinům se dopátrat - mýtinu můžou obejít a s ostatními se setkat u hrobky, nebo na mýtině může dojít k tomu že pozdější část skupiny gobliny zaměstná zatímco ta rychlejší povraždí gobliny ze zálohy - to by byl hodně fun twist toho setupu tohodle encounteru. Ale jako tohle je fakt hodně weird možnost co nastane fakt maximálně náhodou když hráči budou chtít do důsledku odehrát impulzivní rozhodnutí rozdělených postav.


Akt II - pronásledování

Tady asi moc "optimalizace" není - každá scéna nabízí nějaká dílčí taktická rozhodnutí, ale celkově je pronásledování dost nalajnované. Důležité tady je hodně spolupracovat a získávat tak výhody do ověření samotného pronásledování, možná zkoušet trochu manipulovat s postupem a tlačit tak DMa aby přihrával vhodný scény střetnutí - problém je, že hráči neznají nabídku, takže těžko odhadovat, kam a k čemu to tlačit nebo naopak čemu se zkoušet vyhnout.


Akt II - pátrání

Rozdělit se, zjistit co nejvíc - určitě nejlepší varianta. Sice ztratíš synergii pomáhajících si postav, ale pokryješ mnohem větší prostor a sesbíráš víc stop rychlejc.

Dilema je - kterých stop? Pátrej po goblinech (sháněj stopy, pučuj si psa, vyptávej se na okolní terén...) a zjistíš kde jsou, ale budeš slepý co do toho o co jim sakra jde a tím i co do toho co máš vůbec čekat a proti čemu stojíš. (A o něco jim zjevně jde - při optimálním průchodu co uvažuješ už víš, že útok byl takticky promyšlený, nesbalili první holku co potkali na pozdější večeři, šli si pro Sáru jmenovitě, takže otázka proč sakra se fakt nabízí).

Jenže - zjišťuj informace z pozadí (kroniky, folklor, mýty, rozhovory s knězem...) a sice získáš aspoň obrys toho co se děje, jenže plýtváš drahoceným časem - což stranou fikční a narativní roviny gamisticky znamená, že zhoršuješ sitauci svého příchodu na mýtinu a/nebo se připravuješ o taktický časový prostor pro promyšlený úder na hrobku.

Ideální je nějaký kompromis, ale tam už je otázka kdy si řekneš "dost, stačí, dem" oproti "ještě zjistit trošku víc..."


Další dilema je ohledně vesničanů. Upřímně - nejlepší je je prostě odmítnout, přesvědčit je zůstat ve vesnici nebo je poslat špatným směrem a jít na vlastní pěst (pokud nehraješ evil postavy nebo postavy extrémně motivované nějakým jiným cílem a nejsi ochotný je pouívat jako tvrdý kanonenfutr - což ale odporuje v úvodu daným předpokladům - ale je to další gamisticky validní volba - ostatně to je jejich problém, Ty pomáháš jim, ne naopak). Problém je, že to vychází ze znalosti následných taktických setupů pro encountery, které hráči neznají - snadno si lze představit situace, kdy by deset chlapů k ruce, byť jen vesničanů, bylo dost ku prospěchu. (Plus dramaticky - připravíš se tím o srandu pár jejich scén, což tuhle část pátrání učiní trochu přímočaře strohou).


Mýtina

Tady brutálně záleží na tom kdy a v jakém stavu na mýtinu dorazíš. V rámci uvažování
o optimu předpokládejme, že tam do té pasti nespadneš na kostkách a můžeš se validně rozhodnout co dál.

Obecně platí že je vždycky špatný nápad vzít jí čelním útokem. V některých setupech (dobách příchodu) se to nejspíš dá probít, ale je to zbytečné riziko a plýtvání zdrojů. Tj. ideálně se vždycky chceš tak nebo nějak snaeknout okolo.

Dilema je, co dál. Můžeš pokračovat k hrobce - to je jisté a bezpečné - až na to, že si necháš partu gobliních posil v zádech, což je riziko a limitace dalšího postupu (Hrobku budeš muset stormnout, jakákoliv postupná taktika znamená, že tito stihnou dorazit včas na pomoc). Tzn. ideální asi je dostat se do výhodné pozice a obrátit tu past proti nim a vybít je tam. Při slabém setupu to může být relativně easy (moje první skupina to tam totálně rozsekala), při silném setupu ale hrozíš vyvolat poplach nebo proplýtvat zdroje když se boj obrátí takticky nebo kostkama proti Tobě.



Akt III

A to nás dostane k samotné Málinově hrobce. Tahle část je záměrně napsaná tak, aby nenabízela žádné očividné řešení - gobliní opevnění je "ideální" a napsané bez slabin (hrobka je stále solidní, náčelník zná taktiku, připravil dobrou obranu a rozdal smysluplné rozkazy).

Stojíš před třemi velkými problémy:

- stráž před vchodem komplikuje blízký průzkum a brání tomu tam jen tak vpadnout. Sama je za barikádou, takže taky neni žádnej snadnej cíl.
- hlavní síla v hrobce je v podstatě v pevnosti
- dolní rituální místnost je druhá úroveň pevnosti

Ve tvůj prospěch tam jsou nějaké detaily:
- rozbité zadní okno hrobky
- fakt že je stará a neudržovaná, takže i když solidně stojí, tak se tam při dobrých hodech, plížení a obětování času dá např. dostat střchou nebo rozpadlejší částí zdi atp.
- goblini ví, že rituální místnost nemá únikovou cestu, takže se jim tam nebude chtít utéct, dokud na tom nebudou skutečně špatně a bez jiné alternativy
- goblini samotní jsou (mohou být, záleží, kdy přijdeš) unavení po noční akci a náčelníkovy rozkazy sice následují, ale neplní je zrovna vzorně

Tady hrozně záleží, kdy tam dorazíš a v jakém stavu. V rámci optima předpokládejme, že jsi prošel Mýtinu, aniž bys gobliny v hrobce zalarmoval.

Pokud tam doletíš hned po noční honičce a máš zdroje, můžeš se vybodnout na gobliny v zádech a vpadnout tam rovnou - ty si sice pomlácenej, ale pokud si jich sejmul dost v 1. aktu případně další při honičce, tak jich tam bude málo a nebudou čerství. Tohle má šanci uspět.

Za stejného stavu můžeš udělat short rest a jít do toho nějakou prudčí akcí rovnou - i to bude fungovat, i když už to bude chtít trochu víc taktiky než "vyraž dveře a zabij co vidíš" (minimálně se musíš vyrovnat se slabou, ale přesto přítomnou hlídkou před branou).

Šance, že se Ti podaří dorazit takhle brzo a v takovém stavu (s takovými ušetřenými zdroji), aby sis to mohl dovolit (bez cinknutých kostek) a že si to pak fakt i lajsneš udělat, je dost minimální.

Kromě tohodle se taktiky už hodně liší. Nějaké obecné pointy:

- můžeš zlikvidovat stráž před vchodem extra. Pak tam můžeš vpadnout - ale vlastně nemusíš, můžeš nechat gobliny dusit vevnitř v obležení a hrát jim na nervy.

- Pokud chceš ale udeřit dovnitř, dřív nebo pozdějc, tak ta stráž musí pryč. Můžeš jí nějak zastrašit a donutit ustoupit do hrobky - tím posílíš vnitřní obranu, ale pokud máš poruce nějaký dobrý plošný efekt, tak ta hrobka není velká a můžeš to tam pak zkusti vzít hromadně.

- Přímý útok na vnitřek hrobky si přímo říká o nějaké plošné kouzlo. A ze zkušeností to funguje fakt hodně dobře. Můžeš ho seslat přímo od dveří - nebo ho může Sesilatel seslat skrz rozbité zadní okno (nebo střešní dírou, pokud si jí udělá atp.), buď předem (jako úvod útoku), nebo až poté, co tam ostatní vpadnou (jako útok goblinům do zad když se shromáždí k obraně)

- Přímý útok bez plošného kouzla si říká o dobře rozmyšlenou taktiku. Asi je dobré se rozdělit - část předními dveřmi, část oknem / dírou ve zdi střeše... V podstatě čím víc gobliny "skřípneš do kleští" a zabráníš jim se koncentrovat, tím líp.

Přímý útok ale není nutnost.

- Gobliny v hrobce můžeš prostě obléhat. Můžeš na ně útočit z náhodných směrů (z okna, střechy, vrat...) - nesejmeš tak asi všechny, ale dost je oslabíš, teoreticky se tím můžeš dostat do situace vyjednávání - i když náčelník asi neustoupí, můžeš gobliny třeba rozhádat mezi sebou atp. I když nemáš plošná kouzla, tak můžeš pořád dělat plšoné hnusky - okolo je les, zrovna pršelo, takže potěšit gobliny nějakým vykouřením a nauzením může být velmi efektivní.

- Gobliny můžeš nějak vylákat ven po skupinách (zejména, pokud sis nechal z předchozích střetnutí nějaké zajatce) a nemálo jich odlikvidovat po menších částech. To následný útok dost usnadní.

Tohle je fakt hlavně o tom, co hráče napadne a jak se to rozhodnou provést.



Rituální místnost

Tohle je z hlediska optimálního průchodu spíš formalita. Poskakující Gek tam sice může dělat nějaké vtipnosti a fun situace, ale spíš na úrovni detailní taktiky. Do téhle místnosti prostě musíš vpadnout a vybít jí - což ale (pokud si tam nezahnal velkou část goblinů zeshora) je spíš formalita.

Samozřejmě, opět to můžeš zkusit vykouřit, vzít plošnym efektem, pokud Ti nějakej zbyl atp. Jediné "omezení" je přítomnost Sáry.




Takže, podtrženo a sečteno... řekni si asi sám, co Ti přijde jako optimální průchod.

Asi kdybys zvládnul odrazit rychle útok, zachránit kováře, pak ses ale rozhodl nepokračovat do lesa a pomoct vesnici, včas si vyrazil do pátrání (informace o pozadí se dají relativně oželet) a to bez vesničanů, obešel si mýtinu a vybil jí ze zálohy... pak asi není žádná ideální varianta hrobky, ale nejpřímočařejší asi je sneaknout se za stráž, pobít jí, pak vzít vnitřek area effektem.

Problém je, že to má hromady ale - i pokud tohle fakt uděláš (a nezradí Tě kostky), tak to bude spíš kvůli šťastným náhodným volbám, protože mnoho z tohodle optima se nedá úplně odhadnout předem. Což je záměr - ten příběh má být o zákeřném přepadení a o hektickém pronásledování a o "operačních" rozhodnutích pocestě kde vážíš možné zisky a možná rizika proti sobě na základě své povahy a motivací, ne o taktické optimalizaci při znalosti všech proměnných.


Jinak už teď mě napadají různé věci, které jsem tu v tom popisu vynechal - těch možnsotí je v tom scénáři fakt hodně.
24.8.2021 03:36 - Naoki
Píše:
Mě by tady docela zajímalo vidět, jak to Naoki vedl, protože mám trošku podezření, jestli to tam nedělá hráčům až moc vostrý ve své 4e milovnické tradici

Možný to je. Ostatně dodneška se mi pletou skilly a často si říkám o jejich 4e ekvivalent. Ostatně, až to budeš příště odmástrovat tak budu rád za možnost dělat shadowing ;)

Ad boje v mýtince, složení družiny bylo: ranger, mnich, bard, druid. Vybalancoval jsem celkový počet goblinů (-1 drsňák a -3 standardní) a ty 2 co pobyli nazažátku jsem odebral odtud (i když zpětně by asi dávalo víc smysl je odebrat z hrobky, kor v tuto dobu). Hodili iniciativu a druidovi hned spadl proud. Nechtělo se mi počty znovu předělat, tak jsem dal že na jeho iniciativu si hráči rollnou d20 a nejvyšší hod dostane extra kolo. Mnich vzal pobytým goblinům z Aktu I krátké luky, tak mýtinu pojali stylem odstřelovačky, kde stříleli zpoza stromů s podporou bardské inspirace.
24.8.2021 09:15 - Necromancer
Sirien: Respekt kámo. Tohle bych já psal tejden, než bych s izískal čas. :D
Každopádně ta hra (ne tvůj výklad, ten byl skvělej) tak nějak nepočítá z možností, která je ale podle mě taky dost pravděpodobná, že se postavy vydají někam úplně jninam (hrad, pramen atd...) a stratí tím třeba celej den.
24.8.2021 10:36 - sirien
Necro: tak se nauč psát rychlejc ;)

Varianta jít špatným směrem tam popsaná fakt není :( to se pak ještě musí asi podchytit, nejspíš nějakou nápadnou stopou po cestě.

Stejně tak do vysvětlení tvorby je důležité zmínit že ten příběh vznikal logikou "co hráči teď udělat můžou" a ne "co udělají".


Naoki: Tak čestné přiznám že jsem měl pokaždé 4 hráče, ale počty goblinů jsem nechal, jak jsou :D

Jestli to někdy zas povedu, tak se klidně přidej.
24.8.2021 10:59 - Jerson
Ale kdyby nedošlo k tomu efektnímu přimáčknutí gobliního šéfa dragonbornem, tak bychom tam asi pochcípali taky :-)
24.8.2021 11:02 - sirien
To bylo hodně cool :)

Na druhou stranu v prvním aktu a na mýtně vám to padalo hrozně, takže za mě fér trocha zaslouženého štěstí na konci :)

...plus mě potěšilo že to i v DnD nebylo jen o kostkách ale i o dobré taktické akci.
26.8.2021 12:43 - Maelik
Allright panstvo.. mapka vesnice dána samostatně, Holg má o trik navíc a Mapky finálního dungeonu jsou konečně tam kde mají být.
28.4.2022 20:27 - Log 1=0
Potřeboval jsem nouzové dobrodružství a sáhl sem.
Mám jenom tři hráče, ale ukecali mě, ať jim dámj druhý level. Postavy Barbar, Tulák, Bard.
Po troše střeleného roleplayingu (budovat atmosféru? Co to je?) zakotvili v hostinci, kde je zastihl příchod goblinů. Vyběhli ven a dali se do díla. Bard vyřídil asi osm goblinů Spánkem (stálo ho to dva sloty), barbar dva rozpoltil a tulák dva zahnal na útěk. Po tomto zvratu se otočili i všichni ostatní goblini.

Teprve teď si postavy všimly kováře. Byl na tom zle, ale bard ho stabilizoval Léčitelskou spoupravou, tulák rychle vytáhl z vesničanů informace a barbar už běžel za gobliny.

Bylo tedy rozhodnuto o pronásledování. Během toho vykosili dalších devět goblinů. A já na palouce zjistil, že pokud chci mít jednoho goblina k šamanovi i k náčelníkovi, na mýtinu mi zbývají dva. A ty družina udolala frontálním útokem. Sice už měli na mále, ale udolala.

Rozhodli se pro krátký odpočinek, nabrali síly a došli ke hrobce. Bard se obalil iluží sexy goblinky a vylákal ven náčelníka i jeho bodyguarda, takže je ostatní mohli přepadnout. Barbar hodil fakt šťastný krit a sejmul náčelníka. Druhý gobliní válečník padl krátce poté.

Do kobky přišli sebevědomě a poskytli tak možnost přepadení pro změnu šamanovi a pobočníkovi. Ale i tak je zvládli udolat, byť opět měli na mále. Pak se už jen pohádali, jestli rituál dokončit místo šamana, nebo zachránit dívku. Nakonec dobro zvítězilo poměrem hlasování 2:1 a družina předala kovářovu dceru vesničanům.

Jako, určitě jsme se u toho všichni bavili, mělo to i určité napětí, ale oproti těm málem TPK, co tu psali jiní mi to přišlo trochu s prstem v nose. Možná jsem něco hrál špatně, ale fakt netuším co.
28.4.2022 21:13 - Aegnor
Mám pocit, že ostatní to hráli s první úrovní a ten skok v BV a schopnostech je podle mě dost značnej.
28.4.2022 21:34 - sirien
Můžeš mi popsat, jak sakra bard zvládnul v úvodní scéně tak jak je napsaná najít víc jak 3 gobliny vedle sebe, aby je vzal Spánkem? Když sem to hrál já tak hráči měli problém najít dva!

Že si v pronásledování použil combo scén kde postavy dostaly možnost zlikvidovat 9 goblinů je asi dobrý point k zapracování...

...ten lvl 2 ale určitě udělal hodně a pokud si neupravil počet nebo sílu goblinů tak to asi nebylo best call. Nicméně z popisu mě přijde že si to hráčům dával poměrně lacinějc než já.
28.4.2022 22:01 - Log 1=0
"To mi chceš říct, že nikde v okruhu třiceti metrů není pár goblinů méně než šest metrů od sebe?"

Jo, dával jsem jim to laciněji.

Ale zato když se dívám na ty eventy po cestě, tak jsem jim ani nehodil nejvíc goblinovaté kombo.
29.4.2022 13:09 - Jezus
Ne "pár" - čtyři, které vidíš v noci, když se ty potvory snaží skrývat nebo to pak teda házíš na slepo a doufáš, že tam někde jsou ty ostatní.

Co si pamatuju já, tak byli goblini dost roztroušení a měli jsme problém vůbec nějaké vidět. Na druhé straně úvodní vesnice nebyl problém (byť by se hodilo, jich vyřídit víc). Problém byl trochu kovárna (rozdělená družina) a pak konec, kde jsme měli goblinů dost.

Bylo to ale tím, že jsme je nepronásledovali úplně hned a měli jsme eventy, kde goblini nebyli.

Mýtinu jsme obešli, takže i když tam goblini nebyli, nestály nás síly (btw kdyby nebyl Spánek použit ve vesnici, ta mýtina by se právě nabízela).

I tak jich tam bylo pořád dost.

Ale v zásadě jsme dojeli na absenci plošných kouzel. A zrovna Spánek je jeden z nejlepších nízkoúrovňových plošňáků.
29.4.2022 14:17 - sirien
Log: jakože když to hraju já tak se mi tam za celou scénu objeví možná jednou 3 gobliny pohromadě, jinak převážně jednotlivci nebo sem tam dvojice (a to ještě ne vždycky u sebe, sem tam třeba někoho berou z cross-fire...). A je dost problém je vidět, protože neustále používají svojí skrývací speciálku (v noci, v bouřce, btw., takové taktické detaily...)

Já tu scénu fakt zamýšel a vedu jako chaos kdy se goblini rozprchnou okolo a dělají maximální možný bordel a zmatek aby odvedly pozornost - tzn. k nějakému shlukování nemají žádný zvláštní důvod, spíš naopak.

Jakože hrál sem to dvakráta dvakrát mi ten nájezd odrazily odvrácením 10 goblinů, ale co pamatuju tak ani jednou jich nezabili víc jak 5 - zbytek byla zranění nebo různá zastrašení popř. vytlačení narychlo zformovanou domobranou atp.


Kovárna když do ní dorazíš před koncem boe je naopak zrádná jak sviň - když tam nezkoncentruješ většinu skupiny, tak uvnitř narazíš na drsňáky co umí zatopit i v 1:1 boji a když se postavy vrhnou do lesa tak narazí na přehradnou palbu asi 4 lučištníků, které nevidí a spíš nemají šanci spatřit (noc, déšť, hradba lesa, ukrytí...).


Mýtina je při větvi nočního pronásledování spíš slabá - většinou to vyjde že tam není nikdo nebo nějaká slabší hlídka; mýtina je hard encounter při pátracím stopování. Při pronásledování dávám důraz na opevnění té hrobky a nakruťáka se mi to zmlátí pak právě v té hrobce, kde to chce buď fakt dobrou taktiku nebo area effect (první skupinu sem tam vzal TPKčkem právě protože ho neměli - druhá skupina prorazila dovnitř a dala to protože měli dragonborna co to tam vzal takticky velmi dobře umístěným dechem, což tu nevýhodnou situaci tam dost srovnalo).
29.4.2022 17:42 - Log 1=0
Já myslí, že vchaosu budou goblini náhodně narážet, ten prostor dosah kouzla je dost velký. Ale jestli to počítám dobře, tak rozdíl ve vesnici byl tak dva goblini. To už možná fakt větší roli hrál ten druhý level (ale zas byli jen 3).
30.4.2022 01:08 - sirien
2. Úroveň efektivně zdvojnásobí sílu postav - popravdě možná i víc (mazaná akce, akční vlna, metamagie, zvířecí podoba... Všechno dvojky. A těch 6-13 BV navíc je taky hodně cítit).

Hele, taky to je (nebo se to hodně kloní k) CoW - to jak to zahraješ jak Ty tak hráči udělá v CoW fakt hodně rozdíl. A já klidně přiznám že co jsem to hrál tak jsem to nijak nedával (jakože nijak sem je nesvačil a když měli dobrou akci tak sem dával rullings v jejich prospěch, ale jinak sem ty gobliny hrál docela tvrdě). Jestli si byl volnější...

...to je spš na to si sednout a říct si scénu po scéně jak jsme to hráli a porovnat to. Nicméně si jako plus se nepletu první komu to hráči prošli spíš lehce.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084197998046875 secREMOTE_IP: 44.212.39.149