Kultura

LKarpianus
29.1.2019 12:28
Krotitelé draků
Už několik měsíců pracujeme na přípravě seriálu á la Critical role z prostředí Končiny... Stay tuned! :-D

A pokud byste náhodou chtěli být informování o veškerých novinkách, tak nás lajkněte na facebooku. Za jakýkoliv feedback a podporu budeme rádi!

Web
Facebook
Instagram

Hráči:
- Matyáš Valenta
- Zuzana Mazáčová
28.2.2019 11:16 - LKarpianus
Vandale, asi se v těchhle ojedinělých případech dere na povrch mé scénáristické já... Uznávám. Ale kdybys někdy hrál v mé hře, věděl bys, že jsem většinou pro absolutní sandbox a nechávám hráčům volnou ruku prakticky v čemkoliv...
28.2.2019 11:17 - Jerson
Svou odpověď/názor jsem napsal na RPG Fórum, takže ji jen nalinkuju, tady by postrádala návaznost na předchozí diskusi.

Za sebe říkám, že dál se v minulosti hrabat nechci (což není to samé, jako že nebudu, ale zkusím se případně nenechat vyprovokovat.)
28.2.2019 11:24 - LokiB
LKarpianus píše:
Loki, myslíš si, že sirien měl ten elaborát se všema linkama už dopředu připravenej?


Ne, to si nemyslím. Myslím si, že na to, jak ses prezentoval, je schopný zareagovat z partesu, bez přípravy. Což asi nebylo těžké. Aby ses nemýlil, já si nemyslím, že je pravda na tvé straně ... a tvoje reakce mi přišla nedobrá. Zejména s tím, že si neuvědomuješ, že v rámci psané diskuse nejde věci jen tak snadno vysvětlovat, že se daleko snáz vše vyhrotí a jen tak neuklidní.
Tedy že svému projektu děláš ve vícero ohledech medvědí službu.
28.2.2019 11:27 - LKarpianus
Loki, to byl humr. Asi ty smajlíky fakt nadužívám a pak nefungujou, jak mají... :-D Nic si nemyslím, moje reakce určitě nebyla objektivně správná, to s tebou souhlasím a věděl jsem to už v době, kdy jsem mačkal button "přidat". Ale subjektivně mi to přišlo důležité.
28.2.2019 12:04 - celebrindae
LKarpianus píše:
Ale subjektivně mi to přišlo důležité.


Subjektivní názor: Dle mého je prostě někdy potřeba potlačit subjektivní nutkání poslat někoho někam, ačkoli si jsem jist, že je to důležité... zvlášť když vím, že objektivně to není správné.
Celé vlákno KD na Kostce je teď pro mne znehodnocené starou hádkou nad Končinou. Kritika: Investuješ spoustu času do představení produktu / sbírání feedbacku, a pak se Ti rovnou podaří jedno z fór takhle zaříznout.
28.2.2019 12:51 - Jezus
Colombo píše:
Vidím, že tu někdo používá termín troll jako "kdokoliv s kým nesouhlasím"


A kdo? Já si dával pozor, abych tak nikoho neoznačil.

Jinak věřím, že lze použít termín "trollení", aniž by to nutně implikovalo, že je někdo troll.
28.2.2019 13:04 - Jezus
LKarpianus píše:
Jsem přesvědčen, že nejsem takový psychopat, abych na nějaké hatery pod videem křičel, že to jsou idioti, když napíšou, že je náš seriál naprosto debilní...
Snad se nepletu... :-D


Myslím, že nepíšu jen za sebe, když řeknu, že budeme držet palce :-D
28.2.2019 13:12 - Jezus
Quentin píše:
1) Tohle lze jednoduše řešit přiznáním chyby. "Počkat, tenhle ambush je vlastně nefér, protože si za něj nemůžete a nešlo by z něj utéct. Kdybyste náhodou prohráli, tak máte plot immunity a proberete se třeba ve vězení, k?"

2) Tohle je regulérní podvádění. (...) Přitom by, pokud bys trval na svém, fungovalo stejné řešení jako u jedničky; řekneš nahlas "Hej, honička po střechách zní cool, ani si ten perception neházej, vidíte kudy utíká, souhlas?"


Mimochodem, nerad bych, aby tohle moc zapadlo. S takto doporučeným postupem při řečených výjimečných událostech naprosto souhlasím.

Ještě bych dodal, že "nevhodnou" smrt lze řešit (po nalití si čistého vína) i nějakou tou trvalou jizvou, ztrátou oka, a případným snížením nějaké charakteristiky (stačí nějaký bonus o jeničku dolů) v závislosti na tom, jak moc za to "mohl" Dirigent (nebo jaký že je tady ten správný výraz :-)) a jak moc "blbnul" hráč, byť třeba v rámci hraní postavy (pro kterou to bude napříště ponaučení).
28.2.2019 13:23 - York
Jezus píše:
případným snížením nějaké charakteristiky (stačí nějaký bonus o jedničku dolů)


S tímhle bych byl opatrný. Pokud to navrhne sám hráč, tak ok, ale rozhodnout tak za něj může být nebezpečné, některým hráčům na každé plus jedničce záleží a nemusí s tebou souhlasit, že je to fér.
28.2.2019 13:24 - LokiB
Quentin píše:
1) Tohle lze jednoduše řešit přiznáním chyby. "Počkat, tenhle ambush je vlastně nefér, protože si za něj nemůžete a nešlo by z něj utéct. Kdybyste náhodou prohráli, tak máte plot immunity a proberete se třeba ve vězení, k?"


Když už se k tomu vrátilo ... věřím, že mnoha lidem takovéto řešení bez problémů funguje.
Mně metaherní přístup při hře spíše vadí a vím, že některým mým hráčům taky. Kazí mi to pocit ze hry (typicky) víc, než když si si za zástěnou PJ upraví kostku, nebo když nechá moji postavu umřít.
Preferuju řešení v rámci hry.

Jezus píše:
případným snížením nějaké charakteristiky (stačí nějaký bonus o jeničku dolů)


Tohle jsme kdysi používali v ADND. Při smrti postavy a jejím následném oživení došlo ke snížení Odolnosti o 1 stupeň. Někteří hráči ale preferovali smrt postavy (protože měli pocit, že došlo k jejímu "zkriplení" a nedokázali to unést).
Dneska mají systémy často lepší nástroje, jako různé Hindrances, Následky, ... pomocí kterých tohle dokáží celkem dobře herně implementovat. I tak se ale najdou lidé, kteří to nemají rádi.
28.2.2019 13:29 - Aegnor
LokiB: ta úvaha, kterou popsal Quentin, se dá udělat i vnitřně. Jakože si Vypravěč při pohledu na umírající postavy uvědomí, že to trochu přestřelil, ale dotáhne scénu do konce a pak popíše, jak jsou postavy ve vězení/pohození ve škarpě bez vybavení/whatever. A pak, po konci sezení, hráčům vysvětlí, že tohle byl jeho fail a že s takovouhle záchranou nemůžou počítat automaticky.
28.2.2019 13:40 - Jezus
York: Určitě velmi opatrný. Hlavně jsem to myslel pro případy, kdy je smrt postavy spíš "zasloužená", ale z nějakého důvodu ji nechceš (typicky uprostřed dobře rozjeté "její" zápletky). Tj. nad rámec dosavadní diskuse, pravda.
Má to být něco, co hráč citelně pocítí, aby si nemyslel, že uniknutí smrti ho nebude nikdy nic stát, a měl by se takovým situacím snažit vyhnout.
Že bude někdo preferovat raději hrdinnou smrt než "zkryplení", je legitimní, má to být volba.
Přiznám se, že to nemám moc otestováno v praxi. Hraju systém, kde PJ nemusí hlásit rovnou smrt, jen vyřazovací zranění a ani k němu jsme zatím skoro nedošli (ne tak, aby mu postava nemohla v rámci systému za jistou cenu zabránit, takže ho přijala v rámci příběhu/šetření zdrojů). Jsem na hráče v celku mírný, ale mám to v záloze, kdyby dělali moc velké kraviny. Ovšem i s novou postavou se tu počítá.

LokiB: Vidíš, to bych ani moc nečekal. Chápu, že moc metahry může leckomu vadit, ale já si to bez nějaké základní meta moc neumím představit. Příjde mi, že se to pak bere až moc vážně :-)
Ale pravda, nepatřím k těm, kterým by třeba ingame intriky mezi postavami nějak vyhovovali, někoho to baví.
28.2.2019 14:44 - Xeth
V mé hře jednou téměř nemagická družina plánovala průnik do města jedné magicky silně nadané rasy. Našla si mezi jejími spojence, který ji chtěl využít pro svůj vlastní prospěch (tak, aby obě strany z úmluvy těžily). Plán družiny byl velmi drzý a s minimálním pudem sebezáchovy. Když to tento spojenec zjistil (při každém setkání četl jejich mysli, aby se ujistil, že ho družina nezradí apod.), rozhodl se družině vsugerovat vidinu toho, jak by se její plán vyvíjel. Družině se podařilo skutečně dostat do beznadějné situace, kdy je vysoce postavení představitelé místní magické školy usmažili. V tom okamžiku se se všichni probrali zpět v místě, odkud chtěli na akci vyrazit, v pořádku, jen otřeseni. Na druhý pokus, nyní již naostro si družina počínala o dost opatrněji a nakonec uspěla.
Toto jsem nevymyslel zpětně ("ups, co s nimi teď udělám, když mi všichni pomřeli... ahá, vrátím je zpátky"), ale skutečně byl takový plán a provedení ve hře, včetně náznaků, že je něco divně, plynoucích z toho, že onen čaroděj, byť mocný, nezvládal bezchybně vytvořit celou simulaci.
Je to jeden ze způsobů ve smyslu "znej své hráče," kterým se dá katastrofám předejít v rámci hry.
28.2.2019 14:48 - York
Jezus píše:
Že bude někdo preferovat raději hrdinnou smrt než "zkryplení", je legitimní, má to být volba.


Popravdě bych ani neřekl, že tohle je dobrá volba. Pokud by to bylo příběhové poznamenání, třeba že postava bude mít na tváři jizvu, podle které ji pak každý pozná (ale zas díky tomu může bejt slavná), tak dejme tomu (ale zas proč by si pak někdo vybíral smrt...). Když to ale znamená trvalé snížení nějakého statu, tak to zní jako "chceš vypíchnout oko nebo vytrhnout jazyk, vyber si".

Když už, tak by to mělo být něco dočasného, čeho se může hráč zbavit. Hledání léčitele, který dokáže zregenerovat ztracenou ruku (a něco za to nejspíš bude chtít), ostatně může bejt docela dobrá zápletka.
28.2.2019 15:11 - LKarpianus
Btw: docela skvělá je knížka Kobold guide to gamemastering. Ony všechny ty jejich guide jsou celkem fajn. A tady v te je bozi kapitola o tom, co delat, když přišla nebo hrozí TPK nebo smrt postavy. (Jen varuji, první dvě kapitoly jsou takové nudné kecy, ze si u stolu mají být všichni rovni a nemáme se hrát s homosexualy, lesbickamy a černochy. Což povazuju za naprostou samozřejmost, ale asi se to za mořem hodně hroti (viz třeba chuchel atd.).
28.2.2019 15:49 - Jezus
Mě teda příjde docela rasistické černocha nehrát, když se to v daném setingu i zápletce třeba vyloženě nabízí. Jako jasně, asi by takový záznam ze hry mohl být urážlivý (v mém podání teda určitě), ovšem na druhou stranu, jaký je jiný nejlepší způsob, jak podobné menšiny brát za "taky naprosto normální lidi", než si to zkusit (alespoň hodně zjednodušeně a nepřesně) v jejich kůži? Nepomáhá to pak pochopení, toleranci, empatii a podobně než haldy přednášek?
28.2.2019 15:53 - York
Jezus: My tohle naštěstí opravdu vnímáme jako mnohem menší problém než Američani. Asi nemá smysl dělat z toho vědu jen proto, že je to někde zrovna populární. Pokud teda samozřejmě někdo nehrajete s někým z USA, pak je asi na místě se ho zeptat, jestli mu to nebude vadit.
28.2.2019 16:03 - Jezus
Jasný, mě to příjde spíš hlavně takový krásně na hlavu postavený, až brutálně paradoxní, což asi vystihuje spoustu tady těch "moderních věcí" ze Západu...
Což zase neznamená, že k tomu člověk nemá přistupovat s citem. Ale tady to povinný zaklínání, aby mě neroztrhala banda SJW mi už příjde vlastně dost smutný.
Jinak sry za OT.

V tý Kobold gude je jinak co? Jak hrát správě za skřety a podobnou havěť (jen doufám, že taky nemají rodiny a svá práva...).
28.2.2019 17:23 - LokiB
LKarpianus: Proč se nemáme hrát s homosexuály, lesbičkami a černochy? Ani když o to stojí a budou o to prosit? To napsaly někde do příručky? Hmm, dost WTF ...
28.2.2019 19:28 - LKarpianus
Shit. Shit. Nesmím psát na mobilu do kostky během zkoušek. Nemáme se bát hrát... ještě tu budu za rasistu a homofoba. To tak.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21332502365112 secREMOTE_IP: 34.225.194.144