Kultura

LKarpianus
29.1.2019 12:28
Krotitelé draků
Už několik měsíců pracujeme na přípravě seriálu á la Critical role z prostředí Končiny... Stay tuned! :-D

A pokud byste náhodou chtěli být informování o veškerých novinkách, tak nás lajkněte na facebooku. Za jakýkoliv feedback a podporu budeme rádi!

Web
Facebook
Instagram

Hráči:
- Matyáš Valenta
- Zuzana Mazáčová
10.6.2019 20:46 - exi
ShadoWWW Jaký videa a jaký titulky jen tak pro zajímavost?
10.6.2019 21:05 - sirien
ShadoWWW má představu že když se Krotitelům udělaj EN titulky tak by to mohlo chytit zahraniční diváky a tim by to mohlo nabrat love v dolarech.

Tj. vzít tu epizodu a otitulkovat jí v angličtině.
10.6.2019 21:09 - LKarpianus
Jste moc hodný. A Siriena chápu. Titulky jsou super nápad a už to resime. A shadowwwe, mockrát dekuju za backnuti.
11.6.2019 09:23 - Jerson
Dívám se na to, první reakci napíšu sem.
Zápletka je klasické fantasy klišé, pro diváky, kteří tohle nehráli už desetkrát to asi nemusí vadit.
GM popisuje strašně moc věcí, ale když bych neviděl animaci, tak bych nepochopil, že myslí papírovou vlaštovku a nikoliv ptáka.
Postavy si všimnou vlaštovky za sebou(?) Bouřka se formuje za nimi, ale vítr fouká proti vlaštovce a proti postavám? Z těch popisů jsem strašně zmatený.
Hned na začátku se začne střílet, a okamžitě padají návrhy od spoluhráčů, aby dotyčný střelec zkrátil vzdálenost 30 - 40 metrů tím, že si vyleze na koně, protože má dostřel 30 metrů. Žádný zvláštní roleplaying, hráč se rozhodne vystřelit, nikdo na něj nereaguje.
Místo toho si hážou, kdo jako první doběhne k sestřelené vlaštovce.

Dál nemám žádný dojem, že by roleplayovali své postavy. O dokonalém přepsání dopisu na koleni a ve větru dost mám své pochybnosti, ale budiž.

Celkem dobré jsou ty poznámky v obraze, ale jsou docela krátké.

Hm, tak ta "formující se bouře" přijde až večer. Tábořit v dolíčku, když se schyluje k bouři, mi přijde jako fakt špatný nápad. A GM najednou mluví v metrech.

V okolí tábořiště nejsou stromy, ale je tam dřevo?
Poslat vlka pro dřevo?
Nevím co, tak si lakuju nehty?
Hod na odolnost, když vysoký hod je špatný?
Při povídání spoludružiníků slyší stráž vůz a hlavně pobrukování vozky, když je to minimálně 60 metrů od cesty, ale za kopcem, takže určitě přes 100 metrů - při větru?

Už z předchozí tvorby Končiny jsem pochopil, že se konzistentnost a uvěřitelnost vůbec neřeší, a věci prostě jsou tak jak se popíšou, ale jako pilotní díl mě to spíše odradilo.

Možná bych všechny tyhle věci přešel, kdyby se v těch 20 minutách něco dělo, ale jedno sestřelení zprávy, která kdo ví zda bude mít nějaký příběhový význam, a pak řešení nesmyslů při táboření, to mi jako dobrá ukázka nepřijde.
A musím říct, že od herců jsem čekal mnohem lepší ponoření do role, přesněji - alespoň nějaké. Tady jsem si ani žádného nevšiml, a bez toho, abych se znovu podíval na historii postav vlastně vůbec nevím, kdo má co za sebou, nebylo to nijak poznat.
11.6.2019 09:51 - ShadoWWW
Píše:
Hod na odolnost, když vysoký hod je špatný?

To je tak trochu dračákismus. Osobně bych to hodnotil naopak, právě kvůli tomu, že to je neintuitivní. Navíc se dá říct, že odolná osoba usne rychleji, protože ji nerozhodí každý kamínek a větvička či prochladlá zem apod.

Jerson píše:
Při povídání spoludružiníků slyší stráž vůz a hlavně pobrukování vozky, když je to minimálně 60 metrů od cesty, ale za kopcem, takže určitě přes 100 metrů - při větru?

Všimni si, že hraničář sedí opodál a hlídá, neúčastní se rozhovoru u ohně. Je to vidět i na té animaci. Proto vůz zaslechl on, oni ne.

Píše:
Nevím co, tak si lakuju nehty?

Tyto hlášky na odlehčení atmosféry jsou v menší či větší míře v každé skupině, i v Critical Role.

Píše:
O dokonalém přepsání dopisu na koleni a ve větru dost mám své pochybnosti, ale budiž.

To je specifická schopnost té ptačí rasy (kenku) v kombinaci s tulákem. Rozhodně to neumí každý.

Píše:
Postavy si všimnou vlaštovky za sebou(?)

Ber to tak, že postavy se během pochodu nedívají stále před sebe, ale sem tam se někdo rozhlédne po okolí. Zvlášť, když putují neznámou krajinou a jsou to dobrodruzi.

Píše:
Hned na začátku se začne střílet, a okamžitě padají návrhy od spoluhráčů, aby dotyčný střelec zkrátil vzdálenost 30 - 40 metrů tím, že si vyleze na koně, protože má dostřel 30 metrů.

Šance, že to trefí z toho koně, byla malá (měl nevýhodu, což šanci dost snižuje). Měl dost štěstí. I to je součástí hry na hrdiny. ;)

Co překvapilo mě:
  • Mně tyto dvacetiminutové sestřihy vyhovují víc než několikahodinové nesestříhané streamy. Ale na youtube i FB hodně lidí píše, že by jim vyhovoval spíš ten dlouhý formát.
  • "Rodžún"??? Skutečně se v ČR takto běžně vyslovuje rogue?
  • Toho přechodu ze sáhů na metry jsem si taky hned všiml.
11.6.2019 09:55 - Aegnor
No. Produkce je fakt dobře zpracovaná. Teda kamera mi osobně úplně nevyhovuje (mám radši, když je kamera zaměřená vždy na hráče a GM, viz LA By Night/tuším i Critical Role), ale to je drobnost. Prostory, zvuk, props a tak, to je všechno super a mnohem lepší, než jsem (pesimisticky) čekal.

Ale z pohledu příběhu, RP a tak ... tady bohužel musím souhlasit s Jersonem. Vlastně se vůbec nic nestalo a o postavách vím zhruba tohle:
1. Je tam slepá mniška.
2. Jeden z nich je dobrej střelec.
3. Bobs umí dokonale opisovat texty (a replikovat zvuky a tak).
4. Celá družinka nemá problém se sestřelováním nějaké random komunikace. Mají pro to nějaký důvod? Žádný není řečen, takže tak nějak předpokládám, že ne.

A "charakterizační scéna" při táboření byla spíš o charakterizaci hráčů, než postav.

Jerson píše:
O dokonalém přepsání dopisu na koleni a ve větru dost mám své pochybnosti, ale budiž.

Tak je to nějaká zajímavá vlastnost té postavy. Že to prostě umí, bez ohledu na podmínky. To podle mě není nic extra špatnýho.
11.6.2019 12:02 - Jerson
ShadoWWW píše:
Všimni si, že hraničář sedí opodál a hlídá, neúčastní se rozhovoru u ohně. Je to vidět i na té animaci. Proto vůz zaslechl on, oni ne.

Toho jsem si všiml. Nicméně i tak se blízko něj nahlas baví parta lidí, zatímco někde za kopcem se blíží vůz. Ale budiž, vůz asi může slyšet - ale pobrukování vozky?

ShadoWWW píše:
Tyto hlášky na odlehčení atmosféry jsou v menší či větší míře v každé skupině, i v Critical Role.

Na tu Critical role se budu muset podívat, ale jaká atmosféra se odlehčovala tady?

ShadoWWW píše:
To je specifická schopnost té ptačí rasy (kenku) v kombinaci s tulákem. Rozhodně to neumí každý.

OK, budiž. Nevšiml jsem si žádného vysvětlení, pustím si to znovu.

ShadoWWW píše:
Ber to tak, že postavy se během pochodu nedívají stále před sebe, ale sem tam se někdo rozhlédne po okolí. Zvlášť, když putují neznámou krajinou a jsou to dobrodruzi.

Nemám problém s tím, že si dobrodruzi všimnou něčeho nad sebou - ale že si všimnou něčeho za sebou a ještě ve vzduchu. Prostě ty popisy celkově jsou divné, neumím si podle nich situaci představit. Na to, že všechno popisuje jeden člověk bych opravdu čekal víc konzistence.

ShadoWWW píše:
Šance, že to trefí z toho koně, byla malá (měl nevýhodu, což šanci dost snižuje). Měl dost štěstí. I to je součástí hry na hrdiny. ;)

Však on z toho koně nestřílel, ne? Mně to přišlo jako dračákovské uvažování - mám dostřel 30 metrů, cíl je 31 metrů daleko, tak postoupím o krok dopředu a už jsem v dosahu. Tady jsem měl silný dojem, že ta hráčka navrhovala vylezení na koně proto, že má střelec dostřel 30 metrů, vlaštovka je o něco víc než 30 metrů daleko, takže už má střelec nevýhodu, a vylezením na koně, tedy o metr a půl výše by ji dostal do základního dosahu.
(Pominu to, že dostřel 30 metrů do dálky a 30 metrů do výšky je dost velký rozdíl).

Těch 20 minut mi přišlo snesitelných, a taky mi přijde, že lidí chtějí delší formát proto, že v téhle ukázce se za 20 minut prakticky nic zajímavého nestalo, tak doufají, že by v delším díle nějaká zajímavá situace mohla být.
11.6.2019 12:15 - Aegnor
Jerson píše:
OK, budiž. Nevšiml jsem si žádného vysvětlení, pustím si to znovu.

Bylo to řečeno na začátku, při představování postav.
11.6.2019 15:07 - Quentin
Já to vidím skoro obráceně než Jerson. Souhlasím s tím, že se příliš nestalo, ale díky těm dvaceti minutám se to dalo vydržet (resp. udržel jsem pozornost až do konce).
11.6.2019 16:22 - LokiB
Jerson píše:
Hm, tak ta "formující se bouře" přijde až večer. Tábořit v dolíčku, když se schyluje k bouři, mi přijde jako fakt špatný nápad.


To asi záleží na tom, jestli čekáš velký vítr nebo hodně vody. Když velký vítr, je dolíček celkem ok. Když se bojíš záplavové vlny, tak ne.
11.6.2019 16:24 - LokiB
Jerson píše:
Při povídání spoludružiníků slyší stráž vůz a hlavně pobrukování vozky, když je to minimálně 60 metrů od cesty, ale za kopcem, takže určitě přes 100 metrů - při větru?


Tak jsou-li "po větru", tak se zpěv vozky nese dál a zní jako pobrukování ...
11.6.2019 17:46 - Xeth
Já tedy neměl od hráčů žádná očekávání, protože nikoho z nich co do hraní RPG neznám. Ze zkušnnosti vím, že při hře se dokáží velmi změnit, což jde často ruku v ruce s jejich přístupem ke hře.

Ke hře samotné...

1) Vizuál je pěkný a vymazlený, je vidět, že si na něm dali záležet. Ty plovoucí texty jsou prima nápad. Toto ale podle mého názoru kvalitu hry nedělá, je to pěkná pomůcka k dokreslení atmosféry.

2) Předvedená hra byla taková nijaká. Jestli je to myšlené jako motivační video pro startovač, tak na mne moc nefunguje. Čekal bych tam něco, čím mne to zaujme. Např. zajímavou zápletku, nevšední prostředí nebo chraktery. To se ale nekoná. Zatím byl nejzajímavější částí těch charakterů jejich popis na stránkách hry.

3) S popisy GMa jsem problém neměl. Některé momenty mne překvapily (bez kladného či záporného zabarvení) jako např. zmiňovaná vlaštovka nebo hod na usnutí. Já bych to řešil jinak, ale bylo to OK. Nemám zásadní výhrady - nebylo to nic úchvatného, ale taky nic strašného.

Celkově to ušlo. To je ale málo. Měl bych chtít vidět další epizody, ale zatím je to spíš zajímavost, na kterou se asi podívám, když vyjde nějaký další díl, abych tomu dal další šanci. Že bych ale sahal po peněžence, nebo že bych toho chtěl momentálně vidět co nejvíc, to ne.
Snad přijde nějaká celá epizoda, kde se hra pořádně ukáže.

Připomnělo mi to ale, že jsem se chtěl podívat na Collvila, až svou hru rozjede... a dát mu druhou šanci. :)


P.S.: Trochu jsem KD přispěl, kvůli snaze autorů.
11.6.2019 18:31 - Jarik
Ok. Snaží se. Jak hráči, tak vypravěč.
Ale...
Asi bych chtěl víc hraní postav, víc hraní své postavy, abych postřehl motivace.
Víc nahrávek na ostatní... Takto je to moc ploché.

Od Vypravěče bych rád viděl víc popisů, jako má Matt.

Mají šanci se zlepšit, když to budou dělat pro zábavu a ne pro výdělek.
11.6.2019 18:37 - LokiB
Jarik píše:
Mají šanci se zlepšit, když to budou dělat pro zábavu a ne pro výdělek.


Tenhle pohled nějak nechápu. Jak je spojená šance na zlepšení s tím, jestli to dělají pro zábavu nebo pro peníze?
11.6.2019 18:46 - York
Jarik píše:
Od Vypravěče bych rád viděl víc popisů, jako má Matt.


Kterého Matta myslíš, Mercera? Jako určitě musí bejt zážitek s ním hrát, ale popravdě jsem spíš radši, když GM nepřehrává hráče o 1000%. V tomhle mi víc sedne Matt Coville, kterej teda občas taky dokáže vystřihnout epickej popis nebo dialog, ale většinu hry hraje tak nějak normálně.
11.6.2019 19:17 - shari
Jerson píše:
Hod na odolnost, když vysoký hod je špatný?

Je fakt, že pokud už bych házela na to, jestli se postavě podaří usnout, tak bych asi vybrala moudrost - jestli se dokáže dostatečně uklidnit. Tedy pokud by byl důvod, proč neusnout.

Jinak mě první díl ani neurazil ani nenadchl. Připadalo mi to takové... nijaké. Což mě přivádí k dilematu, nad kterým jste se možná(?) už zamýšleli: Jak sladit autenticitu a zábavnost. Protože aby to bylo sledovatelně-zábavné, to musí být dynamičtější, než je zábavné u stolu, jenže pak to může mít negativní efekt ve formě přehnaných nároků na nové DMy u stolu... No, nemáte to lehké. :)
Každopádně jako první díl to bylo ve snesitelných mezích, tak snad se Vám bude dařit a příště to zvládnete lépe. :)
11.6.2019 19:59 - Jarik
LokiB
To je prosté. Když mne něco baví, budu to dělat, i když to není ted popularni.
11.6.2019 20:01 - Jarik
York.
Jo, myslel jsem Marcera. Ale souhlasím s tebou, že nemusí druhé tolik prevysovat.
11.6.2019 20:13 - ShadoWWW
Taky je nutné si uvědomit, že někteří jsou RPG začátečníci.

Jerson píše:
jaká atmosféra se odlehčovala tady?

Myslel jsem to tak, že hráči, zvláště ti pokročilí, se snaží hrát a držet roli a nastavenou atmosféru hry. Ale i tak občas někdo něco prohodí, co do herního světa či role úplně nepatří. Je to normální. Např. když se hraje hororová hra, je normální, že někdo během dvouhodinového sezení sem tam prohodí nějaký vtip, i když jinak se snaží dodržovat ponurou atmosféru. Není na tom nic špatného.

IMHO se ukazuje, že by bývalo bylo taktičtější vydat dvě videa: to kratší, dvacetiminutové, co vydali, i to delší, nesestříhané nebo sestříhané jen málo. Ti, co preferují dlouhé streamy sice mají možnost KD podpořit na Startovači a získat tak nesestříhané video, ale je to kupování zajíce v pytli, protože těžko říct, jak ta dlouhá verze bude vypadat. A když ten hodně ambiciózní cíl 600 tisíc nebude dosažen, tak ani žádná dlouhá videa nebudou.

Zkrátka a dobře podcenili velikost skupiny, která před backnutím chce vidět tu delší verzi.

Taky si myslím, že pro českou kotlinu je 600 tisíc nedosažitelný cíl. IMHO jedinou možností, jak toho dosáhnout, je získat zahraniční backery. Problém ale je, že ty videa nemají anglické titulky, a i když to vypadá, že mít nakonec budou, tak stále všechny popisky na Startovači a celé jeho rozhraní je české, což se může ukázat jako velký problém. Toto taky nevychytali.
11.6.2019 21:55 - LokiB
Jarik píše:
To je prosté. Když mne něco baví, budu to dělat, i když to není ted popularni.


To je možné, ale stále z toho nechápu, jak to souvisí se šancí na zlepšení a proč ji nemají, když to budou dělat pro prachy.
+ že něco děláš, i když to není populární, nijak nemusí vést ke zlepšování.

ShadoWWW píše:
Taky si myslím, že pro českou kotlinu je 600 tisíc nedosažitelný cíl. IMHO jedinou možností, jak toho dosáhnout, je získat zahraniční backery.


je to hodně peněz ... a to co za to nabízejí, není až tak moc.
Jestli můžeš chytit na titulky cizojazyčné ... no nevím.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17975616455078 secREMOTE_IP: 3.227.254.12