Kultura

LKarpianus
29.1.2019 12:28
Krotitelé draků
Už několik měsíců pracujeme na přípravě seriálu á la Critical role z prostředí Končiny... Stay tuned! :-D

A pokud byste náhodou chtěli být informování o veškerých novinkách, tak nás lajkněte na facebooku. Za jakýkoliv feedback a podporu budeme rádi!

Web
Facebook
Instagram

Hráči:
- Matyáš Valenta
- Zuzana Mazáčová
17.7.2019 14:58 - Jerson
Rozhovor s Ladislavem a Naomi.
Mně tam asi nejvíc zaujalo to, jak se vytvářeli postavy - přijde mi, že každý sám za sebe, bez pokusů o jejich provázání - i když je tam zmíněno, že se postavy Naomi a Matyáše nějak znaly dopředu.

(A musím říct, že výraz "rouguna" pro "rougue" mě irituje. Nikdy jsem to neslyšel a je to anglicismus jak prase.)

No, a pak tohle:

Píše:
Potom jako pán jeskyně jsem nikdy nezabíjel postavy, ale teď mi přijde v něčem hrozně dobré ukázat lidem, že je v pohodě postavu zabít. Je to hra a je dobré se na postavy nevázat. Samozřejmě je dobré to prožívat, ale když na to přijde, prostě je vystřídat a jít dál. Obzvlášť když to vytvoří dobrý děj.

V čem je dobré nevázat se na postavy? Tedy, pokud hráč k postavám přistupují tak jako Naomi, u které mám silný pocit, že je to prostě taková sranda, tak jo - v Paranoie taky nemá cenu se nějak moc vázat ke své postavě, když je jasné, že účelem hry je postavy zabíjet. Ale celkově pro RPG mi zabíjení postav a speciálně kvůli ději nepřijde jako nijak extra skvělé a hlavně univerzálně platné.
17.7.2019 15:03 - LokiB
Jerson píše:
(A musím říct, že výraz "rouguna" pro "rougue" mě irituje. Nikdy jsem to neslyšel a je to anglicismus jak prase.)


To máš těžký, mě zas třeba irituje slovo "dračák" a nic s tím nenadělám :)
Kdysi zas kamarád používal pro zlodějské povolání "theft". A jiný říkal hře Manic Miner "maník minér", to mi trhalo uši. Snažím se s tím, že si lidé vytvářejí vlastní slova, žít.

Ale že vytvářeli postavy samostatně, je škoda. Ztrácí se tím jedna celkem zajímavé dimenze hry, která tam mohla být.
17.7.2019 15:07 - Jerson
Jenže "Dračák" je slovo rozšířené skoro 30 let a je to celkem normální zkrácenina, na rozdíl od "rouguny".
17.7.2019 15:07 - LKarpianus
Já měl zase kámoše, co říkal Quakeovi “kvák”... :-D Já vím, rogue čte roug - zjistil jsem, že to irituje hodně lidí, i když jsem to tak říkal záměrně - takže to zkusím ze svého slovníku vykostit... :-D

Důležitou věc k postavám - já chtěl, aby měly nějakej background, o kterém neví ostatní a dá se autenticky odkrývat až během hraní. V tom jsem se jasně inspiroval druhou sezónou Critical role - přišlo mi to zajímavější. Plus - výjimku jsem právě udělal u Naomi a Matyáše, ty si nadesignovali duo, ale také mi pak pokradmu napsali nějaké informace, které ta druhá postava zatím ještě neví...
17.7.2019 15:12 - LokiB
LKarpianus píše:
Důležitou věc k postavám - já chtěl, aby měly nějakej background, o kterém neví ostatní a dá se autenticky odkrývat až během hraní.


to je určitě ok a dá se z toho čerpat při hře. i tak by ale mohly být nějak provázané, přičemž by zbylo dost místa pro individuální tajemství.

Jerson píše:
Jenže "Dračák" je slovo rozšířené skoro 30 let a je to celkem normální zkrácenina, na rozdíl od "rouguny".


no jo, možná by za třicet let bývala mohla být rouguna již třicet let rozšířené slovo a celkem normálním novotvarem z doby přejímání z angličtiny :)
17.7.2019 15:15 - PetrH
roguna občas používaj někteří "strýmeři" jako ženský tvar rogue. Mám pocit, že jsem to nedávno slyšel od Baty a jiných v tom jejich lolku apod...
17.7.2019 15:17 - shari
Jerson píše:
Jenže "Dračák" je slovo rozšířené skoro 30 let a je to celkem normální zkrácenina, na rozdíl od "rouguny".

Slovo "roguna" jsem slyšela už před víc než 10 lety. Ano, není to 30, ale zas taková novinka to taky není. :)
17.7.2019 15:19 - Log 1=0
Normální přebírka z angličtiny by byla roug, možná rouk.
17.7.2019 15:26 - ShadoWWW
To je slang z WoWka, něco jako když DnD nám dalo "klasu".
17.7.2019 15:32 - Jerson
LKarpianus píše:
Já měl zase kámoše, co říkal Quakeovi “kvák”

Tak mu obvykle říkali lidé, kteří tuhle hru chtěli shodit.

shari píše:
Slovo "roguna" jsem slyšela už před víc než 10 lety. Ano, není to 30, ale zas taková novinka to taky není. :)

Pokud to bylo pro ženskou postavu, tak bych to pochopil, ale pro mužskou? Když snad všechny ostatní classy jsou v mužském rodu?

LKarpianus píše:
já chtěl, aby měly nějakej background, o kterém neví ostatní a dá se autenticky odkrývat až během hraní.

Jak píše Loki, to se vůbec nevylučuje s provázáním postav a začátkem jinde než náhodným setkáním v hospodě. Tady musím říct, že jsem velmi rád za začátek někde uprostřed tažení, protože setkání v hospodě je klišé jak prase, které opravdu nemusím. Ani ne sám za sebe, jako proto, že ho začátečníci často používají a pak se občas diví, že jim skupina moc nefunguje jako celek.
17.7.2019 15:36 - LKarpianus
Ale oni provázaní jsou, jen to ještě neví... :-D BTW: Začátky v hospodě jsou klišé jak prase... Dlouhou dobu jsem byl děsně proti tomu, ale nakonec to vlastně zase začínám mít rád, když se tomu dá trochu jinej nátěr. (Tady třeba se stala v noci vražda, oni byli jediný plus hostinský, kdo u toho byl a vypadalo, že se to hodí na ně - instantně musí makat spolu).
17.7.2019 15:41 - LokiB
Jerson píše:
Pokud to bylo pro ženskou postavu, tak bych to pochopil, ale pro mužskou? Když snad všechny ostatní classy jsou v mužském rodu?


V angličtině je už nějakou dobu populární brát některé classy a obecně character v ženském rodě. Takže se nedivím, když někde obecně píší o rogue jako o "she", v pravidlech.

LKarpianus píše:
instantně musí makat spolu).

No museli ... nemuseli :) Taky mohli zkusit dva instantně zdrhnout a zbylí to mohli házet jeden na druhého ;)
17.7.2019 15:50 - exi
ShadoWWW píše:
To je slang z WoWka, něco jako když DnD nám dalo "klasu".

Tak já to teda slyšel už u Diabla II, ne-li u jedničky. :)
17.7.2019 16:01 - LKarpianus
Loki, kdyby tohle udělali, tak na Krotitele kašlu a nebo hledám jiný lidi... :-D
17.7.2019 16:10 - ShadoWWW
Exi: DnD tu bylo ještě před Diablem 1.
17.7.2019 16:12 - LokiB
LKarpianus píše:
kdyby tohle udělali, tak na Krotitele kašlu a nebo hledám jiný lidi... :-D


Věřím, já jen že to "museli instantně spolupracovat" ve mně hned vybudilo červený praporek "pročpak by museli"? :)

Možná pak i Jerson narážel na to, že je někdy celkem prospěšné, když postavy spolupracovat "nemusí", ale "chtějí". Což jsou zkušenosti z našich her, kdy to "musení" někdy přinášelo komplikace.

A svým způsobem mi/nám přišlo rozumné říc: hele, pro nováčky by bylo fajn ukázat, že když si najdou cestu, jak zajistit, aby postavy spolupracovat CHTĚLY, bude ta hra možná i zajímavější, než když jen budou muset.

To neber jako kritiku, je to takový podnět, co si říkáme, že by v podobném pořadu bylo fajn.
17.7.2019 16:16 - Aegnor
Loki: tak jako nemusí spolupracovat ... ale pokud se společně před hrou dohodli*, že chtějí hrát víceméně spolupracující skupinku, tak by pak tak nějak měli spolupracovat, jinak to prostě bude skřípat..

*Dohodli, nebo pokud to jasně vyplývá z toho, co společně odehráli v minulosti a tak.
17.7.2019 16:19 - LKarpianus
Loki - Vím, kam míříš a jasně, doma bych dokázal i hrát hru, kde prostě můžou hrát proti sobě, nemusí spolupracovat, dokonce můžou odmítnout i quest, kterej je před nimi... U videa na kameru je to trochu něco jinýho... :-D
BTW: I odmítání a zkoušení hranic nějaké nepsané dohody, o čem vlastně stolní RPG hry jsou, mají za mě ale svoje hranice. Párkrát jsem hrál s lidmi, kteří záměrně dělali vše proti nějakému příběhu a postavám, pak je dobré si s těmi lidmi vážně sednout a vysvětlit jim, že možnost dělat cokoliv v té hře neznamená dělat vždy vše proti GM, proti hráčům a proti odvíjejícímu se příběhu... :-D
17.7.2019 16:19 - exi
ShadoWWW píše:
DnD tu bylo ještě před Diablem 1.
Měl jsem na mysli zmíněný Wowko a rogunu, ne DnD.
18.7.2019 09:10 - Jerson
LKarpianus píše:
dokonce můžou odmítnout i quest, kterej je před nimi... U videa na kameru je to trochu něco jinýho... :-D
BTW: I odmítání a zkoušení hranic nějaké nepsané dohody, o čem vlastně stolní RPG hry jsou, mají za mě ale svoje hranice. Párkrát jsem hrál s lidmi, kteří záměrně dělali vše proti nějakému příběhu a postavám, pak je dobré si s těmi lidmi vážně sednout a vysvětlit jim, že možnost dělat cokoliv v té hře neznamená dělat vždy vše proti GM, proti hráčům a proti odvíjejícímu se příběhu... :-D

Tohle zase není věc, kterou jsem měl namysli. Nejednou jsem použil popsanou situaci, kdy se postavy sejdou náhodně, a dostanou se do průseru, ze kterého se musí vyhrabat společně. Až potud dobré.
Potíž je, co dál. Ne vždycky tahle překonaná potíž skupinu spojí i nadále, ať už skutečně, nebo aby to alespoň dávalo smysl ve fikci (když se hráči i spojení skupiny snaží). A nejednou pak soudržnost skupiny vzniká jako v Gamers.

Tím chci říct, že pokud postavy nejsou provázané už během tvorby a k vytvoření jejich vztahu má dojít až během hry, pak je třeba, aby i vytvoření toho pouta bylo dostatečně silné, že dá postavám důvod držet se pohromadě. V případě fantasy zejména k motivaci cestovat spolu, i když se od sebe dost liší, občas jsou hodně odlišní i od vlastní rasy, postižení, nakažení, samotářští - Krotitelé Draků mají prakticky všechno z toho.

Pro příklad - když už takhle spojuju postavy, hned na první misi zjistí informace, že svět je dost jiný, než si do té doby mysleli, a dějí se v něm zlé věci, které jsou na postupu. Nicméně postavám tuhle informaci nikdo jiný nevěří, protože ji nezažil, takže se o tomto problému (který je záměrně nastaven tak, aby ho nemohli jen tak nechat být) můžou popovídat jen s lidmi, kteří mají podobné zážitky a informace, tedy s postavami dalších hráčů.

Naproti tomu když jsem postavy jen nahnal společně do potíží, tak po jejich pominutí neměly dvě hráčky žádnou in-game motivaci zůstávat se dalšími dvěma kluky, a skupina držela pohromadě vlastně jen nátlakem shora, díky tomu, že kdyby šli každý někam jinam, tak by se v jedné skupině velmi špatně hrálo.

A tenhle nesoulad ve fikci mezi herními postavami a případně i hráči není až tak neobvyklý, řada skupin ho různými způsoby řeší, poměrně složitě a ne moc efektivně. Přitom příčiny jsou podobné - udělám si postavu spíše ze srandy / udělám si slepou postavu / udělám si zadumaného samotáře

V tomto smyslu je asi dobře, že to setkání není součástí filmu, ale z rozhovorů s jednotlivými hráči takový přístup celkem vyplývá. A pokud mají být Krotitelé určeni nováčkům a pokud by tak fungovali, tak mám obavu, že pokud skupina nováčků zkusí hrát podobné složení skupiny, jakou vidí v Krotitelích, tak narazí na potíže, které nebude umět vyřešit, protože v nich funguje řešení "potřebujeme mít postavy pohromadě kvůli příběhu pro kameru. Tedy podle mě je přístup k propojení postav v rozporu s jedním z cílů, které jsi deklaroval, totiž přitáhnout nováčky.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.094890117645264 secREMOTE_IP: 34.200.248.66