Kultura

idol02
25.4.2019 21:43
Zapovězené země
Vie niekto niečo o Forbidden lands? (okrem toho, že to chce v češtine vydať Mytago )
29.9.2020 22:35 - califax
Jarik: Skôr by si sa mal báť, aby si neumrel hneď pri prvom zakúzlení :D
30.9.2020 19:53 - ShadoWWW
Na Twitchovém kanále budeme 22. nebo 23. října 2020 zhruba od 18 hod. streamovat hraní Zapovězených zemí. (Přesný čas a datum budou ještě upřesněny, ale nejpravděpodobněji vypadá toho 23. října.)

Vypravěč: ShadoWWW :-)=
Hráči: Jarik, Markus, Sirien, Bubák a možná se přidá i Skaven. :D
30.9.2020 23:11 - Jerson
A mě nikdo neozve :-(
30.9.2020 23:15 - efram
mohu se zde jen optat jak se vlastne resi ty predobjednávky? dostal jsem potvrzeni predobjednání a ted teda budu cekat nez mi zase napisou z Fantasy obchodu ?
1.10.2020 03:54 - ShadoWWW
Efram: Jak to vyjde (15.10.), tak ti to sami pošlou a napíšou ti, že to posílají (když to bude zaplaceno).
1.10.2020 05:13 - Jarik
Jerson: nehledej v tom nic osobního. Zajímavých hostů je moc. Primárně jsme sáhli po lidech, co známe a oni už znají ten produkt z výroby.
1.10.2020 07:02 - Jerson
Však já vím, ten můj smutek není opravdu vážně míněný :-)
1.10.2020 10:07 - Tarfill
ShadoWWW píše:
budeme 22. nebo 23. října 2020 zhruba od 18 hod. streamovat

...a bude potom někdy video na youtube pro klidnější sledování?
Twitch totiž nepoužívám a v tomhle čase to nebudu sledovat...
1.10.2020 10:18 - Jerson
Poslouchám rozhovor Aleše a Markuse a vytváření postavy a říkal jsem si, kdy na to dojde - tedy že teoreticky je sice možné navolit si postavu různě, ale prakticky je velmi riskantní dávat si jakékoliv vlastnosti na jedničku, což tvorbu poněkud omezuje. Ale žádného varování jsem si v příručce nevšiml.
Jinak bard s nadprůměrnou silou a obratností a s touto volbou dovedností je docela zvláštní :-)
1.10.2020 10:40 - mrkew
Jednička ani být nemůže. Minimum je dva.
1.10.2020 10:42 - Jerson
Aha, tak toho jsem si při čtení pravidel nevšiml a teď je nemám u sebe.
1.10.2020 10:51 - mrkew
Abych přispěl trošku do mlýna. Naše skupina Klan Zephyra započne mikro sérii Zapovězených Zemí v pondělí 12. 10. od 20:00. Budeme hrát vždy každé pondělí kromě prvního pondělí v měsici. To jsem vždy host u herního podcastu.

Klasicky na našem Twitchi https://www.twitch.tv/mrkew_sayuri a záznamy jak na Twitchi tak na YT.
1.10.2020 10:53 - Jerson
Rád bych viděl hodně cestování a stavění tvrze. Hlavně krávy!! :-D
1.10.2020 11:46 - LokiB
Postavit tvrz z kravích lebek a mléka!
stejně, dejte hodně bojů, to je tradice ;)
1.10.2020 11:50 - mrkew
Boj s kravama a uděláme z nich tvrz. Nebo aspoň stan :D
1.10.2020 12:08 - ShadoWWW
Tarfill píše:
...a bude potom někdy video na youtube pro klidnější sledování?

Jo, kopnu to pak i na YT.
2.10.2020 13:57 - Jezus
Jarik píše:
Mně víc trápí, že můj čaroděj (kterého jsem si dnes vytvořil) ovládá sice 2 školy magie, ale... asi umře dřív, než sešle první kouzlo (protože na to bude potřebovat vůli, kterou získá jen z failů).


Musíš plést svetry. My na to přišli hned při prvním hraní na RPGF slezině. Pleteš svetr - fail - zkusíš štěstí (hodíš jedničky) - máš vůli a můžeš kouzlit! Navíc máš pak i ten svetr, což se v survivalu vždycky hodí ;-)

Nejvíce obávaní čarodějové v ZZ jsou pak ti, jejichž družina je obalena kulichy a šálami, které vypadají jako nové. To je totiž jasné ORS znamení, že dotyčný čaroděj nedávno zapletl vůli, takže je nabitej a připravenej sesílat!

Další možností je samozřejmě tkát. To ale vyžaduje stav, tedy ideálně tvrz. (Všimněte si, jak jednotlivé prvky pravidel spolu nenásilně spolupracují). Není třeba zůstávat jen u látek (které je možno zpeněžit), vůli si lze střihnout i během krejčoviny.
Logicky pak platí, že ještě více obávaní jsou pak čarodějové ve vestách pečlivě ušitých dle polední módy, pletených šálách (barvy se doporučují dle Zmijozelu nebo Nebelvíru), případně háčkovaných (rasta) čapkách. Potkáte-li tedy nějakou variaci hipstera, je to pravděpodobně čaroděj.
2.10.2020 14:11 - Jerson
Jezusi, ale teď vážně - takhle to opravdu hrajete? Protože metodám získávání vůle jsem se zatím nevěnoval, ale přemýšlel jsem, jak různé mechaniky využít s co nejmenším rizikem. Přeci jen když Markus ve videu ukázal, že v prvním boji může postava přijít o prst, čímž přijde o možnost používat obouruční zbraně. Btw. není řečeno, zda nemůže používat i jiné obouruční předměty, protože u barda hrajícího na loutnu by to bylo hodně zásadní zásek do postavy.
Tedy, není mi jasné, proč má stejný efekt useknutí prstu a useknutí ruky či půlky chodidla, a předpokládám, že to taky bude někdo houserulovat, ale opravdu by mě zajímalo, jak to funguje.
2.10.2020 15:23 - Jezus
Tak na to nejsem bohužel ten pravý. Hráli jsem to na té slezině, protože na to bylo pár lidí zvědavých, ale na nějaký ucelenější obrázek to bylo bohužel málo.

Nicméně fakt, že vůli potřebuješ ke kouzlení (a aktivaci většiny talentů) znamená, že jsi motivován zkoušet štěstí, kdy vůli dostáváš zároveň s "poškozením" vlastnosti. To samo o sobě nevadí, protože z "poškození" se vyspíš a vůle ti zůstane.

Nicméně samozřejmě někoho hned "gamisticky" napadlo, že tím pádem se vyplatí načerpat vůli (a zranění) před tábořením, vyspat se, a druhý den čerstvý ji využívat. A tím pádem se rozjela debata jak, když jako z udělání nejsou po ruce ruiny k prolézání (a riskování) a zrovna člověka nevyrušil medvěd nebo orci.

Logicky tak došlo na možnost věnovat se řemeslům (a obecně zpracovávání materiálu, které je vlastně i žádoucí prvek survivalu) a od toho byl už jen krůček k bavení se představou háčkujících mudrců (nutno podotknout, že tkaní na stavu lze díky uklidňující monotónosti brát jako meditaci, takže to lze okecat :-D).

Obecně si troufám odhadnout, že na tohle téma ("jak bezpečně načerpat vůli") bude ještě pár legrácek a bude to nejčastější věc, která se bude nějak upravovat (třeba tím, že na řemesla, "když o nic nejde" nepůjde zkoušet štěstí apod.)

Jinak při našem jednom hraní neměl čaroděj bohužel ani příležitost nějaké kouzlo seslat. Ono totiž obecně jsem nabyl dojmu, že magie je v ZZ poměrně mocná, ale i docela specifická a to omezení vůlí je vlastně žádoucí, aby se nekouzlilo moc.

Ono to nemusí vadit. Ten zmíněný čaroděj byl zároveň stavěn jako "ukecávač/ovlivňovač" a to je také jedna ze stylistik tajemných mudrců. Navíc tím relativně bezpečně čerpal právě tu vůli, což mi přišlo, že tak nějak podobně se to má asi hrát.

Za mě vlastně funkční model, jen musí hráč přijmout to, že minimálně ze začátku je magie spíš doplněk a čaroděje nedělají jen kouzla (ale třeba i znalosti "pověstí" a pod.). Že dobrodruh-čaroděj je prostě dobrodruh jako každý jiný, který umí místo vybírání kapes nějaké základní magické věci a teprve čase sílí (přičemž tu vůli čerpá při těch "normálních" věcech).

Teda samozřejmě pokud se nerozhodně riskovat "vypálení", kdy taky může skončit v jiném světě a po nepředstavitelných věcech se jeho postava vrátí už jen jako NPC.
2.10.2020 15:59 - Jerson
No jo, vždyť ty si vlastně musíš házet na výrobu čehokoliv. A ještě mě napadlo, když jsi hodně dobrý a nemáš neúspěchy, tak nezískáváš vůli, takže nemůžeš kouzlit? Je to tak?

Ukecávání v ZZ je ... jak to říct slušně ... pitomé. Při úspěchu se cíl musí rozhodnout, zda ti vyhoví, za což může ledacos chtít, a nebo na tebe musí zaútočit. Při neúspěchu tě asi musí zadupat do země, nebo co já vím.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.094651937484741 secREMOTE_IP: 34.204.177.148