Kultura

ShadoWWW
19.9.2019 13:26
Descent Into Avernus
Rozhodl jsem se vytvořit vlákno, ve kterém by skupiny sdílely své postřehy, rady a zkušenosti s tímto dobrodružstvím, případně i nějaké podomácku vytvořené pomůcky.
20.2.2020 08:12 - pilchowski
ShadoWWW píše:
Baldurova Brána je fakt super kapitola, kterou nadšeně využije každý PJ plánující svou domácí hru v Baldurově Bráně


Jo, já jsem vzal celej Baldurs Gate Gazeteer a narval ty věci z něj do Heores of Baldurs Gate.
20.2.2020 14:48 - Jezus
Btw ShadoWWW, jak vám zatím funguje ten šílený úrovňový diferenciál, kterýho jste tam dosáhli tím upraveným "vězňovým dilematem"?
20.2.2020 18:51 - ShadoWWW
Z pozice hráčů by to asi musel popsat někdo z hráčů. Mohu to popsat jen z pohledu PJ.

Největší rozdíl byl v bojových střetnutích. Většinou byly odbyty velmi rychle. Na druhou stranu se ukázalo, že ani postava na 20. úrovni není tak všemocná, jak by se mohlo zdát. Bylo ikonické, že vždycky, když nastala nějaká situace, kterou by šlo snadno vyřešit nějakým čarodějným kouzlem, tak se ukázalo, že čaroděj ho zrovna nemá a bude muset použít přání, kterým kouzlo napodobí. Ikonickou hláškou bylo: "To fakt nemáš žádné užitečné kouzlo?" nebo "To kouzlo je moc užitečné, to náš čaroděj určitě nemá." :-)

Mimo boj byly všechny postavy stejně užitečné jako předtím. Ukázalo se, že v nebojových střetnutích, průzkumu i ostatních situacích mimo boj víc rozhodují nápady a rozhodnutí samotných hráčů než kostky.

Postavy se ze svého prokletí nakonec dostaly. Řešení ale obsahuje spoiler! (Nečtěte proto dál, pokud o ně nemáte zájem.)

Když postavy došly k sibriexovi, ten jim řekl, že je víc možností, jak se z prokletí dostat. Prozradí jim některé ze způsobů, když ho osvobodí. Z toho ale nakonec sešlo. Později v dobrodružství se postavy dostaly k tyčím, kterými, jak se dozvěděli, se dá otevřít zčernalé slunce nad Eturelem. Situace nakonec vyustíla v to, že slunce letěla otevřít postava čaroděje (na 20. úrovni) a ostatní postavy byly v mezičase zapojeny do velkého souboje s ďábly v Eturelu.
Když čaroděj slunce odemčel, vylétl z něj solár, který čarodějovi nabídl, že ho zbaví jeho prokletí (jinak řečeno, zneplatní smlouvu s Bálem, ale postavě klesně úroveň na původní). To postava odmítla. Což se nakonec ukázalo jako dobré rozhodnutí, protože v mezičasovém souboji padla jedna z postav ze zbytku družiny, který zrovna bojoval s ďábly. Ten souboj byl tak obtížný, že i ta druhá postava na 20. úrovni upadla do umírání. Díky navrácivšímu čaroději padlá postava byla vzkříšena (ano, kouzlem přání :-)).
O dvě sezení později čaroděj přemýšlel, do jaké nejsilnější nestvůry by mohl proměnit druhou postavu na 20. úrovni a napadl ho právě solár. Zároveň si uvědomil vzhledem k solárově předchozí řeči, že postava přeměněná v solára by mohla zbavit ostatní postavy prokletí, což se také potvrdilo. Protože postavy od té doby postoupily o několik úrovní (aktuálně byly myslím na 5.), tak zbavení prokletí zafungovalo jako přičtení zkušeností – rozdíl mezi 8. a 2. úrovní.

Byl to zajímavý experiment i zkušenost. Herně i fikčně. Musím říct, že alespoň z pohledu PJ ty postavy na různých úrovních fungují. Pokud to samozřejmě vyhovuje hráčům. Pro mne jako PJ je ale pohodlnější, když je celá družina na stejné úrovni.
20.2.2020 19:18 - sirien
Čaroděj. Neni. Kouzelník.
20.2.2020 19:39 - ShadoWWW
To jo, ale člověk by čekal, že na dvacítce bude mít i něco užitečnějšího než jen přání. :-)

Ale vážně. Šlo o to, že to byl relativně nováček a neuvědomil si všechny souvislosti, které by si uvědomil, kdyby tam vystoupal postupně. Vzal si hafo bojových kouzel, které mu ale ve výsledku byly na nic, protože byl stále omezen počtem akcí v kole, což si při tvorbě dvacítky neuvědomil.
20.2.2020 22:25 - sirien
Na užitečný věci je kouzelník, popřípadě možná bard. Čaroděj je archetyp mýtickýho původu nebo primordiální síly, ne skupinovej fixing toolbox.
20.2.2020 22:59 - fiska
Z pohledu jedne low-level postavy bych rekl, ze to bylo hodne zajimave :) V boji bylo potreba se jen dobre postavit/schovat a pripadne pomoci nejakou drobnosti.. ale clovek tusil, ze ten boj dobre dopadne, pokud zadna z dvacek neodpadne :) A jak tam skocil level 4, tak +2 stat vylepsil skilly a celkove toolset byl uz dost siroky. Rekl bych, ze tam to bylo asi nejzabavnejsi.. smrt sice stale cihala vsude, ale uz by to nebyl overkill, pouze bezvedomi :) No a skilly a hazeni kostkou uz jsou (krom profesniho bonusu) vicemene stejne pro nizke i vysoke levely.. Ted s vyssim levelem mam az pocit, ze jsme uz hodne silni jako skupina a misto snahy z nejake situace vybruslit se alternativa "tak je proste zabijem" nabizi az prilis snadno :)

Mimochodem ShadoWWWe.. ja jsem si taky az pozdeji precetl sve schopnosti na 20.. a kdybych to vzal, asi bysme ukoncili kampan :) Klerikovo "Divine Intervention" s automatickym uspechem kazdych 7 dni.. po prvnim "at maji ostatni taky level 20" a pokracujicim "znic tu smlouvu a zachran Elturel" a spoustou dalsich pribehovych zadrhelu resicich zadosti (ci potouchlych pranich typu "at jsou duse ze vsech soulcoinu uvolneny") ... bych rekl zadost posledni - "at je ma smlouva (nebo proc ne rovnou vsechny? :D) znicena" .. coz by byla hezka tecka na konec :D
21.2.2020 00:38 - LokiB
ShadoWWW píše:
Když čaroděj slunce odemčel


Ehm, to je kterým nářečím? :)

Na jakých úrovních jste měli postavy? Nejsem si z toho textu jistý, jak to vlastně bylo rozložené, kolik postav a na kterých úrovních.
21.2.2020 06:48 - Xeth
sirien píše:
Na užitečný věci je kouzelník, popřípadě možná bard. Čaroděj je archetyp mýtickýho původu nebo primordiální síly, ne skupinovej fixing toolbox.

Jak to myslíš? Asi tomu moc nerozumím. Takové okleštění možných/"rozumných" zaměření čaroděje mi přijde zbytečně omezující. Bez nějakého zvlášť smysluplného důvodu. Můžeš to prosím nějak rozvést?
21.2.2020 06:49 - fiska
to bude poeticke nareci ;)

puvodnich 6x8L se rozbilo na 2x20L + 4x2L, ze kterych se postupem casu (a hlavne expu) stalo 4x8L; po sundani prokleti a prechodu zpet na milestone je ted skupina 2x20L + 4x12L
25.2.2020 11:04 - Jezus
fiska píše:
Mimochodem ShadoWWWe.. ja jsem si taky az pozdeji precetl sve schopnosti na 20.. a kdybych to vzal, asi bysme ukoncili kampan :) Klerikovo "Divine Intervention" s automatickym uspechem kazdych 7 dni.. po prvnim "at maji ostatni taky level 20" a pokracujicim "znic tu smlouvu a zachran Elturel" a spoustou dalsich pribehovych zadrhelu resicich zadosti...


Takhle ta schopnost ale nefunguje :-)

Bohové tu nejsou od toho, aby 20-ti levelovému klerikovi plnili každý týden jedno přání a už vůbec ne, aby za něj rozmotávaly zápletky, je to právě naopak ;-)

Ano, tou schopností může bůh svého věrného služebníka vykřesat z průseru, případně když ten ho pokorně požádá, nasměrovat ho (nebo mu i pomoct) k tomu, co si přeje (pokud se to slučuje s pohledem daného boha na věc), ale určitě nebude "lusknutím prstu" jen tak boostovat postavy, které si to nezaslouží, či rušit všechny smlouvy s ďábly. Už jen proto, že k tomu druhému by snad mělo peklo taky co říct ;-)
25.2.2020 12:37 - sirien
...ta schopnost je celá pitomá a kdokoliv rozumnej jí interpretuje jako obdobu Wish.
26.2.2020 21:20 - fiska
me treba osobne prijde nerozumne degradovat neco s CD 7 dni na neco, co ma CD jeden long rest :) (ale nikdy jsem nemel klerika na takovem levelu, takze netreba rozvadet diskusi; kazdopadne ano - pisu to uz v prvnim prispevku - s touhle schopnosti by byla celkem slusna moznost "sabotovat" velkou cast/cely pribeh - nastesti ten 20 level nemam, takze neni co resit :) )

veci v uvozovkach je kazdopadne treba chapat jako "cile" - takze treba konkretneji zadost o navraceni pameti Lulu (preskoceni spousty kohoutkoslepickovskych veci) nebo treba proste se nechat k meci prenest.. a co se tyce levelu.. kdyz to zvladne smudla Bel (z pohledu bozstva opravdu bezvyznamne nic), tak nevidim treba duvod, aby "dokud nebudou duse Elturelu zachraneny a protoze momentalne tahame za kratsi konec.." nemohly byt dovednosti postav boostnuty (coz se urcite v minulosti/pribezich uz parkrat stalo.. a me bozstvo ma celkem zajem na dusich (a taky myslim, ze bozstvo ma celkem radost, kdyz se povede prechytracit Asmodea)) resp. jejich levelove snizeni zruseno, atd.... akorat mnou zminene zruseni dabelske smlouvy by bylo asi komplikovanejsi, protoze jednak je bozstvo lawful a druhak existuje Pact Primeval, ktery to zakazuje.. ale bozstvo by i tak mohlo teoreticky dat moznost (nejakeho) pristupu k te smlouve (a postava at si poradi s jejim ukradenim/znicenim sama)

co jsem chtel zkratka vyjadrit je, ze existuje milion veci (a zaroven do ceho by nemelo peklo co kafrat), ktere se daji pozadat tak, ze to porad nechava duraz na postave, ale zaroven to velmi zjednodussi dejovou linku, ktera je v knizce :) (a treba by tim vznikla jina, mnohem zajimavejsi (coz je protiargument na to, ze bozstvo by se chtelo drzet radeji nalajnovane knizky ;) ))
26.2.2020 21:55 - cyrasil
No u popisu divine intervention se primo pise, ze rozumne pouziti je jako nahrada za nejake jine klericke kouzlo (pricemz ten samotny efekt urcuje DM). Jine efekty to sice primo nezakazuje ale imho to docela jasne dava najevo zamyslenou silu te schopnosti. Oproti wish tam navic nemas negativni nasledky a mas ji jiz od levelu 10 (pricemz muze selhat, ale pak se cooldown snizuje na long rest).
27.2.2020 22:24 - Jezus
fiska: Když to napíšeš takhle, tak je to najednou trochu o něčem jiným. Pokud by vás to mělo posunout, pomoc přeskočit něco nudnýho či vyřešit slepej konec, proč ne.

Nahradit jeden obsah jiným je ještě zajímavější, tam už záleží jen na tom, jak moc veříte svému GM (a jak moc si on věří sám či jak ho tohle bbaví :-)).

Obecně jde o to, aby to nebylo instantní či přesílené řešení, spíš to otvíralo zajímavé možnosti... asi si rozumíme :-)

Sejmout kletbu, kterou postava dostala kvůli jiné postavě mi přijde ok. Zneplatnit smlouvu z ďáblem, kterou postava sama uzavřela... tady asi cítíme, že by bohové takhle fungovat neměli. Pokud jsou dobří, postava lituje (bla bla bla) dává smysl, aby se do toho nebesa vložila a ukázala postavě cestu, jak píšeš.
16.6.2020 08:14 - Kosťa
Hmm svýho času tady proběhla debata okolo části DiA která je určená pro postavy na 2 lvl.

SPOILER
Moje dojmy z toho jsou:
1)lehké spiknutí kostek odmázne do bezvědomí postavu která je jen trochu křehčí, kouzelníka nebo čaroděje možná i zabije
2)naprosto nesmyslně silně postavený jeden nepřítel při použití jeho nejsilnějších kouzel nebo critu při útoku je mrtvá buď družina nebo postava
3) nejde to projít na jeden zátah je prostě nutný se sebrat a dát long rest jinak tam i družina 5ti postav pojde jak krysy
4)občas dost nelogický schovávačky pro poklady nedovedu si moc představit roč by to tak někdo dělal

Složení družiny: Tabaxi zloděj, Human barbar (feat na obouručky), Human fighter (střelec s featem crossbow expertise), Lizard druid (circle of land (bažiny)), Fire genasi kouzelník (škola transmutace)

pocit z toho byl že boje jsou celkem v pohodě vpředu stál barbar který byl schopen schytávat rány a jeho útoky byly hodně stylem "co rána to mrtvola" problém nastal ve dvou případech: kultisti baala rozdali dost ran který bolely prostě se nám v jednom místě přestalo dařit dostávali jsme rány a nevedlo se nám je oplácet a museli sme zdrhnout jinak by zařvala celá družina. Druhej byl při boji s kultistou myrkula co uměl fireball. DM todle kouzlo nakonec nepoužil ale i tak to bylo dost tuhý a když jedním útokem zasáhl naši nejtuží postavu a skoro z maxima ji poslal do bezvědomí bezmála ji zabil(a to prosím bez kritickýhío zásahu) tak jsem se fakt lekl že to nedáme nedařilo se nám ho totiž zasáhnout.
Hodně mě přišlo po debatě s naším DMem že nejhorší je tendle nepřítel kdyby tam nebyl nebo byl slabší tak asi ok ale takhle je to podzemí pro postavy na 2 lvl totální blbost a to jestli postavy přežijou je silně otázka náhody.
Jinak ještě dodám že ta aura baalových zabijáků na kterou jsem slyšel hodně nadávek tak byla sice nepříjemná, ale byli jsme schopní se s ní slušně poprat a když kultisti netrefili tak se prostě nic nedělo.

Jo a je fakt že na nějaký taktizování nebylo moc místo prostě jsme tam vlítli a zabíjeli kultisty co to šlo nějaký převleky, vylákávání nepřátel, sbírání spojenců a tak moc tady v téhle části nejde prostě jsou v tom postavy samy.

KONEC SPOILERU
16.6.2020 14:01 - GOLEM
Už si tenhle encounters moc nepamatuji, ale pokud se jedná o podzemí pod lázněmi tak moje družina zvolila taktiku boje po tmě protože většina kultistů jsou lidé a tudíž jim to způsobilo dost nepříjemností.

Edit: ono člověk variant sice působí celkem silně jako powergaming, ale co působí silně na papíře může ve skutečnosti být silné jen za optimálních podminek což je pro člověka světlo. Jenže u mě myslím ve skupině žádný člověk nebyl takže většinou zhasly světla a pak už z toho jen těžili.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.58686304092407 secREMOTE_IP: 18.213.192.104