Kultura

Autorská citace #1
24.11.2019 13:12 - ben222
Sorry, ale asi jsem nepochopil co to maá být
Autorská citace #2
24.11.2019 13:34 - Jarik
Jde o RPG, které se snaží být jednoduché, a hlavně zábavné.
Funguje výborně ve formě one-shotu.

Prostě máš zápletku, jednoduchá pravidla, ... a hurá do herní akce.

Plánuji přeložit i další věci od stejného autora - Granta Howitta. Všechny slouží primárně jako one-shoty.
Autorská citace #3
26.11.2019 14:19 - sirien
Osobně nejsem nějak moc fanoušek těhle mikro-formátů, ale co vím, tak to své nemalé publikum má a přinejmenším to může sloužit jako zajímavá inspirace.

Jinak paradox těhle her je, že i když se tváří jednoduše a jakoby byly vhodné pro začátečníky, tak ten jejich minimalismus ve skutečnosti vyžaduje docela zkušenosti (minimálně na straně GM, ale ideálně i hráčů).


Přidal sem nový Jarikův překlad a to Velkou medovou loupež známou ze hry Critical Role.
Autorská citace #4
26.11.2019 14:57 - Jerson
No, musím říct, že některé nahozené možnosti bych ani nevěděl, jak hrát. Rád bych takový pokus viděl.
Autorská citace #5
26.11.2019 20:19 - Jarik
Pokud jde o ty medvědy (Velkou medovou loupež), tak tu možná zkusím odehrát mezi svátky - pokud na to najdu čas. Tak se ozvu.
Autorská citace #6
4.12.2019 12:05 - sirien
Přidány Dobrodružné kostky.

Musim říct, že se mi líbí o hodně víc, protože nejde o náhodný fun-scénář s pár aby-se-neřeklo pravidly, ale skutečně o regulerní mikro-systém, stojící na vlastních symbolických kostkách, které když si vyrobíte, tak můžete mít RPGčko doslova pořád v kapse :)

(Jen mi není 100% jasný, jak bylo zamýšlený s nima házet - jestli vždycky s jednou nebo s více naráz... ale asi s více naráz, protože jinak by třeba dovednostní kostka nedávala moc smysl?)
Autorská citace #7
4.12.2019 12:51 - Jarik
Sirien: takže - protože jsi to asi nepřečetl, …
Házíš vždy 2 základními kostkami
Když ti jde o zdraví (nebezpečí), přidáš červenou kostku (33% zranění)
Když děláš něco, co je tvou "profesí" (třeba 'překladatelství') tak si přihodíš modrou kostku.
Celkově tedy házíš 2-4 kostkami. (nikdy méně) Pokud ti během session padnou 4 zranění, tak jsi down.
Autorská citace #8
4.12.2019 13:23 - Jerson
Tak systém to je, zkušený GM na jednorázovou hru asi víc nepotřebuje, pokud to padá alespoň trochu rozumně. :-)
Autorská citace #9
4.12.2019 13:32 - sirien
Jarik: přiznávám, jen sem to proletěl očima, navíc půlku v originálu a půlku v překladu...


Jerson: jak sem psal výše, tyhle mini-hry mají ve skutečnosti dost vysokou náročnost na herní dovednost GMa a mnohdy i hráčů samotných.
Autorská citace #10
4.12.2019 13:39 - Jarik
Jerson: Definuj rozumně (… ne raději ne)

Budu ve výčtu počítat 12 hodů, z toho 6 s nebezpečím úrazu a 2 dovednostní.
Úspěch: 9,7 bodů
Neúspěch: 8 bodů
Zranění: 4 body
Bonusová informace: 2
Falešná informace (komplikace): 2
Poklad: 2

Asi bych jako volné pravilo povolil použití "Pokladu" místo Dovednosti (aspektu). Přesto počítám jen 2 využití Dovednostní kostky.

Edit: Ten počet hodů jsem nastavil tak, aby byla konečná podle počtu zranění.
Autorská citace #11
4.12.2019 15:46 - Jerson
No, to by těch 12 hodů na sezení ani být nemuselo.
Nicméně k těmto one-page systémům by to asi chtělo i one-page dungeony, třeba se seznamem informací, které hráčům dát.
Autorská citace #12
6.12.2019 10:58 - Jezus
Nebyl tady někde článek o "Five Room dungeonu"? Spojit to dohromady by možná mohlo být zajímavé na quick one shot :-)

(Samozřejmě pořád je tu "problém" s případným nedostatkem inspirace)
Autorská citace #13
6.12.2019 11:46 - sirien
jo, tady. Dokonce koukám sem tam měl rozepsanej a neodeslanej post...
Autorská citace #14
8.1.2020 12:19 - sirien
Přidán Exodus
Autorská citace #15
12.1.2020 11:12 - Log 1=0
sirien píše:
Přidán Exodus

Ten už se mi dost nelíbí. Strhává to k té forgovské direktivnosti, kdy skončíš na kostky, i když se fikce vyvíjí jak chce.
Autorská citace #16
12.1.2020 15:47 - Jarik
Log 1=0
Souhlasím.
Autorská citace #17
12.1.2020 16:11 - sirien
To je obávám se pro tenhle formát docela typický. Jednoduchost je ve skutečnosti hrozně složitá - nejen na hraní, jak sem psal vejš, ale i na samotnej design.

Každej umí výsledek zbastlit pomocí rozsáhlý konstrukce a hromady záplat. Dosáhnout výsledku elegantně a na pohled "hrozně jednoduše" je ve skutečnosti hrozně složitý. Vyžaduje to nejen rozsáhlou znalost jiných řešení (her), ale i spousty teorie v pozadí těhle řešení plus aspoň trochu talentu a spoustu vlastní praxe. To je důvod, proč je Robin D. Laws génius a je to to co odlišuje lidi jako je Rob Donoghue od ostatních designerů - to co tvoří vypadá jednoduše potom co si to přečtete nebo vám to někdo vysvětlí, ale přijít na to sami... ať už jde o otázky sociálních konfliktů nebo detektivek (Robin) nebo o přemosťování mechanik a fikce (Rob).

Ono tohle ostatně napsal už Pratchett - "jen génius jako byl Leonardo dokázal vymyslet něco tak jednoduchého, jako kuličkové ložisko".


A to je přesně to, na co celá slavná Forge dojela (a proč si jí teď Log může brát reflexivně k ruce jako příslovečně typovou ukázku neobratnosti/špatnosti) - pokoušela se o redukci na kterou tamnější osazenstvo nemělo kapacitu.


Tyhle Hewitovy hry mi přijdou, že sou takový... fakticky tvůrčí hříčky. Designově experimentální nástřely, kde si autor v super-krátkém formátu pohrává s nějakejma konceptama aby si zábavnější formou vyzkoušel nějaký designový myšlenky. Pokud někde najde něco, co se mu zalíbí a bude to vypadat funkčně, tak to nejspíš použije někde jinde v nějaké hodně rozšířené a rozpracované podobě v rámci nějakého širšího celku (dost možná to tam od pohledu ani nepoznáme). Čim víc toho ale čtu, tim víc mi přijde, že to samo o sobě nikdy nebylo myšlený úplně vážně a že reálná hratelnost věci je spíš druhořadá.
Autorská citace #18
12.1.2020 18:32 - Jerson
Když někdo hledá příklad disociované mechaniky, mechaniky Exodu tuhle definici asi dokonale naplňuje. Ne o možná ne, ale nevěděl bych jak to hrát.
Autorská citace #19
12.1.2020 21:47 - sirien
Jerson: odtržené, Jersone. Nebo metaherní. To, že někteří používají nová složitá cizí slovíčka protože si bez nich nepřijdou dost chytří je ve skutečnosti o nic chytřejšími neudělá, takže se k nim nemáš důvod přidávat.
Autorská citace #20
13.1.2020 06:48 - Jerson
Mělo to být kurzívou, jen jsem se na mobilu nemohl na slovo, tak jsem se na to vykašlal. Já ten termín nemám rád a tohle mělo být takové menší kopnutí do něj i do "systému" Exodus, u kterého mi není jasné, jak má vedení hry pomáhat, když reálně je jeho funkcí pomocí pravděpodobnosti odpočítávat okamžik, kdy hráč s Vypravěčem do hry musí nacpat určený typ scény obsahující dvě určené postavy. A navíc není vysvětleno proč, ani jak to souvisí s názvem Exodus.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 1.1504209041595 secREMOTE_IP: 34.204.183.113