Kultura

Autorská citace #1
24.11.2019 13:12 - ben222
Sorry, ale asi jsem nepochopil co to maá být
Autorská citace #2
24.11.2019 13:34 - Jarik
Jde o RPG, které se snaží být jednoduché, a hlavně zábavné.
Funguje výborně ve formě one-shotu.

Prostě máš zápletku, jednoduchá pravidla, ... a hurá do herní akce.

Plánuji přeložit i další věci od stejného autora - Granta Howitta. Všechny slouží primárně jako one-shoty.
Autorská citace #3
26.11.2019 14:19 - sirien
Osobně nejsem nějak moc fanoušek těhle mikro-formátů, ale co vím, tak to své nemalé publikum má a přinejmenším to může sloužit jako zajímavá inspirace.

Jinak paradox těhle her je, že i když se tváří jednoduše a jakoby byly vhodné pro začátečníky, tak ten jejich minimalismus ve skutečnosti vyžaduje docela zkušenosti (minimálně na straně GM, ale ideálně i hráčů).


Přidal sem nový Jarikův překlad a to Velkou medovou loupež známou ze hry Critical Role.
Autorská citace #4
26.11.2019 14:57 - Jerson
No, musím říct, že některé nahozené možnosti bych ani nevěděl, jak hrát. Rád bych takový pokus viděl.
Autorská citace #5
26.11.2019 20:19 - Jarik
Pokud jde o ty medvědy (Velkou medovou loupež), tak tu možná zkusím odehrát mezi svátky - pokud na to najdu čas. Tak se ozvu.
Autorská citace #6
4.12.2019 12:05 - sirien
Přidány Dobrodružné kostky.

Musim říct, že se mi líbí o hodně víc, protože nejde o náhodný fun-scénář s pár aby-se-neřeklo pravidly, ale skutečně o regulerní mikro-systém, stojící na vlastních symbolických kostkách, které když si vyrobíte, tak můžete mít RPGčko doslova pořád v kapse :)

(Jen mi není 100% jasný, jak bylo zamýšlený s nima házet - jestli vždycky s jednou nebo s více naráz... ale asi s více naráz, protože jinak by třeba dovednostní kostka nedávala moc smysl?)
Autorská citace #7
4.12.2019 12:51 - Jarik
Sirien: takže - protože jsi to asi nepřečetl, …
Házíš vždy 2 základními kostkami
Když ti jde o zdraví (nebezpečí), přidáš červenou kostku (33% zranění)
Když děláš něco, co je tvou "profesí" (třeba 'překladatelství') tak si přihodíš modrou kostku.
Celkově tedy házíš 2-4 kostkami. (nikdy méně) Pokud ti během session padnou 4 zranění, tak jsi down.
Autorská citace #8
4.12.2019 13:23 - Jerson
Tak systém to je, zkušený GM na jednorázovou hru asi víc nepotřebuje, pokud to padá alespoň trochu rozumně. :-)
Autorská citace #9
4.12.2019 13:32 - sirien
Jarik: přiznávám, jen sem to proletěl očima, navíc půlku v originálu a půlku v překladu...


Jerson: jak sem psal výše, tyhle mini-hry mají ve skutečnosti dost vysokou náročnost na herní dovednost GMa a mnohdy i hráčů samotných.
Autorská citace #10
4.12.2019 13:39 - Jarik
Jerson: Definuj rozumně (… ne raději ne)

Budu ve výčtu počítat 12 hodů, z toho 6 s nebezpečím úrazu a 2 dovednostní.
Úspěch: 9,7 bodů
Neúspěch: 8 bodů
Zranění: 4 body
Bonusová informace: 2
Falešná informace (komplikace): 2
Poklad: 2

Asi bych jako volné pravilo povolil použití "Pokladu" místo Dovednosti (aspektu). Přesto počítám jen 2 využití Dovednostní kostky.

Edit: Ten počet hodů jsem nastavil tak, aby byla konečná podle počtu zranění.
Autorská citace #11
4.12.2019 15:46 - Jerson
No, to by těch 12 hodů na sezení ani být nemuselo.
Nicméně k těmto one-page systémům by to asi chtělo i one-page dungeony, třeba se seznamem informací, které hráčům dát.
Autorská citace #12
6.12.2019 10:58 - Jezus
Nebyl tady někde článek o "Five Room dungeonu"? Spojit to dohromady by možná mohlo být zajímavé na quick one shot :-)

(Samozřejmě pořád je tu "problém" s případným nedostatkem inspirace)
Autorská citace #13
6.12.2019 11:46 - sirien
jo, tady. Dokonce koukám sem tam měl rozepsanej a neodeslanej post...
Autorská citace #14
8.1.2020 12:19 - sirien
Přidán Exodus
Autorská citace #15
12.1.2020 11:12 - Log 1=0
sirien píše:
Přidán Exodus

Ten už se mi dost nelíbí. Strhává to k té forgovské direktivnosti, kdy skončíš na kostky, i když se fikce vyvíjí jak chce.
Autorská citace #16
12.1.2020 15:47 - Jarik
Log 1=0
Souhlasím.
Autorská citace #17
12.1.2020 16:11 - sirien
To je obávám se pro tenhle formát docela typický. Jednoduchost je ve skutečnosti hrozně složitá - nejen na hraní, jak sem psal vejš, ale i na samotnej design.

Každej umí výsledek zbastlit pomocí rozsáhlý konstrukce a hromady záplat. Dosáhnout výsledku elegantně a na pohled "hrozně jednoduše" je ve skutečnosti hrozně složitý. Vyžaduje to nejen rozsáhlou znalost jiných řešení (her), ale i spousty teorie v pozadí těhle řešení plus aspoň trochu talentu a spoustu vlastní praxe. To je důvod, proč je Robin D. Laws génius a je to to co odlišuje lidi jako je Rob Donoghue od ostatních designerů - to co tvoří vypadá jednoduše potom co si to přečtete nebo vám to někdo vysvětlí, ale přijít na to sami... ať už jde o otázky sociálních konfliktů nebo detektivek (Robin) nebo o přemosťování mechanik a fikce (Rob).

Ono tohle ostatně napsal už Pratchett - "jen génius jako byl Leonardo dokázal vymyslet něco tak jednoduchého, jako kuličkové ložisko".


A to je přesně to, na co celá slavná Forge dojela (a proč si jí teď Log může brát reflexivně k ruce jako příslovečně typovou ukázku neobratnosti/špatnosti) - pokoušela se o redukci na kterou tamnější osazenstvo nemělo kapacitu.


Tyhle Hewitovy hry mi přijdou, že sou takový... fakticky tvůrčí hříčky. Designově experimentální nástřely, kde si autor v super-krátkém formátu pohrává s nějakejma konceptama aby si zábavnější formou vyzkoušel nějaký designový myšlenky. Pokud někde najde něco, co se mu zalíbí a bude to vypadat funkčně, tak to nejspíš použije někde jinde v nějaké hodně rozšířené a rozpracované podobě v rámci nějakého širšího celku (dost možná to tam od pohledu ani nepoznáme). Čim víc toho ale čtu, tim víc mi přijde, že to samo o sobě nikdy nebylo myšlený úplně vážně a že reálná hratelnost věci je spíš druhořadá.
Autorská citace #18
12.1.2020 18:32 - Jerson
Když někdo hledá příklad disociované mechaniky, mechaniky Exodu tuhle definici asi dokonale naplňuje. Ne o možná ne, ale nevěděl bych jak to hrát.
Autorská citace #19
12.1.2020 21:47 - sirien
Jerson: odtržené, Jersone. Nebo metaherní. To, že někteří používají nová složitá cizí slovíčka protože si bez nich nepřijdou dost chytří je ve skutečnosti o nic chytřejšími neudělá, takže se k nim nemáš důvod přidávat.
Autorská citace #20
13.1.2020 06:48 - Jerson
Mělo to být kurzívou, jen jsem se na mobilu nemohl na slovo, tak jsem se na to vykašlal. Já ten termín nemám rád a tohle mělo být takové menší kopnutí do něj i do "systému" Exodus, u kterého mi není jasné, jak má vedení hry pomáhat, když reálně je jeho funkcí pomocí pravděpodobnosti odpočítávat okamžik, kdy hráč s Vypravěčem do hry musí nacpat určený typ scény obsahující dvě určené postavy. A navíc není vysvětleno proč, ani jak to souvisí s názvem Exodus.
Autorská citace #21
13.1.2020 09:30 - Jarik
Já to chápu tak, že to má ukazovat tu fatálnost, která se blíží.
Dovedu si v tomhle "ne"systému představit nějakou hru z prostředí Warcraftu (v rolích orků).
Autorská citace #22
15.1.2020 17:30 - sirien
Jarik se zjevně nudil - dnes přidaná hra (Dr. Magnetoruký) má DVĚ stránky a značný potenciál pro cross-over s Cards against humanity.
Autorská citace #23
15.1.2020 17:45 - Jerson
Možná že s těmi kartami by to bylo lepší. Nicméně ujeté hry s alkoholem nejsou mou sklenicí vína.
Autorská citace #24
15.1.2020 20:02 - Jarik
Je to kec. Pravidla jsou na jedné stránce.
Autorská citace #25
15.1.2020 21:03 - sirien
Ale originál je na dvou :D
Autorská citace #26
20.1.2020 13:00 - sirien
Přidán překlad Orfeova řádu.


Jako... upřímně... v rámci nějakých hříček to může bejt nějakej test interakce úspěchů a oprav, ale - popravdě mi to přijde už dost "nucený" a prázdný. Jakože "abych zas něco napsal". Oproti těm předchozím mi přijde, že to dost postrádá i aspoň nějakej nápad nebo styl.

Dost možná to je tím, že to je napsané v podstatě RPG Kuchyňovém (RPG Chef) stylu, což, jak všichni víme, zpravidla prostě produkuje shity tak nějak z principu (a množství slušných her co z toho vzešly a co by jinak nevznikly je oproti běžné tvorbě spíš zoufalý).

To Howittovo nadšení z podobné tvorby (vzešlé z absurdních limitací) kde vykřikuje (viz článek kde byl zveřejněný originál) jak by to s nadšením použil jako součást game designové výuky je pak o to... tak nějak trapnější. Na druhou stranu, jeho nadšení právě pro RPG Kuchyň popř. 24h challenge tohle pomatení nejspíš vysvětluje (nebo přinejmenším dává do kontextu).
Autorská citace #27
20.1.2020 13:11 - Jarik
Já jsem si po přeložení řekl, že u tohohle by se mi to líbilo tím, že se to dá začlenit do jakékoliv historické doby nebo prostředí.
Asi by ta hra jinak 'fungovala' v temném středověku, jinak za WWII a jinak dnes.
Prostě bych k tomu dílku přistoupil jako třeba k Assassin Creed.

Hned jak jsem to dotvořil, tak jsem si představil ty 2 školy Rudých druidů - botaniky a zoology - pardon core druid a šaman.

Pojmout se to dá jako boj za pokrok proti stagnujícím přírodním zákonům a pravidlům, stejně jako spravedlivý boj proti fanatických experimentátorům biomechaniky nebo toxikologie.

EDIT: i se dá nastavit nějaký refresh těch "životů" a "kouzel" (od 1/den až po 1/hodinu).
Autorská citace #28
17.2.2020 19:00 - sirien
Přidána Velká orčí láska.

...tentokrát si Hewitt hraje s různobarevnejma kostičkama a sleduje co se stane, když na některý z nich budou padat nějaký specifický číslíčka a udělaj něco s hodem ne úplně souvisejícího. Plus s narativníma HPčkama. A balí to do... "subverted expectation" orků.

Jako - mechanika mi nijak inovativní nepřijde a forma mi neimponuje, na druhou stranu to vypadá hratelnějc, než ty předchozí (teda, možná budete chtít vzít k ruce Nicottinky abyste pochopili, jak to je myšlený, ale...)
Autorská citace #29
17.2.2020 21:44 - Log 1=0
Přijde mi to takové nedotažené.
Tím, že je dáno, že pevnost padne, se trochu ztrácí motivace ji bránit.
Na to že tam je generátor CP (a můžou se jim dít různé věci) je jich tam dost málo.
Co když se má vyzradit tajemství, které už je vyzrazené?
Já vím, že to nemá být simulační systém, ale když explicitně zmiňuje zranění a pak se projeví je ztrátou naděje, to se mi moc nelíbí.
A jako všechny minmalistiké věci, záhul na vypravěče.
Autorská citace #30
17.2.2020 22:19 - Jarik
Podle mne to 'zraneni' má vést k snížení Naděje. To má doslova přinutit postavy k interakci. Aby se tím 'vylecily'.
Zároveň to urychluje konec hry.
Odhaduji tak 6 scén + mezihry. Tajemství klidně duplicitni a tajné.
Takže vcelku běžně 2 spotlighty na postavu.
5 hodin hry.
Autorská citace #31
17.2.2020 23:00 - sirien
Log: jo no - nemám co bych k tomu napsal co sem už nenapsal dřív, Howitt prostě pokračuje v trendu. Pozornost mu to nese, rozbitý to neni, tak proč by to spravoval :)
Autorská citace #32
22.2.2020 18:05 - Log 1=0
Přečetl jsem zpětně Orfeův řád, a říkám si: Fakt by byl pro autora/čtenáře takový problém přidat k té 1 straně pro hráče 1 stranu návodu, jak to hrát, 1 stranu bestiáře, 1 stranu random tabulek pro NPC, 1 stranu lokací, to jsme na 5 stranách celkem, a to by možná stačilo i méně (nebyly by v tom mechaniky)? Autor by to mohl kopírovat i pro žánrově podobné hříčky. Pak by to byla furt brožurka a zároveň by se to fakt dalo hrát.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.26976609230042 secREMOTE_IP: 34.204.183.113