Kultura

11.3.2020 00:53 - Jerson
Luger jsem myslel jako odkaz na Gunluggera, ale Magnum by se mi líbil víc. Znamená to, že má alespoň jednu zbraň větší účinnosti, což má. Battlebabe u zbraní nějakou takovou možnost má, název nevím, musím se podívat.
S Baretem nevím, zase to není špatná možnost, když to odkazuje i na velkorážní pušku Barett.
Jinak Harley mi přišlo lepší než Harleyák nebo Harleyář, obojí mi zní trochu jako degradace na řadového člena, já chtěl zdůraznit i význam vůdce gangu (i když původní Chopper ho moc nedrží), ale jako ani jedno není úplně špatné. Kdyžtak Harleyák, a na Harley si to můžu zkracovat soukromě.

U Jezdce by to dle mě měl být opravdu Šofér - to slovo označuje člověka, který tráví život za volantem. A mnohokrát sám (i kdyby šlo o šoféra autobusu).

Jestli Borec nebo Frajer je mi asi volné, bohužel ani jedno nevystihuje tu "Battle" část, a to, že jde o klasického akčního hrdinu, ale není to ani vyloženě mimo. Pokud nenajdu lepší název, zůstanu u Borce.

Btw. Proč jsi nedal Anděla? Ne že bych na něm trval, Spasitel je asi lepší.

Přemýšlel jsem i nad Baronem, ale žádný lepší název mě nenapadá. Fixer sice nahrazuje jedno anglické slovo jiným, ale tu postavu vystihuje dobře.

A o Požitkáři jsem už psal, na to že jde o striptéra bez ohledu na pohlaví je ten název zavádějící. To že si může užívat je dané tím, že je vydržovaný jako luxusní milenka, hérečka, a tak.
11.3.2020 01:20 - sirien
Jerson píše:
Proč jsi nedal Anděla?

Protože se mi spasitel líbil víc. A protože ke komu se modlíš? A protože "angel" v angličtině je... všednější, než "anděl" v češtině a ten posun se mi pocitově (a čistě subjektivně) nelíbil.

Jerson píše:
jde o striptéra

Nejde, přečti si ho znovu. Že ho s radostí kdekdo vykládá jako "prostě děvka"... je fun, ale neni to to, co tam je psaný.

Píše:
hudba, co nezní jak skřek hyen, myšlenky, co nejsou plný strachu, těla, co nejsou strhaný dřinou, sex, co neni jen šukačka a tanec, co je skutečnej. Jsou tu chvíle, co sou víc, než jen smrad, kouř, vztek a krev. Požitkáři maj všechno co v tomhle zpropadenym hnusnym světě zbylo.
Píše:
Uměleckej a půvabnej: když provozuješ svý zvolený uměníjakejkoliv akt umění nebo kultury – nebo když svůj výtvor předvádíš před publikem

Ano, má tam striptérskej tah. Jeden. Ano, asi dva tahy co má je možné interpretovat v sexuálním kontextu. Ale není to nutný.

Jestli v tom vidíš striptéra nebo děvku, tak to vypovídá o tom, co v tom vidět chceš popř. co za témata chceš kolem té postavy vidět, ale není to plný obraz tý postavy. A požitkář v konečnym důsledku obsahuje i ten striptýz a sex.
11.3.2020 08:11 - Jerson
Aha, moje chyba, myslel jsem že ten striptérský tah má natvrdo zvýrazněný a on nemá (nebo v nové verzi už nemá).
Každopádně je to spíše umělec, který se musí předvádět - nevím zda by se na to dal napasovat třeba nějaký malíř - ale tak nebo onak mi "Požitkář" ani jednu takovou představu neevokuje. "Skinner" jsem si vždycky vykládal tak, že je to člověk, který jde s kůží před publikum, a právě to publikum a předvádění je pro tuhle postavu zásadní a primární věc, zatímco požitky z toho plynou až následně - a navíc je musí platit někdo jiný, zatímco u člověka označeného jako požitkář bych čekal, že si je může dovolit sám.
16.3.2020 00:16 - sirien
Q ohledně fungování zvýrazněnejch vlastností

...kolik expů má běžně tak cca naskákat během jednoho sezení? Protože pokud každej hod na zvýrazněnou vlastnost znamená 1exp, tak jedna "vhodně" postavená scéna a některý postavy můžou brutálně ustřelit.


Takovej Borec třeba, zvýrazněnej klídeček a šukatelnost: vstoupí do nabitý scény, nebezpečnej a sexy, cink1, použije násilí, ale "ledovej chlad", cink2, hodí si jednání pod palbou, cink3. Za jednu scénu not bad, not bad at all.

Popř. magor, zvýrazněná machrovina a našrocenost: přečte situaci, cink1, použije násilí, cink2, jedná pod palbou (ale "zocelenej bojem"), cink3, zmocní se silou toho co chtěl, cink4, zmocní se silou únikový cesty, cink5, upgrade z nuly během jediný scény.

(zatim vidim podobný comba u bojovejch scén a bojovejch postav co maj a) zvýrazněnej klídeček / machrovinu (nebo dokonce obojí) b) maj tah co jim zvládne přesměrovat nějakej základní tah na primary stat (viz oba příklady výše), ale nejspíš bych zvlád najít nějaký podobně vtipný combo i u sociálních střetnutí, třeba Požitkář se zvýrazněnou šukatelností: začne scénkou, uměleckej, cink1, pokračuje manipulací, cink2, zakončuje hypnotickej, cink3. Nebo psychouš: přečíst člověka cink1, zloutkování/zešeptání bokem cink2, mozkovej sken cink3. Asi bych to zvlád dokombit i na víc.)


Jako nic proti tomu aby se expilo rychlejc (pomalý expení je mnohdy dost otravný a unavující...), ale tady mi fakt přijde že ta možnost aby jedna postava ostatním opakovaně "ustřelila" je fakt vysoká a když budu sledovat, jak má Borec nebo Magor už 4. upgrade protože kdykoliv maj zvýrazněnej klídeček / machrovinu tak to začnou řezat a protáčej exp-harvest-comba zatimco ostatní maj teprve 1., možná 2. upgrade... tak to může bejt dost otravný.

Samozřejmě fix by bylo změnit zvýraznění a prostě jim tyhle staty sebrat, ale to mi přijde že je v kontradikci k radám z příručky (a vopruz zas na druhou stranu). Nebo to chápu blbě? (V tom případě sem to ale asi blbě zformuloval v překladu a možná bych to měl upravit...)
16.3.2020 01:08 - Jerson
Nevím kolik má získat, ale já reálně získal asi tak pět bodíků za sezení.
16.3.2020 17:39 - sirien
Nejde mi ani tak o to kolik máš získat obecně, jako spíš jestli fakt maj fungovat tyhle komba kdy z jedný scény vyždímáš hromadu naráz.


Klíčovací koutek: sem si čím dál jistější, že překlad "harm as established" jako "určený zranění" se mi moc nepoved. Klonim se k tomu to změnit. Zatím přemýšlím o:
- spočtený zranění
- základní zranění
Spočtený se mi líbí o něco víc, u "základní" sice zní o něco "normálnějc", ale je to posun oproti tomu originálu mi přijde (kterej taky nezní úplně "normálně").
16.3.2020 17:49 - Aegnor
Jakože moje omezená zkušenost říká, že jako teoreticky to fungovat může, prakticky není úplně jednoduchý toho dosáhnout. Ne vždycky máš slovo, ne vždycky jde použít move na daný stat, ne vždycky to chceš udělat.

(A to píšu jako člověk, který se většinou koukne na to, jak se v dané hře expí a pak se toho snažím co nejvíc využívat.)
16.3.2020 20:28 - Jerson
Ona ty komba zas tak jednoduše nefungují, jak píše Aegnor. Zejména kd, z se ti tah úplně nepovede a na řadě je MC.
Až to vyzkoušíme ve větší skupině, budu vědět víc.
16.3.2020 23:21 - Corny
Mě navíc připadá, že AW je principielně docela ukradené, jestli to jako hráč takhle kombíš nebo ne. Když máš highlighnutý staty, tak je zájem na tom, aby byly využívány a pokud je aktivně a často využíváš, tak je jedině fér a v pořádku, pokud díky tomu rychle expíš (navíc ta hra moc nehrotí balanc a ani nemám pocit, že by byl nějak extrémně znatelný hru rozbíjející rozdíl mezi postavami, co rapidně naexpí a ostatními)
17.3.2020 09:59 - sirien
Corny: nic ve zlym, ale to cos napsal mi zní dost jako "je to bug, ale sem fanoušek, takže vlastně feature".

Ono totiž pokud bych viděl podobná comba u všech, tak si řeknu ok, zjevně to tak je myšlené. Pokud je vidím u dvou povolání z jedenácti natvrdo a u dalších těch napůl, zatímco u šesti moc ne, tak se mi zdá že:
- buď chápu špatně mechaniku
- nebo sem špatně odhad dynamiku věci a reálně se to chová jinak než čekám
- nebo tam je design flaw

Říct že "se to děje a třetina postav tak by default expí 3x rychleji než ostatní, ale to je ok protože AW nedbá na rovnováhu" (což, btw, ani není pravda, ale to je jedno) není úplně odpověď co by mě uspokojila, protože "síla" postav není zdaleka to jediný co se to projevuje - taky de třeba o pocit hráčů u stolu když vidí jak někdo "cinká" rychleji než ostatní.
17.3.2020 14:41 - Quentin
Nedělají highlighty ostatní? Když někdo expí moc rychle, tak mu to přehodí na jiný stat. Nebo si to pamatuju špatně?
17.3.2020 14:59 - sirien
Quentin: ano... a ne. Ano, 1 stat zvýrazní spoluhráč a 1 zvýrazní MC. Jenže u MC jsou přímo rady k tomu, že máš zvýrazňovat vysoký / "primární" staty (popř. pokud si nejsi jistej - tj. např. pokud vysokej už zvýraznil hráč a Tobě zbejvá mix +-1 statů atp., tak máš jít po našrocenosti nebo úchylnosti), pokud nemáš pro něco jinýho specifickej důvod. Tyhle comba přitom vznikaj u některejch postav právě na jejich primary statech (bojová situace - borec/magor, klídeček/machrovina a jedeš). Přičemž "sorry kámo, na tomhle statu expíš moc rychle" sice je specifickej důvod, ale IMO takovej dost blbej - víš jako co to Tvými vlastními slovy působí.
17.3.2020 15:07 - Cor
Jeden dává na začátku session spoluhráč, druhej MC. A o highlight jde přijít (např. v důsledku úspěšné manipulace jiným hráčem a následným odmítnutím podlehnout jí).
Zkušenost mám jen z pbp, kde obvykle jedna "kapitola" odpovídala tak tonu, co by u stolu bylo 1 session a během té lidi obvykle naexpili 1-3 levely.
Komba dělat jakoby jdou, ale jak už psali jiní, vyžaduje to nemissnout, což (až na malou výjimku) riskuješ vždy, když bereš kostky do ruky. A mimochodem, ty násilné tahy, co jsi popsal, tak zrovna u nich missy budou asi spíš tvrdšího kalibru, tak je otázkou, zda to za to stojí, pokud to jde vyřešit i jinak :-)
Celkově mi přijde že AW je stavěný na oneshoty a kratší kampaně, než nějaké megakampaně na desítky sezení.
17.3.2020 15:20 - Corny
Quentin píše:
Když někdo expí moc rychle, tak mu to přehodí na jiný stat.

Tak to sice můžeš...ale když nějaký stat highlightuju, tak ho highlightuju zejména proto, že chci, aby se ve hře aktivně projevoval. Pak zní trochu nesmyslně, že bych někomu highlighnul nějaký stat, aby jej ten člověk používal a pak mu to měl v podstatě za zlé, že to dělá a highlightoval mu stat jiný.
17.3.2020 15:37 - sirien
Cor píše:
vyžaduje to nemissnout

To bereš kde?

Mechanika (tak jak sem jí přečet a pochopil - a přeložil) řiká že exp dostaneš "když si hodíš", ne "když uspěješ". A stranou toho, že když máš stat +3 (popř. "jen" +2) tak šance že hodíš 7+ je dost slušná (91, res. 83%), tak to že failneš neznamená, že nemůžeš navázat. Typicky pokud použiješ násilí, tak šance že v důsledku selhání budeš jednat pod palbou je dost nemalá. Pokud si borec, tak můžeš obojí jet klídečkem: cink+cink jakoby se nechumelilo. Ve skutečnosti naopak pokud selžeš, tak to může vést k více hodům, přičemž kontext (a tedy okruh tahů a tím i použité staty) zůstává stejný, takže selhání může ono combo klidně i posílit.

Kde je Marky se svojí rozsáhlou herní zkušeností, když ho člověk potřebuje...
17.3.2020 16:14 - Cor
To jsem se asi špatně vyjádřil - to "vyžaduje to nemissnout" bylo myšleno tak, že miss ti může rozbít to kombo. Tj. i když za něj exp dostaneš, tak se nějak změní situace a třeba už nebudeš moct pokračovat v tom, co sis plánoval za návaznosti apod.
A ano, může to teoreticky vést i k víc hodům, neříkám, že ne. :-)
17.3.2020 16:19 - Jerson
Cor píše:
Celkově mi přijde že AW je stavěný na oneshoty a kratší kampaně, než nějaké megakampaně na desítky sezení.

Mimo současné téma - právě v AW by ta dlouhá kampaň mohla být mnohem zajímavější, protože pravidla umožňují vyzkoušet si s jednou postavou víc charakterů, a zejména pokud se ve hře objeví Baron a s ním i osídlení, tak udržet ho funkční po delší čas může být velmi zajímavá výzva.
Osobně bych právě chtěl vyzkoušet změnit několikrát zaměření postavy a spojit to do nějakého uceleného příběhu.
17.3.2020 16:21 - MarkyParky
Nestíhám, koronavirus...


Kusový komentář k expování:

AW expuje rychle.

Otočit 2-3 cinknutí v jedné scéně kombem se dá, obzvlášť, když ti zvýraznění sedne. Je to snazší, když máš zvýrazněné vysoké staty a tím je nízká pravděpodobnost MISSu.

To, že ti do toho nesmí padnou MISS je pravda - ono totiž za ten MISS ještě exp dostaneš, ale přeruší ti kombo - najednou je na tahu MC a dost často otočí scénu někam jinam, než kam jsi směřoval ty.


Zkombit 4-5 do jedné scény už chce notnou dávku štěstí, protože příležitostí, kdy ti do rozjetého komba MC může hodit vidle je docela dost, pravděpodobnost MISSu nebo nějaké nepředvídatelné MC volby/NPC reakce na 7-9 stoupá.



Zároveň platí i "if you do it" ... takže ty sice jako hráč může ovlivnit, které tahy spustíš skrze fikci, ale nemůžeš si to úplně kombit dle libosti.

Třeba zmiňované kombo GO AGGRO => DO SOMETHING UNDER FIRE jsi schopný zahrát jako nějaký Hit-n-run scénu, kdy na začátku máš převahu - udeříš, něčeho dosáhneš a potom, když se protivník vzpamatuje a konečně začne pálit, tak už se stahuješ.

Zatímco plnohodnotná bojová scéna, ve které po sobě vzájemně mydlíte a protivník opětuje palbu od začátku, tohle kombo nespustí a místo toho si hážeš jen jednou SEIZE BY FORCE.


Taky jsme zjistili, že se AW hraje mnohem líp odzoomovaný (navádí na to zejména poměrně přísný systém zranění, ve kterém i první výměna je smrtelná), takže lidi moc nechtějí třeba v bojových scénách točit víc jak dvě, max tři výměny - ty EXPy ne vždy stojí za následné patálie s utrženými HARMy nebo zabitými kamarádskými NPC.

A nakonec záleží na tom, v kolika lidech hraješ - pokud jste dva+MC, logicky toho za session na osobu naházíte víc než když hraješ čtyři+MC a protože expy jsou čistě dramatická mechanika odměňující za hody, tak taky víc zalevlujete.


Nicméně tyhle faktory to spíš přibrzďují a způsobují to, že ta komba nezahraješ pokaždé, když bys chtěl. Nejde-li ale v daný moment hra přímo proti tobě, můžeš se o ně pokoušet, celkem často se i daří .... a otočit 1 level za session je normálka, občas se podaří dát i dva.



Stejně tak se ale klidně může stát, že si prostě celou session necinkneš - třeba máš zaškrtnuté HARD, ale zároveň 4. segment zranění a tak si nelajsneš dostat další sodu.

Nebo máš sice HOT, ale to NPC je taková svině, že jako hráč s ním "po dobrém" nic řešit nechceš.

Nebo nutně potřebuješ odehrávat Stealth/Run akci a zrovna ti zaškrtli HARD and WEIRD.

Nebo máš smazané highlighty, protože jsi odmítal dělat věci, co po tobě někdo/něco chtěl, Atd.. atd...


TL;DR:
= AW expuje rychle
= Komba se hrají normálně - 2-3 expy za scénu se dají dát, když hra nejde vyloženě proti tobě, 4-5 dáš, když máš hodně velké štěstí.
= 1-2 levely za 4-5h session ve čtyřčlené partě je moje normální zkušenost


Poznámka nakonec:
- IMHO AW nepředpokládá hraní klasických dlouhých kampaní s jednou postavou. Není to tam nikde explicitně řečené, ale právě z rychlosti explování + z toho, jak jsou postavené pokročilé volby level-upů (různé ty odchody do důchodu, hraní za druhou postavu, a pod..), i z nějakých poznámek bokem od Vincenta o tom, že jako proč MC (ne)má být jediný, kdo hraje za víc postav.... jsem jednoznačně získal pocit, že ta hra se na delší kampani nutně dost rozmáchne a je třeba s tím počítat - a praxe to potvrdila.

V zásadě se mi osvědčila tŕi řešení:

a) Hrajte příběh světa, ne postav. IMHO autorský záměr ... využívejte těch možností z deníku - rozjeďte kampaň s jednou postavou, ale časem si přiberte další, které se vám ve hře objevily, hrajte klidně za víc postav, udělejte si nějaký class-switch... a pak včas pošlete vašeho největšího oblíbence do důchodu, než vám ho MC zabije, zkrátka hrajte hlavně příběh nějaké lokality/komunity a postavy používejte jako flexibilní nástroj, se kterým se chvíli pobavíte a zkoušíte různé rozměry hry... a pak ji odsuňte, přijdou další a příběh bude pokračovat.


b) Zastavte hru včas, než se to utrhne. Prostě se domluvte, že kampaň bude mít nějakých 5-7 sezení ... první jedno či dvě generujte obsah, pak s ním pracujte, natikejte příslušné hrozby, pak to nějak vyvrcholí, ukončete, fade out ... a hurá na novou menší kampaň.


c) Smiřte se s tím, že pokud hráči budou trvat na točení jedněch a těch samých postav, po druhém classswitchi, zejména pokud předtím vybrali všechny level-up volby, už se z nich stanou polobozi... a i když podle příručky spoustu věcí nechají "za sebou", tak se jejich schopnosti, vybavení a vliv nabalí natolik, že hra úplně změní dynamiku. Téhle vlastnosti jsem třeba využil v Nesmrtelných, kteří jsou natažení asi ekvivalent 15 celodenních session a opravdu jsme tam na konci nějaká ta polobožská vyvrcholení měli.
17.3.2020 16:24 - sirien
Cor píše:
že miss ti může rozbít to kombo

jasně. Jenže to že tohle "combo" vyrobíš jako hráč cíleně je prakticky až druhá rovina věci - můj původní dotaz vzešel z toho, že vidim možnost vzniku takového comba naprosto samovolně, tzn. tohle miss v hodu je za mě neutrální faktor, protože stejně jako Ti to může "rozbít" to ve skutečnosti může taky "spustit".

Cor píše:
Celkově mi přijde že AW je stavěný na oneshoty a kratší kampaně, než nějaké megakampaně na desítky sezení.

Ve skutečnosti Vincent sám píše, že "pod takovejch 6 sezení to ani nepovažuje moc za hru" (lehká parafráze) a celá ta knížka je stavěná jako manuál pro cold-start delší hry (jakože pokud bys chtěl hrát čistej one-shot, tak budeš nějaký věci muset udělat jinak, než se tam píše, jinak z toho moc nevykřešeš - viz i celá kapitola 1. sezení).
17.3.2020 16:27 - MarkyParky
sirien píše:
Ve skutečnosti Vincent sám píše, že "pod takovejch 6 sezení to ani nepovažuje moc za hru" (lehká parafráze) a celá ta knížka je stavěná jako manuál pro cold-start delší hry (jakože pokud bys chtěl hrát čistej one-shot, tak budeš nějaký věci muset udělat jinak, než se tam píše, jinak z toho moc nevykřešeš - viz i celá kapitola 1. sezení).


To sice ano, ale zároveň u toho právě IMHO má na pozadí tu myšlenku, že se ti ta kampaň začne co se týká postav rozrůstat do šířky, nikoliv do výšky.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088469982147217 secREMOTE_IP: 18.97.9.169