Nestíhám, koronavirus...
Kusový komentář k expování:
AW expuje rychle.
Otočit 2-3 cinknutí v jedné scéně kombem se dá, obzvlášť, když ti zvýraznění sedne. Je to snazší, když máš zvýrazněné vysoké staty a tím je nízká pravděpodobnost MISSu.
To, že ti do toho nesmí padnou MISS je pravda - ono totiž za ten MISS ještě exp dostaneš, ale přeruší ti kombo - najednou je na tahu MC a dost často otočí scénu někam jinam, než kam jsi směřoval ty.
Zkombit 4-5 do jedné scény už chce notnou dávku štěstí, protože příležitostí, kdy ti do rozjetého komba MC může hodit vidle je docela dost, pravděpodobnost MISSu nebo nějaké nepředvídatelné MC volby/NPC reakce na 7-9 stoupá.
Zároveň platí i "if you do it" ... takže ty sice jako hráč může ovlivnit, které tahy spustíš skrze fikci, ale nemůžeš si to úplně kombit dle libosti.
Třeba zmiňované kombo GO AGGRO => DO SOMETHING UNDER FIRE jsi schopný zahrát jako nějaký Hit-n-run scénu, kdy na začátku máš převahu - udeříš, něčeho dosáhneš a potom, když se protivník vzpamatuje a konečně začne pálit, tak už se stahuješ.
Zatímco plnohodnotná bojová scéna, ve které po sobě vzájemně mydlíte a protivník opětuje palbu od začátku, tohle kombo nespustí a místo toho si hážeš jen jednou SEIZE BY FORCE.
Taky jsme zjistili, že se AW hraje mnohem líp odzoomovaný (navádí na to zejména poměrně přísný systém zranění, ve kterém i první výměna je smrtelná), takže lidi moc nechtějí třeba v bojových scénách točit víc jak dvě, max tři výměny - ty EXPy ne vždy stojí za následné patálie s utrženými HARMy nebo zabitými kamarádskými NPC.
A nakonec záleží na tom, v kolika lidech hraješ - pokud jste dva+MC, logicky toho za session na osobu naházíte víc než když hraješ čtyři+MC a protože expy jsou čistě dramatická mechanika odměňující za hody, tak taky víc zalevlujete.
Nicméně tyhle faktory to spíš přibrzďují a způsobují to, že ta komba nezahraješ pokaždé, když bys chtěl. Nejde-li ale v daný moment hra přímo proti tobě, můžeš se o ně pokoušet, celkem často se i daří .... a otočit 1 level za session je normálka, občas se podaří dát i dva.
Stejně tak se ale klidně může stát, že si prostě celou session necinkneš - třeba máš zaškrtnuté HARD, ale zároveň 4. segment zranění a tak si nelajsneš dostat další sodu.
Nebo máš sice HOT, ale to NPC je taková svině, že jako hráč s ním "po dobrém" nic řešit nechceš.
Nebo nutně potřebuješ odehrávat Stealth/Run akci a zrovna ti zaškrtli HARD and WEIRD.
Nebo máš smazané highlighty, protože jsi odmítal dělat věci, co po tobě někdo/něco chtěl, Atd.. atd...
TL;DR:
= AW expuje rychle
= Komba se hrají normálně - 2-3 expy za scénu se dají dát, když hra nejde vyloženě proti tobě, 4-5 dáš, když máš hodně velké štěstí.
= 1-2 levely za 4-5h session ve čtyřčlené partě je moje normální zkušenost
Poznámka nakonec:
- IMHO AW nepředpokládá hraní klasických dlouhých kampaní s jednou postavou. Není to tam nikde explicitně řečené, ale právě z rychlosti explování + z toho, jak jsou postavené pokročilé volby level-upů (různé ty odchody do důchodu, hraní za druhou postavu, a pod..), i z nějakých poznámek bokem od Vincenta o tom, že jako proč MC (ne)má být jediný, kdo hraje za víc postav.... jsem jednoznačně získal pocit, že ta hra se na delší kampani nutně dost rozmáchne a je třeba s tím počítat - a praxe to potvrdila.
V zásadě se mi osvědčila tŕi řešení:
a) Hrajte příběh světa, ne postav. IMHO autorský záměr ... využívejte těch možností z deníku - rozjeďte kampaň s jednou postavou, ale časem si přiberte další, které se vám ve hře objevily, hrajte klidně za víc postav, udělejte si nějaký class-switch... a pak včas pošlete vašeho největšího oblíbence do důchodu, než vám ho MC zabije, zkrátka hrajte hlavně příběh nějaké lokality/komunity a postavy používejte jako flexibilní nástroj, se kterým se chvíli pobavíte a zkoušíte různé rozměry hry... a pak ji odsuňte, přijdou další a příběh bude pokračovat.
b) Zastavte hru včas, než se to utrhne. Prostě se domluvte, že kampaň bude mít nějakých 5-7 sezení ... první jedno či dvě generujte obsah, pak s ním pracujte, natikejte příslušné hrozby, pak to nějak vyvrcholí, ukončete, fade out ... a hurá na novou menší kampaň.
c) Smiřte se s tím, že pokud hráči budou trvat na točení jedněch a těch samých postav, po druhém classswitchi, zejména pokud předtím vybrali všechny level-up volby, už se z nich stanou polobozi... a i když podle příručky spoustu věcí nechají "za sebou", tak se jejich schopnosti, vybavení a vliv nabalí natolik, že hra úplně změní dynamiku. Téhle vlastnosti jsem třeba využil v Nesmrtelných, kteří jsou natažení asi ekvivalent 15 celodenních session a opravdu jsme tam na konci nějaká ta polobožská vyvrcholení měli.