Kultura

3.3.2020 22:35 - MarkyParky
Aegnor píše:
Sharp - je podle mě mimo (terminologii DnD je to imho spíš INT, zatím překlad říká, že je to spíš WIS)


Aegnor píše:
Hej, moc jsem toho v AW neodehrál, ale já bych naopak řekl, že Sharp je spíš WIS. :-)


V AW je SHARP rozhodně blíž WIS než INT.
Našrocenost je rozhodně blíž INT než WIS.
3.3.2020 22:39 - MarkyParky
LokiB píše:
Takže asi jedině Bizárek :) Tedy jsem chtěl říc: Bizarnost. nebo Bizár ...


Hezký.


Nepředpokládám, že Sirien změní názor ... ale mohli bysme si tu dát takové brainstormingové cvičení, že to jako jde, ne?


Výkop
COOL = KLÍDEK
HARD = NÁŘEZ

WIERD = BIZÁR


Nějaké nápady na SHARP a HOT v tomhle stylu?

Říkal jsem si, že hezká holka i dobrej kšeft jsou prostě ŽRÁDLO, ale to už je trochu za čárou .....
4.3.2020 00:13 - Jerson
LokiB píše:
Tedy i zde pro úplnost:
význam slova úchylnost

1. "mající odchylku"

Jenže ve světě AW se o žádnou odchylku nejedná, protože tenhle stat má alespoň na průměrném hodnocení prakticky každý, a každý může použít i "podivnosti" s ním spojené - třeba napojit se na psychický maelström. Je to prostě podivné, ale přitom normální, nikoliv odchylné od normálu.

Aegnor píše:
Hej, moc jsem toho v AW neodehrál, ale já bych naopak řekl, že Sharp je spíš WIS. :-)

Myslím, že Sharp je do klasických DnD škatulek vejde dost těžko, protože je to v jistém smyslu obojí, prostě bystrý úsudek, ať už je získaný dlouholetými zkušenostmi, nebo okamžitou intuicí či rychlou rozvahou.
4.3.2020 00:22 - Aegnor
Jerson: a bystrý úsudek podle mě v DnD pokrývá právě Wisdom. Inteligence je o znalostech, o analytickém myšlení atd.
4.3.2020 00:24 - Chyba
Aegnor píše:
Inteligence je o znalostech

O těch je právě moudrost.
4.3.2020 00:44 - sirien
Aegnor: Což je i našrocenost - viz fixer a jeho projekty nebo spasitel a jeho znalosti (i když tam je navíc i schopnost je rychle aplikovat).

Marky: A tak sirien s neměnim názorů u překladů až tak problém nemá, u Fate sem třeba klíč měnil průběžně při tvorbě a i potom zpětně podle feedbacku (což byl místy dost vopruz, ale tak...)

Problém je že co tu tak sleduju tak se tu dokola točí spíš líbí/nelíbí s různou mírou racionalizace okolo (plus míra s níž ten který termín vadí je zjevně individuální a bez většího konsenzu) a alternativy mi zatím z většiny nepřijdou reálně o moc lepší (celkové; některá je významem blíží, jenže nemá moc styl, další má styl, ale je významem ještě víc mimo...) a co mají z většiny společné je, že jsou něco jiného než co sem zvolil já, což vyhovuje té části publika, které se moje volba hodně nelíbí.

Btw si zpátky u substantiv od kterých si mě původně zrazoval.
4.3.2020 00:46 - Šaman
SHARP by se mozná dal přeložit jako BEDNA. Je to na první pohled sice stejně neintuitivní jako magor (může to znamenat cokoliv), ale běžně se říká, že je někdo bedna, nebo že je na něco bedna.

I když z nějakého předchozího výkladu jsem to pochopil že je to spíš o tom, že má postava připravený plán, než jen o výši jeho intelektu a znalostí?
4.3.2020 00:49 - sirien
Chyba píše:
O těch je právě moudrost

Nope. Vědět že rajče je ovoce a že Frankenstein nebyl monstrum je inteligence by definition, doslova. Wisdom je o tom vědět Jak s takovými vědomostmi ne/naložit popř jak je soudit.

V AW Wis není a nedává smysl, aby byla, protože pro ovocnej salát se tam doslova zabíjí rajčata nerajčata a monstrum tam je každej druhej.
4.3.2020 00:55 - MarkyParky
Sirien píše:
Btw si zpátky u substantiv od kterých si mě původně zrazoval.


Jop, ale musíš se podívat, proč jsem tě zrazoval:

* protože ta tvoje jsou hrozně dlouhá
* protože ta tvoje popisují vlastnosti postavy, ale in-game mechanika řeší spíš přístupy k řešení typizovaných situací


Tenhle můj výkop má substantiva:
* krátká
* a vztahující se k situaci, kterou hod řeší


Sirien píše:
Aegnor: Což je i našrocenost - viz fixer a jeho projekty


... se nehází na SHARP, ale formulují jako otázka pro MCho, je to generátor zápletek nezávislý na statech.


Sirien píše:
spasitel a jeho znalosti (i když tam je navíc i schopnost je rychle aplikovat).

To má být co?
4.3.2020 00:59 - sirien
MarkyParky píše:
To má být co?

To má bejt že to je doktor a má našrocenost jako primary stat.

U fixera máš pravdu, sorry, ten vlastně jede na úchylnosti protože to neni řemeslník, ale mad engineer.

Ono vůbec našrocenost je takovej dumb stat. Což do AW i vcelku sedí :D
4.3.2020 01:00 - MarkyParky
Šaman píše:
I když z nějakého předchozího výkladu jsem to pochopil že je to spíš o tom, že má postava připravený plán, než jen o výši jeho intelektu a znalostí?


Ten hod je spíš o tom, že právě ten plán připravuje.

Typické použití v obecném tahu je:

* READ A SITCH se děje před interakcí: Okouknu, kde jsou nepřátelé, kde mají slabiny, kdo je vůdce, naplánuji kudy dovnitř či ven ... - a pak v samotné interakci dostávám +1 bonusy k hodu, když zjištěné informace aplikuji

* READ A PERSON se děje během interakce: Před interakcí si hodím, kolik budu mít holdů a ty pak během ní pálím za to, že si ověřuji si úmysly postavy, její pocity či to, jestli mi lže, případně z ní tahám nějaké páky pro případný hod na MANIPULATE nebo GO AGGRO.
4.3.2020 01:07 - MarkyParky
Sirien píše:
To má bejt že to je doktor a má našrocenost jako primary stat.

Jo aha. No, jako může být.

Ale mechanicky, když se podíváš, kam se u něj to SHARP rozvíjí, tak Šestý smysl i Profesní soucit jsou zase spíš nějaké odhady, vhledy, intuice, než studium.


Sirien píše:
Ono vůbec našrocenost je takovej dumb stat. Což do AW i vcelku sedí :D


SHARP dokáže být celkem munchkin stat.

Třeba pokud z něj taháš bonusy do Prefektního instinktu a kombíš je s +3kovým druhým statem, tak nemůžeš hodit MISS.
4.3.2020 01:08 - sirien
MarkyParky píše:
kolik budu mít holdů

holdů? Vážně? Holdů?

Jakože se Ti nelíbí ani moje "převaha" tak moc, že radši soukneš takovejhle hnusnej agravát? (A to mi zrovna přišlo že sem se s "převahou" dost trefil...)
4.3.2020 01:19 - MarkyParky
sirien píše:

holdů? Vážně? Holdů?


Jakože se Ti nelíbí ani moje "převaha" tak moc, že radši soukneš takovejhle hnusnej agravát? (A to mi zrovna přišlo že sem se s "převahou" dost trefil...)

To výjimečně narážka na tvůj překlad, ale prostý fonteciký přepis, jak to říkáme u stolu když hrajem, ze zvyku. Asi jako když napíšeš "hápečka" nebo "expy".




Převahu jsem zaregistroval a odložil, že se jí podívám na zoubek později. Chápu kam s tím míříš, vím od boku minimálně o dvou tazích, kde mi to trochu skřípe (Pocit v kostech, kde se to táhne přes celou sesssion a je to metaherní, a právě Read a person, kde to je trochu zavádějící), ale nemám nic lepšího a ve svém domácím překladu jsem používal krkolomné a zdlouhavé "držení", se kterým nejsem spokojený.

EDIT: Psal jsem:
Na 10+ držíš 3, na 7-9 držíš 1. Během intrakce můžeš držení spotřebovat .....

ale není to dobrý.
4.3.2020 01:32 - sirien
Držení ani žádná jeho obdoba nefunguje (zkoušel sem). Převaha významově sedí prakticky všude (v zásadě - ono ani to hold v originále není všude úplně trefný. Dovolil bych si skoro tvrdit, že převaha sedí i líp jak hold. Samozřejmě se tam ztrácí spojení s državou kdy obojí znamená něco co máš v protikladu ke vážnosti všeho v AW obecně, ale sama o sobě převaha v tomhle funguje správně i stylizačně).


EDIT: A teda u domácí hry bych taky když už používal hold v anglicismu jako singular s hodnotou (kolik máš hold? Tři...) - v množstevní podobě překroucený do cz plurálu to je fakt hnusný.
4.3.2020 08:35 - Jerson
Tak zatím názory lidí, které jsem posbíral - moc jich není.

Zdeněk Kolmaš píše:
Nesedí mi ta "Čecháčština", chápu, že to nikdo nebude znovu překládat, ale je to škoda.
za mě bych to rozhodně, pokud by to šlo, vydal ve spisovné češtině. Jestli s tím, jde něco udělat, bylo by to určitě ku prospěchu. Jinak rozhodně zajímavé, musím si v tom víc počíst, abych se mohl dál vyjádřit. Lepší než VP = vedlejší postava je dle mého CP= cizí postava, možná je to o zvyku, ale spoustu hráčů i když neumí skoro anglicky tak termín NCP zná a CP se jim jako zkratka bude asi lépe pamatovat. I když nakonec je to jen o zvyku.


František Koblasa píše:
Je to veledílo, klobouk dolů. V tom slangu se to ale opravdu špatně čte.
O pražštině silně pochybuju. To se se v textu používá s tím má málo společného.
Příklad třeba "Dvoukolák" Jsem si představil týpka co veze dřevěnej dvoukolák a sbírá mrtvoly ala Monty Python.
Ještě dřív než se začali po horách prohánět manažeři v elasťákách na kolech co stojí víc jak auto v zastavárně, řekl bych atˇ je to "Biker". Takhle fakt babo raď. Někdy se zastaralý slova vrací zpět, protože to zrovna někdo nadužívá na YT.

Z fleku mne napadlo
Hot/Charisma
Sharp/Ostrovtip
Weird/Podivínství

Problém je, že se to ale k zbytku textu nehodí.


Barbora Sádlíková píše:

Nevis, jak je tam zrovna ta sukatelnost v originale?
Protoze tohle vim, ze byl jeden z tech bodu, co vzbuzuje bud velmi pozitivni, nebi velmi negativni reakce.
kdyz pominu nejakou vulgarnost, ktera k tomu settingu imho i trosku muze patrit, tak ta nasprtanost mi prijde mnohem divnejsi.
Prijde mi ze AW je zrovna v tom pojmoslovi dost o tom, jak si danou vec vylozis
Takze sukatelnost na hot je v nejake sirienove optice asi ok, i tu uchylnost (i kdyz neni uplne stastna) asi chapu v kontextu, ale sharp jako nasprtanost je divnost
4.3.2020 08:42 - Log 1=0
Poznamenávám že zásadně nesouhlasím se Zdeňkem Kolamšem, CP se mi dost plete s PC.
4.3.2020 08:56 - ShadoWWW
Na druhou stranu zkratkou VP některá RPGčka označují vlastní postavu (PC). :-)
4.3.2020 09:03 - LokiB
sirien píše:
Vědět že rajče je ovoce a že Frankenstein nebyl monstrum je inteligence by definition, doslova


je to tu zpět.
Dost se v této debatě zasekáváte na tom, že používáte pojmy, které zjevně vidíte každý jinak.
Třeba pro informatika je výrok: "rajče je ovoce" nikoli "znalost" ale "informace".
A znalost je až to "rajče nepatří do ovocného salátu". Dle kaskády data-informace-znalost.
Když se bude používat běžná čeština a mluva, tak se ten rozdíl mezi informací a znalostí bude stírat, což je ok, ale výsledkem jsou pak tyto diskuse.

Takže imo máš pravdu ty i Chyba :) ... Ty v tom, že vědět, že "rajče je ovoce" je na Inteligenci, Chyba v tom, že Moudrost je o Znalostech :)
4.3.2020 09:03 - Corny
Já třeba naopak musím souhlasit, že výraz CP (nebo případně CéPko) mám docela zažitý a i třeba na LARPech se docela běžně používá.

Převaha mi třeba připadá v pohodě. Význam odpovídá, použitelnost tam je a navíc je to zrovna věc, která nějak tématicky či stylizačně nezabarvuje tu hru (resp. nijak to neovlivní můj pocit ze hry, ať tomu budu říkat Hold nebo Převaha). Nemá to ten problém u statů, kde bych to měl pořád na očích a pořád by to ovlivňovalo moji představu o hře (já když si prostě vezmu postavu, co má vysoký 'Hot' tak si ji na první "dojem" představím docela zásadně jinak, než když si to prohodím se 'Šukatelností', stejně tak pokud nějaký move je +Hot, tak to ve mě vyvolává docela jiný představy než +Šukatelnost)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.087983846664429 secREMOTE_IP: 3.237.186.170