Kultura

gibner
17.4.2020 11:20
Dungeons & Dragons 5e armor
Chcel by som sa opýtať že keď mám leather armor: 11+dexterity ale kúpim si chain mail:16 armor tak by ma zaujímalo že keď mám silnejší armor tak je ma ťažšie trafiť alebo dostávam menší demage v boji ?
a o koľko
Autorská citace #1
17.4.2020 11:23 - ben222
Prečítaj si český preklad.Je ťažšie ťa trafiť
Autorská citace #2
17.4.2020 11:35 - Chyba
menší pravděpodobnost že tě zasáhne
Autorská citace #3
19.4.2020 11:50 - GOLEM
No je to kombinace obojiho. Ale je to prostě číslo které vyjadřuje zda Tě někdo fyzicky zraní nebo ne - nerozděluje se jestli uskočis nebo neprobiješ brnění. Respektive např avatar v koženém brnění s obratností +5 a avatar v drátěné zbroji na tom budou z hlediska obrany stejně ale z hlediska popisu souboje budou útokům spíše uhýbat v prvním případě popř. spoléhat na kvalitu brnění v tom druhém.
Autorská citace #4
19.4.2020 19:49 - efram
jen upozorním, že můžeš poškozovat útokem štít a tuším (teď přesně nevím) i zbroj.
Autorská citace #5
19.4.2020 21:32 - Lurker
efram píše:
jen upozorním, že můžeš poškozovat útokem štít a tuším (teď přesně nevím) i zbroj.

Tohle bych moc rád viděl ozdrojovaný.
Autorská citace #6
19.4.2020 21:53 - malkav
Osobně si kroužkové brnění v RPG představuji jako nejen samotnou drátěnou košili, ale i nějaký vycpávaný/prošívaný gambeson pod ní. Sama drátěná košile jen na plátěné haleně by skutečně moc práce neodvedla.
gibner: Dlouho jsem hrál systémy, ve kterých i bránící-se hráč házel na obranu a mohl tak tedy ovlivnit kvalitu své obrany - úhyb, kryt ... v DnD si to vysvětluji tak, že je prostě složitější do kvalitnější zbroje zasadit efektivní útok, ať už silou nebo přesností. Takže ne že bych v kroužkové brni nedostával zásahy, jen je prostě tak nevnímám a ta drátěná oka není tak jednoduché probodnout. To ale neznamená, že mi někde nemůže pod tou košilí výrazně načechrat žebra.
Autorská citace #7
19.4.2020 22:29 - GOLEM
No ono se to přece zohledňovalo i v předešlých verzích že záleželo na druhu zbraně sečná, bodná ... vs různé druhy brnění... Ale nikomu přece nikdo nebrání si pravidla upravovat. Na druhou stranu je vždy něco za něco, většinou realističnost za cenu hratelnosti. Potom už záleží zda chceš hrát RPG nebo strategii.
Autorská citace #8
19.4.2020 22:40 - sirien
Realističnost za cenu hratelnosti je falešný dilema - dneska už umíme designově dát tyhle dvě věci dohromady (obvykle skrze abstrakci mechanik - viz např. Fate). Skutečné dilema je spíš detailnost proti hratelnosti.

Nicméně tohle všechno je poněkud irelevantní, protože DnD už pár edic zpátky na realističnost rezignovalo a celý soubojový systém je čistá herní abstrakce, co se "o nic nesnaží". Prostě zbroj činí postavu hůř zasáhnutelnou, což reprezentuje fakt (resp. co lze vysvětlit / zakecat jako fakt), že velkou část ran co by postavu jinak zranily odrazí. Útoky co projdou nejsou redukované - prostě se předpokládá, že to jsou ty "ne/šťastné" zásahy co šly "mimo" zbroj (do nechráněných částí těla, do skulin... možná i pár co skutečně "prorazilo").

Funguje to, netřeba to pitvat.


Btw. teoreticky to může být i věrohodnější přístup, než např. GURPS, v nichž zbroj neovlivňuje šanci na zásah, ale snižuje obdržené zranění (protože existují reálné techniky, kdy se zbroj používá proti útokům aktivně...) Samozřejmě to má k realitě daleko (protože reálně zbroj umožňuje i brutálnější útoky, protože se člověk prostě nemusí bránit...) Ale tahle diskuse tu byla už mnoho-mnoho-mnohokrát a její závěr je v podstatě ten, co výše: funguje to jako snížení šance na zásah, funguje to, nerozbíjej to.
Autorská citace #9
19.4.2020 22:45 - GOLEM
S tím nemůžu než souhlasit a podobnou reakcí jsem čekal, protože jak říkáš je to věčné téma.
Autorská citace #10
19.4.2020 22:49 - malkav
sirien píše:
... např. GURPS, v nichž zbroj neovlivňuje šanci na zásah, ale snižuje obdržené zranění ...

V posledních edicích není u zbroje PD, které by dávalo bonus k aktivní obraně? Jako nesnižuje to tvou šanci na zásah přímo, pokud bychom chtěli slovíčkařit.

Jinak souhlas - funguje to na obě strany (hráč, NCP), tak to netřeba pitvat :)
Autorská citace #11
19.4.2020 23:06 - LokiB
ad: Funguje to, netřeba to pitvat.

Jo, herně pro dnd styl hraní to většinou funguje.
V DND se často naráží na případy, kdy to až tak dobře nefunguje v případě když budeš vytvářet postavu / NPC / monstrum, která má být obtížně zasažitelná, ale když už zasažená bude, tak jí to hodně poškodí.

Takže dávali/dávají barbarům a mnichům různé bonusy k obraně, když nemají zbroj, nebo mnichům Wis bonus do AC, aby tohle vynahradili, a jakoby vyvážili a umožnili i takové buildy. Většina, co hraje DND s tím žije, další pak raději hraní něco jiného, kde mají pocit, že je to trochu lepší.

BTW: hod na útok a na zranění je obdobný případ, vlastně by se dalo říc, že DrD, které to mělo sloučené, bylo v tomhle ještě lepší než DND ... a přesto i zde na kostce se tato abstrakce u DrD mnohým nezamlouvala ;)

Porušení symetrie a zjednodušení je v DND za účelem zrychlení hry (moc hodů při boji škodí plynulosti) a její nekomplikovanosti (je nějaké rozumné množství údajů, kterými je fajn popsat postavu, zesložiťování pak není vždy cesta ke zlepšení zážitku hráčů).
Ale tak je zcela legitimní, když to někomu nesedí a jde od DND pryč. majoritě DND hráčů to takto vyhovuje.

Mě třeba víc mrzelo, když jsem v DND chtěl vidět nějakou "realističnost", že zrušili dexterity postihy u těžších brnění. Ale i to byla holt úroveň komplexity, která byla zredukována.
Autorská citace #12
19.4.2020 23:19 - GOLEM
V tom nevím jestli s Tebou úplně souhlasim, sice nemáš postih u těžkého brnění do AC při záporné ale u záchranného hodu na obratnost a iniciativy už se počítá normálně. Takže jak psal Sirien, prostě je to abstrakce několika velicin vyjádřena co nejjednodušším způsobem jedním číslem.
Autorská citace #13
20.4.2020 10:55 - efram
Lurker píše:
Tohle bych moc rád viděl ozdrojovaný.


Najdu ti to v pravidlech, teď nemám moc času. Pravidlo hovořilo o tom, že pokud máš třeba zbroj AC 12 + 2 za štít a protivník si hodí 13 nebo 14 tak jde útok do štítu a tím pádem odečítáš HP štítu v souladu s poškozením předmětů. Tedy můžeš ho rozbít. Nejsme si teď jistej zda to vykládám správně, pravidlo nepoužívám.

Doplnění: - citace z pravidel PPJ stra 272 č. překladu

Zasažení krytu
Když útok na dálku mine cíl, jenž má kryt, můžeš použít toto volitelné pravidlo pro určení, jestli byl útokem zasažen kryt. Prve urči, jestli by hod na útok zasáhl chráněný cíl, kdyby neměl kryt. Je-li hod na útok tak malý, že minul cíl, ale dost velký, aby zasáhl cíl, kdyby neměl kryt, pak byl zasažen předmět, který poskytoval kryt. Pokud minutému tvorovi poskytuje kryt tvor a hod na útok převyšuje OČ krycího tvora, pak je krycí tvor zasažen.

Vycházel jsem z toho při aplikaci na štít. Štít poskytuje kryt (podle mě). Nicméně asi to spadá do domácí úpravy pravidel. Myslím, že to lze v duchu pravidel normálně aplikovat. Není podle mě rozdílu mezi útokem na dálku a z blízka a je jedno zda se kryji za stolem nebo za štítem (podle mě).
Autorská citace #14
20.4.2020 11:09 - cyrasil
efram: tohle se vztahuje na situce postava se schovava za drevenou bednou apod. Stit a) nema hp, b) neposkytuje kryt, pouze zvysuje ac
Autorská citace #15
20.4.2020 11:29 - LokiB
Golem: ok, tak jsem si to asi špatně pamatoval
Autorská citace #16
20.4.2020 12:02 - efram
cyrasil píše:
cyrasil


štít nemá HP? Všechno má HP.

a) je fakt tak velký rozdíl se krýt za štítem nebo za podobným nehybným předmětem? Podle mě rozhodně není. Navíc štít obránce aktivně dává do rány.
B) neposkytuje kryt? takže se štítem nekryješ? máš na sobě zbroj a ten štít se do ní vpije a jako ji vyztuží nebo co?

Jen dodám k těm HP, že v pravidlech jsou tabulky na HP různých předmětů.Včetně dalších statistik a tak určit HP štítu a tím stanovit jeho odolnost je fakt velice jednoduché. Pokud to chceš. To, že HP nejsou přímo u statistiky štítu je....prostě jen důkazem toho, že tam prostě nejsou, ale ne že si je nemůžeš stanovit.
Autorská citace #17
20.4.2020 12:08 - Aegnor
eframe, najdi si nějaké informace o tom, jak se bojuje se štítem. Pak třeba nebudeš tvrdit takové perly jako "krýt se za štítem je to samé jako krýt se za stolem". Krása. :-)
Autorská citace #18
20.4.2020 12:11 - Log 1=0
efram píše:
neposkytuje kryt? takže se štítem nekryješ?

To je míněno tak, že "kryt" je specifický pravidlový termín, který není totožný s tím, že se ve fikci s něčím kryješ, ale pro specifické situace tohoto.
HP předmětů rozhodně nejsou něco, co se má řešit v každém boji, kdyby ano, měly by takové věci jako zbroj a štít ty HP už vypočítané. Je to specifický nástroj pro nezvyklé situace.
Pravidla nejsou psána s tím, že se vybavení poškozuje.
Samozřejmě, jako house rule to zkusit jde, moc zábavy si od toho neslibuju.
Autorská citace #19
20.4.2020 12:19 - Arled
Jen bych dodal, že poloviční kryt podle pravidel pro kryt, který by se dal srovnat se štítem co se bonusu k AC týče, poskytuje stejný bonus i k záchranným hodům na Obratnost, což štít neposkytuje. Pár let zpět jsme uvažovali nad tím, že štíty převedeme na kryty, zavedli jsme velké štíty s vlastnostmi 3/4 krytu a všechny pak dávaly i bonus k záchranným hodům na Obratnost. Fungovalo to jen do doby, než někoho napadlo zavádět pravidlo pro zasažení krytu. I pro nás jako milovníky 3.5e to pak bylo už moc matematiky.
Autorská citace #20
20.4.2020 12:21 - sirien
efram píše:
je fakt tak velký rozdíl se krýt za štítem nebo za podobným nehybným předmětem?

A) game designově ano a velmi zásadní
- aa) viz Log
B) viz Aegnor

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.058066844940186 secREMOTE_IP: 44.221.45.48