Kultura

gibner
17.4.2020 11:20
Dungeons & Dragons 5e armor
Chcel by som sa opýtať že keď mám leather armor: 11+dexterity ale kúpim si chain mail:16 armor tak by ma zaujímalo že keď mám silnejší armor tak je ma ťažšie trafiť alebo dostávam menší demage v boji ?
a o koľko
Autorská citace #41
20.4.2020 13:49 - efram
Aegnor

hod mi do pm prosim presnou citaci.
Autorská citace #42
20.4.2020 13:51 - sirien
efram píše:
Takvelký oslí můstek v tom opravdu nevidím.

no a já právě docela jo, protože z výše uvedených důvodů mám za to, že to pravidlo které pro tenhle účel chceš použít (pro zásah krytu) je určené pro dost jiné případy a jiná užití a jeho použití v kontextu zásahu štítu je dost nesystémové a jdoucí proti celkovému designu té hry obecně a jejího soubojového systému konkrétně.


Corny píše:
Sirien: Obávám se, že je zbytečné něco vysvětlovat logikou pravidel v situaci...

V rozměru diskuse tady mezi námi máš pravdu. Jenže já se na velkou část diskusí nedívám jako na soukromou výměnu těch aktivně diskutujících, ale jako na sdělení nějakého pohledu na věc, který si teď nebo později mohou přečíst i jiní hráči, kteří třeba nic nepíší a kteří třeba nesdílí ten vhled do toho systému co ta hrstka aktivních fanoušků.

Z tohodle pohledu mi přijde zajímavé některé věci popsat tak, aby si z té diskuse případně něco odnesli i tihle náhodní čtenáři.
Autorská citace #43
20.4.2020 14:03 - malkav
Tak on se štít v reálném bojí, kterým tu operuje Aegnor, poškozuje. Jak to popisuje efram, mi to aplikovatelné přijde, nicméně herní přínos v tom nevidím.

Log 1=0, Aegnor: Když tu zmiňujete statické cíle, co scutum nebo pavéza? Ty je přípustné poškozovat podle pravidel pro nehybný předměty? Štít nesený na rameni, zasažený překvapivým útokem, je možné poškodit útokem? Nebo takový štít nemám počítat do AC cíle? Nebo co štít používaný člověkem, který s ním neumí zacházet a nechává na něj dopadat rány napřímo?

Jak to popisujete, tak jsou štíty rozbitné pouze v případě, kdy má zbraň/útok speciální dovednost poškození štítu. Není to ochuzení hry?
Autorská citace #44
20.4.2020 14:26 - Log 1=0
Proč se ptáš mě? Já celou dobu říkám, že řešení opotřebování štítu není součástí DnD, právě proto, že to není při hře zajímavé. Tak nevím, proč bych měl já odpovídat na argumenty, proč to systémově nedává smysl.

Štíty nejsou rozbitelné vůbec. Ničit je postavám je chucpe, bereš tím svým epickým hrdinům nástroj pro to, aby mohli být epičtí. Jako zápletka je to kontroverzní, jako výsledek hodu úplně mimo. A vzhledem k tomu, že souboják je postavený na symetrii, nemůžeš ho nechat ničit ani protivníkům. Určité ochuzení to je, ale velmi dobře chápu, proč byl tento prvek zavržen.
Autorská citace #45
20.4.2020 14:26 - LokiB
malkav píše:
Jak to popisujete, tak jsou štíty rozbitné pouze v případě, kdy má zbraň/útok speciální dovednost poškození štítu. Není to ochuzení hry?


Je to ochuzení hry, za cílem jejího rychlejšího a pohodlnějšího hraní.
To jistě nebude vyhovovat všem, ale nezdá se, že by to většině vadilo.
Autorská citace #46
20.4.2020 14:30 - Corny
Malkav: Já se hlavně bojím, že cpát do toho realističnost je nejen trochu proti smyslu (prostě DnD není kdovíjak realistická hra a většina jejich hráčů ani o moc realističnosti nestojí - ne že by tam nešlo nějaké ničení zbraní a zbrojí dát, ale asi bych se bál ho dělat nějak přehnaně) ale i docela maraton...protože Ano, štít se může poškozovat, ale záleží na spoustě kritérií, jako je materiál (třeba do pořádného kovového štítu můžeš mlátit jak chceš a těžko mu něco víc uděláš) a použití (jestli se ti povaří krýt na plocho, hranou nebo to svezeš stranou), nehledě na to, že často ti spíš povolí kosti v ruce než štít.

Mě osobně připadá ničení štítů zajímavé jen v takových těch momentech, kdy se štít epický rozštípne sekerou, nebo se rozletí na hromadu třísek pod úderem kladiva...a takové věci často řeší, když se hodí 1 a 20 a nemusí se moc hlouběji řešit opotřebení.
Autorská citace #47
20.4.2020 14:57 - LokiB
Ono to celé pak má důsledky i v praxi ... mechanicky a číselně se to zatím nikomu (co jsem viděl) v žádné hře nepodařilo nastavit tak, aby to pak nedělalo psí kusy.
Jakože pak každý boj je o tom, kdo komu podle pravidel dřív rozštípne štít a pomocí Sunder zlomí meč, a celý dojem z boje je pak prazvláštní. rozhodně ne více realistický :)
Autorská citace #48
20.4.2020 15:05 - Lethrendis
Jizvy na vybavení nabízí DrD2. Další důvod k tomu, proč to nehrát :)
Autorská citace #49
20.4.2020 15:11 - LokiB
Tak ono kdo si pamatuje ze 3.5 DND/PF takovéto buildy a zažil snahu spoluhráči vysvětlit, že to nebude moc zábavné, zatímco ten měl pocit, že naopak, protože - muhehe - všechno všem rozbiju ...
https://www.dandwiki.com/wiki/Sunder_Anything_(3.5e_Optimized_Character_Build)

https://paizo.com/threads/rzs2tt38?Becoming-the-lord-of-destruction-A-sunder
Autorská citace #50
20.4.2020 15:12 - sirien
Lethrendis: no... až na to, že úplně jinak, než jak se tu o tom teď bavíme. Neni to něco co by vzniklo "pocestě" v rámci běžného souboje, ale něco, co:
- buď "způsobí" hráč sám, aby z toho vytáh zdroje navíc (a zabránil tak zranění svojí postavy)
- nebo to způsobí protistrana cílenym útokem na dané vybavení.

...což ve skutečnosti dává relativně smysl a herně to přidává spíš možnosti, než účetnictví. Jak moc se Ti takový přístup líbí nebo ne je už samozřejmě subjektivní a na jinou diskusi, ale s "v rámci běžného útoku můžeš vyhodnotit i zásah a poškození štítu" bych to fakt nesrovnával.
Autorská citace #51
20.4.2020 15:14 - malkav
Log 1=0 píše:
Ničit je postavám je chucpe, bereš tím svým epickým hrdinům nástroj pro to, aby mohli být epičtí.

GM: V hospodě tě obstupují tři ochlastové a mají v ruce barové židličky.
Já, barbar s kyjem: Svým kyjem fláknu jednomu z nich do barové židličky a chci mu ji se škodolibým výrazem nadřazenosti roztříštit.
GM: Ne, on ji používá jako improvizovaný štít, není to možné.

Tohle je zabiják epičnosti ;) A k tomuhle je použitelné pravidlo, které navrhoval efram ... bez ohledu na to, že já bych takto dobrodruha nehrál, ale někdo by mohl chtít ...
Autorská citace #52
20.4.2020 15:20 - malkav
Corny: Kdosi tu vyčítal eframovi, že by si mohl nejdřív zjistit, jak se bojuje se štítem. Nechci být až tolik uštěpačný, chápu, že kovových štítů jsou plné filmy a vystoupení šemlířských skupin ... v průběhu psaní tohoto příspěvku jsem se rozhodl trochu přibrzdit, protože jsem si uvědomil, že neznám mimoevropské prostředí ... v prostředí středověké Evropy, ze kterého mají podle mě lidé tendenci vycházet při hraní svých fantasy a pseudo/historických her, se kovové štíty skutečně vyskytují jen málo (jestli se nepletu, tak jen v případě puklířů).
Autorská citace #53
20.4.2020 15:25 - sirien
malkav: kovové štíty se vyskytují spíš zejména v Evropě. Každopádně to je jedno, protože mlátit lidi můžeš velmi dobře i dřevěnym štítem.

Jinak akce typu "zničim mu štít" atp. sou cool (13th Warior anyone?), ale bohužel jejich vyhodnocení v DnD neni zrovna sláva. Skončíš s tim, že ok, jednou akcí zničíš štít (po nějakém vyhodnocení...), ale vlastně stranou toho ničeho moc nedosáhneš (navazující zranění, zatlačení...), prostě jen zrušíš +2AC, tzn. zvýšíš si šanci dalších zásahů o 10%. Zrovna moc terno mi to nepřijde.
Autorská citace #54
20.4.2020 15:27 - Log 1=0
Ne, k tomuhle je Eframovo pravidlo naprosto nepoužitelné, protože to jaksi vůbec neřešilo cílený útok.
Nehledě na to, že v jeho podání by měla ta scéna vypadat takhle:
Hoď si na zranění.
4
Tak to ta židlička tu ránu vydržela, měla 5 životů.

Nehledě na to, že je propastný rozdíl mezi scénou co popisuješ a "typickým DnD bojem" a používat v tom prvním striktně pravidla pro to druhé je prostě rule-lawering.
Autorská citace #55
20.4.2020 15:43 - LokiB
malkav píše:
GM: Ne, on ji používá jako improvizovaný štít, není to možné.


V tom popisu to používali spíš jako improvizované zbraně, ne? :)
A ničení zbraní bylo vždy, když jsem ho ve hře zažil, nezábavné zlo. A zrovna DND (ale nejen DND) má v tomhle tradici.
Autorská citace #56
20.4.2020 15:45 - efram
Log 1=0

ne takto to pravidlo opravdu nevypadá, pleteš se, ale skladbu atributů popisujících pevný předmět, který udávají pravidla ti tu znovu psát nebudu.

Tady se krásně střetávají dva přístupy

1. jak by to mohlo jít pokud to někdo chce
2. ne to určitě nejde bla bla bla

Za mě ať si každý vybere sam
Autorská citace #57
20.4.2020 15:45 - malkav
sirien: Vážně? Měl jsem za to, že právě v Evropě byly běžné dřevěné štíty, potažené plátnem nebo možná surovou kůží (nepočítám-li starověké řecké státy). A řešíš prostě efekt. Když si to představím z druhé strany - týpek mi zbraní jednou ranou roztříštil věc v ruce - ehm, asi si raději sednu na jinou židličku na bár.

Log 1=0: Podsouváš ;) efram psal, že můžeš dát předmětu odolnost na základě materiálu ;)

Hele já neříkám, že bych tak chtěl hrát. Efram neříká, že to tak hraje ... ale aplikovatelné mi to přijde, pokud někdo chce.
Autorská citace #58
20.4.2020 15:54 - LokiB
efram:

ten přístup "jak by to mohlo jít, pokud to někdo chce" naráží dost zásadně do toho, že sis to v praxi nezkusil.
teoretizovat o tom, jak by to mohlo jít, se určitě dát, koneckonců, od toho diskuse je.

ale úporné přesvědčení, žes to vymyslel dobře a ostatní to nechtějí vidět, ignoruje to, že to třeba někteří viděli, zkoušeli, ale výsledky jim přišly, narozdíl od tebe, nezajímavé, ba co víc, třeba i špatné.

malkav tady dává příklad s barbarem a útočníkama v hospodě ... a tak ho vyzývám, ať to dá do podoby jasného pravidla, které bude fungovat univerzálně a symetricky, a ať s tím pak zkusí hrát.
Autorská citace #59
20.4.2020 16:04 - Log 1=0
Pardon, židle má opravdu 3 životy, takže by to zranění opravdu neustála.

I tak mi ale přijde, že je to nesmyslný způsob, jak tuto situaci řešit (tedy, přesně takhle bych ji řešil, když jsem začínal vést hru a byl jsem unešený z toho, co ta pravidla umí). Dneska bych v náhodné bitce nechal hráče prostě zářit, pokud by to bylo něco zásadnějšího, tak ověření Atletiky/zastrašování (dle volby hráče).
Autorská citace #60
20.4.2020 16:18 - efram
LokiB

a zase chyba, zkusil. A ke hre to nepotrebuju. stejne jako jsem testoval ruzne kombinace v gurpsech tak si testuji i ruzne veci z dnd. Vynechte vase predjimani.

Je fakt úsměvná vaše zarputilost s jakou hledáte všechno možné (v četně podsouvání věcí co jsem neřekl), aby to nešlo. Jediné co jsem udělal já je to, že jsem si našel pravidlo, kterým lze dat HP a další vlastnosti neživému předmětu a vzal jsem si jedno pravidlo o zásahu (u kterého jsem připustil diskutabilnost)...nic víc. :)

Oproti tomu se tu dozvídám, že určit HP štítu prostě nejde.

Už vidím tu magickou scénku ležícího dřevěného štítu (o zed opreneho), který chce postava zničit.... postava přistupuje, dupe a seka do štítu - a ted se musíme rozhodnout mezi variantami
1. štít je naprosto zničen, byla mu podle pravidle pro nezive predmety urcena HP, AC, a dmg resist
2. štít zničit nelze protože štítu nelze určit HP a nejsou určena ve statistice štítu
3. na scéně se objevuje skřet vrhá se po rozpadajícím se štítu, kterému zustalo už jen pár HP, ale tím, že ho bere do rukou se okamžitě stáva štít nerozbitným a skřet se srdnatě rve s druzinikem. Nakonec vyhráva a stit si odnasi domu do tábora, dokud ho bude drzte nic se nemuze stat.......

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.075500965118408 secREMOTE_IP: 3.94.102.228