Kultura

sirien
29.4.2020 13:57
Apocalypse World
Důležité odkazy:

Překlad AW a příslušná diskuse k překladu, překladový klíč
- online SRD překlad, jeho info článek a diskuse

Materiály ke stažení a jejich diskuse
Sirienovy AW hacky a další možná v diskusi

Diskuse o preskriptivnosti AW

Dungeon World částečný překlad a diskuse
diskuse k Dungeon Worldu a ostatním PbtA hrám

Ofiko Apocalypse fórum s Vincentem osobně

Významné posty:
- fungování zranění, plošných útoků a špinavosti #33 (přebíjení je špatně, viz 98)
- vysvětlení fungování přebíjení: 98 (ve 33 to je špatně)
- errrata / addendum k pancíři a průbojnosti: #69
Autorská citace #61
5.5.2020 15:22 - LokiB
no jo, koukám blbě, není bullpup :D
a podle všeho, co jsem viděl, je to jen model, který někdo udělal jak 3D objekt k použití v enginu různých her, třeba Unity, Unreal engine a dalších.

Ale tematicky to do AW pasuje, když ti nebude vadit, že to asi není "reaálné" :)

Zkoušel jsem u nás ve skupině procpat nápad na vyzkoušení AW, abychom si zas zkusili něco jiného a odlišného. Ale jsou to skoro všechno strašný konzervy a AW jim přijde moc ujeté (a taky trochu komplikované, pravda) ... jako by se báli, že v sobě uvolněj to "ujeté já", když budou hrát takové postavy :/

Nesetkali jste se s tím ve svém okolí? nebo že bych měl takovou smůlu na spoluhráče...
Autorská citace #62
5.5.2020 15:40 - Šaman
Na tom tlumiči píšou Silencer :)
Autorská citace #63
5.5.2020 15:40 - Aegnor
To je pro zmatení nepřítele!
Autorská citace #64
5.5.2020 15:42 - sirien
AW zas až tak ujetý nutně neni. (Btw. nehraješ s nima náhodou Savage worlds?) V podstatě to můžeš prodat jako kdejakej postapo film nebo seriál - Mad Max, Waterworld, libovolná zombiekárna (v pohodě i se zombiekama, když je libo), Snowpiercer (?)... a hrát to i vážnějc, ta ustřelenost tam je volitelná.

Otázka je samozřejmě jak moc jim vadí ustřelenost a jak moc sou jen konzervativní/líní a tohle si vzali jako dobrej zástupnej argument. Pokud jim vadí ustřelenost tak s tim něco udělat de, pokud jsou konzervativní, tak spíš ne.
Autorská citace #65
5.5.2020 15:58 - LokiB
jenže my hrajeme Savage Worlds tak jako alternativní historii + okultno, takže je v mnoha ohledech stále velmi "normální" (víš jak to myslím ;)) (plus tedy ala Harry Dresden setting, ale do toho už se nezapojili všichni, protože ...)

A už to pro některé z nich bylo náročné, mentálně se oprostit od toho, že RPG přeci znamená fantasy :(

Ale nevzdávám se, snažím se působit. A chystám se jim příručku AW představit (na Fate už jsem některé skoro ukecal, další v řadě mám Blades)
Autorská citace #66
5.5.2020 16:41 - Cemi
Jerson píše:
btw. ještě jedna otázka - když má Borec dvě zbraně na míru, musí být jedna palná a druhá chladná, nebo můžou být obě palné? Protože Faskal upřednostnil, abych měl jednu palnou a druhou chladnou, kterou jsem nikdy nevyužil (protože jen blboun tahá nože tam, kde se bude střílet :-) )


Když pominu otázku, kde vzal tvůj borec nože, když ve výběru je hůl, násada, tyč a řetěz, tak moje postava teda tahá svůj zdobenej řetěz s hroty všude, i tam kde se nestřílí, protože s ním vypadá cool a ladí jí to k okázalém pancíři a úchvatné postavě. =D Btw majznout někoho řetězem po ksichtu je fakt dobrej pocit. =)
Autorská citace #67
5.5.2020 16:45 - Aegnor
Cemi píše:
Když pominu otázku, kde vzal tvůj borec nože, když ve výběru je hůl, násada, tyč a řetěz

Tak násada s čepelí je vlastně nůž. :-)
Autorská citace #68
5.5.2020 17:19 - Jerson
Cemi píše:
Když pominu otázku, kde vzal tvůj borec nože, když ve výběru je hůl, násada, tyč a řetěz,

Tady se obávám, že význam byl ztracen v překladu. Myslím že místo "násada" má být "jílec", což ti spolu s čepelí dá nůž. A volba "čepel" a "nekonečná" mi daly vrhací nože.
Autorská citace #69
5.5.2020 20:31 - sirien
ERRATA / ADDENDUM pro PANCÍŘ a PRŮRAZNOST

Ok. První část mých otázek se zdá být zodpovězena (odkazem sem)

Vincent v jakési odpovědi píše:
Yeah. In the 3rd Edition (don't worry, I have no such plans), ap ammo will get another paragraph listing things it doesn't apply to: gang size bonuses, vehicle armor, building armor, impossible reflexes...

...plus nějaké další věci se dohromady skládají v následující:


pr neznamená, že věc zcela ignoruje jakýkoliv pancíř (jak by z pravidel mohlo vyplývat), ale že věc může ignorovat pancíř nebo jeho část, pokud toto dává smysl v kontextu.

Tzn. průrazná munice ignoruje osobní pancíře, ale nikoliv:
- pancíře aut (nejspíš, většiny)
- pancíře budov
- bonus k pancíři daný velikostí gangu
- nemožné reflexy (tah borce)
- ... (tah sektáře)

Pokud toto znamená, že se počítá jen část pancíře, pak ano, počítá se jen příslušná (neignorovaná) část pancíře.

Podle stejné logiky ale potom:
- nemožné reflexy nefungují, když uhnutí není relevantní možnost (je otázka, jak daleko chcete tohle žánrově natáhnout - stereotyp hrdiny co se živý zvedne z totálních ještě doutnajících trosek je dost žánrévé klišé...)

Tj. každou interakci pancíře (zdroje hodnocení pancíře) a průraznosti (a důvodu proč tato vlastnost je uvedena) je potřeba posuzovat individuálně.


...to těm tahům co přidávají pancíř samozřejmě dodává trochu nového vyznění.
Autorská citace #70
6.5.2020 08:46 - Jerson
Btw. bylo by možné doplnit odkaz na oficiální AW fórum do záhlaví?

A v použitém překladovém klíči nemůžu dohledat, jak je v originále "Střelná zbraň" a "chladná zbraň".
Autorská citace #71
6.5.2020 12:35 - Shako
Jerson píše:

...

Takže některé volby mi přijdou sice na první pohled efektní, ale vlastně nepřinesou ani ten popisný.

....

Mám jednoho nepřítele a na výběr dvě zbraně,, které můžu do nepřítele vyprázdnit - kapesní Deringer, malou rukávovou pistolku na dvě rány, a UZI, MAC-10, nebo jiný samopal. Po které zbrani sáhnu? Podle AW je to jedno. Podle mě každý sáhne po samopalu, aby nepřítele rozstříkel na sračky. To mi sedí k realitě, uvěřitelnosti, stylizaci AW světa, filmům, prostě ke všemu - až na mechaniky AW.


Jersone, zdá se mi, že v tom hledáš nějaký smysl, který tam vůbec není.

U Battlebaby je na výběr 4 základy (vyber 1) a 10 popisných věcí (vyber 2). To je dohromady několik stovek kombinací, co z toho můžeš udělat. Určitě se najde nějaká, která nedává moc smysl. Na druhou stranu je to minimálně o 50 let dál, takže je to z části scifi...
To samé je pro ty chladné zbraně - nemusí dávat smysl každá varianta, kterou umíš vytvořit.

Nejde o to mít, co nejlepší zbraň. Jde o to mít možnost vzít si svoji vysněnou/stylovou/cool/apokalyptickou/filmovou... pokud to není realistické, tak realita v tomhle ustoupí žánru (post-apo/scifi snese různé obskurdnsoti), stejně jako u nábojů/benzínu.
Autorská citace #72
6.5.2020 12:37 - sirien
Překladový klíč neobsahuje nutně všechny termíny, jen ty, které bylo potřeba klíčovat (tj. ty které se opakují a jejichž překlad není "jednoznačný a zřejmý"). Plus pak zpětně sem doplnil nějaké aby to bylo kompletní v některých "kategoriích".

Odkaz asi neni blbej nápad.
Autorská citace #73
6.5.2020 12:38 - Aegnor
Jerson píše:
A v použitém překladovém klíči nemůžu dohledat, jak je v originále "Střelná zbraň" a "chladná zbraň".

Firearms, hand weapons (pro Battlebabe).
Autorská citace #74
6.5.2020 12:40 - Log 1=0
Shako píše:
několik stovek kombinac

180. Pardon. Obsese.
Autorská citace #75
6.5.2020 13:09 - Jerson
Shako píše:
Jersone, zdá se mi, že v tom hledáš nějaký smysl, který tam vůbec není.

U Battlebaby je na výběr 4 základy (vyber 1) a 10 popisných věcí (vyber 2). To je dohromady několik stovek kombinací, co z toho můžeš udělat. Určitě se najde nějaká, která nedává moc smysl. Na druhou stranu je to minimálně o 50 let dál, takže je to z části scifi...

Hledám v tom smysl, který v AW příručce je od začátku do konce - totiž vezmi dnešní svět, napasuj na něj Apokalypsu a posuň o 50 let dál.
To ve výsledku znamená, že pokud jde o hračky, krámy, zbraně, pancíře, državy a všechno ostatní mimo samotné šílenství, tak - alespoň v základní příručce - jsou všechno složeniny věcí existujících v současné době, případně věci vniklé rozebráním a složením současně existujících věcí. Nebylo vytvořeno vůbec nic nového - myšleno nějaká nová technologie (opět, nebavím se třeba o Brainerovo mozkových hračkách navázaných na maelström. Ale třeba všechny zbraně, všechna auta a všechna výbava jiných postav jsou věci, které existují. Driver může své auto složit z různých základů, ale ani jeden není třeba kráčející harvester, protože i když takové věci dnes existují, tak nejsou rozšířené.

Takže nevidím žádný prostor pro nějaké sci-fi zbraně. A stejně jako sedají auta namíchat různě, i způsoby, které nedávají smysl, a Vincent se obrací přímo na hráče, aby je posoudili a případně zavrhli, tak stejně nemyslím, že by si Battlebabe měl vytvářet zbraně, které nejsou odvozené z něčeho dnes běžného - i kdyby šlo o existující zbraně, jako raketové pistole, railguny, coilguny, blastery, fázery a čert ví co ještě.
Když to vytváření zbraní složím, tak mi vyjde, že Battlebabe může mít v zásadě o 1 štítek lepší pistoli, pušku nebo brokovnici, než je standard. Některé volby u brokovnice umožní mít o 2 lepší verzi, třeba 4-zranění střílející i na dálku, nebo 5-zranění, u zbylých dvou základů to tak moc vylepšit nejde. Kuše je speciálka sama o sobě.

Tedy myslím si, že v realitě existovaly mnohem šílenější věci, než se dají vytvořit pomocí standardních voleb v AW, ale to neznamená, že by se mixováním štítků nedaly vytvořit věci, které ani ve světě AW nedávají smysl.

Log 1=0 píše:
180. Pardon. Obsese.

čistě matematicky, reálně jich bude méně. Třeba kuše nemůže být tlumená a dost pochybuju, že by mohla být "automatická", ať už ten štítek dává vlastnost "automatická" nebo "plošná". Stejně tak mi nedává smysl "opakovací" pistole.
Autorská citace #76
6.5.2020 13:44 - Shako
Log 1=0 píše:
180. Pardon. Obsese.


V v pořádku a ještě 144 variant pro druhou zbraň. Dohromady 324 možných zbraní, které BB může mít. Teoreticky...

Jerson píše:

Takže nevidím žádný prostor pro nějaké sci-fi zbraně.


A štítek high-tech si mám vyložit jak? Pokud ne jako minimálně věci, které "dnes existují, tak nejsou rozšířené".

Jerson píše:
Hledám v tom smysl, který v AW příručce je od začátku do konce - totiž vezmi dnešní svět, napasuj na něj Apokalypsu a posuň o 50 let dál.


Takže už nějakou dobu existuje weird. A už nějakou dobu po světě chodí různí Savy, kteří lootují, předělávají, vyrábí...

Nemluvě o tom, že můžeš vzít všechno, co si dneska myslíš, že má někdo v laboratoři (od různých vlád až po komerční firmy ala Tesla...).

Nějaký prostor pro scifi tam určitě vidím. :)


Jerson píše:
Třeba kuše nemůže být tlumená a dost pochybuju, že by mohla být "automatická",


A proč ne?


EDIT: Jo a ten playbook pro vesmírného mariňáka taky není scifi? Ok, beru, že není součást základu...
Autorská citace #77
6.5.2020 14:21 - Jerson
Shako píše:
V v pořádku a ještě 144 variant pro druhou zbraň. Dohromady 324 možných zbraní, které BB může mít. Teoreticky...

Opět méně, navíc to jsou technicky jen tři možnosti, totiž cenná, nekonečná, a +1 (možno vybrat 2x)

Shako píše:
A štítek high-tech si mám vyložit jak? Pokud ne jako minimálně věci, které "dnes existují, tak nejsou rozšířené".

Vzhledem k tomu, že štítek Hi-tech má skalpel nebo tlumič, měl by sis to vykládat tak, jak je napsáno v pravidlech
Píše:
Hi-tech (omezující, popisnej): je to vyspělá technologie, ne nějakej jednoduchej nástroj, co může bejt snadno vyrobenej v týhle upadlý době. Taky nejspíš stojí víc, jak 1-barter, ale to je spíš vedlejší.

Kde kdo umí nabrousit kus železa nebo přidělat plechovku na hlaveň, ale jen skutečný mistr dokáže vykovat skalpel, který se dá nabrousit tak že s ním lze operovat, nebo udělat skutečný tlumič. Ani jedno nezahrnuje to, co se pod hi-tech myslí dnes, třeba nanotechnologie nebo pokročilý software.

Shako píše:
Takže už nějakou dobu existuje weird. A už nějakou dobu po světě chodí různí Savy, kteří lootují, předělávají, vyrábí...

Jo, vyrábí to, co se dá udělat v domácí kovárně, a předělávají to, co přežilo 50 let - tedy kdy se většina nekvalitních věcí rozpadla a zůstaly jen ty opravdu trvanlivé, odolné a kvalitní. Psychický maelstrom ti k lepší technologii nepomůže.

Shako píše:
Nemluvě o tom, že můžeš vzít všechno, co si dneska myslíš, že má někdo v laboratoři (od různých vlád až po komerční firmy ala Tesla...).

Nějaký prostor pro scifi tam určitě vidím. :)

Potenciální prostor tam možná je, ale v příručce AW o něm není ani čárka.
Prostě podáívej se na druhý a třetí díl Mad Maxe, a máš před očima jasnou technologickou úroveň popsanou v AW.

Shako píše:
A proč ne?

Kuše je tichá sama o sobě, už čistě mechanicky se jí nedá jí přidat vlastnost "tlumená", která odebírá štítek "hlasitá".
Pokud ses podivoval nad tou automatickou kuší, tak jediné co jsem kdy viděl byla tato automatická kuše - dřevěná, fungující na vrtačku - což mimochodem znamená baterie, a to je tak moc high tech, že se v pravidlech standardně ani neobjevují - ono se ani nedá očekávat, že by nějaký akumulátor nebo baterie vydržely 50 let. Takže ne, nevidím prostor pro automatickou kuši, která současně nebude super hi-tech (v intencích AW).

Vesmírného mariňáka neberu, protože je to rozšiřující příručka, která dost zasahuje do podoby herního světa, takže je volitelná. Navíc v první edici byly některé příručky, které do druhé ani nepřežily, takže se uvidí, zda vesmírný mariňák přežije do třetí edice :-)
Autorská citace #78
6.5.2020 14:26 - sirien
Jerson: v tom případě ten smysl co tam hledáš / vidíš je od základu špatně.

Smysl co v té příručce je je "vezmi postapo díla a popkulturu a zobraz jí tak jak fanoušci očekávají". To, že to bere svět jak je a posune ho o 50 let za apokalypsu je jen trope věci / pomocný nástroj pro detaily a ujasnění - tj. druhotné pravidlo, nikoliv výchozí úvaha. Výchozí úvaha je žánr + rule of cool (+fikční konzistence). Nic víc.

Tj. nějaké zobrazení toho, jak by věci fakt byly, tu hru vůbec nezajímá a kdykoliv, kdy by nějaká "reálná" úvaha měla stát v cestě žánrovosti, tak realita letí oknem (viz benzin, viz dostatek munice, viz celej maelström a všechno s nim spojený...) Pokud bereš "současný svět + apo + 50 let" za výchozí úvahu, tak to bereš "odzadu" a obráceně a bude Ti to dávat pro tu hru nesmyslný věci.

Např. kráčející harvester je naprosto awesome a řek bych že věština hráčů s tim nebude mít vůbec žádnej problém. Podobně u Borce bude většině hráčů realita jedno - CELÁ příručka Borce je JENOM o stylu a coolness, O NIČEM JINYM. Žádná efektivita, realističnost, nic takovýho - je to nejvíc "čistě estetická" příručka v celý hře vůbec. Pokud mi hráč Borce přijde s nějakou quake-like gunou co střílí hřeby do kolejnicovejch pražců nebo vymršťuje rotující čepele z cirkulárek nebo naopak se zbraní co udělá vhhzzzžžůůůůůmm a následně vypálí ránu čistý kinetický energie (btw. tady máš krásné přebíjecí + oblast, mě tak napadá... co tim myslim viz seriál Dark Matter) tak za mě všechno dobrý. (A že by to znamenalo "poštelovat" ty možnosti co tam sou, aby na tohle sedly, a přidat tam neexistující "hi-tech" by mě jako GMa vůbec nerušilo.)


A btw. jestli máš za to, že kuše nemůže být automatická, tak zjevně málo sleduješ Slingshot Channel (což mě překvapuje, tipoval bych, že touhle dobou už budeš dávno mezi jeho patronama). Go and let's check its features. HAHAHAHA!!! :D (srsly, myslim že zrovna Tobě se Joerg a jeho tvorba bude FAKT líbit - místo odkazu Tě nechám googlit, protože si sem jistej že tam tímto způsobem objevíš spoustu pro Tebe velmi fascinujících věcí - ale kdybys fakt nemoh najít co myslim, tak hledej "splněný sen" a "ódu na radost" :D )


Shako píše:
A štítek high-tech si mám vyložit jak?

as-written to je cokoliv, co vyžaduje takovou úroveň zpracování (materiály, výrobní nástroje a postupy, přesnost...) že to je v apokalypse prakticky nereplikovatelný (minimálně ne v té praktické/kompaktní podobě nebo s takovou efektivitou, kterou to má))


Jinak teda space marine tu hru hodně posouvá žánrově, to bych fakt jako argument moc nebral.
Autorská citace #79
6.5.2020 14:32 - sirien
Jerson píše:
dřevěná, fungující na vrtačku - což mimochodem znamená baterie

MFG. Začínám si řikat, jestli je AW vůbec hra pro Tebe...

Jakože plácnout tohle o bateriích potom, co Ti dám jasnej odkaz na to jak Vincent totálně ignoruje stejnej problém s benzinem, což je dokonale to samý v bleděmodrym...

Jakože ve hře co vedu baterie běžně existují a dokonce se používají jako platidlo. Btw. příručka nemá problém zmiňovat věci fungující na elektřinu (např. noktovizi).

Ale i kdyby ne, tak potom co sám odkážeš slingshot channel s demonstrací automatický kuše na akuvrtačce a nedokážeš si představit ten samej koncept fungující např. na plynovou bombu (a úvahy o tom jakej tlak by v ní musel bejt sou bezpředmětný, protože 99.98% hráčů vůbec nezajímaj, de o estetiku věci, ne o fyzikální simulaci) nebo, proč ne, na motor od benzinový řetězový pily (btw. to je naprosto epic představa mě tak napadá, to někam fakt musim dát)...
Autorská citace #80
6.5.2020 14:48 - Jerson
sirien píše:
Např. kráčející harvester je naprosto awesome a řek bych že věština hráčů s tim nebude mít vůbec žádnej problém.

Asi jsem se nevyjádřil jasně - v AW může existovat hromada věcí, které příručka nezmiňuje, ale rozhodně to nejsou běžné věci, které by se v základu dávaly postavám. to sice nevylučuje, že se na nich může hráč dohodnout s MC a vzít si je už od začátku, nebo si je nechat vyrobit od fixera, ale pak je to na jejich odpovědnost.

A jak jsem uvedl výše - pokud je za hi-tech považován skalpel a pokud řešíš, že volba "automatická" neodstraňuje štítek "přebíjecí", tak vzít si zbraň, která je zjevně hodně high-tech a není odvozená od žádného ze čtyř zmíněných základů, aniž bys jí takový štítek přidal (protože Battlebabe ho nemá k dispozici) mi přijde jako dost nekonzistentní uvažování. A neříkej mi, že nějaký rail gun nebude hi-tech předmět.

sirien píše:
Jakože plácnout tohle o bateriích potom, co Ti dám jasnej odkaz na to jak Vincent totálně ignoruje stejnej problém s benzinem, což je dokonale to samý v bleděmodrym...

Ignoruje? Hmmm.
Vincent píše:
Někdo mi řek, až dost pozdě během vývoje, že se benzin vodpařuje rychlostí fft. 50 let po apokalypse? Nezbyde ho ani kapka.

Ukázalo se, že s tim dokážu docela dobře žít.

Pokud tě to hryže, předstírej, že sem měl celou dobu namysli biodiesel. Myslim, že biodiesel se nevodpařuje jako benzin nebo tak. Takže možná, že v předapokalyptickym světě sme všichni přešli na bio? Podle všeho nás to nakonec nezachránilo

To že zůstala hromada nábojů a paliva vzal jako základ svého světa. O bateriích tam není ani slovo. Určitě je někdo dokáže vyrobit, ale opět - podle mě to hi-tech jak prase. To samé je stlačený plyn pro pohon zbraní.

A opět se dost divím, že bys takhle povolil obejít štítek "pomalá", který se podle pravidel obejít nedá - není tam žádná volba, která by ho odstraňovala. Hlavně že jsi psal, že Borec má zbraně stylizované do bouchaček, které udělají bordel, ale pak se musí nabít, a najednou jsi nadšený z automatické kuše.
Jinak mi to přijde stejný výsledek, jako že lze vytvořit auto, které bude mít rychlost +1 a štítek "pomalé", o kterém Vincent sám píše, že je to blbost.

Nicméně bych se o tom nechtěl tak moc hádat, prostě to beru takto, a v prvé řadě jsem zvědav, jak ti odpoví na otázku ohledně automatické zbraně a přebíjení.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20781016349792 secREMOTE_IP: 3.215.133.185