Tarfill: Kdybys to zvednul na 2. level, tak bych s tím měl problém řádově menší.
Asi bych to šel porovnat s jinými kouzly... zjistil bych, že tam jsou věci jako Koruna šílenství, Odhal myšlenky, Znehybni osobu, ... a hlavně Sugesce, která dělá v podstatě to samý, co Tebou takto rozšířený Příkaz, takže bych dospěl k závěru, že to je ok.
Popravdě, když teď koukám na to, že Sugesce má trvání až 8 hodin, tak si skoro začínám říkat, že Tvůj výklad samotný nemusí být nutně problematický gamisticky, jako spíš se mi děsivě tluče s popsaným fluffem a irituje mě exploitem rozporů mezi tím, co má kouzlo dělat, a tím, co je k němu všechno dalšího nalepený.
Jakože teď když si čtu různý jiný kouzla, tak sem fakt nakousnutej skoro změnit názor. Resp. jako jo a ne. Na jednu stranu ok, jako prvo-levelový kouzlo to očividně takhle mimo neni, ale prostě to Tvoje řešení vůči popisu toho kouzla... :/ Jako čim víc to pitváme, tím víc unhappy z tohodle kouzla sem a tím víc ho mám za fakt mizerně napsaný.
EDIT: on a second thought... ve skutečnosti ne, protože Sugesce má vlastní specifickou limitaci že to co sugeruješ "musí znít rozumně", zatímco Příkazem můžeš provádět psí kusy (a navíc se příkaz nepočítá za zmámení). Takže ano, Příkaz jak ho popisuješ by byl za mě na 2. stupni v pohodě. /EDIT
Šaman píše:
To kouzlo má potenciál rozbít svět
no tak to bych zas tak moc nehrotil... přecejen to je jeden jednoduchej příkaz, cíl si je vědom toho, že byl očarován (dovysvětlení Mike Maerlse osobně - platí i pro sugesci a další podobná kouzla) a pokud to v tom světě bude častější, tak si lidé budou vědomi toho, že to jde, a budou pro to nastavené mantinely (v etiketě i právu).
Taky nezapomínej, že:
a) ta akce se musí vejít do 6 vteřin. Jakože za 6 vteřin se Ti moc nevyzpovídám. Pokud přikášeš "Přiznej", tak se obratem můžu hájit tim že si mě donutil se přiznat, i když sem nevinej. Atd.
b) jak píše Log, narazíš na souboj kreativity (což... nevim jak moc je cool samo o sobě, teda). Viz Tyrion a jeho mnohá přiznání před soudem v Orlím hnízdě, kde přiznal všechno, jen ne to, co Catelyn s Lysou chtěly.
Plus samozřejmě nezapomínej, že základním DnD světem není tradičně dračákovská obdoba Evropského středověku, ale Forgotteny (Greyhawk... přinejmenším Dragonlance, ale z druhé strany taky Spelljammer a Eberron...)
Šaman píše:
Imho musí cíl příkaz slyšet a rozumět mu.
No... právě, že to u toho kouzla neni uvedený (narozdíl od jinejch, u nichž to uvedený je). Je tam uvedený, že cíl musíš vidět a že musí rozumět Tvému jazyku, takže nejspíš jde jen o opomenutí, ale víš, jak fungují opomenutí a rule-lawyering, že jo?
Šaman píše:
Alchymista manipuluje s nějakou nebezpečnou látkou, typicky výbušninou? Ten by to měl asi přehodit, ale kdyby ne - PUSŤ.
nope, cíl neudělá nic, čím by si ublížil.
(zde, viz post #2, je určitá nejasnost ohledně toho z čího pohledu to je posuzováno - zda jde o vědomost cíle, vědomost sesilatele nebo vědomost entity, která knězi magickou moc poskytuje - což je extra důležité z hlediska dalších možných exploitů)
Šaman píše:
Další otázka pak je, jestli při příkazu SVLÉKNI! si mohu svléknout jen rukavici, nebo musím celé kolo strávit svlékaním všeho co stihnu.
To... je právě hodně velkej problém tohodle kouzla.
Z jeho popisu vyplývá, že by mohlo stačit svléknout jen jednu část oblečení. Z uvedených příkladů nicméně vyplývá opak (typicky "upusť" o kterém se tu bavíme explicitně říká, že upustíš vše, co držíš - což je přesně to "rozšíření působnosti kouzla", na které sem nadával ve svém předchozím postu).
EDIT: zvratná zájmena to zdánlivě řeší - "svlékni se" - jenže vlastně ne, protože sundat si košili (nebo šaty bez spodničky) ten příkaz co do doslovnosti naplní taky. /EDIT
LokiB píše:
nemám zkušenost s tím, že by měli problém gamisti s kreativníma hráčema. Problém podle mě mívali příčetní hráči s powergamerama, protože powergameři se snažili "získat nějakou výhodu z jakékoli možnosti pravidel".
To co sem popisoval já nebyly problémy hráčů mezi sebou ve skupině, ale problémy designerů to kouzlo vyvážit v situaci, kdy s ním dva různé typy hráčů (které se mohou potkat v rámci jedné skupiny, ale nemusí a můžeš mít skupiny jen jednoho nebo druhého typu) zacházejí diametrálně odlišně - první typ ho bere doslovně a jen v přímočarém kontextu, druhý typ okamžitě zatouží testovat hranice kreativních možností. Pro první typ to je sotva jedničkové kouzlo, pro druhý tak trojkové... a teď co s ním. Uděláš jedničkové a doházíš na to hromady záplatovejch omezení... a si tam, kde sme.
Problém příčetnejch hráčů s rule-lawyering munchkinama je u těhle kouzel ještě úplně jiná kapitola problému, té si sem samozřejmě vědomej, ale vůbec sem jí radši ani neotevíral.
LokiB píše:
jak se staví společnost ke kouzelníkům, kteří rozhazují na potkání Rozkazy
Ke klerikům nebo paladinům.
Jen aby v tom byl pořádek :)