Kultura

8.10.2020 23:02 - Jerson
I když tohle téma se DH týká, protože konverguje k hernímu stylu, kdy PJ připraví příběh, a pak jím hráče více či méně přímočaře protáhne, tak to tady asi nevyřešíme (jako obvykle).
8.10.2020 23:03 - Corny
Malkav: Ty jo, a to by bylo úplně super, kdyby bylo nějaký fajn místo, na kterém by si to ten nováček mohl přečíst ty tajemné bájné techniky. Třeba v pravidlech pro PJ by to bylo docela cool.

malkav píše:
Zkus se smířit s tím, že prostě někomu nevadí to, co tobě a že nevnímá hru stejně jako ty ;)

Každopádně chápu, že někomu nevadí to co mě a někdo nevnímá hru jako já...o tom tu ale z mé strany ostatně nikdy nebyla žádná diskuze. Kdokoliv si může libovat v čemkoliv se mu zachce. Jestli se mu líbí, když mu věší GM bulíky na nos, to je jeho problém. Někomu se třeba může líbit, když ho GM během hry hladí ve vlasech a šeptá mu sladké nesmysly. Nesoudím je. O tom co se komu subjektivně líbí tu ale vesměs není řeč.
On je trochu rozdíl mezi "Hráčům se tohle líbí" (což je ale ostatně krajně absurdní pohled na praktiky spočívající z principu v tom, že hráči lžu a vůbec by nemá přehled o tom, jak to ve skutečnosti je/bylo/bude) a "Je dobré takto řešit problémy". "Líbí se to hráčům" není ultimátní měřítko kvality (když bude v pravidlech napsáno "GM pravidelně kupuje Pizzu", hráčům se to taky určitě bude líbit), i z důvodů, který zmínil Log.
8.10.2020 23:16 - Gurney
Malkav: Sry, ale to jsou všechno takové relativistické kecy o ničem. Prostě a jednoduše spousta GMů umí vést zábavnou hru pro lidi bez ohledu na to, jestli jim vadí nebo nevadí podrazy doporučované v DrD PPJ. Jiní to neumí, protože nic jiného než trapné bossování z PPJ neznají. Nějaké zavrženíhodnost (wtf, to jsi vyhrabal kde a hlavně proč?) s tím nemá co dělat, stejně jako s tím nemá co dělat, že všechno se nedá domyslet do posledního detailu (Nedá. A co?)
8.10.2020 23:44 - malkav
Corny, Gurney: No měl jsem tu něco rozepsané, ale už bych jen roztáčel kolečko o tom, jak kdo co myslel a jak kdo co pochopil. Vyjádřil jsem se k jednomu konkrétnímu tvrzení a pak jsem upřesnil proč si myslím, že je můj příspěvek dezinterpretován. Víc k tomu nemám co říct. Poznámky o pizze a bossingu nechám bez reakce, když dovolíte ;)
9.10.2020 04:57 - Colombo
Můj názor:

1. Problém je to, že DrD atp. nemá možnost "selhání kupředu", i.e., selhání mechanicky nijak neposouvá hru. Selhání sice stále může změnit situaci, ale jen pokud je to zakotvené příběhově a to pak vyžaduje dobrého gamemastera. Mechanicky ovšem tyhle pravidla, pokud vím, žádnou takovou mechaniku nedávají.

2. Kočka by byla fajn řešení, kdyby byla předpřipravená a daná jako vodítko. Mňoukající kočka opodál, nějaké to, že každý kouzelník má familiára, a socha kouzelníka s kočkama -- známý milovník koček npř.

Jinak je to je Deus Ex Machina která nedává smysl. Stejně tak by mohl GM říct že se objevil portál do pekel a všichni umřeli.

Představte si jak by Lone Wolf gamebooky vypadaly, kdyby tam bylo "Hoď si 1k6. Pokud ti padne 6, pokračuj na 256. Pokud ne, můžeš to zkusit znova nebo se vrátit na 12." To moc sranda není. Místo toho Lone Wolf má většinou věci stylem: buď úspěch, nebo komplikace. Komplikace buď pošlou Lone Wolfa na jiné místo, nebo mu seberou itemy/životy a pak pokračuje jako normálně.
9.10.2020 06:48 - efram
Gurney

Falešné dilema to rozhodně neni. Leda by x postu zde na d20 bylo falesnych. Pac ten priklad dvou zpusobu vedeni hry vychazi ze zdejsich diskusi.

Nazyvat poznamky drd doporucovanymi podrazy je tak krasne bojovne detinske. Si predstavuju toho Klimu a spol s jakou zakernosti skodit hracum to tam dal. Jeste dnes kdyz si da sklenicku vina tak se tomu dabelsky smeje. No nic uzij si svou svatou valku :) /0. Pouzit slova jako bossovani atd. Doporucuju trezalku.
9.10.2020 07:55 - Lethrendis
Colombo: Částečně souhlasím, ale taky ne zcela. Může se stát, že to nevyhovuje, dokonce ani když je to pravidlově pokryté. SR6 umí test interpretova tak, že vyjde, ale zároveň s komplikacemi. Raději převyprávím ten svůj případ s deckerem celý, aby mě někdo neosočil, že tomu nerozumím. Volně parafrázu, je to cca 2 měsíce zpátky:

Postava chce falešným příkazem otevřít zámek chráněný nepříliš silnou sítí. Nemám to připravené, improvizuju. SR6 při průniku do sítě vyžaduje hody. Nechci ale, aby se hra zdržovala na prkotinách, takže říkám: "Jo, tohle by pro Tebe neměl být problém, kdybys to přece jen neprohodil, tak se tam dostaneš taky, jenom třeba v rychlosti uděláš nějakou chybu a bude to trvat o dost dýl, možná se pak budete muset schovávat před bezpečáky."

V tu chvíli se hráč zarazil a říká: "Hele, není tohle blbost? Když je to tak snadný a stejně se tam dostanu, tak proč to vůbec házet? Mám hafo času, takže to udělám v klidu a pečlivě, no stres."

Byla to prkotina, takže jsem to vzal a nechal ho projít bez hodu. Když jsem pak zpětně hru analyzoval, došel jsem k tomu, že jsem to na jednu stranu špatně zadal, když jsem mu nedal hrozbu opravdových problémů, měl jsem stanovit pro neúspěch něco horšího než jen zdržení i kvůli možnosti částečného úspěchu a kritického glitche a zároveň jsme oba zapomněli na možnost v takovém testu koupit automatické úspěchy a neházet.

Odpovídal jsem na Aegnora, který navrhl možnost stanovovat testy tak, aby neúspěch nezabil příběh. I to má ale své mouchy. Kdybych to měl generalizovat: I když se snažíte otevírat neúspěchem jiné možnosti, může to vést taky k potížím a k devalvaci samotných hodů.

Což je odbočka odbočky od tématu tohohle chatu, takže už s tím končím.
9.10.2020 09:07 - sq
Jerson, recenze fajn, jen mi připadá, jakoby ti v průběhu psaní došla síla a chuť.Protože je tam spousta dalších věcí, které by stály za to zmínit a text působí tak nějak nedokončeně :-) Já to chápu, já chtěl také recenzovat, ale po první a4 poznámek jsem to vzdal a dám jen malé shrnutí na rpgforum.
9.10.2020 09:11 - Log 1=0
efram píše:
Leda by x postu zde na d20 bylo falesnych.

Nebo jsi je možná špatně pochopil. To se přece mohlo stát, ne? Protože jsi dost možná jediný, kdo tu četl to, co ty.
efram píše:
Nazyvat poznamky drd doporucovanymi podrazy

Nebo pan Klíma RPG znal jen krátce, neměl možnost ty věci s nikým konzultovat, a tak mu přišlo pár hovadin jako něco, co je dobré a funkční, i když není.
Lethrendis píše:
Může se stát, že to nevyhovuje, dokonce ani když je to pravidlově pokryté.

Hele, já tvého hráče neznám, možná mu to fakt nevyhovuje, co já vím. Ale ten příklad neříká nic o tom, že mu nevyhovuje úspěch za cenu, ale že jsi tu cenu nastavil tak, že mu přišlo lepší ji akceptovat, než se jí zkoušet vyhnout (pokud to vyhnutí představuje riziko, je to jen logické).
9.10.2020 09:12 - Corny
Efram asi žije v nějakém světě kreslených pohádek, kde podraží a lžou jen klišé zlosini v černých kápích a varhany uprostřed temného salonku...nebo je nějaké obtížné si představit, že lhát a podvádět může třeba i někdo omylem nebo s dobrým úmyslem?

Colombo: Já ti nevím, mě přijde, že DrD je dost GM centrická hra na to, abys měl ve své GM pravomoci si s těmi výsledky docela hrát a mohl třeba říct, že neúspěch hodu znamená nějakou zajímavější komplikaci, než jen že se ti to nepovedlo. Ale jestli to myslíš tak, že ti v tom ten systém nijak nepomůže, tak to máš asi pravdu. Default s tím asi každopádně v podstatě nepočítá.

Lethrendis píše:
Postava chce falešným příkazem otevřít zámek chráněný nepříliš silnou sítí. Nemám to připravené, improvizuju. SR6 při průniku do sítě vyžaduje hody. Nechci ale, aby se hra zdržovala na prkotinách, takže říkám: "Jo, tohle by pro Tebe neměl být problém, kdybys to přece jen neprohodil, tak se tam dostaneš taky, jenom třeba v rychlosti uděláš nějakou chybu a bude to trvat o dost dýl, možná se pak budete muset schovávat před bezpečáky."

V tu chvíli se hráč zarazil a říká: "Hele, není tohle blbost? Když je to tak snadný a stejně se tam dostanu, tak proč to vůbec házet? Mám hafo času, takže to udělám v klidu a pečlivě, no stres."

Asi moc nechápu, proč řekneš hráči "Když to nehodíš, tak uspěješ, ale bude ti to trvat dlouho s čímž jsou spojené komplikace XY" a pak když ti řekne "Tak já si nebudu házet a prostě si dám na čas" že pak na něj teda nepustíš ty komplikace, co jsi předtím docela jasně avizoval. To mi nepřijde jako chyba systematická, ale spíš že jsi jim řekl komplikace, které jsi je pak nechal odignorovat. Nebo jsem to nepochopil, ty komplikace přišly a pak asi nějak nevidím problém...
9.10.2020 09:22 - Jerson
sq píše:
Jerson, recenze fajn, jen mi připadá, jakoby ti v průběhu psaní došla síla a chuť.Protože je tam spousta dalších věcí, které by stály za to zmínit a text působí tak nějak nedokončeně :-) Já to chápu, já chtěl také recenzovat, ale po první a4 poznámek jsem to vzdal a dám jen malé shrnutí na rpgforum.

Ano, naprosto přesně - trvalo mi to téměř celý den, a i když bych mohl rozebrat ještě hromadu detailů, už jsem na to neměl sílu. Zcela upřímně, čtení DH je strašná otrava a musel jsem se k tomu nutit, to i ten Dračák byla větší zábava (eh, tedy ne - byl kratší, takže mi síly nedošly tak rychle.)

Navíc i tak mi ta recenze přijde dlouhá. Možná si nechám rozbor nesmyslů raději na video.
9.10.2020 11:35 - efram
Log 1=0 + Corny

jasně a nebo je to celé úplně jinak a za vším stojí ilumináti a sérum pravdy světa tu rozdáváte jen vy :)

Ten tvůj úryvek Corny je hodně dojemný, ale přijde mi, že to spíš hodně zkresleně a divně vidíte vy. Temné, vražedné, ponuré a života chuť beroucí scény prožíváte spíš vy :)
9.10.2020 11:43 - sirien
Lethrendis píše:
I to má ale své mouchy

Jakože pokud "není to magické řešení všeho" je moucha, tak asi ano.

Jinak mi to zní že sis řekl o hod tam, kde hod nebyl potřeba a nastavil si k němu ne úplně zajímavou pozici.

sq píše:
jakoby ti v průběhu psaní došla síla a chuť.

To se může stát. Fakt špatné věci kde nemáš moc co balancovat a jen jedeš rant nekončící kritiky se z mojí zkušenosti nerecenzují moc dobře.

Pamatuju si když sem psal recenzi DrD II, zde sem jí psal nekonečně dlouho a musel sem jí několikrát přepisovat, protože mi vždycky někde došel dech a z toho textu to pak bylo hrozně cítit. Popravdě ono to je poznat i z té finální verze.


Jakože koluje legenda o tom jak hrozně rád věci kritizuju a že sem si tu recenzi musel hrozně užít, ale jako ne a takhle to moc nefunguje - trefit se do něčeho fakt špatnýho v diskusi v kontextu je jedna věc, ale psát o tom pak ucelený text co má hlavu a patu a nějaké hodnotné sdělení pro čtenáře je něco dost jiného. Tipuju, že to Jerson bude mít podobně.

Log 1=0 píše:
pan Klíma

Martin, pokud se nepletu.
9.10.2020 11:56 - RapierCZ
Jerson píše:
že autor bez upozornění video smazal a přesunul ke Strangers mě nepotěšilo, ačkoliv to z marketingového hlediska chápu.
Radost z toho nemám především proto, že jsem tam napsal poměrně dlouhou odpověď místo abych se pozdě v noci věnoval spánku. Na YT je odpověď.
9.10.2020 12:00 - Jerson
Příručka pro hráče ještě šla, tam byl mix divných věcí a zajímavých pojetí ještě v pohodě. Ale rady pro PJ, to bylo opravdu o dvě třídy horší, a ta tabulka to nakonec dorazila. Což mi připomíná, že ještě musím odpovědět na komentář pod videm o nastavení náročností při průniku do Vorpalovy věže.

Jo, a dostal jsem i komentář od Tiruse (autora DH), vadí mu, když reaguju na doporučování DH pro nováčky. Tak nevím. Když bych byl automechanik a viděl začátečníka, jak leze do auta, o kterém vím, že má silný motor, slabé brzdy a tuhé řízení, tak mu taky řeknu, ať do toho neleze, že je to pro lidi, kteří mají lehkou nohu na plynu, umí dupat na brzdy a nebojí se rvát volant opravdu tvrdě, aby auto dostali tam kam potřebují.

Bohužel to doporučují lidé, kteří hráli betaverzi, dost možná s někým z autorů, případně mají za sebou jedno herní sezení, takže to vypadá na super systém. A samozřejmě že ti, kteří moc šlápli na plyn a rozmlátili se o strom o tom těžko napíšou.
9.10.2020 12:01 - Jerson
Jerson píše:
Což mi připomíná, že ještě musím odpovědět na komentář pod videm o nastavení náročností při průniku do Vorpalovy věže.

RapierCZ píše:
Na YT je odpověď.

Tak tohle byla krásná ukázka telepatie :-)
9.10.2020 12:05 - Corny
Jo no, jen proto, že bych rád, aby hráči ve hrách spolu jednali na rovinu a že by bylo fajn, kdyby pravidla pro PJ tohle nějak reflektovala a nedoporučovala docela špatné praktiky, tak zřejmě vidím svět jako temné místo, kde nikomu nejde věřit a život je nekonečné utrpení (◔_◔)
9.10.2020 12:38 - Jerson
Dám ten text i sem, protože je to celkem poučné čtení:

RapierCZ - Pavel Ondruch píše:
Jako PJ (vypravěč chcete-li) se rozhodneš jak vypadá Vorpalova věž (jasné je jen: 3 patra, okno nahoře, 15 sáhů = metrů k oknu), fantazii se meze nekladou. Řekněme že se rozhodneš že věž je postavena z neopracovaného kamene, takového který není z venkovní strany přesně zarovnán a různě přesahuje. Jinými slovy všude je relativně dost výstupků po kterých se šikovný zloděj (hraničář, bojovník, prostě někdo kdo je obratný a silný zároveň) může zachytit, nebo kde může položit špičku nohy. Na pohled bytelné dubové dveře bude přirozeně těžší vyrazit (navíc chráněné kouzlem). Tato část věže je logicky nejvíc zabezpečená, protože je nejlépe přístupná. Tedy bych zvolil velmi těžkou obtížnost s cílovým číslem 15.
Dle tabulky obtížnosti akcí se rozhodneš, že vylézt těch 15 sáhů bude středně obtížné pro postavu s patřičnou dovedností, dejme tomu cílové číslo 9 na samé hranici střední obtížnosti, protože až tak triviální lezení po stěnách není. Nejspíš bych rozdělil lezení na 3 úseky po 5 sázích aby to mělo patřičnou dávku napětí (adrenalinu) a akci nebylo možno dokončit jedním hodem. Pokud by během lezení postava hodila o jedna méně než je cílové číslo uznal bych to nejspíš s popisem, že postavě ujela noha nebo se nezachytila pevně rukou a tudíž spadla o sáh dolů. Pokud by během lezení hodila výrazně méně než je cílové číslo nechal bych ji spadnou se všemi důsledky co z toho plynou. Nikde není řečeno, že postava nemůže akci opakovat vícekrát dokud neuspěje, třeba i s časovým odstupem pro nabrání nových sil. Podobnou logiku bych aplikoval na ostatní body.

PS: dle pravidel má bohužel zloděj schopnost lezení až od druhé úrovně. V tomto případě bych možná snížil cílové číslo na 7-8 (stále středně těžké) a dovolil bych lezení jakékoliv postavě s dovedností akrobacie.

Jako alfa & beta tester nemám u sebe finální verzi pravidel, takže vše co píšu vychází z beta verze.

Je ale pravda, že nejsem začínající PJ nebo hráč. Ve vzdálené minulosti jsem hrál DrD 1.6, D&D 3 nebo 4 edici? už nevím, Shadowrun 2nd edici, zcela výjimečně GURPs, a trochu jsem koketoval s Vampire The Masquerade. V Shadowrunu obvykle jako game master (Shadowrun byl vůbec můj nejoblíbenější herní systém), v DrD občas jako PJ. Ovšem to už je hodně, opravdu hodně let zpět.

V DH jsem vedl jen dvakrát hru dle jednoho turnajového dobrodružství v otevřené krajině (což je peklo, respektive výzva i pro bývalého hráče/vypravěče), které se mi osobně úplně nelíbilo, protože mapa neobsahovala měřítko vzdáleností + popis příběhu a jak vést hru byl hodně vágní, dovolím si říci (i jako nadšenec do DH) takřka nepoužitelný.
Bývat to vědět dopředu co mě čeká (na výběr dobrodružství jsem měl sotva pár minut), zvolím jiné dobrodružství odehrávající se spíše na menší ploše, ideálně v rámci jednoho města nebo vesnice a okolí kde je jednodušší popsat město, ulice, stoky apod, než popisovat cestu pustou plání, hvozdem a jízdu vorem po řece tak aby to bylo poutavé, stále napínavé a lehce adrenalinové, tedy pokud nechceš přeskakovat stylem: tak jo jdete z města do jedné z vesnic na obzoru, jste tam. atd. Speciálně u tohoto dobrodružství jsem si sáhl na vypravěčovo dno a musel hodně improvizovat abych hráče udržel v napětí cestou a zároveň popis nebyl stylem, jdete po cestě, jdete hvozdem, překročíte řeku, apod... chtěl to hrát více jako přežití v divočině aby se postavy ukázaly čeho jsou skutečně schopni. Min. nápovědy, obsáhlý popis prostředí a hráči starej se, přemýšlej.....hráčům to dělalo očividně větší potíže než mě jako vypravěči.

Takže ano, zopakuji to znovu, DH není ideální. Vlastně na rpgforum jsem se k luku a dalším věcem vyjádřil snad dostatečně. Chápu že někdo kdo papírové stolní RPG nikdy nehrál z toho může být zmaten. Nikdo neříká že DH je dokonalá, a co se týče herních mechanik (od hraní DrD u mě uplynulo cca 20+ let) jsem neměl žádný problém si naházet postavu, vybrat dovednosti, pochopit poměrně dost inovativní soubojový systém (viz. adrenalin, bojové triky, apod. hrál jsem válečníka) a dostat se do hry velmi rychle. Jistě dělali jsem bez autora pravidel při hraní chyby ale vcelku nám to šlo.


A moje reakce:
Díky za ta čísla, je zajímavé je porovnat s čísly z pravidel. Kouzlo zamykající dveře má náročnost 6 + X (množství použité many), takže na nebezpečnost 15 je to 9 many - pro 130letého čaroděje úplné nic, čekal bych mnohem víc. Nicméně i tak to stačí na to, aby se žádná z připravených postav prakticky nemohla dostat dovnitř silou. Ale jaká bude náročnost odemknutí zlodějem? Když se pokusí šplhat, tak s obratností +4 a atletikou (která se podle autora na šplhání nedá použít, i když text mluví jinak) jsou to tři hody, při kterých musí hodit 6+, což je jen 12,5% šance, a tedy podobný výsledek, jako kdyby musel hodit 10. Takže tímto svým rozhodnutím jsi z úkolu s náročností 9 udělal úkol jakoby s náročností 13, aniž sis to uvědomil. Dokonce i kdyby zloděj mohl použít atletiku a měl tedy základ 7 (+4 + 3), má jen 50% (přesněji 51,2%) šanci na úspěch - a to je nejlepší možný zloděj na 1. úrovni. O opakování akce pravidla mluví, že se mají použít předchozí výsledek, ale je to jedno - při neúspěchu pád dejme tomu z 10 metrů znamená zranění za 5k6, tedy 5 - 30 životů (průměrně 18), to je pro prvolelelovou postavu celkem slušně smrtící a při neznalosti náročnosti do toho hráč určitě podruhé nepůjde.

Tedy nastavením svých čísel jsi - jako alfa a betatester - docela slušně zkomplikoval průnik skupiny do věže, pokud nebude mít štěstí, nebo nebude dveře vyrážet tak dlouho, až jim to nakonec padne. Ještě je možnost odemknout dveře, ale na to má zloděj jen jeden pokus. Celkově je velmi dobrá šance, že se skupina optimalizovaných postav do věže vůbec nedostane - tedy pokud kouzelník nebude mít teleport, pak všechno tohle odpadá. Jen se nejspíše nedostanou ven, protože mu dojde mana a dveře stejně neotevřou.

Pořád si myslím - a tvůj příspěvek mě v tom spíše utvrzuje - že DH je pro začínající hráče (tedy PJje) nevhodná.
9.10.2020 12:45 - RapierCZ
Jerson píše:
Bohužel to doporučují lidé, kteří hráli betaverzi, dost možná s někým z autorů, případně mají za sebou jedno herní sezení, takže to vypadá na super systém. A samozřejmě že ti, kteří moc šlápli na plyn a rozmlátili se o strom o tom těžko napíšou.


Tak dobře, s Tirusem jsme osobně jsme hráli alfu a betu asi 5-6 sezení, pak už sami cca stejný počet. Jak už jsem psal na YT, hra není dokonalá a řada věcí v pravidlech co jsme měli k dispozici nebyla zcela bez chyb, respektive byly tam nejasnosti, které jsme se snažili společně vychytat.
VIP finální verzi nemám ale dle FB už brzy dostanu. I přesto že beta nebyla dokonalá, hra nás bavila a určitě bychom ji doporučili už jen kvůli rozšířené herní komunity.

Skoro se vsadím že DH bude hrát v CR/SR více lidí než všechny ostatní herní systémy. Překlad DnD neboli Jeskyně a Draci to nezmění. Lidi co chtějí hrát DnD už ho stejně hrají, CZ překlady existují. Možná ne dokonalé ale pro hru zcela dostačující.

----------------

Mimochodem SKAVEN by si mohl udělat na fantasy shopu pořádek. Uvádět v sekci České hry na hrdiny: Zapovězené Země a Lone Wolf není fér vůči ryze českým produktům které mají mnohem omezenější zdroje. Férové by bylo přidat sekci: Zahraniční hry na hrdiny přeložené do češtiny.

BTW: koupím si ZZ i LW už jen z nostalgie ke gamebookům a ty ZZ čistě pro porovnání jak vypadá moderní systém který Skaven tak moc vychvaluje. Od LW nečekám žádný zázrak (ačkoliv ten svět mám opravdu rád ze svých vzpomínek), ZZ by mohly být lepší.
9.10.2020 12:45 - Lethrendis
Corny: Normálně trvá ta matrixová akce jedno bojové kolo. Ale dál už se v tom fakt nechci přehrabovat.

Pointa mého exposé byla v tom, že i kdyby to udělal onen zmíněný PJ nějak jinak, klidně podle rad tady, také by to mohlo dopadnou špatně. Nebo dobře. Takže ho shazovat za to, že by to nezahrál tak, jak by se líbilo ve vašem pojetí je... no, minimálně nefér.

Jediné skutečně důležité kritérium, kterým musí svůj výkon poměřovat, je zábava lidí v jeho partě.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24230217933655 secREMOTE_IP: 100.24.122.117