Kultura

10.10.2020 13:11 - PetrH
LokiB: dodal bych ještě jeden důležitý cíl DH (tak jak jej deklamovala). Přinést znovu fyzicky tištěná pravidla "drd" like hry v češtině legální cestou (neb podle autora již se nevydávají a nedají se sehnat - jsou na uložto "zdarma", ale ne ofiko).
Můj postřeh k + DH:
postava slabší ve své hlavní schopnosti se může v případě konfliktu či nouze uplatnit i jinak. Viz zdejší kouzelník silný jak běžný drd válečník. Takže autor DH se snaží odstranit limity z drd 1.6, takže že zbraně nelimitují povolání, ale atributy.
10.10.2020 13:55 - Šaman
Což mi zatím připadá jako největší praktický rozdíl mezi oDrD a DH. Pro drdko bylo ikonické, že kouzelník nemohl používat zbroj, ani vojenské zbraně. (To, že hůl dávala +2 do obrany a měla sílu slabšího meče, to už je věc jiná:).
10.10.2020 14:13 - LokiB
Začínat na první úrovni byl pro nás takový jako zážitek u fakt dlouhodobé kampaně. Že je to "od začátku". Tyhle jsme na první začínali.

Když jsme hráli minikampaň, na pár sezení, tak jsme neměli problém začínat "na vyšší úrovni". někdy na druhé, někdy na třetí, někdy na páté a někdy i třeba na vyšší než deváté.

Kde je DrD nejzajímavější ... pro mě to bylo tak na úrovních 9-12, možností už je spoustu, postava něco umí a vydrží, ale ještě to není přepálené a moc "über".
10.10.2020 14:16 - LokiB
PetrH: vyjmenovával jsem na dotaz rozdíly, cíle jsem nechal stranou :) ani je popravdě neznám. ale je to jistě zajímavé doplnění.

Šaman: ono tady může používat zbroj postava podle síly. Takže kouzelník se silou 9 si stejně jiné než lehkou zbroj neoblékne. Na střední zbroj je třeba síla s bonusem aspoň 0, na těžkou zbroj pak aspoň +2.
Takže ikonický elfí kouzelník s nízkou silou si oproti DrD moc nepomůže :)
10.10.2020 14:28 - Šaman
LokiB: (ad zbraně podle síly) Normálně se mi to moc nelíbí, ale když o tom tak přemýšlím, asi to není špatný nápad. Ten trpasličí kouzelník prostě bude napůl sekerník, napůl magič.
Vlastně to máme podobně, jen dosažené jinými nástroji (takže trpasličí kouzelník nemá stejnou paletu kouzel, jako elfí vrhač magických koulí, ale na svá kouzla má stále velkou pravděpodobnost úspěchu. A bude třeba battlemage - sekerník s magickými boosty, který má možnost třeba útoku pomocí elementů, což se občas hodí.)
10.10.2020 14:41 - LokiB
Šaman: to je určitě možné. Mě battlemágové (tedy ti, co mají kouzla jen na útok a obranu) moc neberou, proto jsem ho nestavěl, ale ta možnost je přímo v pravidlech. Vybere si obory Divoká magie a Ochranná magie a schopnost Rychlé kouzlení, a v pravidlech pro pokročilé pro něj bude specializace Bojový mág (tak je psáno v pravidlech).
10.10.2020 15:11 - sirien
Šaman píše:
Pro drdko bylo ikonické,

ou YEAH!

Pojďme se podívat, co úplně jiného od ostatních každý jeden fanoušek DrDo považuje za ikonickou záležitost, to je téma, co se vždycky setká s úspěchem.

Za mě to je jednoznačně kroll a kudůk. Bez krolla a kudůka nemůže žádnej nástupce DrDo uspět a bejt tim, co od toho lidi očekávaj, protože kroll a kudůk jsou naprostým srdcem a duší té hry. A hobití čich, samozřejmě.
10.10.2020 15:21 - Šaman
sirien: Ty máš nějaký kousavý týden. Teda, ještě víc kousavý, než obyčejně.

Kroll, kudůk, čich a ultrasluch samozřejmě jsou trademark oDrD. Ale ten systém na nich nestojí (a v DH jsou - jen lehce přefluffovaní do gnóma a obra, asi kvůli právům).

Zatímco striktní specializace postav podle povolání je myslím věc velmi systémová. Jestli DH toto omezení ruší, tak to je docela změna.


Jinak už jsem ji včera prolistoval. I ZZ. Obě knížky jsou pěkné, zas je po více než desíti letetech co koupit jako pravidla na "dračák". A prodávají se.
(DrD+, DrD2, Střepy, Fate - ani jedno se myslím neblíží klasickému DrD/DnD gameplayi. Takže, ač jsou to alternatvy pro ttRPG, tak nezaplňují díru, která na trhu byla.)
10.10.2020 16:07 - sirien
Šaman: nah, tentokrát si jen dělám srandu, ta včerejší jedovatost mě přešla :)

Jako... vesele pokračuj. Historie diskusí je plná lidí, co tvrdili, že právě to co na oDrD vidí oni je to nejvíc ikonické a určující - a toho jak se žádní dva tihle lidé nikdy na ničem neshodli. Ani na tom, co z toho vlastně je nebo není systémové. Ohledně toho jak kudůk není pro DrDo důležitý mají u sousedů celé dlouhé DrD remakeové diskuse (kvalitní čtení, velmi doporučuju na blížící se dlouhé zimní večery).

A z toho co tak sleduju bych se skoro vsadil, že autoři DH tu specializaci postav povoláním tak žhavě nevidí. Kdyby jo, tak by jí ve svém remakeu DrD určitě zachovali. I s nimi bys o tom určitě mohl vést nekonečné polemiky (vsadím se, že by došlo i na toho krolla a kudůka...)
10.10.2020 16:27 - LokiB
Sirien: ale v DH je specializace postav podle povolani. Uplne stejne jako v DND treba. Nebo ne?
10.10.2020 16:46 - Šaman
sirien píše:
Kdyby jo, tak by jí ve svém remakeu DrD určitě zachovali.

Na druhou stranu, ta specializace byla v některých případech na škodu. Třeba ten kouzelník v dungeon crawlu neměl objektivně moc co dělat, pokud musel šetři magy až bude potřeba. Ani když je nešetřil, na prvních úrovních si stejně zakouzlil občas pár blesků (teda, výhodnější, ale ještě méně záživné bylo kouzlit rychlost na hlavního dmg dealera) a jinak se jen schovával za družinou. Sociální interakce (ty by mu šly) v PPZ skoro nejsou, koneckonců stále jsme neopustili podzemí.

Možnost třeba být sekundární střelec, nebo dokonce záložní kontantní bojovník výrazně rozšiřuje škalu činností, které může kouzelník dělat, když nechce během tří kol vypálit všech svých 10 magů… a pak jen koukat jak ostatní hrajou.

Takže to zrušení omezení zbraní a zbrojí (a některých dovedností) v závislosti na povolání může být vědomé rozhodnutí a pokus o vyřešení některých DrD typických problémů.

(V DnD se dalo multiclassovat, takže mage a mage/thief byl velký rozdíl v herních možnostech postavy. To DrD neumožňovalo.)
10.10.2020 23:14 - Shako
Jersone, díky za recenzi - hodně jsem v tom cítil tvůj rukopis. ;-)
11.10.2020 10:25 - Gurney
Musím uznat, že snad až na část u lucích a dostřelech (kde trochu postrádám nějakou pointu), se Jerson v té recenzi zabývá fakt praktickou stránkou hry a stojí za přečtení, pokud někdo zvažuje si DH koupit.
11.10.2020 10:47 - Jerson
Děkuji. Na jednu stranu jsem se snažil, na druhou stranu jsem už neměl sílu pokračovat, aniž bych nerozebral DH na šroubky a zase by mi lidé psali, že se nimrám v pitomostech.

Gurney, pointa luků měla být, aby si je hráči představili jako opakovací pušky a tak k nim přistupovali. Aby si neřekli "hej, parta mrňousů s luky na půl kilometru? To jsme v cajku" a následně nezjistili, že je to gnómí bojové komando pro boj v nízké trávě s (dlouhými) reflexními luky a smrtícím dosahem 300 metrů.
A naopak že díky (ne)omezení použití zbraní lze z družiny už na první úrovni vytvořit střelecké družstvo.
11.10.2020 11:10 - Lethrendis
...a to mi něco připomnělo...
11.10.2020 11:44 - Gurney
Tak tvoje "rozebrat na šroubky" pro lidi zvyklé hrát rpgčka obvykle znamená "číst rpg pravidla, jako by to byl manuál k rozvodné skříni", takže je fajn, že ses toho převážně vyvaroval :)
11.10.2020 11:48 - Tronar
Gurney píše:
Já jsem nikdy nepotkal ani neslyšel o jediném člověku, který by měl v DrD vyzkoušenou hru na 20.+ úrovni. A ta zkušenost docela zajímala, třeba magitek v podobě lupičských klíčů je imho zrovna docela zajímavá myšlenka.


Drdold: 2 ruzne kampane/svety, pokazde z 1. az na 36. level. Plus dalsi, ktere jsme ukoncili nize.
DrD+: zatim nejvyssi je 14. level.
11.10.2020 11:50 - Tomislav
Teda tady je pekne vyostrena diskuze k systemu ktery je navrzeny jako lehounky upgrade 25 let stareho systemu (DrD) - mimochodem velmi podprumerneho uz v te dobe.

Diky Jersonovi za recenzi - myslim ze byl na DH jeste velmi mirny. Pravidla jsem cetl - jsou strasna (viz. diskuze zde a clanek ale je toho mnohem vic). V dobe Pathfinder dvojek a DnD 5e tohle pusobi jako neprijemna nocni mura z casu davno minulych.

Chvalim snahu autor prijit s novou papirovou verzi ryze ceske hry ale bohuzel se zaradili do zastupu tech nepovedenych DrD klonu - spolu s DrD+ a DrD2. Skoda. Dalsi promarnena prilezitost.
11.10.2020 21:51 - Gurney
Tronar: Husté, respekt. Dělám si první čárku.
14.10.2020 10:55 - MáloMocný
Jsem zvědav jak moc DH bude, podle "odborných" prognóz, další nepovedený DrD klon. Nějak se zapomíná na komunitu. A nemyslím komunitu nerdů...
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.25276184082031 secREMOTE_IP: 34.234.207.100