Kultura

10.10.2020 00:06 - Tarfill
Rád bych přidal k uvedeným vypíchnutým bojovým podivnostem z recenze další perlu:

- bojové triky válečníků jsou evidentně inspirovány DnD, kde si dva soupeři v určitém bojovém konfliktu proti sobě házejí na ověření síly nebo obratnosti, podle toho co si jako obránce zvolíte. Což je fajn, protože některý bojovník je silnější a některý obratnější, takže fikčně se dá krásně představit, jak se z daného útoku vyprostí.
V pravidlech DH toto ale zřejmě pochopili po svém, protože u těchto bojových konfliktů dali plošné použití síly pouze proti obratnosti soupeře, tedy že si nemůžete vybrat jakou vlastnost použijete.

Na první pohled to může vypadat nevinně. Ale pak se objeví situace, kdy prostý hobití bojovník se silou 14 klidně na zemi udrží obra se silou 20, protože obr si v konfliktu musí házet na obratnost, ve které je úplně marnej, i když by v reálu hobita prostě v klidu odhodil a pokračoval v souboji... což mě osobně přijde jako pravidlovej fail.
Ještě to hodlám konzultovat s autorem, jestli je to skutečně úmysl nebo chyba, ale spíš věřím, že úmysl.
Takže pozor nejen u dostřelu luků...
10.10.2020 00:08 - sirien
foxthetox píše:
zkusili rozjet 5e. Bohuzel to na ne bylo moc prekombeny

Tak ze zájmu - čím a v jakém směru? (Nechci s tim polemizovat, jen mě to fakt zajímá.)

foxthetox píše:
taky jim byl proti srsti system pozic kouzel misto many?

V Essentials Kit (poslední verze DnD 5e začátečnických pravidel) to myslím neni, ale ve full DMG je popsané jak spell sloty změnit na manu. TADY

(Jinak jestli chceš řešit věci k DnD tak dej vědět a najdu nějakou lepší diskusi - jak sám píšeš, s recenzí DH to moc nesouvisí)

foxthetox píše:
V DH si vyberes par kouzel a nemas jich k dispozici 15 mezi kteryma muzes kazdej den prepinat.

Protože DH nemá nic takového jako je DnD Wizard (Kouzelník). Obdoba DH kouzelníka je (tipuju, nejspíš, z mé znalosti DrD...) v DnD spíš sorcerer (čaroděj).

Tohle je trochu složitější, ono to je někde mezi - resp. abys udělal v DnD DH kouzelníka, tak bys to asi stavěl jako DnD sorcerera, ale s trochu větším výběrem kouzel (což by byl house rule).

foxthetox píše:
Za tim jedem si stojim.

Tak na okraj - styl kterým ses to rozhodl dát najevo působí docela že ses s nadšením přidal. Ale to asi nemá smysl řešit.
10.10.2020 00:10 - Aki
Bohužel, kvůli tomu šílenému prodloužení tvorby pravidel, které měly vyjít už hrozně dávno, se samy pohřbily. Za tu dobu si Česko prošlo velkým dnd boomem a soutěžit s pátou edicí se všemi dodatky a homebrew je v tomhle bodě velice obtížný úkol.
Cením iniciativu vytvořit nová česká pravidla, ale mám pocit, že to bude hrát jen těch pár drd veteránů z nostalgie a na konci dne upadnou v zapomnění.
10.10.2020 02:23 - Jerson
Uvidíme, co současní zastánci DH budou hrát za 15 - 21 sezení, až jim dojdou pravidla.
10.10.2020 02:33 - Colombo
Coby, otočí mapu o 90 stupňů a budou to hrát znova.
10.10.2020 08:07 - Jerson
:-D
Škoda že s Kalmarovým polem tenhle trik fungovat nebude.
10.10.2020 08:52 - malkav
Jerson: Nemám ta pravidla načtená, kde bereš ten odhad počtu sezení? Svého času jsme podle DrD začátečníků hráli tuším cca. 5 let (to bylo ještě v dobách pravidelného hraní minimálně 1x týdně).
10.10.2020 09:54 - Jerson
V pravidlech je přímo napsáno, že rychlost přidělování zkušeností by měla být taková, aby se postava dostala na novou úroveň za tolik sezení (v délce 3-4 hodiny), kolik je její současná úroveň. Tedy počty zkušeností přidělované za jiné věci než zabití nepřítele tam nejsou ani naznačené, ale to je jedno. Za jedno. Sezení mají být postavy na 2. úrovni. Za další dvě sezení na 3. úrovni. Za 11 sezení celkem mají být na 5. úrovni, a za 16 sezení by měly přestoupit na 6. a případně si vybrat specializaci, ale pro to už pravidla chybí. Delší sezení se mají počítat jako dvě, alespoň tuším. Takže za čtyři měsíce hraní každý týden,, nebo dva měsíce hraní v délce 8 hodin týdně, už postavy nemají pravidla na další postup, i když pořád se můžou učit základní dovednosti a zvyšovat je do aleluja (což je ale k ničemu, když PJ bude úměrně tomu zvyšovat obtížnosti).
10.10.2020 10:11 - sirien
DH má mít 24 úrovní, jo? To je pokud počítám dobře 300 takových sezení? Tzn. 6 let hraní 1x každý týden? Tzn reálně tak 8 let?
10.10.2020 10:14 - Aegnor
Colombo píše:
Coby, otočí mapu o 90 stupňů a budou to hrát znova.

No jo, ale problém nejsou dobrodružství, problém jsou levely u postav. Takže musíš o 90° otočit deníky postav.
10.10.2020 10:51 - Corny
Colombo: Safra, to mě i upřímně rozesmálo :D

Jerson píše:
V pravidlech je přímo napsáno, že rychlost přidělování zkušeností by měla být taková, aby se postava dostala na novou úroveň za tolik sezení (v délce 3-4 hodiny), kolik je její současná úroveň.

Musím říct, že tohle by mi v těch pravidlech docela vadilo..moc mi to připomíná expení za "dostavení se na sezení", což já docela dost nesnáším. Ale asi bych musel vidět, jak je to tam napsaný a jak je na to kladen důraz.

Každopádně si moc nedovedu představit, že by mě DrD-style hra bavila dýl jak třeba dva roky v kuse (resp. mě tak rok nanejvýše, ale s trochou rezervy; a nemyslím jen z hlediska premisy, ale třeba bych chtěl i zkusit jinou postavu a tak).
10.10.2020 10:55 - Jerson
Cor y, důraz na to není kladen vůbec, přidělování XP je zcela Sle úvahy PJ bez jakékoliv návodné tabulky, takže zda dá za dobré řešení situace 10 nebo 2000 XP je zcela na něm.
Prostě klasika Dračák, jediné "jisté" XP jsou za zabití nestvůry.
10.10.2020 11:00 - sirien
Corny: tak to je individuální, a dost lidí to bude mít jinak. Mě spíš fascinuje že DH opakuje známý DrD nesmysl s expením které způsobí, že při jeho dodržování si horní půlku úrovní většina lidí nikdy nezahraje (aneb kolik lidí fakt hrálo DrD na 16. a vyšší úrovni? A kolik jich začlo na 1.? Ano, laser se jich nejde - ale dost menšina)
10.10.2020 11:06 - LokiB
sirien: jak by to expení bylo podle tebe lepší? aby to zároveň vyhovovalo těm, kteří moc expit nechtějí i těm, kteří chtějí. jedině nemít na to expící subsystém a dát to čistě "na dohodu"
10.10.2020 11:27 - sirien
Loki: přesně tak. Ideálně k tomu i popsat co se herně straně když to budeš dělat X a když Y.

Pokud udeláš hard wired expení, tak bys k tomu měl mít dobrej game design důvod, což DrD (DnD...) vlastně nikdy moc nemělo. A jak ukázaly průzkumy WotC nad DnD 5e, tak preference hráčů se v tomhle hodně liší.
10.10.2020 11:32 - Corny
Jerson: Jasně no... to já taky moc nemusím nechávat ty expy takhle na tom, jak se GM vyspí. Ale to už je spíš o preferencích, já bych si to s hráči asi nějak pevněji nastavil.

Sirien: Samozřejmě že to je individuální. Vím, že plno lidí má jisté XPení za sezení rádo, mě to přijde jako expení za účast (to už raději ty milestone, který nějak odrážení to dění ve hře).
Každopádně třeba já se na 16. úroveň nikdy pořádně nedostal. Mě vždycky přišlo, že DrD je nejzajímavější kolem 6. úrovně a většinou jsme dál jak k 10. nedošli. Přičemž mi vždycky přišlo na jednu stranu, že to je docela škoda, protože ty pravidla pro provolání byla v expertech docela cool (třeba Zloděj mi tam přišel docela zajímavý), ale zároveň na druhou stranu mi přišlo, že ta hra na tak velké levely už nebyla moc dobře nastavená. Takže bychom si asi zažili chvilku toho, že jsme supermani a pak by nás to přestalo bavit.

LokiB: Za mě je třeba lepší, když jsou ty hry prostě koncentrovanější. Raději ať ta hra je třeba stavěná na tak rok hraní a pak to nějak promícháme, než aby byla nastavená klidně až na 10 let hraní, kdy většina lidí nedojde ani do desetiny téhle délky. Případně aby sice počítala s tím, že to budeš hrát tak dlouho, ale většinu zajímavých milníků můžeš překročit už relativně rychle. Tj. že ta křivka růstu postav se spíš zplošťuje, než že by lineárně nebo dokonce exponenciálně rostla (aneb už relativně brzo je postava hodně drsná a pak se ten růst postupně zpomaluje).

Případně, když už bych nechtěl měnit levely a sílu postav a jen expení, tak tam dát víc variant nebo to udělat nějak jasně customizovatelné, viz Sirien. Případně i nějak upravit "co když hráči chtějí začínat jinde než na prvním levelu".
10.10.2020 11:34 - Regis
Byl by nekdo tak hodny a strucne mi tu shrnul hlavni rozdily mezi starym dracakem a DH? Osobne jsem zacinal na DrD 1.6 a opravdu jsem ten system mel rad, ale po te dobe a ozkouseni i jinych hernich systemu nechapu proc by se nekdo pokousel o vydani jen lehce upravenych pravidel. Nebo tam jsou nejake vetsi zmeny?
10.10.2020 11:38 - Tarfill
Jen tak btw.
jediný, co se mi líbilo na DrD+, byl systém získávání zkušenosti. Ten bych si klidně dokázal představit i u DH...

a Corny,
mě třeba systém růstu v rámci počtu sezení vyhovuje víc, než nějaké počítání stovek bodů...
10.10.2020 11:48 - LokiB
Regis: hmm, hlavní rozdíly?

Podle mě jsou to tyto:

* všechny postavy se rozvíjejí každou úroveň (nová schopnost povolání, nové dovednostní body k rozdělení, ...)

* zlepšování atributů - každé tři úrovně se zlepší o 1 bod dva atributy postavy

* dovednosti a ověřovací hody na ně v herních situacích jsou integrální součástí pravidel pro začátečníky

* mechanicky je to sjednoceno do dvou typů hodů: Dovednost (k10 + bonusy) a Útok/Obrana (k6+ + bonusy, ověření utoku proti obraně). takže při lezení na zeď si házíš stejný typ hodu jako při prohledávání, pokusu o seslání kouzla, vyrobení lektvaru, stopování atd.

* mechanika tvorby postavy umožňuje více kombinací rasa/povolání pro zábavné a hratelné postavy
10.10.2020 12:53 - Gurney
Tak abychom byli fér, někde na ENWorldu byl kdysi průzkum (anketa WotC nebo možná statistiky Roll20), kde počty lidí hrající v 5e postavu na 10. úrovní vycházel v součtu na cca 10-15% (kdyby to někdo dohledal, tak sem pls hoďte odkaz). A spousta retroklonů a D&D-like her tomu jde na ruku tím, že mají jen 10. levelů (zas na druhou stranu je ale fakt, že v takovém DCC nebo 13th Age jsou postavy 10. úrovně na srovnatelném power-levelu s 5e postavami 20. úrovně).

sirien píše:
A kolik jich začlo na 1.?

Můj osobní dojem je, že i DnDčkaři maj naopak až příliš často blok začít hrát na vyšší než první úrovni, byť mají někdy se smrtelností postav na první úrovni problém. U lidí, co hrají přímo DrD nevím, ale z těch, co přešli na DnD z DrDčka, je imho ten blok ještě o něco větší (příčítám to herní kultuře, ve které je tendence brát to spíš jako nezaslouženou odměnu od GMa hráčům, než prostě jako počáteční nastavení hry a power-levelu postav). Takže myslím, že většina.

Corny píše:
Každopádně třeba já se na 16. úroveň nikdy pořádně nedostal. Mě vždycky přišlo, že DrD je nejzajímavější kolem 6. úrovně a většinou jsme dál jak k 10. nedošli.

Já jsem nikdy nepotkal ani neslyšel o jediném člověku, který by měl v DrD vyzkoušenou hru na 20.+ úrovni. A ta zkušenost docela zajímala, třeba magitek v podobě lupičských klíčů je imho zrovna docela zajímavá myšlenka.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083801984786987 secREMOTE_IP: 44.197.114.92