sirien píše:
dodá to hru která fakt dobře funguje :)
A teď to myslím zcela bez ironie, kolik máš odehraných řádově soubojů v DnD 5E? S jakými postavami?
Já jich moc odehraných nemám (řádově desítky), a s málo postavama (vlastníma dvěma, něco jako GM), a ptám se i proto, že to na mě nijak úchvatně nepůsobilo.
Kdybys napsal, že funguje "dobře", tak nic nerozporuju. "Fakt dobře" ... nad tím přeci jen trochu mručím a zajímá mě, jestli je to ovlivněno tvým zážitkem s DnD 5E, ohlasy lidí, co to hrají, či prací na JaD.
Castello píše:
tak jsem to ještě jednou důkladně prošel a je tam opravdu, že za kolo jde využít nejvýše dvě krátké akce, jenom jsem to hledal někde "na více viditelném" místě.
Autoři DH bohužel nemají cit pro to, jak věci napsat pro uživatele pravidel přehledně.
Chybí jim zcela základy rozumného grafického designu, kde by jim někdo vysvětlil, proč a jak jsou některé informace důležité, a jak takové důležité informace dát do grafiky, aby to bylo pro uživatele přehledné, jasné, snadno k nalezení atd. :/
sirien píše:
Proč to rovnou neskipnout a nepřejít na DnD 5e
Hmm ... Obrana v DH (po vzoru DrD), je Aktivní nebo pasivní. A jsou podmínky, kdy se můžeš bránit aktivně a kdy ne (v závislosti na tom, cos dělal). To do hry dává nové taktické prvky, které 5E nemá. Těm, kterým 5E boj vyhovuje, to bude připadat zbytečné. Lidem z DrD prostředí ale často vadila ta "pasivita obrany" (protože feeling, i když stejných výsledků, co se týče šance na zásah, můžeš dosáhnout jak jinde správně říkáš, i bez házení a rozhodování obránce, které navíc zdržuje ... ale lidi z DrD to maj rádi, to je prostě fakt)
Takže odpověď je ... lidem, kteří hráli léta DrD a nepřešli na DnD, by boj z DnD nevyhovoval, protože mu chybí něco, co tam chtějí mít. Pro mě to už dneska taková výhoda není, ale byla leta, kdy jsem to viděl také tak.