Kultura

17.10.2020 00:32 - sirien
Aegnor: Loki má pravdu. Já jako autor sem třeba až obsesivní co do používání konzistentní terminologie. Jasně, něco napíšu nejasně protože mi unikne pohled/možný výklad někoho neznalého popř něco zapomenu vysvětlit protože mě nenapadne že to vlastně nikde není a být by mělo, ale to je něco jiného než tady kde je tatáž věc popsaná třikrát jiným způsobem. To je fakt buď absence řemeslného skillu nebo relikt skládání textů a last moment přepisování bez následného zahlazení. A btw tohle mají navíc ještě odchytat proofreadeři. Ale holt viz PEEPA a jeho seznam chyb a nejasností na 9 stránek - DH očividně stíhala termíny.
17.10.2020 00:32 - Aegnor
Loki: dobře, pardon, dopíšu k tomu, že je to pouze moje hypotéza, která nemusí mít nic společného s realitou.
17.10.2020 00:37 - LokiB
sirien: je to tak ... jen to ale není to autory a některými hráči chtěné DrD Next :) (já bych tomu 1.7 neříkal, protože ten rozdíl od 1.6 je za mě daleko větší než mezi 1.0 a 1.6)

hele, já popravdě moc nerozumím tomu, proč se autorský tým DH, který tomu věnoval rozhodně nemalé úsilí a prostředky, rozhodl zrovna pro DrD legacy se všemi nedostatky DrD. Já bych radši viděl nový systém (ne DnD), který bude v něčem z DrD vycházet, ale nebude mít tak blízko DrD souboják a nebude mít DrD kouzla a hlavně bude napsán srozumitelně, přehledně a user-friendly :))
17.10.2020 00:48 - sirien
Loki: a to já zase chápu, oni prostě mají rádi DrD. Ten souboják by teda zasloužil silnou revizi, ale ta kouzla - kdysi sem četl článek co za bohy nemůžu dohledat o tom, že DnD ve skutečnosti napříč edicemi definují kouzla, protože to jsou ikonické věci co tvoří lore té hry a její gaming konstantu - fireball je prostě všem známý a tvrdý argument, jedno jestli v ADnD, 3.5e nebo 5e. (I) Proto taky možná 4e nebyla přijata moc dobře a vlastně ani nepůsobí moc jako DnD. U DrD to bude totéž - DH jako aspirující nástupce prostě musí mít modré a jiné barevné blesky, neviditelnost, teleport (byť ho teda mohla aspoň trochu fixnout...) atd. Stejně jako familiary pro kouzelníka a psa pro hraničáře. Bez těhle věcí by to prostě nepůsobilo správně.

EDIT: což je taky důvod, proč DrDII nepůsobí "správně" a fanoušci DrDo ho spíš odmítli. Sice má krolla a kudůka, ale o těch to prostě neni (teda, je, ale chápeš...)
17.10.2020 01:02 - York
LokiB píše:
Já bych radši viděl nový systém (ne DnD), který bude v něčem z DrD vycházet, ale nebude mít tak blízko DrD souboják a nebude mít DrD kouzla a hlavně bude napsán srozumitelně, přehledně a user-friendly


To jsme dva. Snad se zadaří.


sirien píše:
Stejně jako familiary pro kouzelníka


Čéče kolem těch chodím jako kolem horký kaše a zatím jsem je tam nedal. Potíž totiž je, že kouzelníkovi peti jsou v DrD mnohem užitečnější a schopnější než hraničářův pes (telepatická komunikace na dálku, kouzla, havran lítá, ďáblík se teleportuje), takže kouzelníkův pet pak při hře těžce přebíjí hraničářova - navíc k tomu, že kouzla jsou obecně nejužitečnější sadou schopností s nejširšíma možnostma, takže kouzelník hraničáře přebíjí i sám o sobě. Nějak mi z toho pořád vychází, že aspoň část toho, co uměli kouzelníkovi familiáři, by měl umět hraničářskej pet, a kouzelník by se měl držet kouzel a nekonkurovat familiárem hraničáři.

edit: Respektive kouzelník samozřejmě mít klidně může, ale hráč by si ho měl pořídit, protože mu dokresluje postavu, nikoliv protože je to několik ultrasilnejch schopností v jedný a extra magenergie jako bonus.
2.11.2020 12:37 - Jerson
Na Discoru DH už řeší i obtížnou funkčnost soubojového systému, tedy že snadno lze obranu jedné postavy naboostovat tak, že bude téměř nezasažitelná. Odpověď je opět univerzální "PJ si to musí nastavit".
Já měl dojem, že útoky jsou o hodně větší než obrany, tak jsem to ani neřešil, ale zjevně to jde i naopak.
2.11.2020 12:54 - Aegnor
Tak já tam akorát zmínil to, že kombinace levných kvalitních zbrojí (rytířská, jakožto nejlepší a nejdražší zbroj, stojí cca 4x víc jak kožená zbroj*) a velkého rozsahu bonusů (žádná zbroj je 0, rytířská je +7) oproti ověření hodu na útok (háže se 1k6+) může vést k tomu, že PJ nebude vědět, jak nastavit bojová střetnutí.

*Fun fact - pokud úvodní dobrodružství splní družina 4 postav a najdou skrytý poklad, tak si jenom za to můžou dovolit koupit jednu rytířskou zbroj. :-)
2.11.2020 12:57 - LokiB
Jerson: jak už to u DrD bývá - většina postav má standardně obranu opravdu nízkou a šance na zásah je tak poměrně vysoká. To je dědictví DrD. Za mě hloupé dědictví a tenhle přístup mě nikdy moc nebavil.

Jsou cesty (ať už specifické pro povolání, nebo předměty/kouzly atd) jak si některé postavy mohou obranu v DH skutečně naboostovat vysoko. Ono asi budou obtížně zasažitelné běžnými postavami, ale jestli je tomu tak i u nebezpečných monster (drak a spol), hmm, nejsem si jistý.

Takže v tomto ohledu bych řekl, po přečtení pravidel, že DH nebude lepší než DrD ...

Aegnor píše:
*Fun fact - pokud úvodní dobrodružství splní družina 4 postav a najdou skrytý poklad, tak si jenom za to můžou dovolit koupit jednu rytířskou zbroj. :-)


To by vadilo u historické hry, u fantasy her to obecně tolik nevadí. Ta vzácnost "běžného zboží" se tam neřeší oproti středověké Evropě. Jakož i spousta jiných věcí.
2.11.2020 12:58 - Jerson
To jsem pochopil. Jen jsem si myslel, že díky vyšším útokům to nebude tak vadit, jen hra bude možná smrtelná. Ale asi to nikomu moc nevadí, všichni spokojeně hrajou (a nejspíše fixlují hody).
Musím se podívat, jak hlídku hrajou Strangeři.
2.11.2020 13:11 - York
BTW v diskusi na RPG fóru o remaku DrD, kterou Sirien tak okázale pohrdá, jsou tyhle problémy a další souvislosti rozebraný docela hodně do hloubky.
2.11.2020 13:17 - sirien
York:...a ke každému tomu problému tam jsou nabídnuta tři ještě horší řešení, u kterých se účastníci plácají po zádech jak pěkně to vymysleli.

Jerson: jakože... nefunkčnost dovedností by ještě asi šla nějak přežít (i když...), ale souboják už fakt bolí. A tahle odpověď je teda žůžo. By mě zajímalo, co na tom tak slavně testovali - a jak; začíná mi připadat že ten test byl dost odfláklej nebo zase poloslepej jako u DrDII kdysi.
2.11.2020 13:24 - York
sirien píše:
a ke každému tomu problému tam jsou nabídnuta tři ještě horší řešení, u kterých se účastníci plácají po zádech jak pěkně to vymysleli.


Žádný definitivní řešení tam nejsou a ani bejt nemůžou. Je to jen diskuse na fóru, jejím cílem nebylo vytvořit funkční systém. Ad poplácávání - asi jsi četl jinou diskusi, protože v týhle se nikdy nikdo na ničem neshodl ;)
2.11.2020 13:31 - Jerson
Což o to, rozebrané byly, ale pokud z nich ani nebyl žádný závěr, tak mě to jen utvrzuje v názoru, že DH je opravdu rozbitá. Osobně jsem si myslel, že velký útok a víc HP tenhle problém může snížit. I když asi dokud se obrany postav moc nerozjedou, tak si toho nikdo nemusí všimnout. A pak to bude bráno jako vlastnost, nikoliv chyba systému.
2.11.2020 13:41 - York
Jerson píše:
pokud z nich ani nebyl žádný závěr


Závěr byl, že DrD 1.X je hodně přesně nastavený tak, aby se ve výsledku vždycky sečetlo několik celkem velkejch čísel (každý z nich samostatně větší, než rozsah kostky) a součet se trefil do poměrně malýho rozsahu, se kterym to jakž takž funguje. Když hneš s kterýmkoliv z těch mezistupňů (třeba když zásadně předěláš pravidla určování vlastností nebo bonusy do útoků a obran ze schopností povolání), strašně snadno se ti to celý rozjede a fungovat to přestane. Což je celkem užitečný vědět, když se chceš pustit do remakování DrD.

(Ostatně hody proti pastem jsou přesně stejnej případ.)
2.11.2020 13:44 - Aegnor
LokiB píše:
To by vadilo u historické hry, u fantasy her to obecně tolik nevadí. Ta vzácnost "běžného zboží" se tam neřeší oproti středověké Evropě. Jakož i spousta jiných věcí.

Ale o to mi vůbec nejde. Jde o to, že v základu nemají postavy žádné zbroje - až na válečníka, kterej má prošívanou zbroj (+2 k oč). A po prvním dobrodružství si taková družinka může koupit jednu rytířskou zbroj. Což prostě v systému, kde je rozdíl mezi "nemám zbroj" a "mám rytířskou zbroj" vyšší než rozsah kostky, kterou se hází na útok, může dělat bordel.
2.11.2020 13:45 - sinatrax
2.11.2020 12:54 - Aegnor
počítal jsi že utočník ma k hodu na útok i silu+utočnost zbraně? ne jen kostku? což třeba skřet uroveň dva ma UC 7+1d6, nebo mi něco uniká?
2.11.2020 13:48 - sinatrax
Aegnor píše:

nemluvě že pochybuju, že družina se bude chtít složit na jednoho :D nemluvě o tom že ceny jsou orientační a odměny určuje PJ = PJ je ten kdo ovlivní dostupnost vybavení = v základní vesnici kde jsou lidi rád že maji na obživu bude určitě zkušený zbrojíř, běžně kovající rytířské zbroje... :D
2.11.2020 13:52 - Corny
sinatrax píše:
nefunkčnost dovedností by ještě asi šla nějak přežít (i když...), ale souboják už fakt bolí. A tahle odpověď je teda žůžo. By mě zajímalo, co na tom tak slavně testovali - a jak; začíná mi připadat že ten test byl dost odfláklej nebo zase poloslepej jako u DrDII kdysi.


Jestli to chápu dobře, tak Aegnorovi nevadí například to, že by zbroje byly moc silné, ale to, že je tam hrozně velký rozptyl, takže PJ má asi problém dát do hry něco, co ublíží borci v rytířské zbroji nějak rozumně, ale zároveň ne-oneshotne ostatní.

K tomu dalšímu bych zase řekl asi tohle: Pokud máme na to koupit válečníkovi rytířskou zbroj, aby pak byl docela nezabitelný, tak je dost pravděpodobně optimální to udělat. Tohle je typ hry, kde docela záleží na tom dělat takticky optimální řešení. Neříkám, že to tak dělají všichni, ale plno lidí určitě a vyplatí se to. A jestli tam reálně je někdo, kdo by tu zbroj udělal... jako osobně považuji za trochu dick move, pokud PJ omezuje dostupnost zbrojí proto, že nedůvěřuje systémovému jádru hry, že ta zbroj ji nerozbije.
2.11.2020 13:56 - Log 1=0
sinatrax píše:
nemluvě že pochybuju, že družina se bude chtít složit na jednoho :D

Tomu se říká týmová práce. Ne každý chce hrát sobecké hajzlíky, co se hádají o zlaťáky.
Ve skupinách co hraju, se složení se na lepší zbroj pro někoho, kdo brání ostatní vlastním tělem bere jako standartní chování. Ono totiž dává smysl.
2.11.2020 14:02 - sinatrax
Corny píše:
K tomu dalšímu bych zase řekl asi tohle: Pokud máme na to koupit válečníkovi rytířskou zbroj, aby pak byl docela nezabitelný, tak je dost pravděpodobně optimální to udělat. Tohle je typ hry, kde docela záleží na tom dělat takticky optimální řešení. Neříkám, že to tak dělají všichni, ale plno lidí určitě a vyplatí se to. A jestli tam reálně je někdo, kdo by tu zbroj udělal... jako osobně považuji za trochu dick move, pokud PJ omezuje dostupnost zbrojí proto, že nedůvěřuje systémovému jádru hry, že ta zbroj ji nerozbije.


Nebral jsem to jako korekci pravidel, ale jako nějakou logiku, samozřejmě každý hrajte jak chcete, jen osobně mi příjde divné na začátku hry dát hráčům možnost hned nakoupit nejlepši vybavení, ale ok to je můj osobní názor nechám si ho dal pro sebe ostatní delejete jak uznáte

ten one shot jak říkaš, jako zas bych na to šel logicky že když jim postavim třeba zlobra UC10 do cesty tak bude jasné, že maga pravděpodobně rozmázne jak mastnej flek tak by měli sami udělat vše proto aby se tak nestalo a čelil mu ten ,,rytíř,,

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.26521921157837 secREMOTE_IP: 3.227.235.183