Kultura

2.12.2020 11:58 - Gurney
Lituju, že jsem kdysi byl proti zavedení ignor listů. Kvůli postům plným bezcenných žvástů a trashtalkování lidí, co mají nějaký názor a chodí na fóra diskutovat, začalo být scrolování na mobilu fakt dlouhé. Přitom jeden nebo dva nicky v ignor listu by všechno vyřešily a člověk by absolutně o nic nepřišel.
2.12.2020 11:59 - Corny
Sirien: Tak ono se tu v diskuzích "Ale některé to může bavit", "Ale někdo to tak může mít rád" předhazuje hodně často, jako kdyby to byl nějaký zlatý argument řešící každé zlo, kterého se kdo kdy dopustil. Asi podobně jako "Když se baví, tak je všechno v pořádku". Zajímalo by mě, jak by to dopadlo, kdyby někdo podobným způsobem nahlížel například na sociologii nebo dokonce partnerské vztahy (což vzhledem k tomu, že RPG jsou nakonec hlavně vzájemná konverzace, si je ostatně docela blízko)

Jinak asi taky nevím, proč by měl být problém s tím srovnávat hry vzájemně. Samozřejmě to musí mít hlavu a patu, ale to obecně vzato není překážkou.
2.12.2020 12:03 - sirien
Corny: Než tu něco vybuchne, asi by bylo dobré ujasnit, že existuje rozdíl mezi "někdo to tak má rád" ve smyslu preference (např. míra smrtelnosti postav) a ve smyslu kvality mechanické implementace ("obtížnost na kostce zjistíš druhou derivací logaritmu z této tabulky")
2.12.2020 12:07 - Corny
Sirien: Jako samozřejmě že jsem to Hodně zestručnil, jak říkáš to je komplexnější. Jen už je to takové únavné tu pořád někde číst, že někdo odstřeluje dobře odůvodněnou kritiku (teď neříkám, že to je případ tady toho příspěvku a toho, co dělá Loki) aspektů hry (ať už pravidlových, nebo způsobu vedení), u nichž docela jasně existuje nějaká kvalitativní škála, argumentem "Šak někomu se to tak líbí" nebo "Když se baví, tak je všechno v pořádku".
2.12.2020 12:24 - Gurney
Corny píše:
už je to takové únavné tu pořád někde říct, že někdo odstřeluje dobře odůvodněnou kritiku (teď neříkám, že to je případ tady toho příspěvku a toho, co dělá Loki) aspektů hry (ať už pravidlových, nebo způsobu vedení), u nichž docela jasně existuje nějaká kvalitativní škála, argumentem "Šak někomu se to tak líbí"

+hafo. A v pořádku, já to klidně řeknu, že je to případ přesně toho Lokiho příspěvku :)
2.12.2020 12:32 - Log 1=0
sirien píše:
"obtížnost na kostce zjistíš druhou derivací logaritmu z této tabulky"

Vzhledem k tomu, že ta obtížnost bude vždy záporná, tak doufám, že ji nemusím podhodit.
2.12.2020 12:47 - Jerson
LokiB píše:
To, jestli je nebo není nastavení náročnosti v DH jednoduché (tvůj názor na tuto věci ti neberu), není v ŽÁDNÉ souvislosti s tím, jaké je nastavování náročnosti ve Fate či v jakémkoli jiném systému.

Když přijmu způsob uvažování potřebný pro DH, tak ano, určitě to nemůžu srovnávat. Ale když použiju způsob uvažování z jiných pravidel a aplikuju ho na realitu, tak jo, můžu to srovnávat.

AW nemá nastavování náročnosti vůbec, a přitom je každý hod ve hře zajímavý pro libovolnou postavu, kterou lze ve hře vygenerovat, ať je začínající nebo maximálně vylepšená. Je to jednodušší než DH, a přitom efektivnější než DH.

Jinak v diskusi pod tím příspěvkem je super rada, že když člověk nevím, tak se má zeptat v komunitě. To jsem udělal, dokonce i poté, co se mnou lidé z komunity vyjebali, označili za trolla a ptali se, jestli je možné dát mi ban.

Nicméně fanoušků DH je hodně, a tahle videa je utvrzují v tom, že DH je nejlepší nejen pro ně, ale třeba i pro začátečníky, takže to asi nezměním.
2.12.2020 13:22 - Jezus
Tak jsem si pustil to video a přelítl rozpravu pod ním a musím říci, že taky až tak nechápu, co je špatně. Respektive chápu, co je designově špatně, ale nechápu, co je těžkého na nastavování obtížnosti (relativně třeba k DnD).

Mám tabulku, podle níž jedu. Ok - ty tabulky jsou vlastně dvě, ale jak bylo zmíněno, prostě vyberu tu, co mi víc sedí k epičnosti světa, tomu jak moc to chceme minmaxovat a apod. Takže začátečníci klidně 4 7 10, ale asi brzy zjistí, že potřebují tu druhou, náročnější.

Ok, je fér vypíchnou, že dvě tabulky bez nějakého vysvětlení proč jsou dvě a k čemu, jsou spíš bug. Ale pokud pojedu podle jedné z nich získám rámec. Pokud mi nesedí, pojedeme podle té druhé.

A teď jádro pudla. V čem je u dovednostního systému problém s tím, že "střední obtížnost" bude pro trénovanou postavu s fyzickými předpoklady a vlohami za rasu "triviální" a pro netrénovanou postavu bez vloh velice náročná (alespoň bez přípravy)?

Ona je "objektivně obtížná", což prostě znamená, že představuje určitou výzvu pro nějaký průměr populace (klidně i nějak zdatnější a s určitým tréninkem). Pro profíky to pak logicky tak obtížné nebude, pro úplné netalentované amatéry pak sakra těžké.

Za mě k podobnému žánru patří to, že gnómí lupič s prstem v nose odemkne zámek, na kterém si jiná postava vyláme zuby. Nebo trpaslík (nebo barbar) proběhne skrze dubové dveře, se kterými elfí čaroděj prostě nehne (a místo toho se za ně teleportuje). Možná je to v dračí hlídce přehnané, ale je to až tak strašně mimo?

Protože i DnD má tabulku, vlastnosti a zdatností bonusy, což může u dovedností dělat rozdíl klidně 8 nebo 10. Jasně, hází se větší kostkou, takže to není rozlítané až tak hrozně, ale v zásadě platí to samé - "obtížné" je pro někoho v zásadě jednoduché, pro někoho "těžké".

DH to tedy dělá podobně (jen hůř) ale nějakou tu tabulku a rámec poskytuje. Takže mám pocit, že "stanovení obtížnosti je podobně snadné jako v jiných (podobných) hrách." = není třeba dlouhých propočů, byť je třeba k posouzení podle tabulky získat i trochu citu.
2.12.2020 13:25 - sirien
Jezus: LOL.. ehm. O tom co je špatně s obtížnostma je minimálně půlka týhle diskuse, stačí si nalistovat začátek. TLDR: ty tabulky herně nefungujou, matematika za nima je rozbitá + podle nich nelze určit rozumná DC pro konkrétní situace.
2.12.2020 13:32 - Jezus
Ok *červenající se smajlík* Jak psal Gurney - ta diskuse se občas nedá číst, takže ji sleduji jen volně...

Nicméně z toho, co psal Jerson pod video, mi přišlo, že "nefunguje" pro něj znamená, že někdo tu obtížnost dává prakticky bez hodu někdo prakticky vůbec, což za mě úplně rozbitý není.

Jestli se tu dokázalo, že je to rozbitý až tak, že to nefunguje ani pro družinku čtyř rozmanitých postav kdy vynikají v různých dovednostech (trop družinkové fantasy), pak to beru.

A vypíchnu jen to, že z Jersonova komentu pod videem to neplyne. Nemůže se pak divit, že mu lidi nerozumí, když má bias s diskusí, jichž se dotyční neúčastnili a pak se v odpovědích poněkud míjí s tím, o co mu ve skutečnosti šlo. (ož nemyslím nijak zle - i když to tak může znít - ale prostě jako postřeh, že jde i o tu komunikaci, ne jen "pravdu v pozadí".)
2.12.2020 13:36 - sirien
Jezus: tak ono ani nemusíš číst diskusi, stačí, když si přečteš tu recenzi, ke které ta diskuse je - v ní je ten problém obtížností rozebraný taky docela v detailu. ;)

Jinak co plyne nebo neplyne z nějakého komentu na YouTube (nebo někde jinde) je asi lepší řešit na tom YouTube a ne cross-web.
2.12.2020 13:52 - Jerson
Jezusi, měsíc jsem kladl otázku, jak konkrétně se má nastavit náročnost třeba při šplhání na zeď ve vzorovém dobrodružství. Jaké to bude číslo. Nakonec jsem se dozvěděl, že to má být asi 10.
Jinak opravdu viz recenze.
2.12.2020 14:47 - Gurney
Jezus: já si třeba myslím, že samo o sobě by takhle udělaná matematika nemusela být úplně špatně, kdyby s tím autoři měli nějaký záměr. Ono nastavení dovedností a hodů strašně záleží na kontextu, v jakém je používáš. Bohužel třeba z jejich discordu je jasné, že byť jen uvažovat nad čímkoli fungujícím jinak než DrD 1.6 a možná trochu DnD3 (ze kterého si evidentně do drd dotáhli pár houserules) je úplně mimo jejich obzory. A ani tam nemusí dojít někdo s tak extrémně alternativním pohledem na rpg jako Jerson, aby se ty reality úplně přestaly potkávat.
13.1.2021 20:24 - Jerson
Že čtvrté Akademie Vypravěčů jsem konečně zjistil, jak se nastavují náročnosti v DH. (odkaz dodám až z počítače)
Bylo zajímavé sledovat, jaké situace použili pro cvičení na určování vhodných dovedností, ve srovnání se situacemi na cvičení pro nastavování náročností.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22036004066467 secREMOTE_IP: 3.237.205.144