Kultura

Autorská citace #1
7.10.2020 15:24 - LokiB
trocha formátování by textu pomohla ....
Autorská citace #2
7.10.2020 15:34 - Jerson
Trochu jsem to zformátoval
Autorská citace #3
7.10.2020 15:41 - Aegnor
Loki, Jerson: To je jak ta hláška z letecké knihy závad.
Pilot: v kabině je něco povolené.
Mechanik: v kabině bylo něco utaženo.
Autorská citace #4
7.10.2020 15:49 - Gediman
Píše:
válečník, hraničář, kouzelník, alchymista, zloděj a nový kněz

Tohle mi trochu připomíná Void.

Válečník = Zápasník
Hraničář = Střelec
Kouzelník = Kouzelník
Kněz = Kněz
Alchymista = Lékař a Technik dohromady? Předpokládám, že umí oboje.
Zloděj = Infiltrátor
Autorská citace #5
7.10.2020 15:53 - Jerson
Gedimane, kopírujete stejné schéma, tak to bys čekal :-)
Autorská citace #6
7.10.2020 15:53 - Šaman
Chybí mi tam to nejzásadnější. Srovnání ukázkového dobrodružství s Bílým hradem :)
Jinak když to takhle bez kousavých poznámek sepíšeš, tak ani není moc co proti tomu namítat.
Když to budu doporučovat těm, kteři stále shání DrD 1.6, tak k tomu přidám pravidlo číslo jedna: Co se ti nelíbí, to si uprav. Jen pokud možno konzistentně.


P.S. Příště si počkám na zfomátovanou verzi, vypadá opravdu přehledněji.
Autorská citace #7
7.10.2020 15:56 - Jerson
Myslel jsem si, že nic nemůže být horší než Bílý hrad, ale spletl jsem se. Ten byl alespoň zábavně pitomý. Dobrodružství v DH je jen nudné.
Autorská citace #8
7.10.2020 15:57 - Aegnor
(Lehce OT)
Někdo hodil odkaz na tuhle recenzi na discord DH ... a odkaz byl proaktivně smazán. Už sis tam udělal jméno, Jersone. :-)

EDIT: Dle #12 jsem autorům příliš křivdil, tímto se jim omlouvám.
Autorská citace #9
7.10.2020 16:00 - Gediman
Jerson: Pokud myslíš archetypy, tak ano, pravda. Pokud myslíš konkrétní hru (DnD/DrD), tak to určitě ne.
Autorská citace #10
7.10.2020 16:04 - sirien
Ok, po domluvě s Jersonem trocha štábní kultury... text změněn na článek, tento rovnou publikován, diskuse přeřazena k článku.

Nový odkaz textu pokud byste chtěli dávat na Discord nebo někam jinam: http://www.d20.cz/clanky/produkty/recenze-draci-hlidka-podle-jersona.html
Autorská citace #11
7.10.2020 16:12 - LokiB
Píše:
Kouzla mají vlastní náročnost seslání, takže se opravdu hodně projeví, zda máte INT +4 a selžete jen při hodu 1 či 2, nebo máte INT 0 a selžete, pokud nehodíte 7 a víc.


Tam se nepočítá dovednost?
Autorská citace #12
7.10.2020 16:23 - Jerson
Musím to zkontrolovat v pravidlech, tuhle část jsem psal jen po paměti.

Aegnore, PetruH jsem sám napsal, aby ten odkaz zatím smazal, protože to bylo bez formátování. Teď už můžete dávat odkazy libovolně.
Autorská citace #13
7.10.2020 16:47 - sirien
Jakože... kvalitní matroš, koukám.

"Postava pronásleduje nebezpečného nepřítele na koni skrz hustý les." ... jakože kam se hrabou trochu přehnané dostřely luků :D Doufám, že autoři někde zase nezapomenou napsat, že DH neni oproti DnD tak "přehnaně epická" nebo tak něco :)

Píše:
Takže jízda na boku koně – to je tak těžké?

Se slušnym sedlem ani moc ne.
Ale záleží, co tam chceš při tom dělat. Střelba z kuše např. vyžaduje obě ruce, což už je problém.

Píše:
Jak moc to komplikuje tma

Tak jako... když si zhoupnutej napůl z koně, visíš v jednom třmeni s tim že si převáženej na spadnutí a ani se nemůžeš pořádně držet rukou (protože zkoušíš střílet z kuše), tak schopnost předvídat jak se ten kůň pohne (v závislosti na tom kam šlápne, co bude překračovat nebo nedejte bohoé přeskakovat) neni úplně na škodu.

Píše:
co přesně znamená, že se jezdci taková akce nepovede?

Optimistická verze: rozbiješ si hubu a zvedneš se.

Realistická rizika: fraktura lebky, lehkej otřes mozku, zrušenej kotník/koleno škubnutim třmene, uvíznutí ve třmeni a vlečení koněm (s tím případně spojené riziko pokopání/zašlapání), něco s ramenem nebo rukou při špatném dopadu (ono ten cval je rychlej, takže ta dopředná/valivá energie může bolet víc, než samotnej pád z půlky vejšky koně)

Pesimistické verze: vnitrolebeční krvácení (smrt), zlomenej vaz (smrt), zlomenej vaz (celková paralýza), krutná otevřená zlomenina ruky (trvalé zkriplení / smrt vykrvácením)


(Někdy už fakt musim sepsat ten článek ke koním a ježdění na nich)
Autorská citace #14
7.10.2020 16:50 - LokiB
sirien píše:
"Postava pronásleduje nebezpečného nepřítele na koni skrz hustý les." ... jakože kam se hrabou trochu přehnané dostřely luků :D


A tak někdo si představuje "hustý les" třeba jako ten z Pyšné princezny ;) Když tam Miroslava a Krasomilu vojáci na koních honili ...
Autorská citace #15
7.10.2020 17:48 - Vaarsuvis
Co tak čtu recenzi, tak si kladu otázku, zdali by se dal v tom hrát můj nebohý hobit hraničář (aneb můj první a poslední pokus o nevšední kombinaci v DrD 1.6).

Asi už tam není takový bullshit ve vlastnostech, jako:
- hobit má normálně průměrnou inteligenci, ale pokud chce být kouzelník či hraničár, tak inkasuje postih (aby asi nemohl dělat nic jiného, než zloděje/alchymistu)
- barbar to má naopak, normálně hlupec, ale taky ultimátní hraničář/kouzelník
- a stejné věci i ohledně síly: slabounký elf může mít sílu jako člověk, když je hraničář/válečník, zato trpaslík je slabší než člověk (!!!) pokud si nevezme válečníka/hraničáře (tímto lituju našeho trpaslíka zloděje, který až na odolnost byl ve všem podprůměrný)
Autorská citace #16
7.10.2020 18:06 - Jerson
Hobit hraničář by šel hrát asi v pohodě a asi lépe než v DrD. Když mu dáš slušnou sílu, může střílet ze silných luků, bojovat mečem pomocí obratnosti, takže by to byl asi slušný hraničář.
Autorská citace #17
7.10.2020 18:44 - PetrH
Tvoje shrnutí mi silně mluví z duše. Dalo by se to shrnout. Vem nějaký dovednosti (triky, kouzla, předměty) hoď k10 nebo k6, pokud boj, a porovnej. Tak tohle se ladilo 5 let. Great job
Autorská citace #18
7.10.2020 19:12 - LokiB
PetrH: tohle je zrovna hloupost, cos napsal. a to jsem ještě slušný.
asi jako kdyby někdo řekl: cože, v Omeze se ladí počet černých a červených karet v balíčku 3 roky?

1. asi se 5 let neladilo pořád zrovna tohle
2. soubojovej systém je složitější než jen vem dovednost hoď a porovnej. vstupuje tam do hry víc čísel, a to jakože výrazně, jsou tam doplňující mechaniky, kritickým útokem/obranou počínaje a útokem na bezbranného konče (a to bez ohledu na to, jestli to je nebo není ok).

krom toho boj a dovednosti nezabírají tak velkou část pravidel ...
Autorská citace #19
7.10.2020 20:27 - LokiB
Jerson: kouzlení - příklad

PŘÍKLAD: Kouzelník Meredil (Inteligence 19 (INT +4) a zvládnutí dovednosti Sesílání kouzel (3. stupeň)) zkouší seslat kouzlo Levitace. Musí proto ověřit, zda se mu zaklínadlo povedlo. Hodí si 1k10 a padne mu číslo 5. K tomu přičte svou Opravu za Inteligenci (INT) a stupeň dovednosti Sesílání kouzel (5 + 4 + 3 = 12). Obtížnost kouzla Levitace je 6, což svým výsledkem hravě překonal. Kouzlo se mu proto podařilo
seslat a začal se ihned vznášet lehce nad zemí.

Takže u toho kouzlení je šance o dost větší i u toho nešťastníka s INT 0, než jsi uváděl. Na levitaci mu stačí hodit 4 na k10, to je 70% šance na úspěch. V základních podmínkách.

Navrhoval bych to v recenzi opravit.
Autorská citace #20
7.10.2020 22:19 - Lethrendis
Zajímavé, ale asi chybí to zásadní: Mají tam krávy? To krávy zničily ZZ. Obávám se, že takhle recenze není úplná :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079454898834229 secREMOTE_IP: 3.227.0.245