sirien píše:
To co tam je změněné jsou očividně jen nějaké povrchní úpravy co vychází vstříc "mírným kritikům v rámci nadšeného dračákovství", ale co ve skutečnosti nikdy nebyly nějak zásadní problém toho systému.
Jo, v tomhle je vidět ten rozdíl v přístupu, potažmo úhlu pohledu.
DrD mělo spoustu nedostatků a jak tu už zaznělo, 5 lidí má 15 názorů na to, které byly ty podstatné a které byly kosmetické.
A v celé toto, jakož i v jiných diskusích jde o to, že ty máš silný názor na to, co jsou hlavní problémy a nezajímá tě přístup těch, pro které to tak zásadní nebylo a hru i tak hrát nepřestali (i když mohli přejít na jiné systémy).
Já mluvím z pozice toho, kdo DrD s chybami hrál o dost déle než ty. Vadily mi, štvaly mi, ale prostě jsme u toho zůstali. A pro mě, jakožto dlouhodletého hráče i PJ DrD byly některé chyby, které DH řeší.
Viz třeba rozvoj postav (a je jedno, žes nepochopil, že je rozdíl mezi převedením schopností povolání do dovedností, a dáním hráčů vůbec na výběr, co si pro svou postavu v rámci classy budou na některých úrovních brát, možnost diverzifikace postav válečníků či zlodějů na úrovních 1-5, aby nebyli všichni stejní).
Viz třeba potřeba si pamatovat u mechanik, kdy se číslo podhazuje, přehazuje, dohazuje.
A ne, DH není skill-based a ani se tak netváří. Jakože fakt ne. Stále je to class and level. Úplně stejně, jako třeba JaD. Prostě jen v rámci classy a levelu dáš hráči možnosti na profilaci postavy.
Určitě mohla vzniknout nějaké Fate-like verze DrD. A věřím, že by tebe oslovila víc než DH, protože by v sobě měla jádro systému, které se ti líbí.
Ale to co tu píšeš v tom posledním příspěvku je fakt o tom, že jsi to nečetl, takže střílíš do vzduchu, ale mimo.