Kultura

sirien
9.10.2020 20:08
Jak zabránit kouzlení
Autorská citace #21
9.10.2020 20:09 - Zarahel
Flaxik píše:
Obecně se mi osvědčil systém, na který mě přivedl Zaklínač, kdy se objevuje kov zvaný dwimerit - pouta z tohoto kovu blokují používání magických schopností


Yop, rychlé řešení. Myslím, že podobné omezení bylo použito ve hře Dragon Age: Origins (tam se mi práce s magií vlastně dost zamlouvala) - tuším že tam mágy omezoval nějaký minerál nebo tak něco - který byl tuším jak komponentem k dočasnému navýšení schopností mága (a jeho závislosti), tak něčím co moc potlačovalo (použity v tamních templářských runách). Ale už si nevybavuji přesně.

Jen mne napadá otázka: Většina settingů jsou různé pseudostředověky a starověky. Jak vypadala vězeňská služba tehdy? Žiji v domnění, že na dlouhé věznění stejně nebylo místo ani prostor (když opomenu šlechtu) a trest byl téměř okamžitý.

Cyrasil píše:
Asi uplne nerozumim jakou konkretni situaci resis, ale roubik+svazane ruce je imho na uvezneni docela dostatecna


Pravda. V tomto světle dostávají featy, která tato pravidla obcházejí úplně nový rozměr.

Chyba píše:
dostala na ruku tetování (magickou pečeť), která blokovala jeho magii, narozdíl od předchozích možností to trvá i v případě že z vězení opustí.


Tohle se mi zamlouvá trochu více, než obyčejná pouta. Ostatně, magie se v DnD do aktivních svitků zapisuje právě specifickými inkousty a znaky.

Sirien píše:
Základní věc jinak je, že DnD nemá magii popsanou fluffově - co to je, odkud to pochází a jak s tím magici vlastně pracují.


Good point. Vancianská magie užitá v DnD vlastně žádný přímý fluff nemá. Jen inspiraci v sérii románů, ze které to přeneseně také přebírám: vysvětluji tím sloty, přípravy a komponenty. Pokud se pamatuji správně, vancianská magie pracuje s myšlenkou, že kouzla musejí být připravena předem v různých úrovních hlavně proto, že jde v podstatě nějak zvláštně o "živé bytosti". Takže se k tomu třeba osobně stavím tak, že celé to připravování a udržování v paměti, je o moci a schopnostech kouzelníka udržet vůli bytosti/ducha, která má efekt na svědomí.
Autorská citace #22
9.10.2020 20:10 - sirien
Věnoval sem další myšlenku těm magii blokujícím kovům a zjistil sem že mi nevadí ani tak ten kov, jako spíš ledabylost a nedomyšlenost, s níž se tohle řešení používá. Ale to bude úplně stejně platit i pro jiná řešení (anti-magický jed...), pokud budou použitá stejně laxně.

IMO jsou nějaké důležité věci, které je potřeba domyslet nad rámec toho že "TAHLE věc blokuje magii", a to:

Jak účinně jí blokuje? Je to jak kryptonit? Malý kousek v místnosti a nikdo si nezakouzlí? Nebo to je jak radiace a olovo - ideálně metrová vrstva, aby to mělo efekt?

Jakým způsobem?
- zvyšuje to náročnost (= kouzlení vyžaduje hod proti obtížnosti)?
- užírá to šťávu (= kouzlo je nutno seslat z vyšší pozice)?
- vyvolává to nepříjemnou zpětnou vazbu (= kouzlení sesilatele zraní)? Pokud ano, projeví se tato před nebo po seslání? (tj. musím ustát zranění, abych něco seslal, nebo můžu něco seslat i za cenu toho, že mě to následně sejme)

Jak to funguje? - zejména, funguje to na straně sesilatele, nebo cíle? Pokud na straně sesilatele, je to o blízkosti? O doteku aury? O doteku na kůži? O proražení kůže (např. ruka probitá hřebem)?

Pokud to funguje na straně cíle (jako nějaký hromosvod), funguje to jen na přímo působící kouzla? Na plošně působící kouzla? Na statická kouzla (např. silové bariéry)?

Jaké má dané řešení slabiny? Pokud je to kov, je např. měkkej (jako zlato - s dostatečným úsilím ho lze zkřivit hrubou silou)? Nebo křehkej (hodně silnej úder může pouta roztříštit)? Nebo kurevsky drahej, ať už kvůli své četnosti nebo problémům při zpracování (pouta z něj jsou svou cenou a obvyklostí na úrovni slabších artefaktů)? Pokud to je nějaký protimagický jed, existuje nějaký protijed, co ho neutralizuje? Nebo nějaká látka, kterou si lze vzít jako prevenci? Popř. dá se na ten jed natvrdo přivyknout? Proč kouzelníci tohle běžně nedělají?


Typicky - když vezmu nějakej ten magii blokující kov - pokud někdo přijde s tím, že udělá durmitovou celu - super, moje instantní odpověď je: "může mít válečník durmitovou zbroj?" Atp.

Protože ono narovinu - ANO / NE herní řešení bývají nudná. Řešení co nabízí nějaká omezení nebo cenu, která lze obcházet, zaplatit nebo riskovat, jsou herně mnohem zajímavější a zábavnější.
Autorská citace #23
9.10.2020 20:10 - shari
Taky můžeš přidat "společenské" omezení - pokud je ve světě mágů relativně málo, tak ti se asi budou sakra snažit hlídat ty ostatní, aby nedělali bordel. Přeci jen nechtějí vyvolat "hony na čarodějnice" kvůli jednomu mágorovi, co nerespektuje zákony. ("Jo tak ty chceš utéct z vězení? A víš, že každý kouzelník v kraji pak po tobe půjde?")

sirien píše:
- vyvolává to nepříjemnou zpětnou vazbu (= kouzlení sesilatele zraní)? Pokud ano, projeví se tato před nebo po seslání? (tj. musím ustát zranění, abych něco seslal, nebo můžu něco seslat i za cenu toho, že mě to následně sejme)

Tohle se mi líbí. Schovám si to a určitě to někde použiju. :)
Autorská citace #24
9.10.2020 20:10 - Necromancer
Zajímavé
Autorská citace #25
9.10.2020 20:29 - Necromancer
Zajímavé.
Autorská citace #26
9.10.2020 21:13 - malkav
sirien: Podle mě tu dost chybí tvá úvaha, která dost zajímavě nadhazuje několik otázek. Jen bych tam doplnil ještě to, zda je třeba ten materiál nějak speciálně upravit/zpracovat, nebo je to jeho přirozená vlastnost. Pak by bylo zajímavé rozebrat i jak působí na okolí v jeho přirozeném nalezišti ...
Autorská citace #27
9.10.2020 21:58 - sirien
malkav: už sem to přenes celý.

chyba, cyrasil: ...bohužel v procesu na kterej sem dával pozor jen na 80% sem to zmrvil a post jednoho z vás sem přepsal postem toho druhýho :( Pokud si vzpomenete kterej to byl a co ste tam psali, tak mi napište PM a já to napravim :/ (posty 7 a 8)

...totéž se mi možná stalo s něčím postem kterej sem přepsal Necromancerovym (24 a 25) - nebo sem možná jen Necromancerův post pastnul dvakrát


Za tenhle bordel se omlouvám, bohužel Kostka fakt zatim neumí rozdělovat diskuse elegantní funkcí a musí se to dělat manuálně post po postu; tahle diskuse je přitom asi příliš zajímavá než aby se časem ztratila v generické DnD diskusi - takhle půjde v budoucnu snadno dohledat a případně může žít / ožít vlastním stylem. Než sem to v té původní promazal tak sem si to měl dvakrát překontrolovat, ale nějak mi to vypadlo :(
Autorská citace #28
9.10.2020 22:01 - cyrasil
Píše:
Asi uplne nerozumim jakou konkretni situaci resis, ale roubik+svazane ruce je imho na uvezneni docela dostatecna (a nepotrebujes na to nejaky magicky kov). Bezvedomi jsem nezminoval, takze tam nemohu slouzit.


tohle byl puvodne muj post, jestli jsem pak psal jeste neco si uz nepamatuju (tenhle post pak klidnes smaz btw.)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15454506874084 secREMOTE_IP: 3.239.40.250